Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Постоянни проблеми с Нива...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Постоянни проблеми с нива...

    Добре, колеги. И аз за това е сетих, но да уточним все пак.
    Поради големият "майсторлък" на майсторите в Пловдив- 250 лв за ремонт на СК и то само за труд реших да отворя една (по-точно две).
    Купих 5 ст СК и една 4 степенна СК. Отворих ги и двете за да видя - какво е здравото толкова на 4 ст. СК , а на 5 ст. СК се разваля.
    Разбрах следното и го споделям:
    От 4 степенната - освен муфата, зъбното колело и синхронизаторите - друго нищо общо нямат двете кутии. Нищо друго.
    Сега за кожуха не съм сравнявал, но отзад за 5 скорост са различни.
    Който мисли да преправя 4 ст и да я прави 5 ст трябва да е голям мечтател. Не че е невъзможно ..... но за мен - не си струва.
    От тези фиксатори разбрах, че пружинките са различни с разл. дължина. Така се продават в комплекта.
    Друго ..... не се сещам.
    Това за подострените зъби не го знаех. БЛАГОДАРЯ за споделеното!
    Аз направо сменям повредения синхронизатор (дори да е здрав).
    Поздрави!
    Последно редактирано от bgbul; 09-10-12, 21:52.

    Коментар


    • От: Постоянни проблеми с нива...

      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
      Добре, колеги. И аз за това е сетих, но да уточним все пак.
      Поради големият "майсторлък" на майсторите в Пловдив- 250 лв за ремонт на СК и то само за труд реших да отворя една (по-точно две).
      Купих 5 ст СК и една 4 степенна СК. Отворих ги и двете за да видя - какво е здравото толкова на 4 ст. СК , а на 5 ст. СК се разваля.
      Разбрах следното и го споделям:
      От 4 степенната - освен муфата, зъбното колело и синхронизаторите - друго нищо общо нямат двете кутии. Нищо друго.
      Сега за кожуха не съм сравнявал, но отзад за 5 скорост са различни.
      Който мисли да преправя 4 ст и да я прави 5 ст трябва да е голям мечтател. Не че е невъзможно ..... но за мен - не си струва.
      От тези фиксатори разбрах, че пружинките са различни с разл. дължина. Така се продават в комплекта.
      Друго ..... не се сещам.
      Това за подострените зъби не го знаех. БЛАГОДАРЯ за споделеното!
      Аз направо сменям повредения синхронизатор (дори да е здрав).
      Поздрави!
      В известен смисъл, има нужда от преправяне, хем получаваш редукторна кутия/ от Ваз 2101, май беше/, хем имаш и една предавка повече......
      Пък дали си струва или не, си решава всеки сам
      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
      Honda Dominator 650
      088ЧЧ93979-->Борис
      0878956Ч38-->Борис

      Коментар


      • От: Постоянни проблеми с нива...

        Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
        В известен смисъл, има нужда от преправяне, хем получаваш редукторна кутия/ от Ваз 2101, май беше/, хем имаш и една предавка повече......
        Пък дали си струва или не, си решава всеки сам
        Ако си го правил - сподели.
        Ако не си - опитай, отвори двете кутий и опитай НЕЩО да замениш. После пак сподели..
        Не подлъгвай хората за такъв експеримент, за да гледаш резултат на чужд гръб.
        От две кутий да направиш една е нещо различно от една 4 ст. да направиш 5 ст. Коренно различно.

        Коментар


        • От: Постоянни проблеми с нива...

