Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Земеделските терзания на Кольо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Да дам отчет, щото нали се интересуват хората...
    Онази нива с попзрената от студа пшеница се оказва най-слабата, то няма наичн. На едни 30-40% от площта няма никаква пшеница, на 10-15% е разредена, и другите са си долу-горе добре.
    Другите ниви с пшеница са средна хубост, ще дададт някакъв добив, макар да е далеч от нормалния. Просто такава яка суша пролетта не се помни, и тя си нанесе пораженията.

    Царевицата на повечето ниви е много добре, идната седмица, ако времето позволи ще влизам да я окопавам с култиватора, и да вкарам малко торчица. То целта е да дам тор де, повечето ниви нямат трева, Мерлин Флекс се оказа много добър продукт, макар и скъп.
    Слънчогледа на едната нива стана 20-25 см, чудя се дали да го окопавам(там няма да слагам тор), че попчти няма треви, а другия е сят доста по-късно, и е по-дребен. Рано му е за окопаване, а тревите си поникнаха. Има хербицид който унищожава почти всики плевели, но е скъп и се чудя дали да го ползвам, или направо да окопавам след 10-на дни.

    Техниката засега върви, надявам се да не се чупи сериозно вече. Ама надали...

    Вчера поваля малко, та спаси житата, утре и идната седмица пак се очакват дъждове. По малко като литри, но пък всеки ден. Ще видим...
    Слънчогледът с малкото плевели дето е дръпнал вече, трябва да се окопае, не се чуди изобщо, а дребния дето го застигат плевелите или трябва да го напръскаш сега или ще се наложи да пресмяташ, дали няма да загубиш повече ако го пожънеш. За съжаление го знам от собствен опит знам как сме склонни да се самозаблуждаваме за неща, които знаем, но финансите ни притискат. Нямам за цел да те поучавам, по скоро да те окуража да правиш това, дето и без мен знаеш добре, че трябва да се прави.

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Оооф, знам бе... Ама Пулсара излиза 8-9 лева на декар, баси. А в Турция е 3 пъти по-евтин, че и повече. Нашите търговци ни дерат яко. Ма що да не ни дерат-нали вземаме СУБСИДИИ...

      Ще решавам тези дни.

  • Пробвах нещо.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Получи се. Резултата-темата за земеделското книжле.
      Просто пробвах дали ще се качи файл който е сканиран, а не е снимка, но явно за софтуера няма значение.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      сканираните файлове са снимки принципно, може и като ПДФ да ги изплюе скенера но в повечето пъти са изображения(снимки)

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Той скенера ме пита в какъв формат да е файла, и аз му казвам да е JPEG.

      Ма все тая де, всичко е готово.

  • Да покажа новата си придобивка. Шнек за зареждане на сеялки и култиватори с тор и семе. До миналата година по едни 20-30 тона насипни неща минаваха през ръцете ми, и все се канех да си сделам нещо такова, и тази пролет най-накрая му дойде времето.



    Тръбата е 159 мм, вземам я почти без пари на парчета по 40 см, и ги заварявам едно за друго. Спиралата на шнека е изчислена по формула, отрязани шайби, и от тях парче по парче-шнек. Вала на шнека е от тръба 42 мм, лагерите са с отвор 25 мм.
    Двигателя е 4 к.с. Излишно мощен за такъв къс шнек, но такова имам под ръка.
    Първоначалната идея беше да се задвижва от хидромотор, но наличния е мнооого бавен, та преминах на алтернативно задвижване.

    След 10-на дни ще започвам да сея слънчоглед, та ще пробваме новата машина как зарежда тор в сеялката.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      То и мен ме притеснява
      На теория си съвсем прав де. При карданна връзка двата вала трябва да са успоредни. Именно заради това си мислех да го правя с каре от полуоска на лека кола, те нямат това ограничение, ама то започват едни проблеми с вътрешни шлици, лагерни тела, абе доста повече играчка, пък и струва едни пари...
      А целта е да излезе максимално евтино. Ако не броим грешките, само с частите които работят в крайния вариант цялото съоръжение ми излезе към 130-150 лева.

      А кардана макар и неправилно на теория-работи и така. Може да се поразбие след известно време, ама ще го поправям, едно каре е 15 лева...

