Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на гуми за тежко ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Избор на гуми за тежко ендуро

    Влади, половин сезон карах с Мишелин Анаке (задна) и имам добри впечатления като цяло (държи много добре на дъжд и на сухо. На кал я няма никаква, но това мисля е разбираемо). На около 6000 км я смених поради разни съображения и грайферът и е наполовина. След това сложих някакъв Дънлоп Трейлмакс, който определено стои по-зле, а и за едно ходене до Грузия и още 1000 км в Бг е почти заминал! Предната ми е Бриджстоун Трейлуинг-с нея взех мотора, минах 13000 км без да имам никакви забележки към поведението и и определено има още хляб в нея!
    Alvanovo motors - Сам съм си клуб, сам съм си президент!
    Yamaha XJ 900 F, Yamaha FJ 1200, Suzuki GSX 1100 F
    Fiat Grande Punto 1.4, Volvo 460 1.7 T, BMW 523i

    Коментар


    • #62
      До: Избор на гуми за тежко ендуро

      Влади, в никакъв случай не отсвирвай Metzeler Tourance като вариант за задна гума - не знам кой е писал, че каучука й е мек, но в сравнение с Pirelli Scorpion Sinc и Вridgestone Trailwing 152 е по - твърда, износва се по - бавно и определено е подходящ далекобоен вариант. Сложих такава при тръгването ни за Акаба и вече е на 18 000 км., като състоянието й в никакъв случай не е трагично.

      Най - лошият вариант, който можеш да избереш /поне според мен/ е Conti ТКС80.

      Коментар


      • #63
        До: Избор на гуми за тежко ендуро

        Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
        Влади, в никакъв случай не отсвирвай Metzeler Tourance като вариант за задна гума - не знам кой е писал, че каучука й е мек, но в сравнение с Pirelli Scorpion Sinc и Вridgestone Trailwing 152 е по - твърда, износва се по - бавно и определено е подходящ далекобоен вариант. Сложих такава при тръгването ни за Акаба и вече е на 18 000 км., като състоянието й в никакъв случай не е трагично.

        Най - лошият вариант, който можеш да избереш /поне според мен/ е Conti ТКС80.
        Напълно си прав за далекобойността на Metzeler Tourance. Моите са на 15 000км. като има още доста гума до индикатора. Видят ли кал обаче забавлението ти е напълно гарантирано.
        Иначе в advrider както всички знаем има доста изписано по отношение на далекобойността на отделните модели. Ето малко конкретика спрямо дискутираният модел на Bridgestone:

        There was a German test on the following tires. One of the test was about tire wear, noted in a point system. Highest points, is best milage. Test was done under same conditions and should be fairly accurate. Keep in mind that this test was on asphalt only.

        60 - Bridgestone Trailwing 101/152 Radial G
        55 - Bridgestone Trailwing 101/152
        58 - Continental TKC 80 M+S Twinduro
        62 - Dunlop Trailmax D 604
        64 - Metzeler Enduro 4
        75 - Metzeler Tourance
        65 - Michelin T 66 X
        72 - Pirelli MT 90

        So the Tourance had best milage and the Trailwing the worsed.
        Tourance will normaly doublle the Trailwing in milage.
        http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=4736

        Коментар


        • #64
          До: Избор на гуми за тежко ендуро

          Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
          Пак почнах да ровя за гуми за експедицията ......
          Тези също са добри, но са под показателите на Дълопа и Бриджестона по "дългобойност". http://adi95.bg/index.php?section=12...le_gumi_id=440 Някои много ги хвалят, други много ги отричат, защото каучука им бил мек. Много добре държат, но не могат да изкарат 12000 км задната.
          ...... Ще се радвам да споделите.
          Вече два сезона ползвам такива. За 2010 също ще започна с тях. Карам 90% само по асфалт и 80% от пътя съм претоварен (200+кг. товар). Никога на влача гуми (АБС ) а и не ми е в стила.
          Размерите са ми Front 100/90-19 M/C 57 S, Rear 130/80R17 M/C 65S. Както се вижда задната ми е тясна и е претоварена. При мене и предния чифт и този ще надминат 12Хкм. като ги махам с поне 2мм грайфер. На асфалт са 10+.
          На черно:
          най-много имам наблюдение върху трева суха и мокра. Учудващо добро сцепление. Суха твърда пръст - добро.
          На трушляк, мисля че няма да те изоставят никъде. Предимство е че (може би) от по-пистовия грайфер не се вдигат много камъчета. Проблем е издръжливоста на пробиване. Преминавал съм Елена - Твъдица 30км. макадам с пълен товар. Издържаха!
          Кал - никога не съм ги пробвал. Съмнявам се на успех.

