Обява

Свий
Няма добавени обяви.

раздатка на лада нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: раздатка на лада нива

    За блокировка на междуосовия диф като говорим в комбинация го има и при Мерцедеса Г -280 CDI. Извинявам се за ужасното качество, но ми го няма апарата.
    Прикачени файлове
    Това което обичам да правя или не се харесва на жена ми или е забранено със закон

    Коментар


    • #62
      До: раздатка на лада нива

      Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнение
      При окантарване централния блокаж не помага.Тогава работа върши мостовия,но за съжаление при Нива няма такъв.
      Помага в случаите, когато една гума боксува или е във въздуха, или ако се окантари напречно (зависнат 2 предни или 2 задни). При надлъжен кантар положението е кофти - крикове, форца лопати или трактор.
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #63
        От: До: раздатка на лада нива

        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        Хайде и на теб да обясним, ама ще обещаеш, че друг път ще четеш, и после ще питаш.

        На машините с формула на задвижване "фул тайм", или "през цялото време" въртящият момент се рапределя постоянно към заден и преден мост. За разлика от джиповете с "парт тайм", при които постоянно се задвижва задният мост, а предния се включва при нужда.
        При фул тайм задвижването, при завой се получават разни вредни за трансмисията натоварвания, и затова при тях в раздатката е сложен диференциал-понеже не може да се кара само на един мост.
        При евентуално окантарване(по една гума от всеки мост) на такава машина-спираш докъдето си стигнал. Сети се сам защо... Това се лекува с поставянето на блокаж на диференциала в раздатката. Така все едно няма диференциал, и въртящия момент се разпределя едновременно, и с еднаква сила на двата мста, като не се позволява на единия да ползва всичката сила. Но тогава пък се появява онова-гадното натоварване заради което се слага и диференциала. Та блокировката се прави да може да се включва само по необходимост. Както предния мост на "парт тайм". Там няма диференциал, и включването си е твърдо. Т.е все едно "фул тайм" с блокиран диференциал.
        Та лостчето включва блокажа на централния диференциал, този в раздатката, а предния мост си е постоянно зацепен, и няма как да го отцепиш. Ааа, сетих се-има как, ама се сети сам как става.
        Извинявай колега ако пиша глупости но раздатката в зацепено положение върти по едно колело на двата моста - нали е така?
        При отцепена раздатка - върти само едно колело на задният мост!- Поправете ме ако греша!!! Щото моята е така! И се чудя защо пишат за нивата че е 4х4 след като не така!!!
        Не ме е яд като ме мачка ботуш!
        Яд ме е като ме настъпва Цървул!

        Коментар


        • #64
          От: До: раздатка на лада нива

          Първоначално публикуван от ba4o_ivan Преглед на мнение
          И се чудя защо пишат за нивата че е 4х4 след като не така!!!
          Ще се чудиш, докато не схванеш как работи диференциалът. В Нива има три диференциала. Ако искаш на хлъзгаво да се въртят 4-те колела, трябва да блокираш и трите диференциала, а ръчка имаш само за тоя в раздатката.

          Коментар


          • #65
            От: До: раздатка на лада нива

            Много добре знам как работи дифиренцяла колега !
            Мисълта ми е че нивата не е 4й4!!!
            А е според мен 2х1
            Не ме е яд като ме мачка ботуш!
            Яд ме е като ме настъпва Цървул!

            Коментар


            • #66
              От: До: раздатка на лада нива

              Първоначално публикуван от ba4o_ivan Преглед на мнение
              Много добре знам как работи дифиренцяла колега !
              Мисълта ми е че нивата не е 4й4!!!
              А е според мен 2х1
              Хайде тогава кажи кой автомобил за тебе е истински 4х4 и не се държи така.

              Коментар


              • #67
                От: раздатка на лада нива

                Добре де. Какво разбрах аз да не пипам блокажа освен ако не закъсам и мога да се измъкна без да завивам, така ли. Ами ако трябва да завия. А дали ще помогне ако е много кално да включа бавните и да карам на втора , а ако видя зор на първа без блокаж. А сега де...