    • petkov_bb
      petkov_bb коментира
      Редактиране на коментар
      Имам опит с изработката на шнекове (преди години сме правили с приятелчето по заявки на клиенти доста бройки), но всичките с електромотори.Знам каква играчка е да се изработи в "домашни" условия за което ВИ поздравявам.
      А за задвижването също съм на мнение ,че ще се наложи да извършиш корекции . Тези карета не могат да предават равни ъглови скорости и допуска под товар беше около 25 градуса. Или трябва да промениш монтажното място на двигателя и да поделиш ъгъла ,или други карета, а може и двигателя-дизел или бензин с мембранен карбуратор или "инжекция".И вилките да са в една плоскост ,че ми се струва ,че има леко изместване.
      Но Браво!!!!!!!!

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      То за моженето да се ползва друг двигател, друг вал с други ъгли-може. Може и да се купи нов шнек, специално изработен за тази цел.
      Ама няма да стане!
      Шнека ще работи така, колкото и да е криво направен от инжинерна гледна точка.
      От практическа-ще работи, и ще пита за още.

      Много добър вариант е задвижване с хидромотор, ама такъв с оборотите които ми трябват струва 300 и кусур лева.
      Айде ся...

      Имаше вариант да сложа на наличния хидеомотор една голяма зъбчатка и да върти малка на шнека, ама съотношението трябва да е нещо като 10:1. Луда работа...
      Има вариант за задвижване с двутактов бензинов мотор за тример(115 лева), ама и той вибрира на 8600 оборота, при него пък трябва да намалявам 10 пъти оборотите. Пак луда работа.
      Този от фрезата е с максимални 3600, ама ще работи малко над минималните, нещо като 1000. Намалявам ги 5 пъти(такива са наличните шайби), а после увеличавам с 1,4-такива звездочки имам.

      Абе с пари всеки може да направи каквото му е на кефа. Маката му е да направиш каквото ти трябва за без или с малко пари...

  • Карето ще живее доста, въпреки ъгъла. Като го гледам е доста преоразмерено за натоварването, което понася. Ако пък има гресьорка, хич не го мисли. На трактора ми, едното каре на кормилния прът е с подобен ъгъл и си живее доволно и щастливо вече 6 години.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • Stbd
      Stbd коментира
      Редактиране на коментар
      На кормилния прът живее,защото е неподвижно и няма никакви пулсации на ъгловата скорост - на български - няма никакви неравномерности и промени в скоростта по два пъти на всеки оборот.

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Карето ще живее доста, въпреки ъгъла. Като го гледам е доста преоразмерено за натоварването, което понася.

      90% от каретата по силиоотводните валове на тракторите живеят точно поради тази причина.Шлици хлопат, квадрат хлопа, кардана тресе цялата кабина, но каретата държат.

  • Браво, Коле, олекотил си малко ръчния труд!

    Коментар


    • Като вземеш да работиш с него първоначално стой до него, и го наблюдавай да не се задръства горе,че стават големи бели ,осуква витките, комшиите имаха такъв проблем сменяха два редуктора и три пъти пренавиваха мотор.накрая резнаха по голям изходящ отвор с флекса и сагата приключи

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Натоварването ще зависи от това колко е отворена клапата на капака на камиончето. Та ако рече да се задръства-ще притворя малко.
        Обаче, ако има такъв дебит та да задръства отвора на изхода-няма да смагам да разпределям тора и семето в кутиите на сеялката. Та ще е по-бавничко, чак толкова бърза работа нямам.

    • Аз, без да имам претенциЙте на голям капацитет, ми се струват бая височки оборотите.Дали няма да троши някакъв процент от зърното?Има ли възможност за работа на по-ниски обороти на двигателчето?Или да смениш зъбчатката на шнека с по-голяма?Ама то на клип е едно, а на живо друго, та може и да се заблуждавам.А иначе споделяй по-често в темата какво правиш, определено е интересно и има какво да се научи от теб.Наздраве.

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Надали ще паднат, то двигателчето е доста по-мощно от нужното за такъв къс шнек, та няма да види зор.

        За чупенето на зърно-мисля си, че няма да чупи, защото с подобни обороти се върти шнека с който обеззаразявам семето, а там няма проблеми.
        Абе ще видим като дойде есенната сеитба. Сега има да качва тор.

      • Gichev
        Gichev коментира
        Редактиране на коментар
        Я пусни какво си измайсторил за обеззаразяване на семето, че не обичам да се моля на хората

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Същия такъв шнек-от същите парчета тръба, същите навивики, само, че е дълъг 6 метра. В долния край съм направил отвор с муфа 3/4цола за присъединяване на маркуша шпо който идва разтвора.
        На входа на шнека слагам ламарина която да ограничи дебита на зърно(все пак гоня доро объркване, а не производителност), и това е.
        Въпрос на сметки колко разтвор и колко семе ще се сммесят

        Аа, забварих-на муфата 3/4 съм завил кранче което да ограничава дебита на разтвора-през него регулирам дебита, и махам врътката за да не го разместя неволно. Разтвора го правя в стар варел, и за изпомпване ползвам помпичка от пералня.
        Ето тук се вижда самия шнек. Товаря слънчоглед а не обеззаразявам, но да видиш шнека.

