Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля за съвет за избор на мотор за гората.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

    Първоначално публикуван от Стефан ERA Преглед на мнение
    След едномесечно ходене по мъките регистрирах мотора и от днес съм с номера.За колегите,които ще минават по този път,може да е полезно.Значи в КАТ Пловдив е пълен батак,септември утидох,попълниха ми документите и се почна:минаваш прегледа проверяват за светлини,мигачи и звукова сигнализация,както и мотора да не е със спортен аспух,1-ва засечка :искат удостоверение от официалният предстваител на Сузуки за България Миркат че мотора отговаря на европейските норми за екология 50 лева,една седмица чакане. 2-ра засечка-утиваш за номерата,оказва се че в базата им има регистриран само модел DR 250 ,нямало DR 250 XC.Чакане две седмици да дойде технотест в Пловдив,или мотора на платформа в София,чакаш една седмица след технотеста да напишат едно листче.Задължително утиваш в София да си получиш индивидуалното одобрение срещу 240 лева.Пак в КАТ за номера,оказва се,че за да го вкарат в системата им,подаваш индивидуална молба до КАТ София,да го включат пак една седмица чакаш.И последно регистрация 35 лева и си готов
    Колега ти си уникат откъде тия нерви бе човек направо ти завиждам. При положение, че имаш ремърке и отгоре на всичко си търсеше и купи МОТОР ЗА ГОРАТА как си издържал не знам. Аз да съм им показал комбинация от няколко пръста и това е.
    Ето един нагледен пример как държавата те кара да нарушаваш законите ЗОРЛЕМ.
    Пак се повтарям завиждам ти за нервите и търпението.

    Коментар


    • #92
      До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

      Чинел ,видя може би Пепи как го глобиха пътните полицаи по чукарите след Златоград на 2 км от границата,искаше ми се,като слезна да го заредя с гориво,някой сержант да не ми губи времето да изкара 10 лева,за кво нямам номера,а да си карам спокойно.
      TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
      Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
      Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
      Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

      Коментар


      • #93
        До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

        Цитат: "оказва се че в базата им има регистриран само модел DR 250 ,нямало DR 250 XC."

        Добре, сега вече трябва ли да го имат този модел DR250 XC в базата си, като ти си направил технотест, или и следващите след теб ще трябва да минават технотест.
        По този въпрос, не трябва ли вносителите /представителите/ на определени марки да направят нещо, за да се реши донякъде този въпрос, пък защо не и напълно. Та нали те си продават частите и трябва да имат интерес от това / или май разсъждавам като малоумник /.
        Борислав Русенов - 0889593977

        Коментар


        • #94
          До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

          Първоначално публикуван от bobotrojan Преглед на мнение
          Цитат: "оказва се че в базата им има регистриран само модел DR 250 ,нямало DR 250 XC."

          Добре, сега вече трябва ли да го имат този модел DR250 XC в базата си, като ти си направил технотест, или и следващите след теб ще трябва да минават технотест.
          По този въпрос, не трябва ли вносителите /представителите/ на определени марки да направят нещо, за да се реши донякъде този въпрос, пък защо не и напълно. Та нали те си продават частите и трябва да имат интерес от това / или май разсъждавам като малоумник /.
          От 1ви август всичко което не е внос от ЕС минава на технотест и аз се занимавах 1м със същите глупости като колегата с ДР-а
          Кавазаки КЛХ 300 04г
          Кавазаки КХ 65 04г
          Опел Астра 94г
          Мерцедес 124 91г

          Коментар


          • #95
            До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

            Първоначално публикуван от bobotrojan Преглед на мнение
            Цитат: "оказва се че в базата им има регистриран само модел DR 250 ,нямало DR 250 XC."

            Добре, сега вече трябва ли да го имат този модел DR250 XC в базата си, като ти си направил технотест, или и следващите след теб ще трябва да минават технотест.
            Ако мотора не е от ЕО,технотеста не ти мърда,просто ако си с DR250XC, ще си спестиш последната седмица от чакането по описаната хронология

            п.с. Имайки в изпредвид,че Технотест е частна компания,в която минават поне по 30 коли,мотори,камиони дневно,цената за документа е 120 лева на колело,смятай за ква далавера става дума,тази фирма ако не е на някой депутат, Стефан да не се казвам.
            TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
            Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
            Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
            Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