                Коментар


                • #68
                  От: раздатка на лада нива

                  Извинявайте ако съм обидил някой!!!
                  Мисля виетнамката !
                  Не съм карал такова животно но бях купил един фургон и го влачихме с виетнамката и понеже не ставаше да го изкара от мястото кадето се намира и включи някакав блокаж и колелетата трябвало да са направо и започнаха да боксуват всички колелета и четерите - тогава каза че го включва само за да тръгне и не трябва да завива защото ще я потруши !
                  Между другото не съм толкова вещ в тези блокажи и темподобни !
                  Гледам реалноста - според мен някои джипове предполагам имат някакъв блокаж който се зацепва автоматично - когато едното колело забоксува и включва автоматично и другото и така!
                  Джипката беше нещо подобно на витарата но не беше витара !
                  Собственика каза излез от колата и гледай -забоксува едното колело и не беше изминало и 50см и се завъртяха и двете на единия мост!!!
                  Не ме е яд като ме мачка ботуш!
                  Яд ме е като ме настъпва Цървул!

                  Коментар


                  • #69
                    От: раздатка на лада нива

                    Първоначално публикуван от yyonkov Преглед на мнение
                    Добре де. Какво разбрах аз да не пипам блокажа освен ако не закъсам и мога да се измъкна без да завивам, така ли. Ами ако трябва да завия. А дали ще помогне ако е много кално да включа бавните и да карам на втора , а ако видя зор на първа без блокаж. А сега де...
                    Бавни включвай когато ти е кеф, а блокаж - ако ПРЕДПОЛАГАШ, че ще закъсаш. След като вече закъсаш, може и късно да е. Няма лошо да правиш завои. Вредна е само комбинацията завой + твърд терен + блокаж.

                    Първоначално публикуван от ba4o_ivan Преглед на мнение
                    Извинявайте ако съм обидил някой!!!
                    Мисля виетнамката !
                    Не съм карал такова животно но бях купил един фургон и го влачихме с виетнамката и понеже не ставаше да го изкара от мястото кадето се намира и включи някакав блокаж и колелетата трябвало да са направо и започнаха да боксуват всички колелета и четерите - тогава каза че го включва само за да тръгне и не трябва да завива защото ще я потруши !
                    Между другото не съм толкова вещ в тези блокажи и темподобни !
                    Гледам реалноста - според мен някои джипове предполагам имат някакъв блокаж който се зацепва автоматично - когато едното колело забоксува и включва автоматично и другото и така!
                    Джипката беше нещо подобно на витарата но не беше витара !
                    Собственика каза излез от колата и гледай -забоксува едното колело и не беше изминало и 50см и се завъртяха и двете на единия мост!!!
                    Това, за което говориш, са блокажи по мостовете. Нивата няма такива, както и много други джипове. Тя все пак е "лек" джип. Ако ти е толкова зор, продават се автоматични блокажи и за Нива.

                    Казвай сега кога и как вибрира, да ти кажем как да си я оправиш.

                    Коментар


                    • #70
                      От: раздатка на лада нива

                      Когато потегля - след като отпусна съединителя и подам малко по рязко газ и започва да тресе раздатката и дори се клатят лостчетата. смених големия гумен тампон. Един майстор на ниви реголира раздатката и до някаде се поуправи но пак доста тресе !
                      Возих се в една нива 1.7 пълна инжекция на 1 година и там нямаше никакво тресене абсолютно! И като се има в предвид че тя е служебна на горското имам предвид инжекцията не моята която е 1.6 карбуратор!
                      Благодаря ви предварително!
                      Не ме е яд като ме мачка ботуш!
                      Яд ме е като ме настъпва Цървул!

                      Коментар


                      • #71
                        От: раздатка на лада нива

                        Както разказваш, бедата не е в РК а в съединителя. Клатенето на лостчетата пък е от запекли кардани.

