От: Избор на гуми за тежко ендуро
Преди 10 години имах ТДМ 850. Той така си пристигна от Италия с някакви Мишлени обут за шосейно ендуро, почти като за шосейка, но с по-дълбок грайфер. Карах с тези гуми без да се замислям и никога, и никъде не съм имал проблеми, нито на сухо, нито на мокро, никъде. Даже едно пътешествие с тях направих в Турция тогава чак до Бодрум. Изтърках ги, по средата станаха абсолютно гладки и реших да ги сменя. Да ама ми се сториха скъпи този модел и намерих Дънлоп. Пак ендуро гуми за шосейно ендуро с шарка на "баклави" не помня там какъв модел, пак със същият скоростен индекс, но по-евтини поне със 150 лева комплекта от Мишлена. Същият мотор, същият моторджия, същият начин на каране и същият багаж, но започна в по-остри завои на някои места да приплъзва леко мотора... Нали се сещате точно в апекса, когато си легнал най-много и изведнъж ти олекне задницата, изгуби за част от секундата сцепление, а сърцето ти пропусне два-три такта...
Започнах да карам по-леко и по-внимателно, и тогава разбрах, че това с различните цени на гумите не е рекламен трик на търговци и опити за дъмпинг на пазара на производители, а показва колко е сигурна, и добра една гума. 
Да не ме разберете погрешно. Нямам нищо против Дънлоп. Африката също съм карал с Дънлоп. Модел Трайлмакс. Два комплекта смачках от тях. Изкараха по 12-13000 км всеки по "турският" асфалт. Държаха се много стабилно и добре, като чак на края на живота си, когато вече почти нямаха грайфер започваха да стават леко нестабилни в завоите. Тези гуми не са от най-високият ценови клас. Предна 90/90/21 беше 140-150 лева, а задна 140/80/17 от 180 до 190 лева.
Та мисълта ми е, че разлики си има, за това споделяме тука...
Възможно е една скъпа гума да бъде надценена и да не се окаже чак толкова добра, колкото предполага великата и марка, и цена...
Но една по-евтина гума да бъде по-добра и по-сигурна от по-скъпата, при почти два пъти разлика в цените, на мен това ми се струва невъзможно.
За това е форума да споделяме.
Преди 10 години имах ТДМ 850. Той така си пристигна от Италия с някакви Мишлени обут за шосейно ендуро, почти като за шосейка, но с по-дълбок грайфер. Карах с тези гуми без да се замислям и никога, и никъде не съм имал проблеми, нито на сухо, нито на мокро, никъде. Даже едно пътешествие с тях направих в Турция тогава чак до Бодрум. Изтърках ги, по средата станаха абсолютно гладки и реших да ги сменя. Да ама ми се сториха скъпи този модел и намерих Дънлоп. Пак ендуро гуми за шосейно ендуро с шарка на "баклави" не помня там какъв модел, пак със същият скоростен индекс, но по-евтини поне със 150 лева комплекта от Мишлена. Същият мотор, същият моторджия, същият начин на каране и същият багаж, но започна в по-остри завои на някои места да приплъзва леко мотора... Нали се сещате точно в апекса, когато си легнал най-много и изведнъж ти олекне задницата, изгуби за част от секундата сцепление, а сърцето ти пропусне два-три такта...
Започнах да карам по-леко и по-внимателно, и тогава разбрах, че това с различните цени на гумите не е рекламен трик на търговци и опити за дъмпинг на пазара на производители, а показва колко е сигурна, и добра една гума. 
Да не ме разберете погрешно. Нямам нищо против Дънлоп. Африката също съм карал с Дънлоп. Модел Трайлмакс. Два комплекта смачках от тях. Изкараха по 12-13000 км всеки по "турският" асфалт. Държаха се много стабилно и добре, като чак на края на живота си, когато вече почти нямаха грайфер започваха да стават леко нестабилни в завоите. Тези гуми не са от най-високият ценови клас. Предна 90/90/21 беше 140-150 лева, а задна 140/80/17 от 180 до 190 лева.
Та мисълта ми е, че разлики си има, за това споделяме тука...
Възможно е една скъпа гума да бъде надценена и да не се окаже чак толкова добра, колкото предполага великата и марка, и цена...
Но една по-евтина гума да бъде по-добра и по-сигурна от по-скъпата, при почти два пъти разлика в цените, на мен това ми се струва невъзможно.
За това е форума да споделяме.








Коментар