Продължение на темата "Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители "
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Западното срещу руското...автомобили конструкции и още нещо
Свий
X
-
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
И дребни други подробности. Може да издухаш ресурсите на страната си за да стигнеш до нечувани висоти в правенето на самодвижещи се каляски. А може на същата цена да тръгнеш към бъдещето. Въпрос на ценностна система.
Айде сега инженере, да се върнем от гланцовите списания в досадата. Имаше едно време едни книжки тип Принципи на проектирането, Конструиране, ...
Висока надеждност? Никви ядове. Всеки знае как се постига - малки допуски, точни сглобки. Много високи класове - много хубав агрегат. Хубаво, ама това предполага заводско сглобяване. Няма ядове - капсулираме всичко. В гаранционният си срок всичко работи на 6. Публиката ридае от възторг. А после за 1 000 автомобила пращаме части с камиони, за 10 000 - вече трябва да строим железопътен клон, защото трябва да им пращаме цели агрегати. Понеже още в идеологията е заложен агрегатен ремонт, и нищо друго.
А като не можеш да осигуриш такава поддръжка щото пари, разстояния, метео, кво да е друго, тогава ти се налага да строиш агрегатите ремонтируеми. Тогава вместо десет вагона части ще трябва да пратиш един кашон. Което променя всичко и прави излишна сложната, свръхскъпа и силно уязвима инфраструктура.
Какво още не знаеш, еле па ти? Ми вземи да си кажеш че те мързи да пишеш, и чакаш аз да влача чувалите.
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
защо срещу европеиското , та нали почти всички европески маистори са избягали руски спицялисти, заради доброто заплащанеsigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнениеИ дребни други подробности. Може да издухаш ресурсите на страната си за да стигнеш до нечувани висоти в правенето на самодвижещи се каляски. А може на същата цена да тръгнеш към бъдещето. Въпрос на ценностна система.
Айде сега инженере, да се върнем от гланцовите списания в досадата. Имаше едно време едни книжки тип Принципи на проектирането, Конструиране, ...
Висока надеждност? Никви ядове. Всеки знае как се постига - малки допуски, точни сглобки. Много високи класове - много хубав агрегат. Хубаво, ама това предполага заводско сглобяване. Няма ядове - капсулираме всичко. В гаранционният си срок всичко работи на 6. Публиката ридае от възторг. А после за 1 000 автомобила пращаме части с камиони, за 10 000 - вече трябва да строим железопътен клон, защото трябва да им пращаме цели агрегати. Понеже още в идеологията е заложен агрегатен ремонт, и нищо друго.
А като не можеш да осигуриш такава поддръжка щото пари, разстояния, метео, кво да е друго, тогава ти се налага да строиш агрегатите ремонтируеми. Тогава вместо десет вагона части ще трябва да пратиш един кашон. Което променя всичко и прави излишна сложната, свръхскъпа и силно уязвима инфраструктура.
Какво още не знаеш, еле па ти? Ми вземи да си кажеш че те мързи да пишеш, и чакаш аз да влача чувалите.много преди старта...
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Още по-лошо е. Щом изначално залагаш ремонт на агрегатите, вече трябва да се откажеш от особено точни настройки, моменти на затягане, сложни специализирани инструменти и стендове. Цената е това - по-малко безгрижно джиткане и повече въртене на гайки. Но си запазваш възможността цялата тая история да се движи и работи. В това число - за канибалска поддръжка. Като цяло, независимо от относително по-ниската надеждност на елементите, транспортната система запазва много по-висока живучест и работоспособност.
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Стефане, ще ти го кажа като русофил на русофил:
Не превръщай калпавата руска изработка в стратегия за ремонтнопригодност.
Има една област, където качеството и надеждността е много по-важно от всичко друго - космическата техника. Там никой не гледа цената, а за "ремонтопригодност" изобщо не може да става и дума (не говоря за "Хабъл", където цената е не космическа а галактическа).
Погледни комуникационните спътници - американците все още имат работещи GPS сателити от 1992 година!
Руските спътници
Американските спътници
Сигурно си чел Черток Ракеты и Люди - там той много подробно описва стратегията на съветското ракетостроене и причините за успехите: една от ключовите е било дублирането на всички системи. Важните системи са били обезпечени с две резервни такива. Да, това работи. Обаче, струва пари и нещо много по-важно - струва тегло, което в космонавтиката е по-скъпо от парите.
Преди време, като студент, имах доста познати от МАИ
(Московский Авиационный Институт). Даже те признаваха, че руското качество е по-ниско, и това е причината за "превъзходството" на руснаците по брой спътници - според тях, един американски спътник вършеше толкова работа, колкото 3-4 руски такива.
Които пък струваха десетократно повече.
Ремонта на детайли или замяна на агрегати също не беше въпрос на стратегия. Просто в екстензивната съветска икономика беше по лесно да изпросиш ("выбыть у начальства") нов ескаватор отколкото гарнитура за двигателя на стария, който пък в последствие се канибализира за ремонта на третия ескаватор.
Ефективност - ето с какво американците спечелиха Студената война!
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Колко много приказки.Та чак заключвани и преместване на темата.Да ме извинява Йордан Колев за цитата,ама май всичко тръгна от тук:
Зверска верижна машина
Някой ден трябва да обединим сили и да направим подобна техника. Имам голямо желание, но не съм сигурен, че ми е по силите и знанията да направя такова нещо.
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Извинявам се,но не се сдържах...
http://www.vbox7.com/play:b6c1064bMG RACING
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Първоначално публикуван от Станислав_ Преглед на мнениеПродължение на темата "Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители "
http://forum.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=31
Мисля, че въпреки многократно предъвкваната дискусия(За и против руското) от тази
тема има какво ново да се научи.Поне на мен ми беше интересна.Не, че не мога да я
чета и тук, но нека разграничаваме спама от спора.
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Първоначално публикуван от traktorist Преглед на мнениеЗащо не преместихте темата в този подфорум?
http://forum.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=31
Мисля, че въпреки многократно предъвкваната дискусия(За и против руското) от тази
тема има какво ново да се научи.Поне на мен ми беше интересна.Не, че не мога да я
чета и тук, но нека разграничаваме спама от спора.sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Аха. Нали не искаш да кажеш, че аз определям стратегическата политика на руснаците? Не само в автомобилостроенето. Просто знам кво пише в учебниците им по много неща, и ви го казвам. Не само по автомобилостроене. Като не щете - не четете. Но моите знания срещу чии да е кръчмарски заявления - извинете, господа. Това не е въпрос на филии и фобии. Уморих се.
Американците правят прости спътници и нищо друго. Ресурсът за нормална пилотирана космонавтика вече не им стига. При положение че крадат от цял свят кво да е, че и специалисти и пари. Руснаците правят и такива спътници. Освен гигантският комплекс който вози хора и живее в космоса. Или това не иска ресурси? Или също го крадат от някъде на готово?
Макар че не виждам кой знае колко общо с пътното строителство и усвояването на огромни и крайно враждебни за живеенето, и за транспорта между другото, територии.
Коментар
-
До: Западното срещу руското...автомобили конструкций и още нещо
Първоначално публикуван от Станислав_ Преглед на мнение
На мен първата ми кола беше червена Лада 1500 "след основен ремонт"...
Много харчеше , много бягаше, но и много се чупеше и най-вече грееше. Така си изгни на двора и отиде за скраб.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар