Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

    При Гранда твърдо има вискомуфа в паралел на дифа при 249 раздатка и само вискомуфа при 249OD раздатка. При Субаруто съм чувал че е същото като при чистата 249 когато е с ръчни скорости но не мога да го твърдя със сигурност защото не съм виждал схема, не съм разглобявал и не съм пипал в ръка, а на журналистки писаници не вярвам особено.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #47
      От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

      Първия SUV в историята на автомобилостроенето. Гранд Чероки 93-95 има раздатка 48/52 с ограничено приплъзване и заден диференциал с ограничено приплъзване. Най-близкото като сцепление, което от Субару са правили е Impreza STI с три диференциала реагиращи на въртящ момент. Проблема в случая е че Гранд Черокито е джип и даже на капака му го пише. Единственото което може да се случи за 5000лв е да му купиш истински гуми и да го обслужиш.

      Коментар


      • #48
        От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

        Така де така.Парите не достигат какво да се прави.Затова и темата не е довършена.Въпроса е в тоя бюджет кое би се вместило по-добре?Дали въобще ще има някое което да се вмести?
        Мен ми е ясно,че с 5к лева става читаво обслужване и гуми,но няма как.Бюджета не стига.Затова и съм отворил врата за алтернативи.Ма май и за тях не стига бюджета...
        Няма страшно в умирачката...
        Страшното е да си жив!...

        Коментар


        • #49
          Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

          За този бюджет може да се закупи и обслужи някакво комби което поема по големи гумета.
          Малко лифт с подложки, предно предаване и ще минава на места където и фиатчето минава.
          Газова уредба на местото на резервната гума и си ти.
          Разликата ще е в комфорта и обема, за черни пътища без кал и коловози ще минава по внимателно.
          Ако е с фабрична метална кора по двигателя (имал съм на Пежо 206 - не че е комби) направо се е утрепало
          Успех
          Land Rover Discovery II, V8 4.0
          VW Golf VI variant
          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

          Коментар


          • #50
            От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

            От кола джип не смятам да правя.Безсмислено харчене на време и нерви и краен резултат никакъв.Ако ще се правят компромиси може да се вземе 2.0 форестър за малко пари и да се потегне,но липсата на мощност ме отказва от такава идея.Фултайм и 120коня не вървят в едно изречение някак.Продължавам да го мисля пък ще видим какво ще го измисля...
            Няма страшно в умирачката...
            Страшното е да си жив!...

            Коментар


            • #51
              От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
              Първия SUV в историята на автомобилостроенето.
              Бе има и преди това, ама не са наричани така официално.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sx4.jpg
Прегледи:1
Размер:45.0 КБ
ID:5697705 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:amc-eagle-4x4.jpg
Прегледи:1
Размер:49.0 КБ
ID:5697706 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:AMC_Eagle_AMC_Eagle_4x4_Wagon_Jeep_eBay_1411078797.jpg
Прегледи:1
Размер:55.2 КБ
ID:5697707 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:maxresdefault.jpg
Прегледи:1
Размер:159.0 КБ
ID:5697708
              Последно редактирано от quadra; 03-01-16, 20:23.
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #52
                От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                Първоначално публикуван от slatanic Преглед на мнение
                От кола джип не смятам да правя.Безсмислено харчене на време и нерви и краен резултат никакъв.Ако ще се правят компромиси може да се вземе 2.0 форестър за малко пари и да се потегне,но липсата на мощност ме отказва от такава идея.Фултайм и 120коня не вървят в едно изречение някак.Продължавам да го мисля пък ще видим какво ще го измисля...
                Кой ти казва от кола джип.
                Това ще е кола с екстра 3 см клирънс да се катери по бордюри ако щеш.
                Land Rover Discovery II, V8 4.0
                VW Golf VI variant
                Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                Коментар


                • #53
                  От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Subaru.jpg
Прегледи:1
Размер:65.8 КБ
ID:5697709
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Subaru1.jpg
Прегледи:1
Размер:65.0 КБ
ID:5697710
                  Тези и двата могат да дойдат до БГ за около 5000, а на първо четене има още 3-4 подобни до тези пари в немско. Ако ти се занимава може и в Швейцария да погледнеш и ако си харесаш нещо да идеш да го вземеш или да си платиш на някой който ходи да го купи и транспортира до теб. А останалите разходи постепенно.