          П.П. Да не си помислш че мойто гардже.... Просто имам над 22Х.км. с такива и споделям.
          още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

          Коментар


          • #65
            До: Избор на гуми за тежко ендуро

            Добреее. Пишем червени точки за Туранса на Метцелер. Ще я имам в предвид и нея. За това пуснах темата. Накрая да направя една селекция и да търся да купувам.
            За сега фаворит са ми Бриджестоните. ТКС 80 на Континентал ги имам в предвид само за черно, а не за асфалт. Ако се забия в Сибир,(както смятам да направя), а там асфалт няма, то ще слагам най-вероятно такава гума естествено само от зад. Няма защо да мъкна и предна такава. Това не е джип 4х4 та да му слагам еднакви гуми.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #66
              До: Избор на гуми за тежко ендуро

              Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
              ... ТКС 80 на Континентал ги имам в предвид само за черно, а не за асфалт. Ако се забия в Сибир,(както смятам да направя), а там асфалт няма, то ще слагам най-вероятно такава гума естествено само от зад. Няма защо да мъкна и предна такава. Това не е джип 4х4 та да му слагам еднакви гуми.
              Айде аз пак да се обадя ... на всяка манджа - мерудия

              След като ТКС-то би го ползвал само за черно, пак не смятам, че е най - удачния вариант - Metzeler Karoo e доста по - твърда и износоустойчива от ТКС-то, а и доколкото съм запознат терена, по - който ще я ползваш е повече каменист.

              Мен ако ме питаш - най - добре е да се оборудваш и с предна "черна" гума, щото ква файда, ако ти върви задницата, ама не си владееш предницата

              Коментар


              • #67
                До: Избор на гуми за тежко ендуро

                Е те тая викаш е по-добра, а Митак? http://adi95.bg/index.php?section=12...le_gumi_id=448
                Добреее. Ще го имам в предвид.
                Абе къде ще бяга тая предница? Задната да захапва добре, пък предната само да подрипва и да води. Ще стискам здраво кормилото.
                Тук съм пропуснал един постинг на колегата darkall. Не разбрах, какви са тези индекси 60,55,58...и т.н. пред тези гуми? Както са подредени, така ли ги класират от горе на долу?
                Разбрах...Точките им са това. Туранса води пред Пирелито и Бриджестона. Единственият проблем на този тест, е че е правен от германци , а Метцелера са германски гуми.
                Последно редактирано от ВладиЧ; 25-01-10, 16:55.
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • #68
                  До: Избор на гуми за тежко ендуро

                  Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                  ... Абе къде ще бяга тая предница? Задната да захапва добре, пък предната само да подрипва и да води. Ще стискам здраво кормилото.
                  Влади, бяга и още как... Сега разбирам, колко е важно да покараш, макар и малко, леко ендуро...
                  Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                  Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                  Коментар


                  • #69
                    До: Избор на гуми за тежко ендуро

                    Много хора са доволни от тези:
                    http://motorcycleproducts.co.uk/cata...r-p-11543.html
                    Има ги в софия, цената е средна - нито евтини, нито хубави. Аз съм с Митас и не мога да разбера какво не им харесват, питай Любо и той ще ти каже същото Не държали на мокро - ами коя е тая гума дето държи на мокро и кой ти влиза в завоите със 150 на мокър асфалт? Много хора обвиняват гумите защото така им изнася
                    Yamaha XT​M600E '98
                    Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                    Коментар


                    • #70
                      До: Избор на гуми за тежко ендуро

                      Първоначално публикуван от c_chanev Преглед на мнение
                      Много хора са доволни от тези:
                      http://motorcycleproducts.co.uk/cata...r-p-11543.html
                      Има ги в софия, цената е средна - нито евтини, нито хубави. Аз съм с Митас и не мога да разбера какво не им харесват, питай Любо и той ще ти каже същото Не държали на мокро - ами коя е тая гума дето държи на мокро и кой ти влиза в завоите със 150 на мокър асфалт? Много хора обвиняват гумите защото така им изнася
                      Колега, може би ще разбереш каква е разликата между Митас и нещо читаво, ако покараш и с нещо читаво Вярвай ми - има значение. И то такова, че да може да се влиза със 150 в завоите на мокър асфалт.


                      Хайденау сигурно не са лоши гуми, но не знам дали биха устискали 20 000 км. - нали това е част от задачата !?!

