Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рама за раздатката-дискусия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Рама за раздатката-дискусия

    PrПредполагам може да се направи от каквото поискаш стига размерите да са същите. Но найстина 2 сантиметра не са чак толкова много, на мен не ми се налага да минавам такива терени и затова си мисля да я направя. Според мен като се намалят вибрациите и шума ще се понижи. Но цялата работа е да се центрова добре и да се пробият дупките в гредите много точно.

    Коментар


    • #17
      До: Рама за раздатката-дискусия

      Що се отнася до проходимостта в дълбоки коловози с рамка или без няма значение-така или иначе колата първо ляга на носачите и задния диференциал,а рамката остава на по-високо.Ако обаче говорим за преминаване през висока,къса гърбица там вече нещата са коренно различни и "теста" се печели от Нивата със стандартно захващане на раздатката.

      Коментар


      • #18
        До: Рама за раздатката-дискусия

        Реших да експерементирам с рифелова ламарина , която да служи за опора на раздатката и опора за допълнителен тампон на опашката на скоростната кутия . Захващането ще го направя за праговете/ гредите/ .
        Налага се да направя опора на СК , защото резбите за болтовете , който държат ухото на оригиналния тампон са разбити и постоянно искат притягане. Този тампон ще поеме част от товара и същевременно ще държи СК и раздатка в една ос .
        Когато стане готово/ и ако проработи / ще пусна снимки.
        Имаше в по-старите теми и друг лесен чертеж за рамка , обаче там има и допълнителни тампони .
        :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

        Коментар


        • #19
          До: Рама за раздатката-дискусия

          Идеята заслужава внимание. Но какво би станало, ако при минаване над тясна висока гърбица с камък отгоре, което на терена е твърде обикновен случай, рамката се удари, и изкриви и от това се промени положението на раздатката? Или да се подсигури с ламаринен щит под кутията ...
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #20
            До: Рама за раздатката-дискусия

            Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
            А като центроване и вибрации как беше, имам предвид в сравнение със предното захващане.
            Раздатката със или без тази рамка трябва да си се центрова,а за вибрацийте -съвсем малко намаляха.Не си мислете,че с монтирането на такава рамка ще решите проблема с вибрацийте.Раздатъчната кутия няма как да не вибрира при натоварване с това си захващане.
            0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

            Коментар


            • #21
              До: Рама за раздатката-дискусия

              Първоначално публикуван от vladyas Преглед на мнение
              Раздатката със или без тази рамка трябва да си се центрова,а за вибрацийте -съвсем малко намаляха.Не си мислете,че с монтирането на такава рамка ще решите проблема с вибрацийте.Раздатъчната кутия няма как да не вибрира при натоварване с това си захващане.
              Въпросът е не да се премахнат вибрациите (това не може), а да се разсеят.

              Коментар


              • #22
                До: Рама за раздатката-дискусия

                Докато рових из нета пук видях и това. Как ви се струва като вариянт. Или рама пак, но с 4 тампона.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #23
                  До: Рама за раздатката-дискусия

                  Ако издържат и не се налага честа смяна - по-добро от тампоните няма...

                  Коментар


                  • #24
                    До: Рама за раздатката-дискусия

                    [QUOTE=boyan01;922228]Предполагам , че руският език няма да затрудни колегите
                    Тампоните са си тампони , бях правил нещо подобно на моя НИВА преди години и бях доволен от резултата . Центровката на раздатката се прави по същия начин като без рамката .
                    Прикачени файлове
                    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Рама за раздатката-дискусия

                      Освен едно чупене и пълен ремонт на раздатката друг опит нямам .
                      Но според мен да се ограничава движението на раздатката в едната плоскост е направено с тампоните .
                      Като добавяте тампони и по другата ос( надлъжната ) - не претоварвате ли каретата на дифовете . Поне аз така мисля .
                      Когато раздатката вертикално има движение по надлъжната ос - това движение се разпределя м/у двете карета - на дифа и на раздатката . Когато изолирате това движение - остава компенсиране само на дифовите карета . До какво ще доведе това може да се види само при яко натоварване . За асвалт няма да се разбере .
                      Аз лично няма да го направя , защото съм по трудни терени ежедневно и до сега раздатката си върши работата прекрасно на двата тампона . Макар и да мърда - смятам го за нормално .Така е предвидено в завода .
                      Нямам забележки към заводското окачване ( а съм го удрял , натоварвал и каквото се сетите ) .
                      Иначе ...........- изглежда красиво !

