Обява

Свий
Няма добавени обяви.

раздатка на лада нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: раздатка на лада нива

    Форумът няма "ниво". Има само отделни авторитети. Такъв е животът - демокрация и свобода на словото.

    Коментар


    • #32
      До: раздатка на лада нива

      Понеже посочих пример за счупена раздатка - тънкия момент беше "ЛАШКАНЕТО ". Рязкото натоварване на раздатката при пълен волан .
      Сега като включа блокажа си завивам нормално ...... но с внимание и "ПЛАВНО " Това е важното .
      Може да се завива при блокаж - просто е добре това да се прави плавно , без резки изфорсирвания и без крайно навиване на волана .Дори при хидравличните кормилни кутии - ако навиете волана до край , помпата се претоварва дори на място . Забележете .
      По-добре с няколко маневри , от колкото с едно навиване до крайно положение на волана .
      За асвалта - нямам опит . Не ми се е налагало до сега .
      Всеки случай - който познава колата си ще усети кога раздатката запъва и колко може да я напъне .
      Но блокажа си работи винаги в определени граници и е хубаво когато знаем какви са тези граници .
      Аз ги научих по тежкия начин , но като си говорим тук , във Форума - другите колеги могат да научат полезни неща по лесния начин .
      Нали за това сме колеги - да споделяме опита си , за да помагаме на самите нас .
      А за нивото на Форума - повярвайте :
      Няма по-компетентен Форум в България . Разгледайте и проверете
      Налагало ми се е да поглеждам и други форуми - уникални, незнаещи със самочувствие и категоричност .
      Но това само ,ако познаваш наистина ЗНАЕЩИ може човек да го забележи и осъзнае .
      За това ви го казвам на готово :
      Няма по-компетентен Форум в България .

      Коментар


      • #33
        До: раздатка на лада нива

        ДА-в интерес на истината си прав колега-и аз съм се ровил из други форуми и не съм особено очарован от общуването и мненията,които се дават-даже на моменти мисля,че се пише колкото да не се заспи...

        Коментар


        • #34
          До: раздатка на лада нива

          Първоначално публикуван от genkogenev Преглед на мнение
          Преди време ми се наложи да карам УАЗ / текезесарка/ в кал до колене. При включен блокаж не можех да въртя волана - извода си го направете сами .
          Сега при Нивата с включен блокаж ситуацията е същата .
          Блокаж само при оцапана ситуация / напред - назад без завой /и веднага изключване , иначе в бокса .
          Ако при някой не се чупи от първия път - да не се успокоява , ще се счупи на втория или третия . Това е екста при Нива.
          Колега,я кажи повече за тази текезесарка-нещо май е барана.
          0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

          Коментар


          • #35
            До: раздатка на лада нива

            Първоначално публикуван от genkogenev Преглед на мнение
            Преди време ми се наложи да карам УАЗ / текезесарка/ в кал до колене. При включен блокаж не можех да въртя волана - извода си го направете сами .
            Сега при Нивата с включен блокаж ситуацията е същата .
            Блокаж само при оцапана ситуация / напред - назад без завой /и веднага изключване , иначе в бокса .
            Ако при някой не се чупи от първия път - да не се успокоява , ще се счупи на втория или третия . Това е екста при Нива.
            Имам питане:
            1. Пишете "ТКЗС-арка". Това не беше ли Газ-69 или по-стар модел? Спомням си, че имаше модел с 3 скорости, само със задно ...
            2. Сигурно ли е, че УАЗ-а, който сте карали е имал някакъв "блокаж" или трудностите с въртенето на волана са по друга причина?
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #36
              До: раздатка на лада нива

              Колеги пи тази марка (Нива) съм още пресен, но за Уаза можем да си пишем доста дълго време. При Уаза аз знам две блобировки и то само на задния деференциал:
              1. Принудителна блокировка която се включва от долу като се навива един болт
              2. Тъй наречения Шпер който се включва автоматично
              И в двата случая не може да влиае върху тежината на волана на място.
              Но, при Нивата не се блокират двата моста за това казвам, че няма толкоз голямо значение при завой (не казвам, че няма). Като говориме, че с блокаж става като Уаза, аз съм карал по 150км. с включен преден мост без никакви проблеми.
              Това което обичам да правя или не се харесва на жена ми или е забранено със закон

              Коментар


              • #37
                До: раздатка на лада нива

                Първоначално публикуван от pepino2829 Преглед на мнение
                Колеги пи тази марка (Нива) съм още пресен, но за Уаза можем да си пишем доста дълго време. При Уаза аз знам две блобировки и то само на задния деференциал:
                1. Принудителна блокировка която се включва от долу като се навива един болт
                2. Тъй наречения Шпер който се включва автоматично
                И в двата случая не може да влиае върху тежината на волана на място.
                Но, при Нивата не се блокират двата моста за това казвам, че няма толкоз голямо значение при завой (не казвам, че няма). Като говориме, че с блокаж става като Уаза, аз съм карал по 150км. с включен преден мост без никакви проблеми.
                Разбира се че можеш да правиш завои.ИНАЧЕ НЕ Е ЛОГИЧНО ДА СПРЕШ ДА ИЗКЛЮЧИШ БЛОКАЖА, ДА ЗАВИЕШ НА ДЯСНО ПАК ДА СПРЕШ И ДА ГО ВКЛЮЧИШ.ОТ ТУК ИДВА ВЪПРОСА КАТО СПРЕШ КАК ЩЕ ПОТЕГЛИШ

                Коментар


                • #38
                  До: раздатка на лада нива

                  Съжалявам за спама,ама като се заговори за компетентността на някои постове много ми хареса,като се спомена за УАЗ,който на 4х4 се кара със 150км/ч!Може да претендира за жълтата фанелка!Другият претендент ми е колега,който си карал редовно ТЛК-70(2.4ТД),и той със 150км/ч с вкл. климатик...и му горяла 9л/100!
                  Ако се прецени да се направи една класация със съответните награди,разбира се!