                      Коментар


                      • #71
                        До: Избор на гуми за тежко ендуро

                        Митас, Шинко и Хайденау са евтини гуми и не са в моята класация. Съжалявам. Който иска да си кара с тях. Аз не.
                        Жорка, като натоваря Африката с багажа за тръгване със сигурност ще ударя 300 кг на кантара и то без водача и отгоре. Малко ще съм далече от леко ендуро.
                        Проучих всичко писано за гумите в Адв-райдър и всички са почти единодушни, че Метцелера Туранс е най-доброто, за това, за което и на мен ми трябва. http://adi95.bg/index.php?section=12...le_gumi_id=440 На второ място поставят Мишлена и Пирелито, а за Бриджестона отзивите не са особено ласкави. Даже Дънлопа, с който аз карам е пред него.
                        Следващата, която ме заинтересува е пак Метцелер, но http://adi95.bg/index.php?section=12...le_gumi_id=446
                        И накрая за черното пак, почти всички препоръчват Континентал-а ТКС 80 http://www.motoboom.bg/product.php?cCat=&m=5&p=1707 Разбира се 80% от тях карат БМВ-та различни модели ГС-и, но щом става за БМВ, защо да не става за Африка? Споменават се смени, на около и над 9000 мили за Туранса.
                        Но...Винаги има едно но, нали? Ако ще купувам Метцелери по добре да взема и такава гума за черно та белким ми направят отстъпка. Ей такава. http://adi95.bg/index.php?section=12...le_gumi_id=447 Карро Т, защото само Карро има друг грайфер, по кросов, а не ми трябва чак толкова кросова гума.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #72
                          До: Избор на гуми за тежко ендуро

                          Ма ти искаш гума, която да става и за асфалт, и за черно ли !?! Ако е така - ТКС-то. Няма да е перфектна нито на асфалта, нито по черно, но всесезонни гуми няма, нали знаеш

                          Коментар


                          • #73
                            До: Избор на гуми за тежко ендуро

                            Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                            ... Жорка, като натоваря Африката с багажа за тръгване със сигурност ще ударя 300 кг на кантара и то без водача и отгоре. Малко ще съм далече от леко ендуро....
                            Точно с това тегло и с калпава предна гума, бързо ще разбереш за какво ти пиша сега, за опита с лекото ендуро...
                            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                            Коментар


                            • #74
                              До: Избор на гуми за тежко ендуро

                              Да де, ама става въпрос за пътешествие, а не за неделно каране в гората. Ще маам до Улан Уде към 8000 км. До там е асфлт, но има и към 500 км на места черно, което обаче е доста преди Улан Уде, (на около 1500 км), поради което ще го маам със шосейните гуми. После слагам тези на кубчетата и тръгвам към Владивосток примерно. Нататък също има асфалт, но към 10-15% не повече. Другото е макадам и ще маам с офроуда. Няма всеки ден да сменям гуми, какво да се прави.
                              А двата комплекта (ще ги комплетувам, хайде няма да е само задна за офроуда) трябва да изкарат при това положение общо към 22-25000 км, което ме устройва.
                              Последно редактирано от ВладиЧ; 25-01-10, 19:00.
                              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                              Златомир Попов - Forry

                              Коментар


                              • #75
                                До: Избор на гуми за тежко ендуро

                                Владич, за тези километри се приготви за три смени на гуми. Като сложиш такива за черно, стъпиш ли на асфалт си заминават много бързо. Аз за Африка направих следната схема - в началото тръгвам с шосейни, каквито си имам на мотора. В Египет слагам METZELER Karoo


                                Тях ще ползвам за карането в пясък и по камъни, защото това има в Судан, Етиопия и Кени. Гумите са с едра шарка, което предполага по-лесно да "копаят". За асфалт също стават, но при много внимателно каране и с ниска скорост. Това са около 5000км. и за тези километри гумите ще си заминат със сигурност в тези настилки. В Кения сменям гумите с Сontinental tkc80


                                Тези са по-меки, но също стават за макадам и за асфалт, по каквото ще карам надолу. Със сигурност обаче няма да изкарат повече от 8000км. с натоварен мотор. След това слагам MIСHELINANAKEE2


                                Те са вече за асфалт, а в края на пътуването ни има само това. С такива съм карал и смея да твърдя, че са перфектни гуми. /Даже съм и пукал такава /

                                Виж добре по какви пътища ще караш и си вземи точните гуми, за да не се превърне карането в мъка.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X