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Ако си го правил - сподели.
          Ако не си - опитай, отвори двете кутий и опитай НЕЩО да замениш. После пак сподели..
          Не подлъгвай хората за такъв експеримент, за да гледаш резултат на чужд гръб.
          От две кутий да направиш една е нещо различно от една 4 ст. да направиш 5 ст. Коренно различно.
          Ами хора с доста опит споделят, че може/аз лично не съм отварял да гледам/, на чии гръб ще гледам резултата, не мога да разбера,че пък ги и подвеждам Всеки си решава, какво да прави, два ли ще чакам някой да напише в форума, та да направя нещо?? :Д Някъде да съм писал, че задължавам някой да направи? Просто споделям, че има в известен смисъл да се направи..
          Които му се струва удачен варианта, ще пробва, едва ли ще чака аз да го накарам..
          Аз също се замислям дали да не опитам, просто трябва да си намеря няколко части и на по сносни цени...
          Оспамихме на колегата темата, спирам вече...
          За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
          Honda Dominator 650
          088ЧЧ93979-->Борис
          0878956Ч38-->Борис

          Коментар


          • От: Постоянни проблеми с нива...

            Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
            От тези фиксатори разбрах, че пружинките са различни с разл. дължина. Така се продават в комплекта.

            Пружините са със еднаква дължина и трите,явно визираш блокировките на скоростите(две буренца със различна дължина и щифт),те пречат да включиш две скорости едновременно(например 1 и 3).Намират се в корпуса(средния)вертикално разположени спрямо фиксаторите,като издърпаш направляващите оси(след сваляне на вилките)имат навика да изпадат и повечето "специалисти"идея си нямат от къде са,за какво служат и ги изхвърлят.
            Синхронизаторите се износват по два начина,при първият(почти невъзможен)се износва конусната повърхност(проверява се със муфата и съответното зъбно като със едната ръка въртиш наляво а с другата надясно,като едновременно притискаш муфата в синхронизатора,трябва да затяга и да не се върти),при вторият(често се случва,особенно ако кутията е карана без масло),се износват челата на зъбчетата под зегерката(като хванеш синхронизатора,превърта под зегерката).Синхронизатора не е причина ск. да изключва от скорост,ако не работи при включване на дадена предавка се чува хъркане и трябва да се смени.

            P.S.Скоростните кутии(4 и 5 степенни) са еднакви до задният капак(4 ст имат няколко вида предавателни числа,като 4-та винаги е директна),разликата е в изтъненият главен вал(където се поставя превключващата муфа за 5-та),вилката която е комбинирана за 5-та и задна и резбата на блоковата ос,на която се закрепва "гирата"(куха ос със зъбно за задна и 5-та)и задният капак,при добро желание със малко стругарска дейност може да се преработи в петстепенна.
            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

            Коментар


            • От: Постоянни проблеми с нива...

              Пружинките са различни по цвят, двете черни са за синхронизираните предавки, а зелената се води по корава и е за оста на задна.Като се свалят веднага се вижда защо е нужно да е по корава, цялата ос със зъбното колело се разхожда както си иска Което ме е докарвало до куриозен случаи-без да съм разгледал цялата схема на кутията, ги бях извадил тези пружинки, уж мислейки си че съм им объркал местата-е не бях, но за сметка на това изведнъж всички предавки блокираха-не влизаше нито една.И понеже и аз като посочените от колегата специалисти не знаех за блокировъчните буренца и щифтове и доста се понервирах и попсувах.Една бърза консултация със книжката и картинката на кутията в разреза бързо ми изясни къде съм сгрешил-цялата ос на задната се е изместила и затова е блокирала другите две оси.

              Коментар


              • От: Постоянни проблеми с нива...

                Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                Пружините са със еднаква дължина и трите,явно визираш блокировките на скоростите(две буренца със различна дължина и щифт),
                P.S.Скоростните кутии(4 и 5 степенни) са еднакви до задният капак(4 ст имат няколко вида предавателни числа,като 4-та винаги е директна),разликата е в изтъненият главен вал(където се поставя превключващата муфа за 5-та),вилката която е комбинирана за 5-та и задна и резбата на блоковата ос,на която се закрепва "гирата"(куха ос със зъбно за задна и 5-та)и задният капак,при добро желание със малко стругарска дейност може да се преработи в петстепенна.
                Не буренцата имам пред вид, а точно пружинките. Едната е по-дълга с 1 -2 мм.
                За СК 4 степ. и 5 степ. - или говорим за различни кутии или нещо се разминаваме.
                Пред очите ,и са и двете.
                Кое е общото м/у двете кутии ?
                Първичния вал - не е.
                Вторичния вал - и той е различен.
                Зъбните колела.... дори за "задната" е различно. Също и оста му е с разл. дължина.
                Шлиците към двигателя - различни.
                Вилките за вкл. на скоростите - различни до една. И по дължина и по ъгъл .
                Дори има разлика в лагерите - на 4 ст. е съчмен двуредов, а на 5 ст. е ролков едноредов.
                Еднакви са само предния лагер - към двигателя (поне на пръв поглед).
                И пак казвам - от две кутии да събереш една може.

