До: Автомобил за шофиране по 300км на ден
За хората,които не знаят как работят някой системи в автомобилите им,част от АКТИВНАТА безопасност ,пиша тази статия.
ABS- Anti-lock Break System. Програма НЕпозволяваща на колелата да се блокират при рязко спиране насняг,лед,асфалт,мокър път, с което става невъзможно да се завие за да се избегне опасността. ABS системата НЕ съкращава спирачния път,но позволява да се избегне препятствието.Триото ABS,BAS и EBD, съкращава спирачния път от на модерните коли под 38 метра.(от 100км/ч,топли спирачки)
BAS-Brake Assistance System. Програма в допълнение при колите с ABS,която за хилядни от секундата вдига спирачното налягане на максимум,ако е „скочено“ на спирачката. Програмата прекратява действието си при отпускане на спирачния педал. Тази система е налична само в автомобили с ESP,защото те имат модул,който държи налягането високо непрекъснато,за да може да функционира ESP, а и BAS също*.
EBD-Electronic Brake force Distribution. Тази програма разпределя спирачното усилие между предните и задните, и левите и десните колела,с цел подобряване на стабилността при спиране в завой.
ЕSP- Electronic Stability Program. ESP предодвратява недо- или свърхзавиването на автомобила,в границите на физичните закони. Системата използва данни в реално време от датчици следящи: положението на волана,страничното ускорение и завъртането на автомобила около оста си и ги сравнява с намеренията на водача (чрез датчика във волана). Ако има разлика между данните,компютър подава команда на ESP модула, който работи на базата нa АBS модула, да спре някое колело за стотни от секундата,за да се завърти автомобила в желаната от водача посока.
ТCS-Traction Control System. (също познато като ASR-Anti-Slip Regulator(VW group) и Тraction Control-TC) Системата TCS,работи на базата на ESP и ABS и НЕ позволява на колета да боксуват. Използва данни в реално време от датчиците на АBS системата и при засичане на пребоксуване(рязко увеличение на оборотите на дадено колело/а) подава спирачен импулс,с цел намаляване на оборотите на колелото и прехвърляне на мощността към колелото/колелата с по-добро сцепление.Системата също може да ограничава оборотите на двигателя с цел запазването на елементите на предавателната кутия от чупене,при спирането на всяко колело,за намиране на сцепление. TCS е известна и като ЕЛЕКТРОНЕН ОСОВ БЛОКАЖ.
* При някой автомобили системата е налична и без ESP.
За хората,които не знаят как работят някой системи в автомобилите им,част от АКТИВНАТА безопасност ,пиша тази статия.
ABS- Anti-lock Break System. Програма НЕпозволяваща на колелата да се блокират при рязко спиране насняг,лед,асфалт,мокър път, с което става невъзможно да се завие за да се избегне опасността. ABS системата НЕ съкращава спирачния път,но позволява да се избегне препятствието.Триото ABS,BAS и EBD, съкращава спирачния път от на модерните коли под 38 метра.(от 100км/ч,топли спирачки)
BAS-Brake Assistance System. Програма в допълнение при колите с ABS,която за хилядни от секундата вдига спирачното налягане на максимум,ако е „скочено“ на спирачката. Програмата прекратява действието си при отпускане на спирачния педал. Тази система е налична само в автомобили с ESP,защото те имат модул,който държи налягането високо непрекъснато,за да може да функционира ESP, а и BAS също*.
EBD-Electronic Brake force Distribution. Тази програма разпределя спирачното усилие между предните и задните, и левите и десните колела,с цел подобряване на стабилността при спиране в завой.
ЕSP- Electronic Stability Program. ESP предодвратява недо- или свърхзавиването на автомобила,в границите на физичните закони. Системата използва данни в реално време от датчици следящи: положението на волана,страничното ускорение и завъртането на автомобила около оста си и ги сравнява с намеренията на водача (чрез датчика във волана). Ако има разлика между данните,компютър подава команда на ESP модула, който работи на базата нa АBS модула, да спре някое колело за стотни от секундата,за да се завърти автомобила в желаната от водача посока.
ТCS-Traction Control System. (също познато като ASR-Anti-Slip Regulator(VW group) и Тraction Control-TC) Системата TCS,работи на базата на ESP и ABS и НЕ позволява на колета да боксуват. Използва данни в реално време от датчиците на АBS системата и при засичане на пребоксуване(рязко увеличение на оборотите на дадено колело/а) подава спирачен импулс,с цел намаляване на оборотите на колелото и прехвърляне на мощността към колелото/колелата с по-добро сцепление.Системата също може да ограничава оборотите на двигателя с цел запазването на елементите на предавателната кутия от чупене,при спирането на всяко колело,за намиране на сцепление. TCS е известна и като ЕЛЕКТРОНЕН ОСОВ БЛОКАЖ.
* При някой автомобили системата е налична и без ESP.
. Както казах и по-рано, ако не се навира в Софийското задръстване, например Пловдив-Младост като време е по-малко, отколкото Обеля-Младост в пиков час, но колкото и да си скапан от работа, из задръстването и по от светофар на светофар, все ще стигнеш до другия край на София, ако ще и за два часа... но на магистралата умората може да изиграе лоша шега 
, така, че със 150-160 км/ч Всеки ден, няма да си задържиш книжката за дълго, а ще му трябва на човека за да ходи на работа
Коментар