Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Tips & Tricks

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Re: Tips & Tricks

    И аз да споделя един трик за (против) теч от семеринга на предния амортисьор.
    Като си купих новия (втора ръка) мотор, след 1-2 дни започна да ми се омаслява долната тръба на десния кол (предницата е обърната,но процедурата е същата и за "нормална", само че движенията са обратно ).
    Реших, че семеринга си е отишъл, и че трябва да се профилактира и сменят необходимите части. Отидох до сервиза и ми дадоха цена, от която ми се зави свят, и то само за труд! Започнах да чета по форумите тук, и в чужбина. Нищо лично, но тук (в BG) не намерих този трик. За това реших да го споделя. Може би не всички го знаят .
    Та, отделяте прахочистача или както и да се нарича този външен пръстен, който прилича на семеринг (а може и да е). Изчиствате внимателно с чист парцал прахочистача отвсякъде, кола и около истинския семеринг. След това взимате едно парче филмова лента от фотоапарат (внимавайте да не са снимките на жената, когато е била млада, слаба и красива!!!), с големина удобна за хващане, например 10 - 15 см. Вкарвате внимателно едното ъгълче от тясната страна на лентата, желателно е от най-чистата (най-предпазената) страна на кола, огъвате по кола и пак внимателно, с леки движения нагоре надолу вкарвате навътре докато влезе под цялата ширина на семеринга. Сега започвате да обикаляте кола с филма, леко изтегляйки го навън. Като излезе избърсвате с чист парцал и повтаряте процедурата докато ви втръсне (шегувам се разбира се), десетина пъти. Хубаво е да направите това и на прахочистача. Избърсвате отново с чист парцал навсякъде, и затваряте прахочистача. Voila, ако не е надран кола, или не е много скапан семеринга, теча като с магия е спрян.
    Сигурно няма да се получи винаги, но преди да дадете стотици левове за ремонт, или да загубите часове за разглобяване и сглобяване на вилката и смяна на две шепи гумички, опитайте. Ако не помогне, поне няма да навреди. Както е казал циганина "Ами ако се закваси???" изливайки едно бурканче кисело мляко в морето...
    Дано съм бил полезен на някой

    Коментар


    • #32
      Re: Tips & Tricks

      Малка добавка към мнението на Furigan - след като е почистено вече всичко и преди да сложите чистача обратно на мястото му, напълнете пространството което остава в сглобено положение между него и семеринга с литиева грес. Много добре се отразява на дълговечността на семерингите защото греста обира малкото прахоляк минал през чистача и триенето на семерингите в кола няма опасност да остане на сухо.
      2010 CRF 250 R

      Коментар


      • #33
        Re: Tips & Tricks

        този трик има и предимства но и недостатъци
        щом предницата тече значи има мръсотия най вероятно и в самото масло освен на чистачите и семеринга
        виждал съм разни дребни песъчинки между пластинките на клапите които напрактика спират нормалното функциониране
        професионалистите сменят масло на всяко състезание, за нас мисля че е препоръчително поне 2 пъти в сезона
        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

        Коментар


        • #34
          Re: Tips & Tricks

          Краси, абсолютно си прав!
          Трика е подходящ за "временно ползване". В никакъв случай не замества профилактиката и сервиза на амортисьора.
          А и смазването между семерингите бях забравил - благодаря на Димитър за допълнението. Това в същност е важно за живота на семерингите.

          Коментар


          • #35
            Re: Tips & Tricks

            а преди да сложите греста пък аз ви препоръчвам да напръскате хубавичко семеринга и кола със силиконов шпрей-след пръскането -леко раздвижвате предницата нагоре надолу-забърсвате мръсотийките които ще излязат изпод семеринга и пак така няколко пъти-след това греста-и..накрая -пак ще сложите нови семеринги ..ама нейсе -колкото оттървете -файда

            Коментар


            • #36
              Re: Tips & Tricks

              Почистване на верига.
              Този трик прочетох в един френски сайт (www.motoverte.com). Видя ми се много хитър и за това реших да го преведа (разбира се с малка редакция от мен ).
              Взимате една пластмасова туба от 5 l. Пробивате капачката в средата и прекарвате едно парче тел във форма на кука, достатъчно здрава, да може да задържи края на веригата. Сипете в тубата около 2 l дизелово гориво (абе нафта по нашенски ), вкарайте веригата вътре и закачете края и на куката. Завийте капачката и с енергични движения клатете тубата докато веригата се изчисти от мръсотията. Този начин на почистване позволява да използвате нафтата многократно, достатъчно е само да се прецеди след употреба. (Ейййййй, много били икономични тези французи! ) А и не се пръска и олива всичко наоколо с мръсотия.
              За сваляне на снадката, най-лесния начин е да я позиционирате около средата на задния пиньон. По този начин зъбите му ще ви позволят да свалите снадката безпроблемно а зъбите на пиньона ще задържат веригата. Препоръчително е да се сваля на гладък и почистен под, ако падне щифта да се намери лесно . За поставянето също е удобно, само не забравяйте да спазите посоката на щифта!
              Хайде на лъскавите веригииииии !

