Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автомобил за шофиране по 300км на ден

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

    За хората,които не знаят как работят някой системи в автомобилите им,част от АКТИВНАТА безопасност ,пиша тази статия.

    ABS- Anti-lock Break System. Програма НЕ
    позволяваща на колелата да се блокират при рязко спиране насняг,лед,асфалт,мокър път, с което става невъзможно да се завие за да се избегне опасността. ABS системата НЕ съкращава спирачния път,но позволява да се избегне препятствието.Триото ABS,BAS и EBD, съкращава спирачния път от на модерните коли под 38 метра.(от 100км/ч,топли спирачки)

    BAS-Brake Assistance System. Програма в допълнение при колите с ABS,която за хилядни от секундата вдига спирачното налягане на максимум,ако е „скочено“ на спирачката. Програмата прекратява действието си при отпускане на спирачния педал. Тази система е налична само в автомобили с ESP,защото те имат модул,който държи налягането високо непрекъснато,за да може да функционира ESP, а и BAS също*.

    EBD-Electronic Brake force Distribution. Тази програма разпределя спирачното усилие между предните и задните, и левите и десните колела,с цел подобряване на стабилността при спиране в завой.

    ЕSP- Electronic Stability Program. ESP предодвратява недо- или свърхзавиването на автомобила,в границите на физичните закони. Системата използва данни в реално време от датчици следящи: положението на волана,страничното ускорение и завъртането на автомобила около оста си и ги сравнява с намеренията на водача (чрез датчика във волана). Ако има разлика между данните,компютър подава команда на ESP модула, който работи на базата нa АBS модула, да спре някое колело за стотни от секундата,за да се завърти автомобила в желаната от водача посока.

    ТCS-Traction Control System. (също познато като ASR-Anti-Slip Regulator(VW group) и Тraction Control-TC) Системата TCS,работи на базата на ESP и ABS и НЕ позволява на колета да боксуват. Използва данни в реално време от датчиците на АBS системата и при засичане на пребоксуване(рязко увеличение на оборотите на дадено колело/а) подава спирачен импулс,с цел намаляване на оборотите на колелото и прехвърляне на мощността към колелото/колелата с по-добро сцепление.Системата също може да ограничава оборотите на двигателя с цел запазването на елементите на предавателната кутия от чупене,при спирането на всяко колело,за намиране на сцепление. TCS е известна и като ЕЛЕКТРОНЕН ОСОВ БЛОКАЖ.


    * При някой автомобили системата е налична и без ESP.
    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
    Volkswagen Bora AKL

    Коментар


    • #92
      До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

      Хубаво обсъждаме дизели, но колегата пуснал темата, каза и че финансовата част за разхода го интересува.... надяваше се да го сведе до 25-30 лева на ден. Спомена и газ, а 4-5 литра нафта е прекрасен разход, но 7-8 газ излиза доста по-евтино... Също така на разхода влияе и всяко допълнително кило, а честно казано макар и от София до морето разликата в умората между голф и пасат да е огромна, между София и Пловдив почти я няма.

      По стечение на обстоятелствата през изминалата седмица почти всеки ден ми се налагаше да ходя до Тетевен и да се връщам до София след работа, т.е. тръгване от близо до Пирогов към 19:00 часа и прибиране към полунощ. Съвсем малко по-малко километри, отколкото до Пловдив, само дето последните 20 не са и магистрала... И единствено те ми идваха малко по-нанагорно, когато бях уморен. Пък съм със СУВ, който определено не е особено приятен за шофиране при 130 км/ч и страничен вятър по мостовете на Витиня . Така че не смятам идеята му за невъзможно... но трябва да забрави за неща, като "по бира след работа" и оставане до късно в офиса . Както казах и по-рано, ако не се навира в Софийското задръстване, например Пловдив-Младост като време е по-малко, отколкото Обеля-Младост в пиков час, но колкото и да си скапан от работа, из задръстването и по от светофар на светофар, все ще стигнеш до другия край на София, ако ще и за два часа... но на магистралата умората може да изиграе лоша шега .

