Първоначално публикуван от Кольо
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Земеделските терзания на Кольо
Свий
X
-
-
Да покажа новата си придобивка. Шнек за зареждане на сеялки и култиватори с тор и семе. До миналата година по едни 20-30 тона насипни неща минаваха през ръцете ми, и все се канех да си сделам нещо такова, и тази пролет най-накрая му дойде времето.
Тръбата е 159 мм, вземам я почти без пари на парчета по 40 см, и ги заварявам едно за друго. Спиралата на шнека е изчислена по формула, отрязани шайби, и от тях парче по парче-шнек. Вала на шнека е от тръба 42 мм, лагерите са с отвор 25 мм.
Двигателя е 4 к.с. Излишно мощен за такъв къс шнек, но такова имам под ръка.
Първоначалната идея беше да се задвижва от хидромотор, но наличния е мнооого бавен, та преминах на алтернативно задвижване.
След 10-на дни ще започвам да сея слънчоглед, та ще пробваме новата машина как зарежда тор в сеялката.Има ли желание-има и начин!
- 4 likes
Коментар
-
То и мен ме притеснява
На теория си съвсем прав де. При карданна връзка двата вала трябва да са успоредни. Именно заради това си мислех да го правя с каре от полуоска на лека кола, те нямат това ограничение, ама то започват едни проблеми с вътрешни шлици, лагерни тела, абе доста повече играчка, пък и струва едни пари...
А целта е да излезе максимално евтино. Ако не броим грешките, само с частите които работят в крайния вариант цялото съоръжение ми излезе към 130-150 лева.
А кардана макар и неправилно на теория-работи и така. Може да се поразбие след известно време, ама ще го поправям, едно каре е 15 лева...
-
Имам опит с изработката на шнекове (преди години сме правили с приятелчето по заявки на клиенти доста бройки), но всичките с електромотори.Знам каква играчка е да се изработи в "домашни" условия за което ВИ поздравявам.
А за задвижването също съм на мнение ,че ще се наложи да извършиш корекции . Тези карета не могат да предават равни ъглови скорости и допуска под товар беше около 25 градуса. Или трябва да промениш монтажното място на двигателя и да поделиш ъгъла ,или други карета, а може и двигателя-дизел или бензин с мембранен карбуратор или "инжекция".И вилките да са в една плоскост ,че ми се струва ,че има леко изместване.
Но Браво!!!!!!!!
-
То за моженето да се ползва друг двигател, друг вал с други ъгли-може. Може и да се купи нов шнек, специално изработен за тази цел.
Ама няма да стане!
Шнека ще работи така, колкото и да е криво направен от инжинерна гледна точка.
От практическа-ще работи, и ще пита за още.
Много добър вариант е задвижване с хидромотор, ама такъв с оборотите които ми трябват струва 300 и кусур лева.
Айде ся...
Имаше вариант да сложа на наличния хидеомотор една голяма зъбчатка и да върти малка на шнека, ама съотношението трябва да е нещо като 10:1. Луда работа...
Има вариант за задвижване с двутактов бензинов мотор за тример(115 лева), ама и той вибрира на 8600 оборота, при него пък трябва да намалявам 10 пъти оборотите. Пак луда работа.
Този от фрезата е с максимални 3600, ама ще работи малко над минималните, нещо като 1000. Намалявам ги 5 пъти(такива са наличните шайби), а после увеличавам с 1,4-такива звездочки имам.
Абе с пари всеки може да направи каквото му е на кефа. Маката му е да направиш каквото ти трябва за без или с малко пари...
-
Карето ще живее доста, въпреки ъгъла. Като го гледам е доста преоразмерено за натоварването, което понася. Ако пък има гресьорка, хич не го мисли. На трактора ми, едното каре на кормилния прът е с подобен ъгъл и си живее доволно и щастливо вече 6 години."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Като вземеш да работиш с него първоначално стой до него, и го наблюдавай да не се задръства горе,че стават големи бели ,осуква витките, комшиите имаха такъв проблем сменяха два редуктора и три пъти пренавиваха мотор.накрая резнаха по голям изходящ отвор с флекса и сагата приключи
Коментар
-
Натоварването ще зависи от това колко е отворена клапата на капака на камиончето. Та ако рече да се задръства-ще притворя малко.
