Обява

Свий
Няма добавени обяви.

лада нива безкрайни ремонти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от galin79 Преглед на мнение
    за какво я взех,все си мислех че за предимно в гората ще ми върши работа,но вече ме съмнява а и частите хич не са евтини даже по скъпи от на западни подържам други 5 семейни коли хем части на понусими цени хем и не съм имал такива трудности при ремонта като на тая ладюха
    Пенчо ти е казал по горе. И не слушай заклети почитатели на руската техника. Ще сгрешиш. Имам Кия спортидж 1-во поколение и за 4 пълни години съм сменил по-малко неща от колкото чета при теб за първия месец.
    Махай това недоразумение.

    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

    Коментар


    • galin79
      galin79 коментира
      Редактиране на коментар
      не за първия месец а от самото начало

    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      Аз не съм заклет фен на руската техника, но колата ми за риболов е Нива. А за последните 4 г не съм сменял нищо. Опс, излъгах. Сменял съм маслото на двигатела и филтри.

  • #17
    да разбирам че трябва да сменя маслото с 75-90 на кутията а не с 80-90 като сегашното и как да преценя какъв лувт да оставя на колелата

    Коментар


    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      Аз с клатене на гумата ги стягам до упор. Пак сериозно клатя гумата и стягам. Охлабвам леко и отново докато клатя гумата затягам до нужния луфт. Проблем с лагерите никога не съм имал. По спомен съм със Словашки лагери.

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      А пък аз щото съм прозд стягам лагерите на каквато и да е машина без чук и без клатене. Просто според както е описано в съответната литература.
      И нямат нужда от периодично проверяване и дорегулиране.

      Ама то ниваджиите сте каста, по-зла даже и от лендровъристите. Те ви бият само по докачливост...

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      При нивата, проблема е съвсем друг, но тук специалисти дето не са пипали нива има бол.
      След като е сглобен идиотският възел по заводска инструкция се стягат лагерите на 150нм, после се разхлабва и тука внимавайте много Поставя се инидкаторен часовник със специална стойка, за да бъде измерена хлабина от 15 стотни по главината.След това се стяга на 20нм и се превърта колелото, после пак се разхлабва и се стяга на 7нм + 20-25 градуса, след цялото това шоу хлабината трябва да е в границите 0.01 до 0.07мм.

      На практика след първото стягане се случва лагерите тъй хубаво да си легнат, че после колкото и да охлабвате гайката хлабина не се появява.И още от първа стъпка заводската инструкция отива на кино.Друг е въпросът колко от собствениците на нива и сервизите, които ги ремонтират разполагат с индикаторен часовник, специална стойка за нива и си имат идея какво да правят с него

      За да се получи нещо работещо, регулировката се извършва без да се натягат до откат лагерите, понеже ролките имат навика да се отбелязват на външната черупка на лагера и още от първа стъпка се сговнява цялата процедура.Та обира се хлабината, превърта се, енергично се разклаща колелото и леко се охлабва гайката докато не се усети луфта.После се стяга по малко докато луфта изчезне почти напълно, хлабина от 0.01мм както е по заводска инструкция не може да се усети с ръка.Но при опитен майстор не е никакъв проблем да се влезе в границите от 0.01 до 0.07 без никакво измерване.За да живее това нещо по-важният момент е да се регулира периодично и да се сложат добри лагери, остави ли се известно време с по-голяма хлабина си заминава.

      За да работи този възел лагерите се сменят с двуредови, има изписано много по въпроса, е разбира се не в този форум, но го има

  • #18
    Точно така клатих гумата с една щанга от долу под нея лувта почти го обрах с не особено усилие в стягането ще ги погледна пак .Всичко което съм сменил е било разбито час здрава не съм сменял на едното вутрешно каре нямаше една сечма скобата си беше там и мисля че така си е било монтирано,и на едното каре на кардана на едната чашка вместо игличките имаше втулка най ме беше страх за болтовете на долните носачи но се справих сравнително лесно с тях .Днес след сравнително лек преход като спрях пред нас от рездатката изтече 30-50 милилитра масло някаде от високо горе изчистих-подсуших разкарах я пак и нямаше повече от някой отдушник ли да е или да очаквам по сериозен проблем

    Коментар


    • #19
      На нормалните джипки, конусно-ролковите лагери се стягат с определен момент а не едно към некъде. За протокола съм имал това съоръжение ново от магазина. УАЗ Патриот е много по-зле.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        "На нормалните джипки, конусно-ролковите лагери се стягат с определен момент а не едно към некъде."