                      Коментар


                      • #26
                        До: Рама за раздатката-дискусия

                        Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                        Освен едно чупене и пълен ремонт на раздатката друг опит нямам .
                        Но според мен да се ограничава движението на раздатката в едната плоскост е направено с тампоните .
                        Като добавяте тампони и по другата ос( надлъжната ) - не претоварвате ли каретата на дифовете . Поне аз така мисля .
                        Когато раздатката вертикално има движение по надлъжната ос - това движение се разпределя м/у двете карета - на дифа и на раздатката . Когато изолирате това движение - остава компенсиране само на дифовите карета . До какво ще доведе това може да се види само при яко натоварване . За асвалт няма да се разбере .
                        Аз лично няма да го направя , защото съм по трудни терени ежедневно и до сега раздатката си върши работата прекрасно на двата тампона . Макар и да мърда - смятам го за нормално .Така е предвидено в завода .
                        Нямам забележки към заводското окачване ( а съм го удрял , натоварвал и каквото се сетите ) .
                        Иначе ...........- изглежда красиво !
                        Доколкото разбрах колега от твоя опит значи няма нужда от допълнително захващане на раздатката.Така ли е или съм разбрал погрешно.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Рама за раздатката-дискусия

                          Като добавяте тампони и по другата ос( надлъжната ) - не претоварвате ли каретата на дифовете . Поне аз така мисля .

                          Едва ли ще се претоварят каретата на дифовете , при останалите джипки скоростите и раздатката са си цял възел , ъглите на карданите са подобни , а не съм срещал коментар във връзка с потрошени карета поради това , че скоростите и раздатката са цял възел . На НИВА браточките руснаци според мен им е било по - лесно и евтино да ползват стандартни скорости ВАЗ и отделно раздатка , вместо да конструират цял нов възел . Лично моите забележки относно това техническо решение са : дразнещи вибрации и шум при определена скорост и натоварване , които е идеята да бъдат премахнати с въпросната рамка и разбира се , и добра центровка .
                          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Рама за раздатката-дискусия

                            Първоначално публикуван от dianko71 Преглед на мнение
                            Доколкото разбрах колега от твоя опит значи няма нужда от допълнително захващане на раздатката.Така ли е или съм разбрал погрешно.
                            Правилно си ме разбрал .
                            Така смятам , но не убеждавам и вас в това .
                            Просто си имам пой поглед в/у натоварването на Нива .
                            В началото като я купих имах вибрации . Смених гумите и изчезнаха.....така пътувах 2500 км нонстоп. Всичко си беше нормално . После яко натоварване извън пътя и .... пак се появиха вибрациите . След умуване и т.н - се оказа , че са ми криви джантите . Смяна и отново без вибрации .
                            Сложих гуми Вли-5 . Пак се появиха малко вибрации ( едва доловими) и малко шум от грайфера .
                            Големи вибрации се появиха когато скъсах карето м/у скорости и раздатка . Смяна и всичко пак си е наред .
                            Колко удари е издържала горката раздатка ..... направо се чудя , ако предишен джип го бях удрял толкова - дали щеше да ми се размине.
                            Въобще вече си мисля , че каране на Нива е .....болест . Аз съм болен .
                            Ако мислиш , че карайки върху пънове от отрязани дървета ще те спаси новото укрепване на раздатката ..... с усмивка ти казвам - лъжеш се .
                            Просто на асвалт ще има ефект . Толкова . Извън пътя - пак има вибрации от камъните и дупките .
                            Все пак - изглежда красиво !

                            Коментар


                            • #29
                              До: Рама за раздатката-дискусия

                              За сега от всичко което прегледах тази рама рама която дадох в началото ми изглежда най-добре. Само че без чупките, които при заваряне е сигурно да се изметнат и рамата да стане крива. На първата снимка съм направил какво имам предвид от лявата страна. Просто 2 профила с планки свързани по между си. и изготвяне да стойка за 3-ти тампон, който да се хване за шасито след края на тунела.
                              Искам да отбележа, че оригиналното захваще на раздатката беше прогнило и висеше на 2 болта само. Наложи се заваряне на планки към купето, но тези които го правеха са изкривили леко захващането. За съжаление тогава я взех Нивата и не разбирах много как стоят нещата. Затова се надявам с рама да се реши моя проблем.
                              Прикачени файлове
                              Последно редактирано от toni188; 16-01-10, 13:29.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Рама за раздатката-дискусия

                                Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                                Докато рових из нета пук видях и това. Как ви се струва като вариянт. Или рама пак, но с 4 тампона.
                                Точно / долу - горе / това ми е идеята , само че с надупчен рифел за усилване на рамката отдолу.

                                Съгласен съм с мнението на колегата bgbul , обаче аз нямам избор поради скъсани шпилки на тампоните на раздатката и скоростната кутия.
                                за това , че ще опира на рязки гърбици не се притеснявам - под Нивата ми може да мине право 1 годишно дете . Вдигната е с 12 см от нормалното .
                                :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X