        То всъщност всеки шнек става, само трябва в долния край да се направи отвор за постъпване на разтвора.

    • Първоначално публикуван от Nafta Преглед на мнение
      Дали няма да троши някакъв процент от зърното?
      Ха, това ме замисли. Зърното като се начупи, става ли негодно (за семе)? Аз имам някакво понятие единствено от брабой - него даже понякога нарочно го режат на парчета. И всяко (парче) си покълва.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Картофите са башка.
        Зърнените култури искат внимателно отношение към семето.
        Ама при мен няма да го видят. Вниманието. Аз съм повече джаста-праста, и накрая резултата не е много по-лош от тези на внимателните и нежните.

    • Не може ли да се сложи трифазен електромотор на шнека и на трактора инвертор от 12 или 24 на 380 V ? В краен случай монофазен. Това нещо с мотор 0,75 kw ще работи доволно добре и доста по-надеждно за количества до около 5-7 т/ч. А готови спирали за шнек се продават за около 20 - 30 лв/м. Скъпо и крехко семе не слагай - чупи процент от него и трябва да се завишава посевната норма.
      На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
      "Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        На мен ми е кеф да си направя сам машината. Не искам да купувам готови неща които мога и ми е кеф да си ги направя сам.

        Едни колеги работят с електромотор на шнека и бензинов агрегат. И аз го мислих, по принцип е работещо, но точно сега не ми е момента да купувам агрегат който ще ползвам само за шнека. Досега никога не съм изпитвал липса на агрегат.

    • Малииииии, инвертор, че и трифазен - Кольо само като чуе цената на 2 киловата трифазен инвертор ще получи инфарктоинсулт. А бензиновото моторче му е изпаднало отнякъде, обзалагам се.

      Отделно че никой не е забранил моторчетата на 12 и 24 волта, ако е зор да се храни от акумулатор. То и едни ампери ще иска, заради които трябва големият двигател да работи и става дявол на магаре.


      Трошенето на зърното не си го представям като истински проблем - все едно да се троши от прехвърляне с лопата. Някое зърно ако се навре в някоя теснина да го търка непрекъснато валът - може и да пострада ама пък ще пречи на следващите да се наврат там. Сушеното зърно е доста твърдо, а докато е в движение групата семена го играе течност.

      Иначе строшени семена на житни и бобови култури НЕ поникват - като малък съм пробвал. Семената си имат структура и от различните части на семето се образуват различни части на поника. Бобът е най-нагледен - от двата дяла на семето стават първите две листа, "зародишът" тръгва надолу като корен.

      Картофът е друго нещо - там и по-лежерна обелка да посадиш, тръгва. Няма да е баш същото ама ще покара. Там "семето" (това което се напъва да живее и да се размножава) е оченцето в кората на картофа. Тялото на картофа е просто камара готов материал - да има да си харчи през пролетта. Добре е да го има ама колкото има - толкова. Ако има сила да покаже едно листо на светло - нататък е лесно.

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Двигателчето е от мотофрезата. След като приключа със сеитбата ще се върне на нея.
        Две в едно

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ти заеби инвертора, а кажи някакъв честотен регулатор или каквото там за трифазен електромотор, мисля, че трябва да е 3 кВ.
        Най-първото условие нали знаеш кое е...

    • Аз пак да се изака.....ааа да се изкажа В този си вид замислен шнека е достатъчно прост и ефективен, пък ако има някакви недостатъци, те ще се изчистят в процеса на работа.При проектирането от нула, макар и на двора с подръчни материали, винаги има риск нещо да е пропуснато, недогледано, но пък колегата за това го е споделил.Ние пък за това коментираме.

      Аз съм брал ядове с такова зареждащо ремарке, не знам българско ли е, руско ли е, ама ги има(ше) масово.При високи обороти качва бързо и там горе на свивката, цялата човка почва да се върти на 360 градуса .Съответно мат'ряла ходи във всички посоки, само не и в сеялката.Та се налагаше на ЮМЗ-то оборотите да са минимални, почти пред изгасване.Тогава си и счупих ръчката на силоотводния вал - много тъпо е измислена още от завода, на калника, без маншон или начин за смазване - вода, кал, ръжда и резултата е налице...