                  Нещо не мога да натаманя снимките ама се вижда какво имам предвид.
                  Subaru Legacy 2.5
                  Suzuki GS500 E

                  Коментар


                  • #54
                    От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                    Първоначално публикуван от slatanic Преглед на мнение
                    Ако ще се правят компромиси може да се вземе 2.0 форестър за малко пари и да се потегне,но липсата на мощност ме отказва от такава идея.Фултайм и 120коня не вървят в едно изречение някак.
                    Какво не им харесваш на 120 коня? Първото CR-V е 128 коня и си върви нормално, което пък ме навежда на мисълта, че си струват точно колкото ти е бюджета, а обслужването на е кой знае какво. Сега, ако ти се искат много магарета за без пари, колкото и да се напрягаш, няма да го измислиш.
                    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                    Коментар


                    • #55
                      От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                      Първо конкретно по темата - на мен лично от известно време ми хваща окото Санта Фе първа генерация(2001-2006г). Доколкото съм чел е фултайм(60/40) с вискомуфа в паралел(въпреки малки спорове със Соти по въпроса). Доста добре се представя извън пътя, но няма бавни.
                      Горе долу влиза в бюджета. Има добра репутация като здравина, а и на газ май носи безпроблемно. Практичен и обемен, но чак динамика на Чероки с 5,9 или Субару с турбо, трудна работа...


                      Първоначално публикуван от atanas_93 Преглед на мнение
                      А, какво става с този неблокиран симетричен междуосев диференциал, когато едно от четирите колела е във въздуха или на лед? Къде отиват останалите 50% въртящ момент и как излиза колата от такава ситуация?
                      Понеже ви е интересно за процентите и диференциалите, ще отговоря като се извинявам на автора, че малко е извън темата му.
                      Там е проблема на отворения диф, колата не излиза щото тия 50%, които отиват към другия мост като големина на въртящия момент са недостатъчни(50% от 0=0; в случая не чак нула но принципа е този). Трите дифа разпределят постоянно 50/50, което означава на всяко колело по 25%. Когато едното е на лед, въртящия момент който то ползва е ограничен от сцеплението и е много малък. Към всяко от останалите колела се подава абсолютно същия по големина въртящ момент, колкото този необходим на боксуващото колело да загуби сцепление. Той обаче не е достатъчен да завърти другите колела, и колата не тръгва.
                      С блокиране на диференциала, той не действа и не разпределя нищо. Свързва твърдо валовете(преден и заден кардан или полуоски на моста) между които е действал. Така всеки от тях може да предаде целия момент(100%), ако се наложи(когато другия няма сцепление и не може). За да се симулира сцепление при боксуващо колело понякога се ползват диференциали с някаква степен на самоблокиране. Но стига толкова в тази тема, има изписано достатъчно, включително схеми, клипчета и пр.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #56
                        От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                        Този черния който е качил колегата ми е съвсем близко, ако имаш интерес може да се погледне.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                          Моя съвет към автора на темата е да не си взима нищо докато не си изясни точно бюджета за месечно/седмично ползване на машината(бюджета за придобиване е ясен-5к). Дори да стане чудо и да намери на улицата каквото му е на сърце после може да му е нанагорно да го ползва. Винетки, застраховки, прегледи,данъци и такси, консумативи-масла, спирачки, гуми..., ремонти (няма как да се избягнат, та някаква сума трябва да се предвиди и за това перо), и чак на края горивото. Ако сметката не излиза, по-добре не се занимавай- ще ти се убие удоволствието от карането на машината.
                          Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                          Lexus LS430