      Добавка: Поради липсата на аеродинамика, разхода ми при 120-130 км/ч е 10-11 литра... газ... т.е. на цената на 4 литра нафта...
      Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 26-04-09, 00:21.
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #93
        До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

        Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
        Мдааа, в главата ти цари пълно объркване.

        1-ва фундаментална грешка: BMW никога не са използвали абревиатурата ESP - при тях тази система първо се е наричала ASC (Automatic Stability Control), след това става ASC+T(Automatic Stability Control+Traction), и през последните 7-8 години тва нещо вече се нарича DSC (Dynamic Stability Control).

        Твоето BMW е оборудвано с най-първата версия на ASC. И още нещо се сетих - BMW Е36 имат или електронна система, или механичен блокаж - но никога и двете неща едновременно. ТОЕСТ - ТИ "ШПЕРОВЕ" НЯМАШ и не можеш да имаш, щото двете системи се изключват взаимно - поне при ASC и ASC+T.

        2-ра фундаментална грешка - АSC НЯМА НИЩО ОБЩО със шперове или подобни системи за (механичен) блокаж или ограничено приплъзване (LSD) на диференциалите. АБСОЛЮТНО НИЩО ОБЩО!
        Колега - срам за всички нас - спам колкото щеш , но явно колегата не се интересува от темата - за това...:
        Показах само бутона - заради точността на надписа. Иначе - това не е моето БМВ. Аз само го докарах от Германия и го продадох.
        Вместо да ми четеш конско - прочети какво съм писал в постовете си.
        Или едната система ИЛИ другата. Ясно е , че са исключващи се .
        На синът ми е с "шпер " - казано на лаишки език.
        Така , че благодаря за фундаменталните грешки - но не са мои.
        Моето БМВ няма нито едната нито другата система. Затова зимата - джипа или веригите .
        Но - този спор е идеален - дава много информация ( за този който я иска ) А който не я иска - просто си кара без въпроси.
        Даже един колега вече ни скри в малкия джоб - но..... живот !
        Само с добри чувства ! Поздрави !


        Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
        Явно колегата е на друга вълна, аз му прощавам незнанието, но му пожелавам да има време и желание да прочете тук таме и да си изясни разликите м/у ESP, ASR, ABS, както и видовете блокировки, начини и условия за употребата им преди да се троска и да определя събеседниците си с термини, които сигурен съм, по един типично-самонадеян начин ще се затрудни да преведе на бълграски език.
        Чудно ми е как винаги виновниците за даден спор излизат сухи от водата ?
        Аз че съм объркал една буква - ясно е вече !
        Ама ти като вкарваш ЕСП - после не ми прощавай твоята грешка !
        Това се нарича наглост !
        Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
        Ясно какво е ESP/Electronic Stability Program/, ASP сигурно ще да е нещо друго свързано с шперовете
        И пак ти казвам - имаш над 3000 мнения - на това ли се научи - да прощаваш конфликтите създадени от теб самия ? И на мнооого спам !
        Много си щедър ! Благодаря ти много !
        Давай само така ! Успех !
        Последно редактирано от bgbul; 26-04-09, 00:37.

        Коментар


        • #94
          До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

          Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
          Искаш да кажеш че Фабията прави разход на 100км-2.3 или 3литра.
          Лятото ми се наложи да пътувам с Октавия Тур 1,9ТДИ 101к.с. на 5-та предавка с 90-100км/н и среден разход по бордкомпютър беше 2,8. Стрелката на измервателния уред за гориво изобщо не се беше отклонила, така че разходът е реален. Разбира се невинаги може да се шофира така и средният разход при кобинирано градско/извънградско е около 5-6л.
          При тази стагнация на пазара не виждам смисъл от втора ръка автомобил за такова интензивно каране. Гаранционното обслужване е незадоволително, но гаражни майстори и части от морги също не е работа. За бюджет 25000лв. може да се купи нов, икономичен, удобен и сигурен автомобил, който да върши добра работа.