                        Коментар


                        • #72
                          От: раздатка на лада нива

                          Имах предвид след като отпусна съединителя и подам рязко газ!
                          Същото тресене го има и като включа на втора по наклон нагоре най вече. И когато колата е на ниски обороти тогава тресе /като казвам ниски не толкова ниски че да предръпва/ и се клатят лостчетата а другите два тампона са здрави ! Няма проблем със съединител. Всички карета са здрави - никаде няма луфтове! Вече взе да ме съмнява дали тоя големия тампон който го смених не е ментак /в смисъл доста мек беше/ незная притриса си при рязко подаване на газ на първа и втора. На следващите предавки вече не тресе щото толкова и е вътъка за рязко набиране - все пак е по близка до трактор от колкото до кола!
                          Не ме е яд като ме мачка ботуш!
                          Яд ме е като ме настъпва Цървул!

                          Коментар


                          • #73
                            От: раздатка на лада нива

                            Първоначално публикуван от ba4o_ivan Преглед на мнение
                            Когато потегля - след като отпусна съединителя и подам малко по рязко газ и започва да тресе раздатката и дори се клатят лостчетата. смених големия гумен тампон. Един майстор на ниви реголира раздатката и до някаде се поуправи но пак доста тресе !
                            !
                            Благодаря ви предварително!
                            Кой е този тампон в синьо , да не е карето между скоростната и раздатката.
                            Вероятно ще ти препоръчат някакви ремонти, но ето нещо безплатно.
                            Възможно е да не са си паснали скоростната кутия, предния диферинциал и раздатката (щом си сменил голямото гумено каре).
                            Направи следното:
                            Вдигни колата на крик в сервиз ( да е стабилно вдигната във въздуха и с четирите колела).
                            Разхлабваш гайките които държат предния диф. и раздатката.
                            Палиш и въртиш гуми на 3 или 4 предавка. Както си на 2-2500 оборота натискаш съединител и гасиш от ключа.
                            Без да изключваш скоростите . Чакаш двигателя да угасне, колелата спират да се въртят и тогава пускаш съединителя.
                            Слизаш долу и стягаш всички гайки - на дифа и на раздатката. Това трябва да помогне в повечето случаи.
                            Дано да е само това проблема .(аз смятам, че е само това)
                            Успех !

                            Коментар


                            • #74
                              От: раздатка на лада нива

                              Да карето между скоростната и раздатката е !
                              Ще направя това което ми написа . Благодаря!
                              А дали има някаква възмоност това каре което смених да е ментак / в смисъл доста мекичко като че ли беше но не вярвам/
                              Ще направя това което ми написа благодаря!!!
                              И ще пиша кво стана!
                              Не ме е яд като ме мачка ботуш!
                              Яд ме е като ме настъпва Цървул!

                              Коментар


                              • #75
                                От: раздатка на лада нива

                                Първоначално публикуван от ba4o_ivan Преглед на мнение
                                Да карето между скоростната и раздатката е !
                                Ще направя това което ми написа . Благодаря!
                                А дали има някаква възмоност това каре което смених да е ментак / в смисъл доста мекичко като че ли беше но не вярвам/
                                Ще направя това което ми написа благодаря!!!
                                И ще пиша кво стана!
                                На ментак, винаги можеш да попаднеш...
                                Аз моята я регулирах в гората с помоща на една вада, но това е друг въпрос..
                                Изключваш раздатката(в неутрално положение)Включваш на четвърта, палиш и дърпаш смукача на 2000-2500 Об/м, лягаш под колата, преди това си разхлабил болтовете на скоростната(лястовицата) и на раздатката 4те болта.Гасиш колата, затягаш и пей сърце.. А за да намалиш най-много вибрациите се прави 3та опора, от една, от малките реактивни щанги..
                                Принципът е същия като на колегата БгБул, но е по лесен.. Няма крикове и такива щуротии
                                За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                                Honda Dominator 650
                                088ЧЧ93979-->Борис
                                0878956Ч38-->Борис

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X