Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рама за раздатката-дискусия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Рама за раздатката-дискусия

    Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
    За сега от всичко което прегледах тази рама рама която дадох в началото ми изглежда най-добре. Само че без чупките, които при заваряне е сигурно да се изметнат и рамата да стане крива. На първата снимка съм направил какво имам предвид от лявата страна. Просто 2 профила с планки свързани по между си. и изготвяне да стойка за 3-ти тампон, който да се хване за шасито след края на тунела.
    Искам да отбележа, че оригиналното захваще на раздатката беше прогнило и висеше на 2 болта само. Наложи се заваряне на планки към купето, но тези които го правеха са изкривили леко захващането. За съжаление тогава я взех Нивата и не разбирах много как стоят нещата. Затова се надявам с рама да се реши моя проблем.
    Добро техническо решение на проблема - елементарно , лесно за изработка и монтаж , и според мен ще върши същата работа , каквато и по - сложните конструкции .
    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

    Коментар


    • #32
      До: Рама за раздатката-дискусия

      Сега съм поставен пред избор - ако се направи с кръгла тръба рамката ще е много по-здрава. Заваряването на правоъгълен профил пък е много по-лесно. Въпросът е дали е нужна здравина

      Коментар


      • #33
        До: Рама за раздатката-дискусия

        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
        Сега съм поставен пред избор - ако се направи с кръгла тръба рамката ще е много по-здрава. Заваряването на правоъгълен профил пък е много по-лесно. Въпросът е дали е нужна здравина
        Погледни на какво се държи оригинално раздатката - 4 болта М 8 мм.
        С риск да повторя някое мнение от форума, ще кача едни снимки на които е видно ,1е рамката е направена от поцинкована 2 мм ламарина .
        В тази схема правоъгълните тампони могат да се заместят с обли / продават се навсякъде за лев - два. тази конструкция е проектирана за намаляне вибрациите в купето .
        На друга снимка има решение със саморегулиращ се болт/шарнир/ и тампон . Това ми изглежда по-пракрично .
        Прикачени файлове
        :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

        Коментар


        • #34
          До: Рама за раздатката-дискусия

          [QUOTE=genkogenev;999392] Погледни на какво се държи оригинално раздатката - 4 болта М 8 мм.
          С риск да повторя някое мнение от форума, ще кача едни снимки на които е видно ,1е рамката е направена от поцинкована 2 мм ламарина .
          В тази схема правоъгълните тампони могат да се заместят с обли / продават се навсякъде за лев - два. тази конструкция е проектирана за намаляне вибрациите в купето .
          На друга снимка има решение със саморегулиращ се болт/шарнир/ и тампон . Това ми изглежда по-пракрично .[/Q UOTE]

          Е точно това с тампоните съм го направил по-нашенски с кръгли тампони от БМВ то скоростната кутия и разликата както казах по-горе е осезаема. При положение че вибрациите могат да се намалят значително и без треия тампон, си мисля че колегата Живков е прав за надлъжната ос и каретата на карданите.
          Land Rover Discovery II 3,9 V8
          Лада Нива 21214 1,7i

          Коментар


          • #35
            До: Рама за раздатката-дискусия

            Извинявам се на колегата bgbul за грешката в горния поста.
            Land Rover Discovery II 3,9 V8
            Лада Нива 21214 1,7i

            Коментар


            • #36
              До: Рама за раздатката-дискусия

              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
              Освен едно чупене и пълен ремонт на раздатката друг опит нямам .
              Но според мен да се ограничава движението на раздатката в едната плоскост е направено с тампоните .
              Като добавяте тампони и по другата ос( надлъжната ) - не претоварвате ли каретата на дифовете . Поне аз така мисля .
              Когато раздатката вертикално има движение по надлъжната ос - това движение се разпределя м/у двете карета - на дифа и на раздатката . Когато изолирате това движение - остава компенсиране само на дифовите карета . До какво ще доведе това може да се види само при яко натоварване . За асвалт няма да се разбере .
              Аз лично няма да го направя , защото съм по трудни терени ежедневно и до сега раздатката си върши работата прекрасно на двата тампона . Макар и да мърда - смятам го за нормално .Така е предвидено в завода .
              Нямам забележки към заводското окачване ( а съм го удрял , натоварвал и каквото се сетите ) .
              Иначе ...........- изглежда красиво !
              Като се добавят тампони и по другата ос или по-точно се ограничи движението й нагоре-надолу в предния и задния й край ,вибрацийте чувствително намаляват особено тези при голямо натоварване,които те карат да си мислиш че май ще се прибираш без раздатка.Допълнителното укрепване е подходящо най-вече точно за тежки терени-варианти много-стига да се поразтърси човек.Това го казвам от личен опит-карал съм така много време при натоварвания, които само тези които ме познават знаят за какво иде реч -и не съм имал проблеми с вибраций,карета и т.н.
              Последно редактирано от Владимир Раденков(vladyas); 19-01-10, 18:42.
              0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

              Коментар


              • #37
                До: Рама за раздатката-дискусия

                Първоначално публикуван от vladyas Преглед на мнение
                Като се добавят тампони и по другата ос или по-точно се ограничи движението й нагоре-надолу в предния и задния й край ,вибрацийте чувствително намаляват особено тези при голямо натоварване,които те карат да си мислиш че май ще се прибираш без раздатка.Допълнителното укрепване е подходящо най-вече точно за тежки терени-варианти много-стига да се поразтърси човек.Това го казвам от личен опит-карал съм така много време при натоварвания, които само тези които ме познават знаят за какво иде реч -и не съм имал проблеми с вибраций,карета и т.н.
                Не отричам . Добре . Успех !

