Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

    Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
    Субару 2:0 атмосферен си е съвсем достатъчно мощен. Много приятен за управление и пътуване. Не изморява. Движи се спокойно и сигурно с високи скорости , като лек автомобил.
    Тези с ръчка имат междинен диференциал, който се блокира с виско съединител при разлика в оборотите на двата изходни вала. 125 атмосферни коня + бавни с коеф. 1,47 са повече мощност към колелата от 170 с турбо, но и в двата варианта недостиг на мощност не се чувства, освен при необходимост от рязко ускорение, където турбото си е турбо. На черно вози отлично. Смяната на съединител може и да излезе по-евтино, ако се накове стария, като в моя случай съм минал над 90 хиляди км. Почти всички Форестери са на газ и малко на метан, специфични проблеми не знам да имат колегите(аз си карам на бензин). Празен Форестер тежи 1370 кг, голямо предимство. Разход приличен 7-8/10-12 извънградско/градско.
    + 1 !
    Въпросния атмосферен двигател на Форестър е определено и безпроблемен при експлоатация,включително на газ.

    Коментар


    • #77
      От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

      Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
      Гранда и той влиза в категория SUV.
      Всеки джип е SUV, но не всеки SUV е джип

      Коментар


      • #78
        От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

        Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
        Защото започваш да защитаваш тезата колко баш джип е Кията, пък после казваш, че темата била за високо комби. Не се връзвай. Кията си е баш на място и няколко пъти се опитах да ти обясня, че не оспорвам термина "джип", а това, че е джип "откъдето и да го погледнеш". Живи и здрави!
        А защо не вземеш да дадеш определение що е то джип и даже да вземете да го включите в общите условия, с които юзера се съгласява при регистрация във форума и няма право да оспорва понятието ..?

        Кия Спортидж е Джип, точно колкото и Фронтера и Терано, Паджеро и всички останали. Колкото всички копирни машини са Ксерокс, всички уплътнители са Силикон или всички комплекти от тресчотка и камъни са Гедоре. Епоним се нарича.

        Що ли си мисля, че модераторът трябва да чисти спам и офтопик, а не да участва в тях?
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #79
          Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

          Първоначално публикуван от sdg Преглед на мнение
          Малко въпроси:



          Не е full-time изобщо, или не е full-time 4WD? Може би е full-time AWD? Permanent AWD? Всичко, което не е 50/50% ли е "on-demand"? Защо би било "on-demand" щом винаги има въртящ момент и на "другия" мост?



          Така е, при този бюджет говорим само за SF. В wikipedia.org пише, че Форестър се произвежда от 1997-ма година, а в awdwiki.com пише, че разпределението е 80/20 от 1996-та нататък. Къде е разминаването, щом SF е с 90/10?



          Гледах (отново в awdwiki.com): защо Субару правят разлика между "viscious coupling" за ръчните скоростни кутии, и MPT ("multi-plate clutch") за автоматичните? Защо в диаграмите апаратите са различни? И двете ли са "муфа", или това на ръчната скоростна кутия е муфа, а другото се нарича по друг начин?

          Благодаря предварително. Извинявам се на автора на темата за разводняването, надявам се дискусията да е полезна за повече хора, макар и малко "встрани" от сравнението между упоменатите в началото автомобили.
          Форестър с ръчка е Full Time 4WD, защото в идеални условия всяко колело получава 25% от въртящия момент. Поради физичните закони, такива автомобили, когато не са натоварени, се държат по-следния начин. При настилки със слабо сцепление, обикновено при подаване на газ, автомобила презавива и леката задницата занася при желание, но тогава сработва виско съединителя и започва да изтегля предницата и прави завоя контролиран. За мен това поведение е предвидимо и удоволствие при шофиране.

          Форестър с автомат е AWD. Няма Full Time AWD. Това означава че в идеални условия има по 45% на предните.Там в същите условия в хлъзгав завой, колата ще я тегли предното и задното въобще няма да се включи повече от 10%, а ако се включи ще е защото колата има нужда от проходимост, а не стабилизиране. И над 60км/м въобще няма да се включи. В това поведения за мен няма удоволствие. Но за други може да е много по-добър вариант.

          Също така при фултайма има и друго предимство заради постоянното предаване на момент към двете оси. При хлъзгаво изкачване, защото предницата олеква, при AWD заради по-големия въртящ момент предните колела ще забуксуват по-рано и чак тогава ще сработи предаването към задните със известно забавяне, а при фултайма, може въобще да не пребоксува или това да е по-късно, респективно по-голяма част от наклона да е преодолян.