          Коментар


          • #95
            До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

            забелязал съм, че винаги като се поиска съвет за кола, по какъвто и да е повод и се започва едно хвалене, едни спорове...
            Има си логика в нещата
            - малката кола е за малък пробег, предимно градско, предвиден е по-малък ресурс, по-малко "удобства"
            - среден клас - голям пробег, добро пътно поведение, голям ресурс, темпомат и др.
            - висок клас - голям пробег, отлично пътно поведение, голям ресурс, всички удобства за шофьора и пътниците...

            Както и да го въртиш, кола от ниския клас (Фабия, 206 и т.н.) е на светлинни години от една лимозина...

            Със 100-120кмч по магистралата трудно се кара, ако пътуваш всеки ден... Реалните цифри са 150-160кмч и повече, където пътят позволява... Така, че метана, газта, електромобилите (някой беше препоръчал Тойота Приус???) отпадат!
            Бензиновите коли над 150-200кс харчат доста... Та общо взето остава дизел...

            Като марка няма да давам предпочитания - въпрос на вкус, но колата да не е на повече от 5-6 години и колкото може, по-малък пробег (но реален)
            Последно редактирано от Тедо /LJ73/; 26-04-09, 08:27.
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #96
              До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
              ... ако пътуваш всеки ден... Реалните цифри са 150-160кмч и повече, където пътят позволява... ...
              Тедо, ако вали - може, но ако е слънчево, имаш поне 2-3 поста на КАТ по магистралата, вярно, че общо взето на едни и същи места, но понякога и разнообразяват, така, че със 150-160 км/ч Всеки ден, няма да си задържиш книжката за дълго, а ще му трябва на човека за да ходи на работа

              Аз може би се наиграх на младини, та сега скучно си спазвам правилата, движа се по спокойно и поне не мисля КАТ-аджиите (не е като да не са ме спирали, но без повод разговора е друг), резултата е, че от 2005-а
              нямам глоба (а и последната беше за колан).
              Чукам на дърво да продължава така щото и късмет си трябва (те правилата на места са такива, че не можеш да минеш без нарушение, дори без да се усетиш - Пример какво е ограничението на скоростта на новите участъци на Околовръстното????????), но на късмета трябва да се ПОМАГА

              Коментар


              • #97
                До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                има си радар-детектори за тая цел... аз пътувам поне веднъж седмично до Пазарджик и не са ме спирали на магистралата отдавна... за последно когато още имаше ремонти и забранено изпреварване преди 3-4 г...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #98
                  До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                  Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                  Със 100-120кмч по магистралата трудно се кара, ако пътуваш всеки ден... Реалните цифри са 150-160кмч и повече, където пътят позволява...
                  Каква е ползата от това при пътуване между София и Пловдив? Като махнем пътя из София, пътя из Пловдив, както и отсечката от отбивката на магистралата, а също така тунелите и летището(където почти винаги има патрул и няма как да не спазваш ограничението, махаме и още няколко километра, където антирадара ще се разпищи и ще караш в нормата, както и няколко застигания на по-нормално движещи се в лявата лента и остват едни 100-110 км., в които можеш да се движиш със 150, вместо със 130. Това са 44 вместо 50 минути... айде да ги увеличим на 10 разлика. Това е "печалбата" от нарушаването на правилата на магистралата между София и Пловдив. Е, да може до спестиш още доста с нарушения на местата с по-голямо ограничение, но тогава не си говорим за скорости от 150-160 км/ч. На чистата магистрала, заради едни 10 минути, не мисля, че си струва риска и разхода... При по-висока скорост, например 200 км/ч, при всекидневно шофиране... вече започваш да насилваш късмета си и шанса си да доживееш старини .
                  Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 26-04-09, 19:08.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #99
                    До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                    Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                    има си радар-детектори за тая цел... аз пътувам поне веднъж седмично до Пазарджик и не са ме спирали на магистралата отдавна... за последно когато още имаше ремонти и забранено изпреварване преди 3-4 г...
                    Ако знаеш какви хубави снимки правят,нищо чудно да ти дойде някоя честитка.
                    Малко преди Пазарджик снимат от цивилна кола.
                    ТЛК 80 4,2ТД-95г