                Коментар


                • #38
                  До: Рама за раздатката-дискусия

                  Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                  Колеги вижте този линк http://autoclub.tomsk.ru/viewtopic.php?t=358. Доколкото успях да предведа е доста добре за вибрации и шум. Тъй като при мен беше леко прогнило около местата за захващане на раздатката и се наложи за се заваря и сега раздатката е леко на криво. Не може да се изправи.
                  Искам да дискутираме тази рама, кой какви виждания има, плюсове и минуси, някой слагал и е нещо подобно и така нататък. Как му се вижда чертежа?
                  Този чертеж и конструкция ги превъртам в главата си близо година.Ако прочетете забележките под чертежите в сайта,ще намерите една много основателна - за втулките !Даже авторът се съгласява,че е сгрешил и се готви по-нататък да сложи втулки.
                  От чисто инженерна гледна точка гредите на Нивата не бива да се дупчат току-така,тъй като е самоносеща конструкция и всеки елемент има своя важна роля за общата здравина на купето.Дори за джип с рама не е допустимо да дупчиш рамата където ти падне,камо ли за Нива.Така че правилната процедура е да се пробият отвори /колкото може по-съосни,което на приказки е лесно,но на практика не/,в тях да се вкарат тръбички /съветвам ви да са неръждаеми/,които да се заварят от двете страни и после да се изпилят.В тях се вкарват болтове или шпилки /също неръждаеми/,които ще носят рамата.Отделно в конструкцията има още един недостатък - заварените шпилки.Това би трябвало да са болтове с гайки - това ще улесни евентуалното демонтиране на раздатката,ако се наложи.Освен това трябва да се има предвид,че пробиването на отвори с голям диаметър с ръчна бормашина толкова близо до пода на купето хич не е лесна работа,при това повтарям - възможно по-съосни.

                  Колкото до намаляването на клиренса - оригиналната идея на руснаците е тръбата да бъде 40х20 или 40х15.Лично аз не мисля,че намаляването на клиренса с 15 мм е чак такъв проблем,където и да ходите.Едва ли точно тези 15 мм са решаващи.
                  Всичко останало за подрамника е само в плюс за Нивата.

                  Моите 2 стотинки...
                  Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                  имат право да гласуват на избори.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Рама за раздатката-дискусия

                    Живот и здраве тази седмица ще пробваме да направим една такава рама с баща ми като отидем на село... Ще снимам пораженията/подобренията и ще рапортувам

                    Коментар


                    • #40
                      До: Рама за раздатката-дискусия

                      Тази седмица мислех да направя моята рама, но снега тука в Бургаско ме спира нещо, пък си е и баси студа. Другата седмица ще пробвам да я направя. Относно пробиването на гредите ще се направи, но заварянето е малко неудобно ако нямаш подемник.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Рама за раздатката-дискусия

                        http://photo-forum.net/bg/index.php?...&USER_ID=68961

                        http://photo-forum.net/bg/index.php?...&USER_ID=68961

                        Ето как съм го направил аз и е така вече 20 000 км. оплаквания нямам.
                        Land Rover Discovery II 3,9 V8
                        Лада Нива 21214 1,7i

                        Коментар


                        • #42
                          До: Рама за раздатката-дискусия

                          Първоначално публикуван от mkenzie Преглед на мнение
                          http://photo-forum.net/bg/index.php?...&USER_ID=68961

                          http://photo-forum.net/bg/index.php?...&USER_ID=68961

                          Ето как съм го направил аз и е така вече 20 000 км. оплаквания нямам.
                          Този вариант е по-лесен за изработка и за монтаж.Според мен е по- добър от руския.Лично мнение.
                          Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                          имат право да гласуват на избори.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Рама за раздатката-дискусия

                            Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
                            Този вариант е по-лесен за изработка и за монтаж.Според мен е по- добър от руския.Лично мнение.
                            Не бих казал, че за изработка е по-лесен, но иначе наистина изглежда практично...

                            Въпросът е доколко обира вибрациите по този начин?

                            Коментар


                            • #44
                              До: Рама за раздатката-дискусия

                              Руския вариант е по-добър според мен. С този се намалява допълнително клиренса. Изработката и на двата е еднакво трудна или лесна.
                              Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Рама за раздатката-дискусия

                                Първоначално публикуван от fireman160 Преглед на мнение
                                Руския вариант е по-добър според мен. С този се намалява допълнително клиренса. Изработката и на двата е еднакво трудна или лесна.
                                зависи по какви пътища ще се ползва.за изработката е необходимо само желязо и заварачен апарат.според мен не е необходимо да се прави.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X