            Коментар


            • #96
              До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

              Първоначално публикуван от Стефан ERA Преглед на мнение
              ...п.с. Имайки в изпредвид,че Технотест е частна компания,в която минават поне по 30 коли,мотори,камиони дневно,цената за документа е 120 лева на колело,смятай за ква далавера става дума,тази фирма ако не е на някой депутат, Стефан да не се казвам.
              Може и на министер да е
              2010 CRF 250 R

              Коментар


              • #97
                До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                Първоначално публикуван от Стефан ERA Преглед на мнение
                .....Задължително утиваш в София да си получиш индивидуалното одобрение срещу 240 лева.
                доколкото разбрах тия 240 лв. са за технотест, така ли?
                което значи че ако друг като теб със идентичен мотор отиде на технотест и на него ще му смъкнат от гърба 240 лв нищо че модела като цяло вече е одобрен за БГ като покриващ евронормите?
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #98
                  До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                  Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                  доколкото разбрах тия 240 лв. са за технотест, така ли?
                  което значи че ако друг като теб със идентичен мотор отиде на технотест и на него ще му смъкнат от гърба 240 лв нищо че модела като цяло вече е одобрен за БГ като покриващ евронормите?
                  Всяко едно МПС, всяка една бройка, трябва да има сертификат за съответствие на евронормите и стандартите, щом се внася в границите на ЕС. Такива сертификати могат да издадат фирмите производители(и те го правят за продажбата на чисто новите си МПСта) или специализирана, оторизирана, от съответната държава членка, фирма - при нас това вече е Технотест.

                  Коментар


                  • #99
                    До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                    Макар и новак в ендурото от чисто любопитство си позволих да сглобя една статия за колегите,които тепърва ще търсят своят мотор.Опитах,се а преведа от руските сайтове http://www.pozitivmoto.ru и http://www.motoreview.ru малкото налична информация и тестове за Suzuki Djebel Dr 250XC.

                    Всички текстове са със съкращения с цел,оптимизирането на статиите.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:suzuki_djebel250xc_1.jpg
Прегледи:1
Размер:21.0 КБ
ID:5040941

                    Suzuki DR 250XC DJEBEL точно се вписва в продуктовата линия на 250-те произвеждани в Япония.Ще се опитам да ви разкажа за неговите плюсови и минуси.
                    “Djebel” – на арабски се превежда като ‘Планина’. Мотоциклетът е замислен от конструкторите като ЕНДУРО за пътешественници/има и заводски модел оборудван с GPS навигатор/, и не се препокрива с чисто спортния характер на например на Honda XR250, така че сравняването им на кросови трасета е некоректно. XC250 е прекрасно балансиран мотоциклет със здрава рама наследена от своят първообраз DR250 с типичното му енергоемко окачване .
                    Djebel-а има 5 много важни плюса и 2 минуса:
                    1+. 17 литров резервоар,който позволява да се пропътуват 400 км. без дозареждане даже по много горист терен,като максималният му разход е около 4л/100 км,и е с най голяма вместимост от всички мотори в своят клас.

                    2+. Огромен фар от нечупливо стъкло,който позволява да се кара по гората,даже нощем,а също така удобен багажник,който позволява да се помести раницата с всичко необходимо за нощуване.
                    3+.Задното оказчване има вградена масльонка за гресиране,което позволява лесното му обслужване без разглобяването и.
                    4+. Suzuki е компания със спортен уклон във всеки модел,това не е подминало и оборудването на разглежданият модел.Моторът има ярко изразена мощност при високите обороти,което отчасти напомня за кросов мотор по възможности,оборудван е с маслен радиатор защитен със защитна рамка. Работната повърхност на цилиндъра е покрита с никасил,което позволява много дълъг живот на двигателя.
                    5. Главният плюс на модела е,че без резервни части няма да останете,от 2000-та година този модел се експортира за Америка под названието DRZ-250, като разликата е само във фара,нов модел на карбуратора и 5мм по висок клиренс на окачването.
                    Сега за минусите:
                    1-. Работната характеристика на работа на двигателя е характерна с неголям провал на мощността в ниските обороти,което ни принуждава да го караме на обороти подобно на кросов мотор,а не на празен ход,като за определени участъци това е недостатък. Има лек за това,като поставим предна звезда с 13 зъба и задна с 46-49 зъба,мотора променя поведението си и може да се изправя на задна гума независимо от наклона и на втора скорост.
                    2-.Задният моно-амортисьор макар и разглобяем,не е осигурен от Susuki с ремонтен комплект,което налага пълната му замяна при отказ.
                    От Япония почти всички 250-ти пристигат с крайно беден реглаж на сместта,затова след покупка задлжително настройте карбуратора и проверете разстоянието на клапаните. Масло – строго фирменна синтетика, сменяйте я на 3-4 хиляди километра. Двигателят е оборудован с автоматически центробежен декомпресор, облекчаващ запуска, което непозволява да му бъде проверена компресията при покупка например.
                    Аз експлоатирах този мотоциклет около 8000 километра,по достатъчно тежки трасета,с ежедневен пробег от 50-300 км без спиране,не съм имал нито един отказ.След мен моят приятел,който го наследи му е направил около 10 000 километра,без нито един проблем и сега неиска да го смени за нищо друго.

