Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на гуми за тежко ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Избор на гуми за тежко ендуро

    Преди 10 години имах ТДМ 850. Той така си пристигна от Италия с някакви Мишлени обут за шосейно ендуро, почти като за шосейка, но с по-дълбок грайфер. Карах с тези гуми без да се замислям и никога, и никъде не съм имал проблеми, нито на сухо, нито на мокро, никъде. Даже едно пътешествие с тях направих в Турция тогава чак до Бодрум. Изтърках ги, по средата станаха абсолютно гладки и реших да ги сменя. Да ама ми се сториха скъпи този модел и намерих Дънлоп. Пак ендуро гуми за шосейно ендуро с шарка на "баклави" не помня там какъв модел, пак със същият скоростен индекс, но по-евтини поне със 150 лева комплекта от Мишлена. Същият мотор, същият моторджия, същият начин на каране и същият багаж, но започна в по-остри завои на някои места да приплъзва леко мотора... Нали се сещате точно в апекса, когато си легнал най-много и изведнъж ти олекне задницата, изгуби за част от секундата сцепление, а сърцето ти пропусне два-три такта... Започнах да карам по-леко и по-внимателно, и тогава разбрах, че това с различните цени на гумите не е рекламен трик на търговци и опити за дъмпинг на пазара на производители, а показва колко е сигурна, и добра една гума.
    Да не ме разберете погрешно. Нямам нищо против Дънлоп. Африката също съм карал с Дънлоп. Модел Трайлмакс. Два комплекта смачках от тях. Изкараха по 12-13000 км всеки по "турският" асфалт. Държаха се много стабилно и добре, като чак на края на живота си, когато вече почти нямаха грайфер започваха да стават леко нестабилни в завоите. Тези гуми не са от най-високият ценови клас. Предна 90/90/21 беше 140-150 лева, а задна 140/80/17 от 180 до 190 лева.
    Та мисълта ми е, че разлики си има, за това споделяме тука...
    Възможно е една скъпа гума да бъде надценена и да не се окаже чак толкова добра, колкото предполага великата и марка, и цена...
    Но една по-евтина гума да бъде по-добра и по-сигурна от по-скъпата, при почти два пъти разлика в цените, на мен това ми се струва невъзможно.
    За това е форума да споделяме.
    Последно редактирано от ВладиЧ; 14-02-11, 18:37.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • От: Избор на гуми за тежко ендуро

      При автомобилите може да има такива разминавания, но при мотоциклетите цената определя качеството. Специално за Мишелин и Бриджистоун важи това правило и то не само при тоз тип гуми, а и при пистовите и мотокрос гумите. Някой от вас с Michelin Anakee 2 карал ли е? Аз съм продал миналата година мисля, че 3 комлпекта, но нямам нито оплаквания нито хвалби за този модел гума. За това питам?

      Коментар


      • От: Избор на гуми за тежко ендуро

        Не съм съгласен. Всяка марка си има добри и лоши модели. За горска гума мога да кажа, че все още не съм намерил по добра гума от Дънлоп 752, която за съжаление не се произвежда вече. Michelin АС10 е пълен болкук сравнена с 752-ката, вярно че и цената и е по ниска. Мисля че дънлоп също бяха номер едно при сликовете за писта.

        Коментар


        • От: Избор на гуми за тежко ендуро

          Мотора си го купих с такива



          MICHELIN ANAKEE
          Издържаха по около 8-9000 километра.

          Карах и с такива - Pirelli scorpion trail - и пак същите километри изминах.


          След това пробвах тези Pirelli scorpion sync


          Изкараха отново същите километри.

          След това взех за Африка тези


          Когато тръгнах и мотора беше много натоварен гумите изкараха 9800км.
          Смених със същите , мотора вече разтоварен и изкараха 7000км.

          Там ги смених с тези - Bridgestone battle wing 501



          С тези гуми на хубавите черни пътища там стигнах скорост 120км/час и си държаха перфектно. Проблем имах само като затънах в пясък, че тогава няма вадене или поне за човек с моя опит е трудно. В момента съм още с тези гуми. Държат и в дъжд, но не държат на софийски улици. Онзи ден на два пъти се плъзнаха, ама то е щото първо въобще не бяха карани цяла зима, второ сърце юнашко не може да не подаде повече газчица и в момента по прекрасните софийски улици има два пръста мръсотия.
          Като гледам в момента на 3000км. в какво състояние са мисля че и те ще изкарат 8-9 000км.

          Сега ще си взема тези - METZELER Tourance EXP



          Казват, че са по-твърди и се надявам да изкарат над 10 000км.

          Завиждам на тези, които могат да изкарат с едни гуми над 13 000км. Искам само да помоля всички, които пишат да пишат реално кога са свършили гумите. Всяка гума си има индекси, които показват кога вече е свършила. Не е коректно да пишем, че примерно гумата е свършила според показателите на 9000км, обаче ние понеже сме си карачи сме и врътнали още 4-5000км. и обобщаваме тук - "Гумата ми изкара 13-14 000км." Това е грешна информация. С гума на която и се виждат "конците" един приятел кара 1000км, ама аз на туй не му викам имане на гуми.
          Универсални гуми няма и за това трябва внимателно да се подберат според настилката, по която ще се кара.