                Или аз не гледам това което ми е пред очите или говорим за различни кутии.

                Коментар


                • От: Постоянни проблеми с нива...

                  Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                  Не буренцата имам пред вид, а точно пружинките. Едната е по-дълга с 1 -2 мм.
                  За СК 4 степ. и 5 степ. - или говорим за различни кутии или нещо се разминаваме.
                  Пред очите ,и са и двете.
                  Кое е общото м/у двете кутии ?
                  Първичния вал - не е.
                  Вторичния вал - и той е различен.
                  Зъбните колела.... дори за "задната" е различно. Също и оста му е с разл. дължина.
                  Шлиците към двигателя - различни.
                  Вилките за вкл. на скоростите - различни до една. И по дължина и по ъгъл .
                  Дори има разлика в лагерите - на 4 ст. е съчмен двуредов, а на 5 ст. е ролков едноредов.
                  Еднакви са само предния лагер - към двигателя (поне на пръв поглед).
                  И пак казвам - от две кутии да събереш една може.

                  Или аз не гледам това което ми е пред очите или говорим за различни кутии.
                  Явно нещо се разминаваме,или има някакъв модел 5-степенна за Лада която не съм виждал!Бай Иван просто е присадил превключващият механизъм заедно със зъбните колела за 5-та на съществуващата вече 4-степенна кутия.Зъбните за задна са същите,като голямото е със окастрена муцуна,щифтът(чопът) по който се движи паразитното за задна е малко по-различен,понеже няма опора в задният капак.Вилките за 1-2 и 3-4 са еднакви,различна е за 5-та задна,шлиците на първичният вал просто няма как да са различни,на всички вазове са с еднакъв брой шлици,съчменият двуредов лагер е еднакъв,осигурява аксиалният луфт на блоковата ос,на задният капак по принцип трябва лагерите да са ролкови 205,но има и модели със съчмени 205.
                  На времето карах жигулито(все още е живо)със 5-ст от Полонез,разликите са същите + това,че не може да използваш комплекта за 5-та от лада,задният капак не позволява.При такива разлики за които говориш,почвам да си мисля за италиянски бангии,имаше навремето някакви фияти със подобни кутии,качи някакви снимки в близък план да разгледам,че ми стана интересно.
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар


                  • От: Постоянни проблеми с нива...

                    Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                    Явно нещо се разминаваме,или има някакъв модел 5-степенна за Лада която не съм виждал!Бай Иван просто е присадил превключващият механизъм заедно със зъбните колела за 5-та на съществуващата вече 4-степенна кутия.Зъбните за задна са същите,като голямото е със окастрена муцуна,щифтът(чопът) по който се движи паразитното за задна е малко по-различен,понеже няма опора в задният капак.Вилките за 1-2 и 3-4 са еднакви,различна е за 5-та задна,шлиците на първичният вал просто няма как да са различни,на всички вазове са с еднакъв брой шлици,съчменият двуредов лагер е еднакъв,осигурява аксиалният луфт на блоковата ос,на задният капак по принцип трябва лагерите да са ролкови 205,но има и модели със съчмени 205.
                    На времето карах жигулито(все още е живо)със 5-ст от Полонез,разликите са същите + това,че не може да използваш комплекта за 5-та от лада,задният капак не позволява.При такива разлики за които говориш,почвам да си мисля за италиянски бангии,имаше навремето някакви фияти със подобни кутии,качи някакви снимки в близък план да разгледам,че ми стана интересно.
                    Днес ще снимам. Явно има различни модели.
                    Днес ако отворя една 5 ст. ще ги снимам двете ( 4 степенната ми стои отворена).
                    Явно говорим за различни модели 4 ст. кутии.
                    При моята нищо не става за взаимозаменяне от 4 на 5 степенната.
                    Тогава ще трябва да уточним КОЯ 4 ст. става за преправяне? Но това по-късно след снимките.
                    Поздрави - нали за това сме форум.
                    Предлагам да си отворим друга тема - за скоростна кутия на Нива.
                    Там да обсъждаме различните варианти за борба с повреди или каквото е там....ремонти и замени.
                    Като снимам ще пусна направо нова тема и ще пиша.
                    Последно редактирано от bgbul; 11-10-12, 09:28.