                    Коментар


                    • До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                      Да споделя и моя опит. БМВ-318 Е-36, 115к.с. внос от Италия с метанова уредба. С 12.лв. метан в София, 101км., куц кон.
                      Извън градско 12лв. 240км.
                      Разходи- за 2години. Бартер на метановата с обикновена газова- разлика - огромна, самолет градско- извън градско 10/100 газ.
                      сменени задни и предни амортесьори, радиатор,цялата ходова част, като биалети 2пъти. след което продажба.
                      Вече 2години Мерцедес С-180, 1996г.,122 к.с. бензин -газ, зверска експлотация, извън градско разход при скорост 90-110, 8,4газ. при 160-180, разх.10,5.
                      Разходи-предни накладки, масло и филтри.
                      Това от опит.

                      Коментар


                      • До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                        не насилвам никой да прави нарушения - просто споделям лични впечатления... нямам познат, който шофира толкова много километри със скорост 90 или 100кмч...

                        Но същевременно ми прави впечатление, че има доста идиоти, каращи неадекватно - едни с 90км в лявото платно, а други с 200 в аварийното...Защо полицията не се занимава с тях, а иска да "припечелва" от "нарушители" дето превишават с 20-30кмч извън населено място? Също забелязвам, че на ТИРовете често им се налага да изпреварват леки коли - нито е нормално, нито е безопасно... Това явление може да се наблюдава само у нас и в Сърбия...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                          не насилвам никой да прави нарушения - просто споделям лични впечатления... нямам познат, който шофира толкова много километри със скорост 90 или 100кмч...
                          Има разлика между 90 и 120-130 км/ч. Първите и аз не ги разбирам какво правят на магистралата . При подобно ежадневно шофиране в пиковите часове(има такива и на магистралата, поне между Ихтиман и София), много високата скорост спестява малко време, но натоварва повече. Човешкото съзнание не е евоюлирало, за да обработва нещата с такава скорост, без да изисква допълнително съсредоточаване, а магистралата си е със завои, неравности и други изненади, пълна с изпреварващи се тирове и влачещи се дори със 70-80, отделно с превишената скорост се дебне и за полицаи... та за едните 10 минути, хич не си струва.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                            Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                            ... нямам познат, който шофира толкова много километри със скорост 90 или 100кмч...
                            Ти Галопера с колко го караше по магистралата?
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                              Каква е ползата от това при пътуване между София и Пловдив? Като махнем пътя из София, пътя из Пловдив, както и отсечката от отбивката на магистралата, а също така тунелите и летището(където почти винаги има патрул и няма как да не спазваш ограничението, махаме и още няколко километра, където антирадара ще се разпищи и ще караш в нормата, както и няколко застигания на по-нормално движещи се в лявата лента и остват едни 100-110 км., в които можеш да се движиш със 150, вместо със 130. Това са 44 вместо 50 минути... айде да ги увеличим на 10 разлика. Това е "печалбата" от нарушаването на правилата на магистралата между София и Пловдив. Е, да може до спестиш още доста с нарушения на местата с по-голямо ограничение, но тогава не си говорим за скорости от 150-160 км/ч. На чистата магистрала, заради едни 10 минути, не мисля, че си струва риска и разхода... При по-висока скорост, например 200 км/ч, при всекидневно шофиране... вече започваш да насилваш късмета си и шанса си да доживееш старини .
                              Много добре казано!!!

                              Тези теми са си такива.Той не знае какво иска,та ние ще му кажем!?
                              Последно редактирано от Krelion; 26-04-09, 19:35.
                              Дизелов Jeep, не е Jeep.

                              Коментар


                              • До: Автомобил за шофиране по 300км на ден

                                Мен пък ми е много любопитно човекът, който е създал тази тема, къде е. Ехо, там ли си? А иначе един куп народ си пише отговори на мега общия въпрос "коя кола е най-добра за извънградско" ...
                                Vitara 2.0 V6
                                Honda CRV (Gen 1)
                                Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                                ВАЗ 2131

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X