        Глупости на търкалета.

      • novatech
        novatech коментира
        Редактиране на коментар
        На нормалните джипки лагерния възел няма нищо общо с дивотията на Нива. Обикновено полувала е напълно разтоварен а не стяга лагерите. При нивата ако има по голяма хлабина - сбогом уплътнения...

    • #20
      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      На нормалните джипки, конусно-ролковите лагери се стягат с определен момент а не едно към некъде..
      И на нивата се стягат с определен момент, но повечето не го спазват.

      0осем9осем7шест0осем7едно
      Миро

      Коментар


      • kalin09
        kalin09 коментира
        Редактиране на коментар
        На нива това не върви.

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        На паджеро 2 или на терано с колко Нм затягате предните лагери?

    • #21
      ""Глупости на търкалета.."
      - Като правя нещо, обикновено чета сървис мануалът, който е писан от доста по-умни от Кирчо хора. Имам доста сервизна литература и я ползвам.

      На Паджерото 2 първо се стяга на около 180 Нм, за да легнат добре лагерите в леглата, след това се разхлабва и се стяга на 25 Нм. На Паджеро 3-4 е лагер-главина и се стяга на 230Нм, а на Терано не знам. Има една схема с еднокилограмов чук или домакинско кантарче, върху едната шпилка за джантата. Гайката се стяга и се разхлабва, докато превърти. Така го дават при 60 серия на Тойота.
      Последно редактирано от Scrapheap; 30-03-21, 21:42.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Леле, той четял сървис мануалът, пляскайте.И имал много сервизна литература, тука вече падам в захлас.
        Когато се научиш това да го правиш на полето без мануел и динамометричен ключ в ръка и без да скъсяваш живота на лагерите, считай че си се научил да регулираш двойка конусни лагери

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Иронията в случая е нонсенс.

        На полето може всякак, там е важно да импровизираш за да се прибереш.
        Въпросът, че на руската техника и е все едно дали е по ръководство, или с чука, накрая все се чупи.
        Два дни се занимавам с руската техника в двора, не ме закачй на тази тема.
        То два дни сега, иначе почти през целия ми живот откак съм започнал сам да си вадя хляба.
        Та недей...

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Нали щеше да заебаваш руските боклуци и да минаваш само на квалитетни марки?

    • #22
      за маслото от рездатката никой нищо не каза

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ами ако чакаш някой да залегне вместо теб и да види от къде тече...

      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        За да излезе от отдушника, трябва да е пълна до горе. Тоя път послушай Кольо. Легни отдолу и виж!

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        И тъй и тъй си легнал, в задния край на раздатката има едно калпаче, което го играе отдушник.Като го разрвъртиш и разбуташ нагоре надолу се почиства.Когато е чисто се случва поне фрапиращите течове да спрат.

        Иначе раздатката може да тече от семерингите на двата кардана, от вилките за бързи-бавни и блокажа, от привода за километража, от привода за датчика на скоростта и от входящия вал, но той е високо, та е най-слабо вероятен.

    • #23
      еее казах ви че съм го изтрил-подсушил без да легна от долу ще стане ли ? и покарах пак и повече нямаше стекло се беше от високо някъде около лостувете за бави и бързи

      Коментар


      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        Поне си провери нивото.

    • #24
      Нивото е добре ,от семерингите където влизат кардани не е някъде нат пропката за наливане,но от по високо някаде беще се стекло.Цяла нощ няма и капка разкарах я 5-10 километра пак нищо,защо вчера беше избило нямам никаква идея

      Коментар


      • #25
        Не е лошо да провериш на всички отдушници дали "калпачетата" им са по местата си. Дифове, РК и СК.
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • #26
          на диферинцялите са там но на рездатката и с.кутия не можах да ги открия къде са ,ще видя утре пак

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            На раздатлата е над фланеца за задния кардан.На скоростната кутия е по-трудна, намира се отгоре в задния край на камбаната, бърка се от страната на стартера.

        • #27
          Ако не стане с гледане, с напипване.
          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • #28
            утре ще видя,чудно ми е как потече и край за сега няма

            Коментар


            • #29
              мерси много

              Коментар


              • #30
                Здравейте пак,намерих отдушниците не са зацапани нито омаслени размърдах ги тапичките се движеха добре.Маслото е било избило от оста на лоста за бързи и бавни,маншончето се беше изхлузило от към раздатката около него само кал,почистих го и си го върнах на място.Карах десетина километра редувах бързи бавни нищо и капка няма защо ли е избило ще избие ли пак не знам

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                Зареждам...
                X