Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Земеделските терзания на Кольо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Един въпрос, щото съм лаик в земеделието(и в други неща де)
    Защо някъде пшеницата стои неожъната още, а на други места прибраха балите преди месец?Различни сортове или различна степен на узряване?
    "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
    Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Да не бъркаш ечемик и пшеница?
      Ечемика узрява седмица, до две по-рано.
      А на много места пшеницата стои защото не може да се ожъне всичко наведнъж. Едва сме започнали, а жътвата е 20-25 дни...

    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Ами в движение от кабината ми изглежда на пшеница, по-жълта изглежда. Ичумикя(по прабаба ми, лека и пръст) пак жълтее, но не толкова, като прашен изглежда. Баси обясненията имам.

  • Дядо имаше помощник онзи ден

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2022-07-03_21-52-09-867 (Small).jpg
Прегледи:435
Размер:77.0 КБ
ID:6875429

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2022-07-03_21-52-10-097 (Small).jpg
Прегледи:435
Размер:78.8 КБ
ID:6875430

    Няма по-голям кеф.
    Не ме гледайте , че съм черен, малко преди да дойдат гостите Задръстих Ленчето, та се завирах в червата и да я чистя...
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Вземам си забележка.
      Ама от коя марка да е? В стопанството ми има 9 машини от 10 марки...

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Кольо как можа така да се омажеш по тая хубава западна техника ?

    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Абе ти зема и ЗИЛ, нъл тъй. Само такава не му подарявай 😄, гледай нещо на запад от желязната завеса 😄😄😄

  • Яко...
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • Днес завърших жътвата. Среден добив 565 кг. Очаквах повечко имайки предвид вида на посевите, ама и така не е толкова зле. Долу-горе съм доволен. Остава да има и цена...
      Утре си давам малко почивка и отивам да жъна на услуги. Главно на приятели, няма начин...

      Ленчето се представи учудващо добре. Само една счупена опора на шнека на хедера, ама там и аз имам малко вина, и един спекъл лагер, сменен за час-два. И малко поизкривени ламарини, ама за тях аз съм си виновен 100%, та не ги броя за грях на Ленчето.
      Все пак е американска машина...
      То и руската си свърши работата прилично-ЗиЛ-а превози 350 тона без да роптае. Само губи вода, ама наливаме и пак газ...
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        В нашия край говорят за добиви м/у 500 и 700 кг. Доволни са, но само големите имат силузи и могат да чакат добра цена.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Значи аз съм на долната граница.
        То силно зависи и от конкретната нива де. На места и аз имам добиви над 700 кг, ама са малко. Имам и 300...
        Аз дадох зърното при приятел, той наема складове, че и той няма собствени.
        Като дойде време за продаване-с неговото и моето. Ще си платя за превози, съхранение, товарене...

      • Dilyan Zagorchev
        Dilyan Zagorchev коментира
        Редактиране на коментар
        Дай боже да стигнеш и до навес/силоз.

    • Да споделя сегашния си зор с Фергюсъна.

      Раздатката(така кръстих модула който включва предния мост) се захваща отдолу на задния мост. В не го е зъбчатката с "короната" в която се редят дисковете на съединителя, а тязи зъбчатка се задвижва от една друга в задния мост. Тази другата е нанизана през шлици на пиньона на задния диференциал. Всички допълнителни модули които се накичват към моста и кутията се херметизират единствено със силикон, никъде няма гарнитури. И когато външния модул се долепи до корпуса-зъбчатките си застават в работно положение, всичко е изчислено да си пасва.

      Да, ама това до преди да сложа раздатката. Като започна да я обирам с болтовете-зъбчатките си опират една в друга, преминавайки нормалното работно положение-с лек луфт между зъбите, започват да се притискат една в друга, а до прилепване на повърхностите на раздатката и моста има още 2-3 мм. Все едно едната зъбчатка е с по-голям диаметър. Отначало и това си помислих-може да съм объркал зъбчатките с някопя друга която е със същите шлици. Ама не-няма никаква зъбчатка от другите която даже да се доближава до тази. Тя си е уникална за този възел, няма как да се сбърка с никоя друга.
      Зъбчатката с кошницата(долната) също няма никакъв шанс да е сбъркана, също няма никаква подобна на нея. Има де, но те са с друг модул на зъбите, други диаметри, абе нищо общо...
      За първоначалното сглобяване изрязох две дебели гарнитури(виждат се леко на видеото) и сглобих така, но не искам да го сглобявам по този начин и когато ще е готов за работа. Снимките и видеото ги правих за един опитен монтьор-да види какво съм направил, но ги слагам и тук. До тук никой няма идея защо се получава това. А раздатката си е била на мястото, трактора е работил много време, има нещо което бъркам, или съм сложил неправилно.
      Мъча се да разбера къде е грешката, та да се допитам и тук.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-08-05_09-26-44-584 (Малък).jpg
Прегледи:234
Размер:78.1 КБ
ID:6883204

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_изображение_2022-08-05_09-26-45-057 (Малък).jpg
Прегледи:230
Размер:85.9 КБ
ID:6883205

      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • Виж да нямаш някакви лагерни легла на ексцентрик спрямо корпуса. За долния възел говоря, дето е пълен с масло.
        Последно редактирано от sparkybg; 07-08-22, 12:41.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Няма бе. Леглата на лагерите и на двата вала са си тъпо обработени в чугунените корпуси, няма никаква възможност за регулиране.
          И в ремонтното ръководство не пише нищо подобно, и в каталога няма нищо...

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Е другия вариант е да е имало подбираща се по дебелина метална гарнитура/гарнитури.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Ми няма. Ако имаше-щеше да е нарисувано в каталога, там ако има регулировъни пластини по другите лагери са описани, и всяка с каталожен номер според дебелината. А тук няма нищо, просто е начертана раздатката как влиза на мястото си, без нищо помежду им.

      • Сигурен ли си , че зъбното колело е монтирано в правилното положение? Пробвай като го завъртиш , да не би да има разлика в диаметъра или дълбочината на зъбите.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Не може. Всички монтажни отвори са точни, като има и два водача, няма шанс за никакво изместване настрани или по оста на трактора.

        • motor_men
          motor_men коментира
          Редактиране на коментар
          Ако това са правилните зъбни колела , остава да има луфт в лагера на пиньона , на който се нанизва зъбното колело. И в момента ако е под напрежение и луфта е обран надолу , това да ти създава проблеми.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          И това не е. На едната снимка се вижда едно бяло желязо между горната зъбчатка и корпуса-това е плочата която регулира(чрез подложни пластини) луфта на лагера на пиньона. Отворих и там, с надеждата да има нещо за регулиране, и да е мръднало, ама не би-всичко си е здраво, без износване, лагера си ляга перфектно, пробвах без регулиращата подложка-усеща се лекия луфт. Сложих подложката-луфта изчезна, и си стана както си трябва. А и там не е пипано при предишното разглобяване, само беше изнизана зъбчатката от шлиците.

          Изобщо-всички тези логически неща съм ги проверил, някои и по два или три пъти, всичко уж е наред, а възела не се сглобява правилно, дяволска работа...

      • Адаш, другият момент е, че не знаеш какво е правено преди да дойде при теб. Може да си е бил така сглобен. При всички случаи, трябва да осигуриш хлабина.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Няма как да е бил сглобен така. То не може да работи. Когато дойде до нормалното положение за работа-остават 2-3 мм луфт между двата корпуса. От там ще тече, не-ще се лее масло, няма никакъв шанс да работи по този начин.
          А следи от гарнитура не се виждаха, питах и монтьора в сервиза в който са го разглобявали-и той каза, че е нямало нищо там, а и не би трябвало да има.

          В краен случай, ако сглобя всичко друго, а това иостане с този проблем-ще слагам дебели гарнитури, и ще работи и така, но е дивашко решение(не е талибанско, то е точно обратното), и не искам да правя такива неща.
          Но ако няма друго решение, баси...

        • piron45
          piron45 коментира
          Редактиране на коментар
          Кольо, няма логика да не може да се събере , ако всички части са били сглобени и работещи. Вземи разглоби всичко отново и започни отначало да събираш. Оглеждай ги добре дали всеки детайл идва на мястото си. Според мен има нещо , което не е на мястото си и затова не можеш да събереш двата корпуса. Гледай, мисли и не бързай като събираш.Това за дебелата гарнитура изобщо няма да го коментирам. Успех.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Тъй, тъй...
          И аз си ги знам тези неща, то е елементарно, няма никаква логика да не се сглоби, още повече, че вече е било сглобено и е работило.
          Утре мисля да отворя "раздатката" за пореден път, и пак да гледам за нещо нередно, ама то ще е за трети ии четвърти път, и все едно и също.

          То и затова пуснах този въпрос тук, да се коментира и да се дават идеи, все отнякъде трябва да излезе грешката.
          Като я открия-ще се псувам сам как може да не съм догледал нещото там, а да съм бил сигурен, че е наред. И естествено-ще споделя какво е било.

      • При някои машини на подобни места има дебела метална пластина, срещу плискане.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Преди час пак говорих с този монтьор който е разглобявал трактора. Каза, че нищо подобно няма там, а той е доста в час, знае наизуст разни регулировъчни данни, разположение на разни трудни за позициониране части, и т.н.
          А и в каталога няма нищо подобно, а той си е пълен, досега не съм видял нещо което да го няма, камо ли такава голяма и важна метална пластина. Няма да е това...

      • Подобно нещо (изместване) съм виждал при скъсан сепаратор на лагер. Съчмите се събират на производствено съвещание в единя край и лагерът измества вала.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Ще проверя утре, ама надали ще е от това. Като сглобявах раздатката-лагерите си бяха съвсем здрави. Исках да ги сменя с нови, но се въздържах-тези нямат никаква следа от работата, само съвсем лека промяна на цвета където са вървяли ролките, а не се знае какви нови ще ми дадат. Уж маркови, уж хубави, но има случаи на скапване след две седмици...

      • Ето и какво показва каталога:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Раздатка.png
Прегледи:224
Размер:377.0 КБ
ID:6883334
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • Коле, освен да имаш съборен лагер и това колело на което нанизваш муфа в клипчето да пропаднало.
          Ако беше хлабината да се регули с пластини 100% щяха да са упоменати.
          Абе я подпри тва колело с едно дръвце на шлиците и го поразмърдай с големия лост.

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Точно това дето нанизвам муфата е със здрави лагери. Както писах по-горе-там има една плоча, която през регулировъчна пластина определя луфта на лагерите на пиньона. Свалях я, лагерите са си наред(поне предния, другия не се вижда така), но след завиване на болтовете на плочата-всички луфтове изчезват, пиньона се върти равно и мазно, няма и помен от луфт, а нали, ако има разбит лагер-ще има и луфт. Освен това разбит лагер със събрани ролки на "производствено съвещание" ще предизвика и отклонение под ъгъл на вала от идеалната линия, това ще се отрази и на съосността на зъбчатката. Лагерите са сравнително близо, и едно такова разбиване ще даде доста голям ъгъл-добре видим и с просто око при зацепени зъбчатки.

            Освен това ако ролките са събрани-ще изместят вала от центъра, но кой ще го удържи да не се върне на мястото си когато го притисне силата на болтовете?
            Пак ще разглобявам, и пак ще се кьоря. Баси възела, елементарен е, а не мога да му намеря кусура.

        • Тая е муфа дето я слагаш е N5 в каталога, нали така. Шайбата N3 и болта N4 не ги виждам на зъбчатката в клипа.
          "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
          Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

          Коментар


          • Няма ги наистина. Но май при мен там нямаше и резба, не си спомням какво беше, само помня, че проверявах. Но не виждам с какво този болт би изместил зъбчатката.
            Но си е идея която трябва да се провери де, утре ще разгледам по-добре.

            То и не виждам смисъла от болт там...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • Абе, че не е очевидно от картинката - тоя възел през колко зъбни двоици контактува с другия агрегат?

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X