          Коментар


          • От: Избор на гуми за тежко ендуро

            Ами ето втория комплект от моите Мишелинки, свален на около 17.000км:



            Сложени са между април'09 и февруари'10 - две тегелчета из близката част на Турция, Гърция, няколко пъти из Румъния, и до Украйна.
            Карам все сам, с малко до средно голям багаж. И дето вика Жоро, агресивното каране всеки го разбира различно, но с обичайната ми компания почти винаги карам най-отпред по завоите. Но имам и приятели (вярно малко са), които ми показват от къде изгрява слънцето дори и с по-слаби и спокойни моторетки.
            Та не съм голям карач, ама и на мен ми става смешно, някой като каже колко лягал, пък го знам и на правото как кара, и по завоите как се чекне върху мотора, пък реално намаля и ми се пречка...


            Това са ми сегашните К60 - също на около 17хил.км:





            Сложих ги февруари миналата година и освен доста градско, съм обикалял предимно из България и малко по румънско.

            А за оценката на гумите - вярно, че при нас е непрофесионално и много субективно, но аз си ги оценявам за себе си - трупам впечатления и сравнявам разликите (или приликите) при повтарящи се условия - просто не са събрани в седмица или две - примерно знам как се държи мотора сутрин като го изкарам от гаража, по едни и същи завои; как е с топли и студени гуми; как се държи (и при какви скорости) на отбивката от магистралата към моето работно място; как дадена гума се държи през лятото на 30+градуса и как при около 5', ако щете... Хубавото е че от време на време ми се случва да карам и други мотори за известно време по същите маршрути, та имам впечатления и от други пипове мотори и гуми...
            И дето казва Бойко, аз също не съм открил гума, която да държи перфектно на излъскания градски (варненски) асфалт...
            Последно редактирано от Shider; 15-02-11, 09:42. Причина: лека корекция

            Коментар


            • От: Избор на гуми за тежко ендуро

              Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение



              На мен ли така ми се струва или тази предна гума е обърната ?
              По шарката съдя, че би трябвало да е с посока на въртене.

              Коментар


              • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                Първоначално публикуван от К.Наков Преглед на мнение
                На мен ли така ми се струва или тази предна гума е обърната ?
                По шарката съдя, че би трябвало да е с посока на въртене.
                Посоката на предната се различава от посоката на задната. Поне при анакито е така.Идеята е че когато предната спира чисти водата за да не стане аквапланинг.
                BMW F800GS

                Коментар


                • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                  Предната и задната имат различни задачи - задната да дава сцепление при ускорение, предната - при спиране.

                  П.П. Аз за себе си бях намерил идеалната комбинация - предна Пирели Скорпион Синк, задна - Метцелер Туранс

                  Коментар


                  • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                    Първоначално публикуван от bobimx Преглед на мнение
                    При автомобилите може да има такива разминавания, но при мотоциклетите цената определя качеството. Специално за Мишелин и Бриджистоун важи това правило и то не само при тоз тип гуми, а и при пистовите и мотокрос гумите. Някой от вас с Michelin Anakee 2 карал ли е? Аз съм продал миналата година мисля, че 3 комлпекта, но нямам нито оплаквания нито хвалби за този модел гума. За това питам?
                    Аз взех единия чифт от теб.
                    Доволен съм. Надхвърлиха очакванията ми по здравина. Мотора беше с 3-пълни куфара, чанта 40л. и втори човек. Очаквах да се спукат или скъсат от камъните по черните пътища, но издържаха.
                    Задната гума ми е поднасяла в завой на няколко пъти в дъжд, но може аз да съм виновен. Бил съм и натоварен и празен. Предната е ок.
                    Положението е трагично при рохкава трошено-каменна настилка, но то е очаквано а и зад кормилното устройство ....
                    След 6000км. имат още за каране.
                    още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                    Коментар


                    • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                      Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
                      Предната и задната имат различни задачи - задната да дава сцепление при ускорение, предната - при спиране.

                      П.П. Аз за себе си бях намерил идеалната комбинация - предна Пирели Скорпион Синк, задна - Метцелер Туранс
                      В някои наръчници, които съм чел, пише да не се кара с гуми с различна шарка

                      Коментар


                      • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                        Е, и ?

                        Коментар


                        • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                          Само споменавам.

                          Коментар


                          • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                            Първоначално публикуван от bulgarasen Преглед на мнение
                            Посоката на предната се различава от посоката на задната. Поне при анакито е така.Идеята е че когато предната спира чисти водата за да не стане аквапланинг.
                            Така е наистина, не бях обърнал внимание:

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимки0078.jpg
Прегледи:1
Размер:150.2 КБ
ID:5253426


                            @ T-Mac
                            Аз също съм карал с различни марки и шарки гуми(задна Michelin anakee ,предна Pirelli ... ) и не забелязах нищо смущаващо в поведението на мотора . Само дето стана по-шумно по асфалта, щото предната беше на квадратчета.

                            Коментар


                            • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                              Аз винаги си избирам гуми по шарката , и в почти винаги предната е различна от задната , проблема с различната шарка е само при автомобили 4 х 4.
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар


                              • От: Избор на гуми за тежко ендуро

                                И аз карам с различни сега. И двете са Митас но предната е Е 08, а задната Е 07, като и шарките, и дълбочината на протектора са различни. Ядове не съм имал до сега с тази комбинация.
                                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                                Златомир Попов - Forry

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X