Обаче, ако има такъв дебит та да задръства отвора на изхода-няма да смагам да разпределям тора и семето в кутиите на сеялката. Та ще е по-бавничко, чак толкова бърза работа нямам.
-
-
Аз, без да имам претенциЙте на голям капацитет, ми се струват бая височки оборотите.Дали няма да троши някакъв процент от зърното?Има ли възможност за работа на по-ниски обороти на двигателчето?Или да смениш зъбчатката на шнека с по-голяма?Ама то на клип е едно, а на живо друго, та може и да се заблуждавам.А иначе споделяй по-често в темата какво правиш, определено е интересно и има какво да се научи от теб.Наздраве.
Коментар
-
Надали ще паднат, то двигателчето е доста по-мощно от нужното за такъв къс шнек, та няма да види зор.
За чупенето на зърно-мисля си, че няма да чупи, защото с подобни обороти се върти шнека с който обеззаразявам семето, а там няма проблеми.
Абе ще видим като дойде есенната сеитба. Сега има да качва тор.
-
Същия такъв шнек-от същите парчета тръба, същите навивики, само, че е дълъг 6 метра. В долния край съм направил отвор с муфа 3/4цола за присъединяване на маркуша шпо който идва разтвора.
На входа на шнека слагам ламарина която да ограничи дебита на зърно(все пак гоня доро объркване, а не производителност), и това е.
Въпрос на сметки колко разтвор и колко семе ще се сммесят
Аа, забварих-на муфата 3/4 съм завил кранче което да ограничава дебита на разтвора-през него регулирам дебита, и махам врътката за да не го разместя неволно. Разтвора го правя в стар варел, и за изпомпване ползвам помпичка от пералня.
Ето тук се вижда самия шнек. Товаря слънчоглед а не обеззаразявам, но да видиш шнека.
То всъщност всеки шнек става, само трябва в долния край да се направи отвор за постъпване на разтвора.
-
-
Първоначално публикуван от Nafta Преглед на мнениеДали няма да троши някакъв процент от зърното?Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Коментар
-
Не може ли да се сложи трифазен електромотор на шнека и на трактора инвертор от 12 или 24 на 380 V ? В краен случай монофазен. Това нещо с мотор 0,75 kw ще работи доволно добре и доста по-надеждно за количества до около 5-7 т/ч. А готови спирали за шнек се продават за около 20 - 30 лв/м. Скъпо и крехко семе не слагай - чупи процент от него и трябва да се завишава посевната норма.На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
"Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин
Коментар
-
На мен ми е кеф да си направя сам машината. Не искам да купувам готови неща които мога и ми е кеф да си ги направя сам.
Едни колеги работят с електромотор на шнека и бензинов агрегат. И аз го мислих, по принцип е работещо, но точно сега не ми е момента да купувам агрегат който ще ползвам само за шнека. Досега никога не съм изпитвал липса на агрегат.
-
-
Малииииии, инвертор, че и трифазен - Кольо само като чуе цената на 2 киловата трифазен инвертор ще получи инфарктоинсулт. А бензиновото моторче му е изпаднало отнякъде, обзалагам се.
Отделно че никой не е забранил моторчетата на 12 и 24 волта, ако е зор да се храни от акумулатор. То и едни ампери ще иска, заради които трябва големият двигател да работи и става дявол на магаре.
Трошенето на зърното не си го представям като истински проблем - все едно да се троши от прехвърляне с лопата. Някое зърно ако се навре в някоя теснина да го търка непрекъснато валът - може и да пострада ама пък ще пречи на следващите да се наврат там. Сушеното зърно е доста твърдо, а докато е в движение групата семена го играе течност.
Иначе строшени семена на житни и бобови култури НЕ поникват - като малък съм пробвал. Семената си имат структура и от различните части на семето се образуват различни части на поника. Бобът е най-нагледен - от двата дяла на семето стават първите две листа, "зародишът" тръгва надолу като корен.
Картофът е друго нещо - там и по-лежерна обелка да посадиш, тръгва. Няма да е баш същото ама ще покара. Там "семето" (това което се напъва да живее и да се размножава) е оченцето в кората на картофа. Тялото на картофа е просто камара готов материал - да има да си харчи през пролетта. Добре е да го има ама колкото има - толкова. Ако има сила да покаже едно листо на светло - нататък е лесно.