                          Коментар


                          • #58
                            От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                            Първоначално публикуван от sdg Преглед на мнение
                            Няма проблеми със спора, стига в него да се роди истината. Аз чета тук: http://www.subaru-global.com/tec_awd.html. Там пише, измежду другите неща:



                            Ето тук, пък, позовавайки се на "Форестър форума", пише, че преди SH поколението (т.е. преди 2009-та моделна година), е 90/10 до 1995-та и 80/20 от 1996-та: http://www.awdwiki.com/en/subaru/ ; за съжаление, не мога да намеря официален документ от Субару или Фуджи за по-старите поколения Форестър.

                            Оттам нататък, дали multi-plate clutch (многодисков съединител) е другото име на муфа, не знам. Дали 1%, 10% или 40% е "on-demand", защото не е 50/50, или не е "on-demand", защото е по-голямо от 0%, съвсем . Почти седем години карах SH Форестър (2009-та моделна година), не съм усетил да съм с предно или "on demand". За по-старите модели, не съм карал и не знам как се държат.

                            Успех.
                            Просто ако няма междуосевия диф не е Full Time.

                            А тук за бюджет от 5000 говорим само за SF, който си е 90/10. Това обаче също не променя факта, че даже и муфата зацепена 60/40 "usually" не променя факта, че SH 2.0T не е фултайм.

                            Разгледай техническото устройство на раздатките. Най-добрата е при H6 на Outback.
                            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                            Drag Grand Canyon Daily
                            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                            LZ1JYM

                            Коментар


                            • #59
                              От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                              Малко въпроси:

                              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                              Просто ако няма междуосевия диф не е Full Time.
                              Не е full-time изобщо, или не е full-time 4WD? Може би е full-time AWD? Permanent AWD? Всичко, което не е 50/50% ли е "on-demand"? Защо би било "on-demand" щом винаги има въртящ момент и на "другия" мост?

                              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                              А тук за бюджет от 5000 говорим само за SF, който си е 90/10.
                              Така е, при този бюджет говорим само за SF. В wikipedia.org пише, че Форестър се произвежда от 1997-ма година, а в awdwiki.com пише, че разпределението е 80/20 от 1996-та нататък. Къде е разминаването, щом SF е с 90/10?

                              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                              Това обаче също не променя факта, че даже и муфата зацепена 60/40 "usually" не променя факта, че SH 2.0T не е фултайм.

                              Разгледай техническото устройство на раздатките. Най-добрата е при H6 на Outback.
                              Гледах (отново в awdwiki.com): защо Субару правят разлика между "viscious coupling" за ръчните скоростни кутии, и MPT ("multi-plate clutch") за автоматичните? Защо в диаграмите апаратите са различни? И двете ли са "муфа", или това на ръчната скоростна кутия е муфа, а другото се нарича по друг начин?

                              Благодаря предварително. Извинявам се на автора на темата за разводняването, надявам се дискусията да е полезна за повече хора, макар и малко "встрани" от сравнението между упоменатите в началото автомобили.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Избор на високо комби.Гранд чероки,субару или....

                                Цяяялата тема, така поставените изходни условия е ... кон за кокошка.
                                1. Форестър Турбо няма с бавни - как на един не му направи впечатление тоз факт.
                                За къв офроуд говорите без бавни.
                                Гранда си е джипка отвсякъде - до колко обаче най добрия избор - не знам.
                                Така като чета колегата пуснал темата не е паралия....
                                Кво става - взема си форестър - разход като на джип - но не кара джип.
                                Взема си Гранд - олеле много се чупи....
                                Моя съвет - четириврата Кия на газ - чудесно в бюджета - удобен за път а си е и джипка от където и да е погледнеш....
                                Успех!
                                VITARA, SAMURAI
                                FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                                RENAULT ESPACE QUADRA
                                ...и едно сивикче за града...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X