      За оборотите - направете аналог с комбайните.При по-високи обороти на барабана от 800-850(за пшеница) чупи зърното.То зависи от много неща, ама при настроена машина и промяна само на този параметър има счупени зърна.Това поне на комбайните, с които аз съм работил.

      А счупеното зърно не става за семе, но това вече го казаха по-горе.

      Коментар


      • Нафта, нали видя гофрирания маркуч на изхода. Чрез него няма да има разпиляване, всичко ще си пада в сандъка.

        А за недоизмислените и недоглендани неща-това е третия вариант на задвижване. Първите два се провалиха, макар и при тях да имаше движение на шнека, но не ми харесваше по нещо.
        Сега не ми харесва единствено ъгъла на карето, ама се надявам да устиска. А този кардан и без това е на края на земния си живот, та и да се скапе-не ми е жал. Само двигателчето да не пострада нещо, за него ще ме е яд много.
        Фрезата е на 20 години, а двигателя не е мръднал. Все пак си е японски-производство на Fuji heavy industries, същите дето произвеждат Субару. И доста други неща де. След цала заима престой(то и цяло лято преди зимата де)-давам половин смукач, половин газ, цъкам на контакт, и най-много на 5-6 дръпвания запалва. Само два пъти му е сменяна свещ, и няколко пъти маслото.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Да бе, това го знам. Ама засега ще е така, пък то ще си покаже.
          А блъскането си се чува на клипа, чак ме е срам, ама толкова си мога за без пари. И под сайванта на село...

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          За паленето има друга процедура - смукач, дърпане, връщане на смукача, леко газ, контакт и палене. След усвояване на техниката ще пали на второто дърпане (първото с контакт). Колко газ и дали същинското палене ще е съвсем без смукач се пробва, и зависи и от температурата.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Чак толкова втеляване не ми е нужно. На мен ми стига да запали когато ми трябва, и това да стане в рамките на минута, нека да са пет.
          Ама то няма и половин де...

      • След като има ремък не може ли направо без каре? Ремъкът може да работи и кръстосан.

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Мислих го, ама не ме кефи. Освен това трябва да е по-дълъг за да поема усукването, а така голямата шайба ще стърчи настрани от цялата конструкция, а не ми се иска, харесва ми да е максимално компактно.

        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          Тогава вместо каре трябва редуктор на 90 градуса горе накрая на вала, и двигателят да е напреко на шнека и пак с ремък. Хитро се заобикаля предавката с ъгъл.
          Засега ще е така, очевидно. При нужда редуктори на 90 градуса има по евтини АТВ, мотофрези и други вт суровини. Дано не се налага преустройство.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Бааа, преустройството не ме плаши, аз съм свикнал да си пречукам пръстите и да вложа цялото си старание в нещо което изработвам, и като го пусна и видя, че не се получава каквото искам-плюя си на труда, ража всичкои започвам отначало. И така може няколко пъти докато тръгне.
          А това за ъглопредавател не се бях сетил, ще го имам предвид.
          Току-що спечели половин бира, благодаря.

      • Изобщо нямам хабер от тея машини , но ако промениш ъгъла, на тръбата(горния крей на ртъбата да слезе надоло, гелдам "гофрата" е доста дълга, и преправяш захвата на двигателя ) , няма ли да се поизправи ъгъла на карето ?
        Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
        За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

        A1+

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Не става. Края на тръбата трябва да е по-висок от сеяолаката или в каквото ще се сипва материала. А и трябва място за гофрата, иначе ще се разпилява по земята.
          Абе не става...

      • Гофрата е дълга за да го играе като хобот на слон - да може да я мандахерца налево-надесно, а и сандъците дето ще се пълнят не са чак толко ниски.
        Масовият случай май е тръбата да е перпендикулярно по оста на зареждащата машина, но тука явно условията са други. А аз даже си мислех че на ЗиЛа трябваше да се направи това устройство, но както и да е, явно това не е окончателният вариант.

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Нявмам са какво да натоваря ЗиЛ-а. Бордовете му са доста високи, а ЮМЗ-то с мотокарната мачта е силно нестабилно с вдигнат нависоко товар. Три пъти съм го обръщал настрани. Е, не ляга чак на страната си, ама подминава 45 градуса. Когато товаря тор в торачката ми се изправя косата, ама няма няма, работата трябва да се свърши. Та бавно-бавно, на полусъединител, даже не полу, а по-скоро 3-4% успявам да наместя бега над торачката. А ЗиЛ-а е по-висок, та смятай.

          Но и с малкото камионче не е проблем. По два курса на ден, и за 4-5 дни си засявам, нищо страшно. Хората с много декари сеят по 20-25 дни...

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X