Коментар
-
Аз пак да се изака.....ааа да се изкажа В този си вид замислен шнека е достатъчно прост и ефективен, пък ако има някакви недостатъци, те ще се изчистят в процеса на работа.При проектирането от нула, макар и на двора с подръчни материали, винаги има риск нещо да е пропуснато, недогледано, но пък колегата за това го е споделил.Ние пък за това коментираме.
Аз съм брал ядове с такова зареждащо ремарке, не знам българско ли е, руско ли е, ама ги има(ше) масово.При високи обороти качва бързо и там горе на свивката, цялата човка почва да се върти на 360 градуса .Съответно мат'ряла ходи във всички посоки, само не и в сеялката.Та се налагаше на ЮМЗ-то оборотите да са минимални, почти пред изгасване.Тогава си и счупих ръчката на силоотводния вал - много тъпо е измислена още от завода, на калника, без маншон или начин за смазване - вода, кал, ръжда и резултата е налице...
За оборотите - направете аналог с комбайните.При по-високи обороти на барабана от 800-850(за пшеница) чупи зърното.То зависи от много неща, ама при настроена машина и промяна само на този параметър има счупени зърна.Това поне на комбайните, с които аз съм работил.
А счупеното зърно не става за семе, но това вече го казаха по-горе.
Коментар
-
Нафта, нали видя гофрирания маркуч на изхода. Чрез него няма да има разпиляване, всичко ще си пада в сандъка.
А за недоизмислените и недоглендани неща-това е третия вариант на задвижване. Първите два се провалиха, макар и при тях да имаше движение на шнека, но не ми харесваше по нещо.
Сега не ми харесва единствено ъгъла на карето, ама се надявам да устиска. А този кардан и без това е на края на земния си живот, та и да се скапе-не ми е жал. Само двигателчето да не пострада нещо, за него ще ме е яд много.
Фрезата е на 20 години, а двигателя не е мръднал. Все пак си е японски-производство на Fuji heavy industries, същите дето произвеждат Субару. И доста други неща де. След цала заима престой(то и цяло лято преди зимата де)-давам половин смукач, половин газ, цъкам на контакт, и най-много на 5-6 дръпвания запалва. Само два пъти му е сменяна свещ, и няколко пъти маслото.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Коментар
-
Тогава вместо каре трябва редуктор на 90 градуса горе накрая на вала, и двигателят да е напреко на шнека и пак с ремък. Хитро се заобикаля предавката с ъгъл.
Засега ще е така, очевидно. При нужда редуктори на 90 градуса има по евтини АТВ, мотофрези и други вт суровини. Дано не се налага преустройство.
-
Бааа, преустройството не ме плаши, аз съм свикнал да си пречукам пръстите и да вложа цялото си старание в нещо което изработвам, и като го пусна и видя, че не се получава каквото искам-плюя си на труда, ража всичкои започвам отначало. И така може няколко пъти докато тръгне.
А това за ъглопредавател не се бях сетил, ще го имам предвид.
Току-що спечели половин бира, благодаря.
-
Изобщо нямам хабер от тея машини , но ако промениш ъгъла, на тръбата(горния крей на ртъбата да слезе надоло, гелдам "гофрата" е доста дълга, и преправяш захвата на двигателя ) , няма ли да се поизправи ъгъла на карето ?Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!
A1+
Коментар
-
Гофрата е дълга за да го играе като хобот на слон - да може да я мандахерца налево-надесно, а и сандъците дето ще се пълнят не са чак толко ниски.
Масовият случай май е тръбата да е перпендикулярно по оста на зареждащата машина, но тука явно условията са други. А аз даже си мислех че на ЗиЛа трябваше да се направи това устройство, но както и да е, явно това не е окончателният вариант.
Коментар
-
Нявмам са какво да натоваря ЗиЛ-а. Бордовете му са доста високи, а ЮМЗ-то с мотокарната мачта е силно нестабилно с вдигнат нависоко товар. Три пъти съм го обръщал настрани. Е, не ляга чак на страната си, ама подминава 45 градуса. Когато товаря тор в торачката ми се изправя косата, ама няма няма, работата трябва да се свърши. Та бавно-бавно, на полусъединител, даже не полу, а по-скоро 3-4% успявам да наместя бега над торачката. А ЗиЛ-а е по-висок, та смятай.
Но и с малкото камионче не е проблем. По два курса на ден, и за 4-5 дни си засявам, нищо страшно. Хората с много декари сеят по 20-25 дни...
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар