Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Земеделските терзания на Кольо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • А сигурно ли е, че зъбните колела, които заклинват са правилните? При коректно междуосово разстояние (незатегнати болтове към основния корпус) свободно ли прави цели обороти?

    Изобщо, дават ли варианти за тази зъбна двойка в сервизното?
    Човек се учи докато е прост!

    Коментар


    • Gadnyara
      Gadnyara коментира
      Редактиране на коментар
      Намерих някакъв каталог и с американски вариант на тези з. колела.
      Би трябвало наличните да са с 48/47 зъба, а американката с 46/48.
      Както съветва колегата по-долу, да се провери броя зъби.

  • Защо не пробваш да сглобиш и монтираш останалото , а раздатката да я монтираш последна. Защото пиньона на който се нанизва зъбното колело , би трябвало да се фиксира и от другата страна. А при положение , че имаш ремонтното ръководство , в него би трябвало да пише номерата на зъбните колела и броят зъби. Да ги сравниш дали са тези зъбни колела.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Абе, че не е очевидно от картинката - тоя възел през колко зъбни двоици контактува с другия агрегат?
      Няма други зъбчатки там. Изходящия вал от СК се нанизва на тази муфа която слагам и махам.

      Първоначално публикуван от Gadnyara Преглед на мнение
      А сигурно ли е, че зъбните колела, които заклинват са правилните? При коректно междуосово разстояние (незатегнати болтове към основния корпус) свободно ли прави цели обороти?

      Изобщо, дават ли варианти за тази зъбна двойка в сервизното?
      Сигурно е, че зъбчатките са тези. Няма никакъв шанс да са сменени с други. Това ми беше първата мисъл като видях този дефект, но не е...
      Има варианти за други зъбчатки. едната е с варианти 48 и 47 зъба, другата е с 48 и 46. Обаче трактора си е работил с тези двете дълги години, така е комплектован от завода, и така са го разглобили в сервиза в Русе където е бил за ремонт, но са отказали поради високата цена. И при мен дойде в насипно състояние. Много е гадно да събираш машина която друг е разглобявал... Да-при нормално работно положение двете зъбчатки се въртят свободно, и работят както се очаква.

      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
      Защо не пробваш да сглобиш и монтираш останалото , а раздатката да я монтираш последна. Защото пиньона на който се нанизва зъбното колело , би трябвало да се фиксира и от другата страна. А при положение , че имаш ремонтното ръководство , в него би трябвало да пише номерата на зъбните колела и броят зъби. Да ги сравниш дали са тези зъбни колела.
      Пиньона си се фиксира с два конусни лагера, там няма нърдане. Писах по-горе-като сваля плочата която подпира предния лагер-пиньона си се охлабва, и започва да играе-както се очаква при нефиксиран лагер. Като го сглобя без регулировуъчната пластина-усеща се лекия луфт, а с пластината започва да се върти мазно и гладко. Не виждам какво може да има нередно там.

      В сервизното ръководство не е описана тази раздатка. Те са два вида-единия се монтира към СК(при мен този отвор се затваря с капаче), и в моя вариант(с хеви дюти трансмисия)-раздатката е към задния мост. И за първия вариант е описано, за втория-няма и ред. Обаче и за първия вариант не пише нищо за регулиране. Толкова съм го и чел де, че не е за моя вариант, там е с други зъбчатки.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • motor_men
        motor_men коментира
        Редактиране на коментар
        При положение , че е дошло в насипно състояние , е много вероятно да е подменено нещо , може и цялата раздатка. Не изключвай варианта , че на някой му е трябвало нещо и го е подменил. Ако си объркал нещо , досега щеше да го откриеш , то и не е нещо толкова сложно.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Именно де-досега да съм го открил. Но няма как да съм сбъркал зъбчатките, от купа други няма нито една която да е даже подобна на тези двете. Те са си уникални за местата си(както и другите де), не може да ги объркаш или монтираш по друг начин.

        Мислих и за варианта да са сложили друга зъбчатка вместо оригиналната и нарочно питах мотьора за това. Кълне се, че няма никакъв шанс да е станало, не са разглобявали друг такъв трактор за времето когато е бил при тях.
        Каза, че тези дни ще идва по нашия край, и обеща да дойде да погледне, а той е доста вещ в тези трактори, ако не съм открил дефекта ще види и той какво става, пък може да ми покаже грешката...

      • Gadnyara
        Gadnyara коментира
        Редактиране на коментар
        Дайте го това сервизно да го четем повече глави.
        Може все пак да има описано нещо за зацепването на този или подобни модули.

    • При теб с коя двойка зъбни колела е , 48 и 47 или 48 и 46 ? Защото ако на този модул могат да се монтират и двата варианта , то при единия /48 и 47/ би трябвало да има метална гарнитура за корекция.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • Gadnyara
        Gadnyara коментира
        Редактиране на коментар
        Не е задължително - могат да са със същото междуосово, но с различни зъбни модули. И всъщност са 48/47 за целия свят и 46/48 за американския. Задвижващо/задвижвано з.к. Да не ви подвежда съвпадението на броя зъби - в американския случай това с 48 е в модула, за останалите е в ск.кутия.

      • motor_men
        motor_men коментира
        Редактиране на коментар
        Кольо така ги е написал , затова предположих , че се подменя само едното. Но при положение , че не е имало други , никой не ги е подменил , единствения вариант е , да е имало метална гарнитура.
        Ако са с еднакво междуосово , но с различни зъби , няма как да е подменено само едното зъбно колело , няма да се зацепват така , че да работят.

    • Аз ей така от липса на други идеи бих изброил зъбите.

      И ще вземат да се окажат 48/48

      Коментар


      • Ми това го писах по-горе-при мен и двете зъбчатки са по 48 зъба.

        Днес се заех да меря междуцентрови разстояния. Свалих двете зъбчатки, долепих ги една до друга(в работно положение) на масата, измерих междуцентровото разстояние-204 мм.
        После имерих колко се получава като се сложи раздатката на мястото и-200 мм. И да има малко неточност-със сигурност не е 4 мм.
        После отворих пак каталога, и се заех да разучавам по-подробно.
        И както гадняра каза по-горе-наистина зъбчатките вървят в различни комплекти. За американския пазар са 46 задвижващо/48 задвижвано а за европейския-48 задвижващо/47 задвижвано А при мен са и двете с по 48, няма как да стане.

        Въоръжен с тази информация се обадих на монтьора, обясних му ситуацията и го питах пак дали не са ми сложили зъбчатката от друг трактор.
        "амиии, то един и два ли трактора минаха за тези години, па може да се ги объркали колегите..."
        Баси мамата, до вчера се кълнеше, че няма как да са ги объркали... Обеща, че ще им звъни, че някои вече не работели там, и ще се обади като има информация, ама дали?.. Този се показа малко несериозен, макар и да знае и може много.

        Та мистерията я разгадахме си мисля, ще видим как ще го решавам проблема. Че такава зъбчатка е 1200 лева втора употреба, баси желязото...

        Някой знае ли читава фирма която може да изработи зъбно колело, да го термообработи, за някакви внятни пари?
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Тц, той може само да го изработи, не се занимава с термо, а то си е важно. Работел с някакви момчета които се справяли със закалките, ама за дребни детайли-пещта им била малка.
          Питал съм и в тукашната Мадара, хем имам комшия на високо ниво в управата, но ми отказаха. Не приемали нестандартни поръчки, не е като едно време-работеше инструменталния цех и се правеха всякакви единични бройки на каквото ти дойде на ума.

        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          Аха... Явно си открил ключа за палатката.

          Много ми беше интересно къде е скрит.

        • kbot
          kbot коментира
          Редактиране на коментар
          Аз още от начало си бях заложил на монтьора.

      • Питай тук +359 88 991 5590 Красимир се казва , от Стара Загора е.
        Може да питаш и Славин дали може да ти удари едно рамо за завода в Сливен , който прави китовете за Витаровите раздатки.
        Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
        New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Погледни дали има обратна предавка със същото предавателно число от раздатката до другия мост. Предполагам че няма, но все пак провери. То не че 2-та процента ще се превърнат в проблем от това, но все пак ако такава няма, казуса ще отпадне съвсем.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Няма. От шлицевия вал на раздатката излиза вала(не е кардан, просто прав вал) който се нанизва на шлицевия вал на пиньона на предния мост. Той си върти короната, и през полуоските се задвижват двата крайни редуктора(планетарни). Предавателното съотношение е сметнато какво да е, и толкоз.
          Но нали казвам-ако сменя гумите само на единия мост с нови, а на другия да са на диня-разликата ще е повече от два процента. А не е като да няма такива случаи. И тракторите си вървят, не спират...

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Ама, на тия колела нали има пластини. То там ще си приплъзне колкото трябва.

      • Никъде не си писал , че и двете зъбчатки са по 48 зъба. Яко те е подвел тоя майстор , бая време ти е загубил , ма поне вече си изучил модула. Твоето зъбно колело е или в сервиза , или някой трактор е с голям луфт в раздатката.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Вярно-не съм писал, че са 48/48. Извинявам се за подвеждането.
          Иначе за загубеното време-то ще започне да се брои след като всико друго е готово, а само този проблем остане за решаване. Може пък и да не е толкова много.
          Чакам монтьора да каже дали наистина са разменили зъбчатките(може и да не си признаят де), и ще вземам решение как ще действам по-нататък.

      • Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
        ...Твоето зъбно колело е ... някой трактор е с голям луфт в раздатката.
        Натам отиват нещата.

        Коментар


        • И аз така си мисля. Но почти нямам надежда, че ще ми изнамерят моята зъбчатка. Не, че няма да си разберат къде са я пратили, но не мисля, че ще идат да се обясняват как са сбъркали, да разглобяват другия трактор, само за да ми върнат моята. И да сложат сегашната на другия трактор де... Това означава да си плюят на реномето, отделно дето сега са супер заети, и няма да им е до два дни работа(с пътя, ако е далеч трактора) за без пари...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • Dilyan Zagorchev
            Dilyan Zagorchev коментира
            Редактиране на коментар
            Някъв парт номер нямат ли тия търкала/двойки?