                    Със съкращения от Куличкин Петр



                    Горски туризъм


                    текст: Антон Самарин, фото: Дмитрий Ивайкин


                    Yamaha TT250R Raid: 249 см3, 28 л.с., 120 км/ч



                    Suzuki Djebel 250: 249 см3, 31 л.с., 125 км/ч


                    Honda XR250 Baja: 249 см3, 28 л.с., 120 км/ч



                    Тези три модела,представени в теста,са направени на базата на типичните ендуро модели с туристическа цел.Разликите са в детайлите.По външният вид,огромни фарове,стилизиране на външният вид,багажници и по големи резервоари.Разлики в настройките на двигателите спрямо ендуро предшественниците няма.


                    Първото което прави впечатление е различният звук на трите модела,меката работа на Ямахата, прераства в лек рев при Хондата и се заглушава от твърдата работа на Сузукито. Сега да погледнем първите няколкостотин километра от теста:


                    Baja е фаворит на дългите изпитания от сезон 2004,затова и с нея ще започнем. В качеството на покорител на шосето мотоциклета не е лош,разполага със спортна седалка и гуми Дънлоп със солидни шипове.Приятен е за маневриране при ниска скорост,при по високи скорости над 60 се чувстваш особенно добре,но около 120 е подвластен само на ветровете,заради високото си окачване,дори проявява склонност към повдигане на предната гума и загуба на стабилност.



                    Raid на шосе се държи като отлично балансиран шосеен мотоциклет.Той е по нисък от Baja, седалката му е по удобна,широка и дълга.Меката работа на двигателя напомня работата на Honda AX-1. В крайна сметка има по къси скорости от Baja но нямаме основания за критики към предавките.


                    Ако Baja и Raid представляват просизводни на XR250 и TT250 съответно, то Suzuki Djebel се позиционира самостоятелно като туристически модел и има най богато серийно оборудване /на някой екземпляри има GPS/ и опционално кикстартер,а фарът му е най голям от всички мотоциклети.


                    Djebel е изтъкан от компромиси.Неговият двигател а най форсиран от трите,но се оказва че това не е просто цел да се добавят няколко конски сили в повече ,и макар че при ниските и средни обороти не се държи добре,при високите проявява характер на кросов мотор.Впрочем това на шосе почти не се забелязва и се компенсира с по честото превключване на скоростите.Негов минус е по трудното намиране на неутралната скорост,което ни кара да го поставим на последно място по скоростен механизъм.


                    Ходовата част на Suzuki също е протериворечива, твърди рамена,високо окачване по мерките на мотоциклет с двойно назначение , а ако отчетем и това че е с най високо тегло ни караше да се чувстваме най уверено на шосе от трите модела.


                    И макар и трите мотоциклета да се представиха добре,се считайте за герой ако пропътувате повече от 800 километра на един път,все пак не са шосейни мотори.


                    По пресечен терен.


                    На терен с бабунки,позволяващи отскачане най добре се представи Baja,макар с твърде мекото си окачване,най зле Djebel ,упорито отказва без необходимата засилка да подскача,той сякаш се претърколява през тях,малко по добре от него се представи Raid-a, и все пак скоковете са за кросовите мотори,но този тест ни беше интересен.


                    Пясъчен нанос,и отново Honda е първа. Най теглищият двигател ,отлично се отзовава на ниските обороти,позволява предвижването на празен ход,даже на трета скорост.При същият тест Ямахата се предвижваше стабилно на втора,а Сузукито на първа.От тук и главният извод,Хонда има най гъвкавият двигател от трите. Макар при тестовете за ускорение 0-25 Сузуки да изпревари останалите два с една дължина,разликата в конските сили между тях,се компенсира успешно от Хонда с тягата предоставена в ниските обороти.