                    Коментар


                    • От: Постоянни проблеми с нива...

                      Разглобявал съм 5 с к и ми се наложи да сменям първичния вал ,от тогава разбрах че са три вида с различен брои зъби ,но нямам спомен за броя на зъбите ,предполагам че имат разлика 4 5 с к

                      Коментар


                      • От: Постоянни проблеми с нива...

                        Градските легенди и мечтите нямат нищо общо с истината.
                        Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                        Grand 3.1TD
                        0898 620 306 Стоян

                        Коментар


                        • От: Постоянни проблеми с нива...

                          Първоначално публикуван от dijn Преглед на мнение
                          Разглобявал съм 5 с к и ми се наложи да сменям първичния вал ,от тогава разбрах че са три вида с различен брои зъби ,но нямам спомен за броя на зъбите ,предполагам че имат разлика 4 5 с к
                          Общо три модела са,със 17,18 и 19 зъба,жигулската(2101,2102) кутия е със 17бр,2103(1500,1500S),разните петици(2104,2105) и седмици(2107) + Нива-18бр,2106(1600)е със 19 и реално трудно се намира.Блоковите оси също са различни.
                          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                          Коментар


                          • От: Постоянни проблеми с нива...

                            Колеги,захладня и стария проблем се появи.Само че тоя път е другия стар проблем.При първото завъртане на стартера,примерно започвам да въртя дърпам смукача и подавам газ и по принцип палеше от раз (нищо че е студено),тази сутрин обаче въртя все едно нямам акумулатор,връъът връъъът връъъъът,повъртях 1-2 мин и акумулатора падна,а пък е нов на 15-16 месеца е и си е 63 Ah,не е малък да речем.Има една особеност обаче,примерно ако успее да запали при първото въртене и да угасне веднага след това,вече върти все едно съм сложил акумулатор от ИФА,отначало си мислих,че маслото е гъсто и че като стане студено се сгъстява и не може да го върти,ама чак пък толкова...после смених аксиалния и викам може проблема да е бил в него,но уви...а отечка няма,мерихме го много пъти и преди и наскоро но всичко е наред.

                            Пак повтарям-първите въртения са все едно е паднал акумулатора или затяга,запали ли дори и за секунда,после върти като обезумял...Какво се случва ?
                            Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
                            feikot@abv.bg
                            Обратно дороги - НЕТ !

                            Коментар


                            • От: Постоянни проблеми с нива...

                              Първоначално публикуван от feikot Преглед на мнение
                              Пак повтарям-първите въртения са все едно е паднал акумулатора или затяга,запали ли дори и за секунда,после върти като обезумял...Какво се случва ?
                              Случва се клеясал стартер. Като го стръска двигателя, всичко се развърта. Примерно защото е дало добър контакт.

                              Сваляй и оправяй, а после го завинти обратно - ама не по лададжийски, ами с трите болта.

                              Коментар


                              • От: Постоянни проблеми с нива...

                                Ще се пробва значи.А това защо само като е студено става ?
                                Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
                                feikot@abv.bg
                                Обратно дороги - НЕТ !

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X