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Имат разбира се. Ама цената на новите е смразяваща. Най-евтиното което видях в нета е 1200 лева за втора употреба.
            Новите са по 1200 евро или 1500 долара, от този порядък.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Всъщност според мен ако отидат да я сменят няма да си плюят на реномето, а точно обратното. Безгрешни хора няма, но путките са точно тия, дето като се осерат си траят, надявайки се да не се размирише.

        • Аз бих подкрепил предложението на @sparkybg. Ако не се намери коректното колело преди пълното събиране на машината, сглобявам и тествам с дебели гарнитури.

          Защото съм силно резервиран към изработка на ново колело, като се започне от чертежа, трудното намиране на правилен неизвестен материал, липса на шлосери с желание за работа по единичен детайл и не на последно място - термообработката ще е лотария.
          Човек се учи докато е прост!

          Коментар


          • https://www.radina-m.com/bg/

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря, но май ще сглобявм с метална плоча.
              Но пък информацията за производители на зъбни колела си е ценна, може да се ползва за друг проблем, или да е полезна на някой друг.

            • Emilppp
              Emilppp коментира
              Редактиране на коментар
              С радината не се занимавай....

          • Според мен , първо трябва да се изясни историята на машината , за кой пазар е правена. Така ще се разбере кое колело е грешното , и кое колело трябва да се търси , 47 или 46 зъба. За тази раздатка трябва задвижващо 46. Но ако са разменили раздатките , ще трябва да се смени колелото в раздатката с 47 зъба. И най вече да се изясни причината едната предавка да е 48 към 47 , а другата да е 46 към 48. С гарнитура аз не бих рискувал , 48 към 48 е друго предавателно съотношение. Освен това двете зъбни колела са с еднакъв брой зъби , но са с различен диаметър , което означава , че има разлика в зъбите. И не се знае как ще работят едно с друго.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • Gadnyara
              Gadnyara коментира
              Редактиране на коментар
              "Освен това двете зъбни колела са с еднакъв брой зъби , но са с различен диаметър , което означава , че има разлика в зъбите"
              Даааа, няма как двойки 46/48 и 48/47 да са едновременно с еднакво междуосово и еднакви зъбни модули. Междуосовото очевидно е проектирано да не се променя, остава двете двойки колела да са с различни модули. Предполагам американските са с инчов модул (не са кратни на цял мм, както са нашите).
              Ако трябва да се ползват наличните з.к., задължително да се определи дали са с еднакъв модул.
              Последно редактирано от Gadnyara; 09-08-22, 21:16.

            • motor_men
              motor_men коментира
              Редактиране на коментар
              При правилният луфт , най-вероятно ще сработят , но това ще стане с правилната дебелина на подложката/гарнитурата/. Трябва да се експериментира с подлагане на шайби на болтовете , докато зъбните колела оставят правилния отпечатък.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Чак толкова не мисля да се задълбочавам. Този трактор е на доизживяване при мен, все ще изкара и с неправилния отпечатък някой друг сезон.
              Като стана милионер ще си купя нов джон диър, 300 коня...

          • А това, че ПЧ е друго? При моторите 2 зъба на пиньона променят доста нещата.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Както казах-разликата е 2%. В пръстта има възможност за приплъзване, не е толкова страшно. За трети път: ако се сменят гумите само на единия мост с нови, а на другия са галоши-разликата даже ще е над 2%. Обаче никой не се впечатлява от различни гуми, всеки си кара без даже да се замисля.
              Друго-и двете МТЗ-та като забравя да им изключа предния мост и тръгна да се прибирам по асфалт-след известно разстояние започват да се стягат, а при по-висока скорост и да вият. Като се усетя-изключвам предния мост, на трактора му олеква, свиренето спира.
              Което е признак за точно такова малко несъответствие. А и на двата трактора гумите са си еднакво износени. Според мен още при проектирането руснаците са допуснали грешка(хотели лучше, получилось как всегда), и макар и с правилните размери гуми-по асфалта се проявява проблема.
              Обаче в нивата съм изминал бая километри без грам да се прояви. Значи в пръстта си приплъзва, няма никакви грижи с това.

            • Gadnyara
              Gadnyara коментира
              Редактиране на коментар
              Аз лично за предавателното число нямам притеснения.

              Но как точно ще работят различни зъби заедно, теоретично знам, че е разрушително или заклинващо (в зависимост от пренасяния въртящ момент), а практически опит с такива частни случаи нямам. Ще съм благодарен след няколкостотин мото часа Кольо да сподели впечатления.
              Иначе подкрепям - на машина на доизживяване е оправдано да се пробват подобни инженерни извращения.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              По-скоро на машина на доизживяване е силно неоправдано да се правят финансови глупости. Щото 1200 евро за нова такава зъбчатка си е финансова лудост.

          • Кольо,на колко часа е машината, че не ми се търси назад ако си писал. Чета в един форум, докато търся инфо за тия зъбчатки и лоши работи пишат за скоростите на МФ 3690.
            И земи нАпиши парт номера на правилната част/двойка ако ги имаш в каталога.
            "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
            Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X