                    Макар че мотора на Хонда работеше с някакви особенни вибрации,считаме че е невъзможно и трите мотора да бъдат прегрети ,направи ни впечатление,че със загряването на двигателя,Хонда заработва по устойчиво,обратно,Ямаха прояви склонност към неравномерна работа,при продължително натоварване,което даже ни принуди,да спрем теста,към краят му,за да са еднакви резултатите,Сузуки показа равномерна работа при всички ситуации.



                    И така,след като минаха тестовете,нашата препоръка е следната.За хората които обичат преди всичко асвалтовото каране,Djebel е нашият избор,Ямахата е по средата на представянето,а Хонда е изборът на склонните към ендуро трасета.


                    Като крайно усещане което създават трите мотора,за водач с най малък опит препоръчваме Сузуки,който ни подкупи с простотата на управлението си и беше нашият универсален избор.


                    За имащите опит в ендуро,по наше виждане най добрият избор е Yamaha TT250 Raid.



                    братята руснаци,са се постарали за всеки да кажат по една добра дума и не може човек да си прави кой знае какви изводи,дано е по добре от никаква информация.
                    Успех в изборът !
                    Последно редактирано от Стефан ERA; 01-11-07, 12:33.
                    TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
                    Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
                    Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
                    Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

                    Коментар


                    • До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                      И малко техническа информация:
                      Спецификация на DJEBEL DR 250XC
                      ТипSJ45AОбщая длина2230mm (2205mm)Общай ширина890mmОбщая высота1220mm (1180)Колесная база1450mm (1435mm)Клиренс295mm (255mm)Высота по седлу885mm (845mm)Сухой вес116kgОснащенный вес137kgМинимальный расход47.0km/L (60km/h)Минимальный радиус разворота2.3mТип двигателяJ425 Масляного охлаждения 4 тактный 1 цилиндровыйСистема впрыскаDOHC 4 клапаннаОбьем двигателя249 куб.см.Внутренний диаметр и длина цилиндра73.0mmx59.6mmКомпрессия10,4Максимальная сила31л.с./8500rpmМаксимальный крутящий момент2.8kgm/7000rpmТип карбюратораTM28Система запускаЭлектроннаяСистема зажиганияCDIСистема смазкиСтандартная со сцеплением в масляной ваннеLube capacity1.6LОбьем бензобака17 л.Тип сцепленияДисковое в ваннеПривод6 ступенчатая КПП обычного типаСокращение предаточного числаПервичный 3.190Вторичный 3.000РамаСтальная

                      Спецификация на DJEBEL DR-Z 250

                      Основная информацияМодель:Suzuki DR-Z 250Год:2007Тип:Эндуро / ВнедорожныйДвигатель и приводРабочий объем:249см3Тип:Single cylinderТактов:4Диаметр х Ход поршня:73.0 x 59.6 мм (2.9 x 2.3 дюймов)Топливная система:Carburettor. Mikuni BSR32Клапанов:4Диаметр х Ход поршня:73.0 x 59.6 мм (2.9 x 2.3 дюймов)Контроль топлива:DOHCСмазка двигателя:Wet sumpОхлаждение:Oil & airКоробка передач:6 скоростиРазмерыВес:115 кгДлина:2150 ммШирина:880 ммДорожный просвет:300 ммВысота по седлу:890 ммХодоваяКолесная база:1455 ммПередний амортизатор:Telescopic, oil-damped, 12-way adjustable compression and 17-way rebound dampingЗадний амортизатор:Link-type, gas/oil-damped, fully-adjustable compression/rebound damping and preloadЦвета:YellowСкорость и ускорениеПрочееПередняя покрышка:80/70-21Задняя покрышка:100/90-18Передний тормоз:Single discЗадний тормоз:Один диск
                      TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
                      Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
                      Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
                      Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

                      Коментар


                      • До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                        Абе Стефане що не казваш,че си от Розовец аз сам от Раковски обади се някои път да покараме около Дерменка и Братан

                        Коментар


                        • До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                          Слушайки прогнозата за сняг от понеделник,и поради участието ми в едно свинско подгребение другата седмица на закриването,реших да си спретна една разходка из Родопите.От мерак още в 7.30 бях заредил бензин и в 8.00 попремръзнал се озовах на една чешмичка за по цигара,която се оказа изходният ми маршрут,по едно незнайно пътче над Марково.