              Коментар


              • #37
                Re: Tips & Tricks

                Ето един трик за да не ви се набиват клони и др. неща между лостчето за задната спирачка и двигателя,както и между скоростният лост и двигателя.

                Значи,вземате старо жило от съединителя на мотора примерно,както направих и Аз,захващате го за скоростният лост или лостчето за спирачката, другият край на жилото за кората която предпазва двигателя,като се внимава да не е късо и да не може да се включват скоростите или да се натиска спирачката.

                Това е цялата философия,нищо сложно,но ако го бях направил преди известно време щеше да ми спести няколко падания.

                Ето и идеята
                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=11554
                MG RACING

                Коментар


                • #38
                  Re: Tips & Tricks

                  Първоначално публикуван от stanislav_7140 Преглед на мнение
                  Ето и снимките



                  MG RACING

                  Коментар


                  • #39
                    Re: Tips & Tricks

                    На моята машина е изработена тая технология, stanislav_7140 !
                    Неволно натискане неможе да се предотврати освен да се сложи по-натегната пружина, но това не е много добра идея според мен.. това е по-скоро да не се изкривява лостчето настрани както е написал Събин...
                    Ето и снимка как изглежда и на друг мотор...
                    ----
                    ПП. Не се вижда много добре ама снимката не е правена за да се вижда това нещо, а за друга цел, като си докарам мотора идната седмица ще направя по-обстойни снимки !
                    Прикачени файлове
                    [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                    [/FONT]________________________________________
                    [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                    [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                    [/CENTER]
                    [/CENTER]

                    Коментар


                    • #40
                      Re: Tips & Tricks

                      Забравих да питам, Димитре от къде мога да си набавя такова фолио ?
                      По книжарниците едва ли ще го има по скоро в някое стдио за изработване на плакати, лепенки и такива неща предполагам ?
                      Питам щото както ще видите на снимката и при мен се налага такова леко освежаване
                      Прикачени файлове
                      [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                      [/FONT]________________________________________
                      [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                      [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                      [/CENTER]
                      [/CENTER]

                      Коментар


                      • #41
                        Re: Tips & Tricks

                        Ето и снимките:




                        MG RACING

                        Коментар


                        • #42
                          Re: Tips & Tricks

                          ето нещо интересно което ми попадна днес
                          как да си сменим обръча, много хитро

                          http://www.thumpertalk.com/forum/sho...d.php?t=485208

                          и как може да си направим седалката по мека ако заводски е много твърда, а моята на YZ-ta си е бая твърда

                          просто няколко дупки в дунапредна отдолу

                          http://www.thumpertalk.com/forum/sho...d.php?t=489610
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар


                          • #43
                            Направи си сам

                            Това е предпазител за веригата отзад на вилката,предпазващ от падане на веригата.Изработката е елементарна,Взима се алуминиева ламарина 3мм,и се огъва до постигане на желаният ефект,от долната страна съм сложил успокойтел за верига от москвич взет от скрапта,и това е нищо сложно но ефективно като се има предвид че на доминатора нямах такъв.Бях писал за него и в друга тема но ще помоля модераторите да го изтрият оттам и да остане това тук.
                            Ето и снимки на направеното:





                            Друго предпазител който си направих сам е този на задният спирачна помпичка.
                            От същата алуминиева ламарина като предпазитела по-горе изрязах парче точно покриващо въпросният апарат,пробих две дупки с който да го захвана ,те се намират на болтовете за задните стъпенки и го монтирах,това е нищо сложно но ефикасно:

                            Последно редактирано от Станислав_; 31-05-07, 14:55.
                            MG RACING

                            Коментар


                            • #44
                              До: Tips & Tricks

                              За собствениците на мотори който са с тампони на кормилата.

                              Ето как да ги елиминирате и в същото време да повдигнете своето кормило нагоре.Търсите шайби който да по-голями от тампона и ги слагате до постигане на желаният ефект,на мен ми трябваха около 0.5см,за да стане.Според мен тази манипулация е наложителна когато карате оффроуд защото намалява драстично контрола върху предната гума и води до падания,аз изпитах такива точно заради тези тампони.По принцип те служат за обиране на вибрациите от двигателя,но не виждам разлика във вибрациите,може би ако карах дълъг път на шосе ще се усеща,но ние караме офф.На снимката се виждат и вентилите който съм монтирал на коловете защото доминатора нямаше,Техният монтаж е елементарен,Просто се свалят капачките продупчват се и се монтират предварително купените вентили за алуминиеви джанти(струват към 3лвбр),За която идея благодаря на павле от форума.
                              Ето и снимките:



                              Още една в по-близък план:



                              Надявам се да съм помогнал.
                              MG RACING

                              Коментар


                              • #45
                                До: Tips & Tricks

                                Кажи че ми стана интересно , защо мислиш че с тях се намалява контрола на предната гума.
                                Щото и аз имам такива тампони , сега се чуда дали да ги махам.
                                0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                                Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                                Суперскан България www.decbg.com
                                Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X