                  А,по темата-за коли без междуосев диф(или с блокиран такъв) при завой,когато предните колела изминават различен път,настилката е суха и никое колело не може да превърти е ясно,че натоварванията са големи,и нежелателни!
                  Последно редактирано от mbenz; 12-01-10, 22:18.
                  много автомати-слаби резултати!

                  Коментар


                  • #39
                    До: раздатка на лада нива

                    Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                    Съжалявам за спама,ама като се заговори за компетентността на някои постове много ми хареса,като се спомена за УАЗ,който на 4х4 се кара със 150км/ч!Може да претендира за жълтата фанелка!Другият претендент ми е колега,който си карал редовно ТЛК-70(2.4ТД),и той със 150км/ч с вкл. климатик...и му горяла 9л/100!
                    Ако се прецени да се направи една класация със съответните награди,разбира се!
                    не с 150км в час а 150 км пробег е писал колегата

                    Коментар


                    • #40
                      До: раздатка на лада нива

                      Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
                      не с 150км в час а 150 км пробег е писал колегата
                      Упс-ако е така се извинявам,и си посипвам главата с пепел!Никога не е късно да се стане за резил!Ей за това не трябва да се люпят семки,и да се пие ракия във форума...!

                      И още по темата,което мнозина го знаят-всички гуми да са еднакви,като марка и модел,и еднакво износени(за да са с еднакъв диаметър)!
                      Последно редактирано от mbenz; 12-01-10, 22:37.
                      много автомати-слаби резултати!

                      Коментар


                      • #41
                        До: раздатка на лада нива

                        Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                        Имам питане:
                        1. Пишете "ТКЗС-арка". Това не беше ли Газ-69 или по-стар модел? Спомням си, че имаше модел с 3 скорости, само със задно ...
                        2. Сигурно ли е, че УАЗ-а, който сте карали е имал някакъв "блокаж" или трудностите с въртенето на волана са по друга причина?

                        Конкретен и подробен отговор не мога да ти дам , защото Уаз-а отдавна го няма/преди 20 години/. Наистина беше с 3 скорости и предното се включваше с някъкви завъртания с капачки. Имаше лост,който баща ми наричаше демултипликатор/дали е така не зная/
                        Но зная ,че когато включа тази джаджа волана се блокираше от към въртене . За мен си го обяснявам , че е било някъкъв вид блокаж.
                        Ако съм засегнал някой заклет УАЗ-аджия с некопетентно мнение , да ме извини.
                        :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

                        Коментар


                        • #42
                          До: раздатка на лада нива

                          Колеги така и не ми стана ясно какво всъщност включва единия от двата малки лоста на пода на нивата, за единия е ясно че е за включване на бързи и бавни, въпросът е кокво включва другия лост предния мост или блокажа на междинния диф..

                          Коментар


                          • #43
                            До: раздатка на лада нива

                            Първоначално публикуван от dt 125 Преглед на мнение
                            Колеги така и не ми стана ясно какво всъщност включва единия от двата малки лоста на пода на нивата, за единия е ясно че е за включване на бързи и бавни, въпросът е кокво включва другия лост предния мост или блокажа на междинния диф..
                            блокажа на междуосовия диферинциал

                            Коментар


                            • #44
                              До: раздатка на лада нива

                              Първоначално публикуван от dt 125 Преглед на мнение
                              въпросът е кокво включва другия лост предния мост или блокажа на междинния диф..
                              Джипките могат или само едното, или само другото. Тези, които включват/изключват преден мост, нямат междинен диференциал. Нивата има, и значи той се блокира.

                              Коментар


                              • #45
                                До: раздатка на лада нива

                                Първоначално публикуван от dt 125 Преглед на мнение
                                Колеги така и не ми стана ясно какво всъщност включва единия от двата малки лоста на пода на нивата, за единия е ясно че е за включване на бързи и бавни, въпросът е кокво включва другия лост предния мост или блокажа на междинния диф..
                                Хайде и на теб да обясним, ама ще обещаеш, че друг път ще четеш, и после ще питаш.

                                На машините с формула на задвижване "фул тайм", или "през цялото време" въртящият момент се рапределя постоянно към заден и преден мост. За разлика от джиповете с "парт тайм", при които постоянно се задвижва задният мост, а предния се включва при нужда.
                                При фул тайм задвижването, при завой се получават разни вредни за трансмисията натоварвания, и затова при тях в раздатката е сложен диференциал-понеже не може да се кара само на един мост.
                                При евентуално окантарване(по една гума от всеки мост) на такава машина-спираш докъдето си стигнал. Сети се сам защо... Това се лекува с поставянето на блокаж на диференциала в раздатката. Така все едно няма диференциал, и въртящия момент се разпределя едновременно, и с еднаква сила на двата мста, като не се позволява на единия да ползва всичката сила. Но тогава пък се появява онова-гадното натоварване заради което се слага и диференциала. Та блокировката се прави да може да се включва само по необходимост. Както предния мост на "парт тайм". Там няма диференциал, и включването си е твърдо. Т.е все едно "фул тайм" с блокиран диференциал.
                                Та лостчето включва блокажа на централния диференциал, този в раздатката, а предния мост си е постоянно зацепен, и няма как да го отцепиш. Ааа, сетих се-има как, ама се сети сам как става.
                                Има ли желание-има и начин!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X