          Относно техническата част, AWD има един съществен недостатък. Многодисковия съединител (муфа) с електронно управление е единствения възел предаващ момент към задните колела и респективно е постоянно натоварен при хлъзгави условия. При Full Time първичното предаване е през диференциала, а виско съединителя (муфа) предава момент само при определена разлика в ъгловите скорости на задния и предния кардан.

          На въпроса защо и колко е зацепенa муфата, според мен е 10/90,20/80,40/60 съответно при 1,2 и 3та генерация. При 3та очевидно са имали по-добра електроника.

          Не казвам, че едното е по-хубаво от другото. Двете системи си имат предимства и недостатъци. И според мен съвсем не случайно са така направени.
          Последно редактирано от Jimi; 04-01-16, 23:00.
          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
          Drag Grand Canyon Daily
          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
          LZ1JYM

          Коментар


          • #80
            От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

            Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
            Аз ти казах да четеш удебеления шрифт, ама ти не искаш. Какви са му диференциалите на тоя супер джип? Какво му е окачването? Какви блокажи могат да му се монтират? Какви защити на картера и мостовете могат да му се сложат? Тея мостове колко могат да издържат?
            Да де щот всичките тез неща са му необходими за пътя.......
            VITARA, SAMURAI
            FIAT PANDA 4x4 CABRIO
            RENAULT ESPACE QUADRA
            ...и едно сивикче за града...

            Коментар


            • #81
              От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

              Четенето се оказа голям зор за доста хора явно.
              Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

              Коментар


              • #82
                От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                Моторите на Форестър 2.0 колко к.с. са ?
                По обявите срещам 125 и 158, а в справочните сайтове 158 к.с. е мотор 2.5!
                Последно редактирано от haga; 05-01-16, 12:13.

                Коментар


                • #83
                  От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                  Щом заваляха нови предложения, да дам и аз едно - Форд Маверик 2 - http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=146729
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #84
                    От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                    Първоначално публикуван от haga Преглед на мнение
                    Моторите на Форестър 2.0 колко к.с. са ?
                    По обявите срещам 125 и 158, а в справочните сайтове 158 к.с. е мотор 2.5!
                    Зависи за кое поколение питаш,ама ако предположим че питаш за SF 122 кс. и 125 кс.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                      Форда не влиза в бюджета инак съм го гледал и чел за него.2.0 мотора съм го имал на служебно мондео и беше екстра като вървеж и разход.На маверика не знам как ще е.
                      "Попрочетох тук там - многодисков Борг Уорнър, дифове Дана, принудително заключване на централния дифф"- казва колегата в темата което е добре.
                      Цената обаче трудно май ще влезе в рамката.Иначе съм го мислил,а и жената го харесва.
                      П.С.Съвет към пишещите,но не четящи в темата е да обърнат внимание на това,че се търси високо комби с офф възможности,а не джип за дълбоката кал.
                      Че гледам заформят се излишни спорове което не е лошо,защото в тях се ражда истината,но в случая няма смисъл от тях.
                      Поздрави и отново благодаря на всички за участието в темата.
                      Няма страшно в умирачката...
                      Страшното е да си жив!...

                      Коментар


                      • #86
                        От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                        Нали вървеж се търсеше? Ако ще е Трибют или Маверик, има ги и с 3,0 V6 по 200 коня и с автоматик.
                        Nissan Terrano 2,7 TDI

                        Коментар


                        • #87
                          От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                          Той все така си се търси,но с мечти за 500 коня и 5000лв няма да станат нещата.Видно е от темата.Иначе гранд 5.9 и темата да е приключила със снимка ама .....
                          Няма страшно в умирачката...
                          Страшното е да си жив!...

                          Коментар


                          • #88
                            От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                            Включвам се в темата на колегата ( Здравей, Дени! ) с подобен въпрос. От цялото четене виждам, че най-много хвалите Grand Cherokee, но сякаш ме притеснява възрастта на по-старите модели съответно проблемите, свързани с нея, и здравината на по-новите, особено след като попаднах на изключително много обяви с текст "блокирал мотор" и "неработещи скорости". Всъщност това, което ни трябва е комби (дори и да не е чак толкова високо, но с нескосен багажник) или джип. И понеже разчитаме изключително и само на една кола ни трябва нещо здраво и при възможност да не трябва да го държим в гараж, заради хората, чиято работа е присвояването на части и/или цели коли с цел печалба. На месец навъртаме около 4-5к километра и не обичаме честата смяна на автомобили, така че търсим нещо надеждно. Сумата може да надвишава тази на slatanic, но в рамките на нормалното.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                              Зависи за кое поколение питаш,ама ако предположим че питаш за SF 122 кс. и 125 кс.
                              Питам за второто поколение Субару 2002 - 2008 година.
                              Последно редактирано от Чавдар (V93); 05-01-16, 23:38.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                                А с езика на цифрите как звучи.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X