                          Водата беше леденостудена,но все още нямаше замръзнало,тихо и спокойно...


                          За сетен път се убеждавам,че есента е най красивия сезон,толкова преливащи цветове не е истина...


                          Макар пътчето да беше леко туристическо не липсваха и такива моменти,като водата е доста по скалите и здраво поднася,но си го качих два пъти за кеф

                          Макар,че си носех GPS-a по усет гледах да се движа напред и нагоре,пък където ме изведе

                          Минах един разклон,с доста голям извор,вода имаше в изобилие,но деренцето от силата на водата беше с оголени камъни и лесно се преминаваше,избрах единият път,който ми се видя по използван някога


                          От дъждовете се бяха замаскирали доста добри кални ями,наместа приличаше на блато


                          Е тук се научих,че да се минава през кал е по добре на газ и на вторамакар,че калта пропусна да ми нацапа само ушите,щото бях с каска

                          И пътч свърши до тук,нагоре е само скали,почивка за цигара и обратно към разклона


                          Поех от разклона нагоре по едно тясно пътче ,но много красиво обрасло с лияни и папрат

                          Ей на това место чух резачки,викам си близко е цивилизацията

                          И срещнах този камион,двама циганина товареха от зад,ние с шофьора си побъбрихме.Двигателят е от МАН,взел го е от бившето ГДР,4х4,имал е лебедка и джипиес,казва,че е използван за влекач,само гумите май му бяха на възрастта на Варшавския договор и пича казва,че слизал само надоло с него

                          Опитах да мина в ляво от него,понеже около пътя беше голям гъстак,но се наложи да ми окастрят с брадвата малко място,понеже клоните ми влизаха в спиците.След един километър вече бях на хижа Здравец.В барчето имаше двама дядовци,които вежливо ми казаха наздраве с греяна ракия до кюмбетов 10 часа.

                          Пиинах едно кафенце за сгряванеи размишлявайки реших да си купя очила,защото каската ми уж е кросова, има си шлем от пред,но в гората при бавно каране много се запотява и нищо невиждам,а иначе е кофти,като го вдигнеш,трябва да си пазиш очите от клоните.

                          От тук поех към хижа Студенец.Незнам как се казва върхът над хижата,но завуршва с една огромна склала.


                          достраша ме да я заобикалям и се върнах,като намерих нещо подобно на път,в посока Бяла Черква.

                          След това явно се движех по билото и следваха една след друга ей такива полянки,да ти е кеф да си правиш осморки между боровете

                          Постепенно,се оформи нещо като коларски път,ако някога е било път,на много места пътя просто беше една по равна скала,от долу сипеи.

                          Много е красиво есента с нападалите листа.

                          Стигнах до едно мостче,от борове,което за съжаление не се вижда добре на снимката,но под него минава едно доста буйно планинско поточе,голяма красота

                          Тук искам да си похваля новите гуми,казват се Vee Rubber хал хабер си нямам каква е марката,но съм много доволенЗа първи път още не съм падал с мотора.


                          Излезнах от пътя малко преди долният влек на Бяла Черква,и понеже вече беше един часа и се бях поуморил карах по асвалта до Гълъбово,бях си набелязал още на качване,да видя едни манастирчета над Марково,а те са много.

                          Ей тук се опитах да кача един много хубав склон който излиза на Гълъбово и паднах на няколко пъти.Един дядо овчар дойде и вика дядовото,ти добре ли си,аз пеша немога да се кача тук.Както и да е,оставям го за друг път и поех обратно.

                          Вече в Пловдив след 98 км. по километраж,както се казва и мен заедно с мотора ме измиха на една автомивка .


                          Последно редактирано от Стефан ERA; 05-11-07, 08:59.
                          TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
                          Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
                          Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
                          Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

                          Коментар


                          • До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                            Браво Стефчо, но защо сам, няма ли други мераклии в Пловдив?
                            LZ1PER

                            Коментар


                            • До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                              Сигурно има Пепи,ма се криятнали съм новобранец,да не ги бавя,знам ли
                              TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
                              Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
                              Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
                              Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

                              Коментар


                              • До: Моля за съвет за избор на мотор за гората.

                                А има ама аз с две туби бензин трябва да ходя до там дето Стефан е ходил маи с моита резачка за дърваще го изчакам да се накани тука по Турия да доиде и тогава ще се включа.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X