Обява

Свий
Няма добавени обяви.

80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

    Здравейте колеги!Хубаво разкопавате темата, явно е доста обширна, с доста мнения, едно от друго по-богати на информация и издаващи пристрастеност или не към модела.Лично аз нямам опит с 80-та серия на Ленд Круизер, но с удоволствие изчетох всичко дотук, за което благодаря на всеки от участвувалите.Само ще внеса малко уточнение относно частта свързана с употребата на червена/оранжева уплътнителна маса на скоростни и трансферни кутии.Защото у мен/а може би и в други читатели/първоначално възникна смут в душата ми дали Тойотите,с които се занимавам са с девствени/неотваряни от пишман майстори/кутии.Та след малко проучване се оказа, че въпросната уплътнителна маса се ползва в заводите в Япония от края на 70-те години.Номер по Тойота-00295-01281/стар номер-
    Прикачени файлове
    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

    Коментар


    • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение

      Относно диференциалите, според мен Тойота са спестили здравина, за сметка на комфорт. А когато пропътуваш хиляди километри, по време на експедиция, това е от значение, разбира се, когато компромиса е смислен. Но съм съгласен, че Патрул-ското решение е по-правилното 'за нас'
      Ъъъ не мисля че е така.
      Диференциалите на ТЛК-80 са по-слаби от тези на Патрул защото системата на задвижване 4х4 е фултайм. При фултайм го няма онова екстремно натоварване на диференциалите и раздатката, което при парттайм се поражда от самото движение на джипа без значение на терена и препятствията през които преминава. Аз лично като карам офроуд много рядко включвам блокаж на междуосовия диф точно защото като си представя какво напъване почва отдолу за да се въртят предния и задния мост с еднакви обороти, и тръпки ме побиват.

      За возията, понеже предимно с това се занимавам и вече ми е станала фикс идея, мога да кажа че Патрула (Y61 дългата близалка) вози по-комфортно от ТЛК-80 като твърдост на окачването. Патрула има по-меко окачване което е по-адекватно на относително равен терен. Макар че е малко несериозно да се говори за возия при модели на по над 10 години, където в повечето от случаите, или амортисьорите вече не са със заводските характеристики, или заводските амортисьори са сменени с други които пак не са със заводските характеристики. Но съм имал възможноста да карам и ПатрулУ61 и 80-ка със заводско и здраво окачване и това е моето мнение. Тойотата вози комфортно като се натовари с килограми.
      80-ката има по-твърдо и стегнато окачване, което пък е по-подходящо за по-висока скорост на по-пресечен терен. Ама ако се кара бавно на същия този терен е направо убийствено за пътниците. Няма да забравя един ден карах 400км по черни пътища, после три дена не станах от леглото.
      Има и още нещо което няма как да не бъде част от комфорта при движение. А то е колко е спокоен волана. Аз ПатрулУ61 на който не му се тресе волана не съм виждал. Сменяхме гуми, джанти, щанги, демпфери, тампони, амортисьори - е няма оправяне. Тресе се гадината. Този паркинсон лично мен бе вбесява, освен че и изморява водача. На ТЛК-80 волана е по-спокоен.
      Последно редактирано от kinex; 05-11-09, 08:56.

      Коментар


      • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
        Има и още нещо което няма как да не бъде част от комфорта при движение. А то е колко е спокоен волана. Аз ПатрулУ61 на който не му се тресе волана не съм виждал. Сменяхме гуми, джанти, щанги, демпфери, тампони, амортисьори - е няма оправяне. Тресе се гадината. Този паркинсон лично мен бе вбесява, освен че и изморява водача. На ТЛК-80 волана е по-спокоен.
        как така тресе ?
        При по-висока скорост или просто те удря в ръцете от неравностите. Карах на нашия колега от Рудозем късия Дефендер и онзи не прощаваше с волана при неравности ..

        Коментар


        • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

          На скорост трепери. По някога на 60, понякога на 80, друг път пък на 120км/ч.
          Иначе бавно по дупките не ти чупи пръстите както Ровърите.

          Коментар


          • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

            Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнение
            Човече,аз я ПРИТЕЖАВАМ тази машина и я познавам,нищо лошо не съм казал..........
            Сигурен съм от това Ваше мнение е ясно.
            Ако и махнеш предния кардан,колата НЯМА да тръгне ако е фултайм дори и с включен блокаж на средния диф.Дори само едната капчка на предните колела да махнеш-пак няма да тръгне-със или без блокаж.Ако имаш блокаж на дифа-задния-да-тръгва.
            За подобренията от гаражни майстори нямам думи.
            Проектирането на машини по принцип е твърде сложна задача за която хората учат с години,затова се присъединявам към мнението на Венци,че няма как да разберете особеностите на конструкцията без съответната подготовка.И думи от вида "то се вижда"или "то е ясно" не са меродавни.В точните науки всичко се доказва на теория преди да се докаже на практика.
            Моите уважения,към Вас и опита който имате но това че Сте имали щастието да притежавате и управлявате различни машини не Ви прави експерт в областа на техниката.Личното Ви мнение и впечатления са твърде субективни за да ги изказвате с такава неоспорима категоричност,обобщавайки по този начин за една доказала качествата си машина.

            Ако човек свири на пиано,това означава ли че той може да композира или пък да произвежда пиана?!-Давам пример от вашата област за да ме разберете правилно.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

              Чета тук и се чудя. Чудя се какъв е смисълът от сравняването на автомобил, без да се знае какви са били техническите и икономическите параметри, зададени в процеса на конструирането. Как да сравняваш автомобили, произведени преди 15-20 години, без да знаеш, какви ремонти са претърпяли? Как да сравняваш автомобили без да имаш ясно и точно дефинирани количествени и качествени показатели за сравнение? Този спор ми звучи като въпроса "Кое животно е по-подходящо за Африка - хипопотам или носорог?"
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                Обещах вчера да драсна каквото мисля относно Патрул Y60 и Тойота 80 и сравнението между двете. Първо искам да направя уговорката, че не мога да дам обективно мнение за сравнението между двете машини в заводски вид... Просто не съм пробвал нови такива... Карал съм нов Y61 но това въобще не е същото... В тази връзка нямам никаква представа как се държат с фабрично окачване, нови амортисьори и т.н. Имам впечатление от няколко вида нови тунингови окачвания и на двата автомобила. Моля навсякъде където пиша Нисан Патрул да разбирате този с 4.2 бензин и автоматична скоростна кутия... с ръчна съм направил само едно кръгче, с дизеловият двигател 4.2 също тъй че не съм обективен. За другите двигатели 2.8 и 3.0 на Нисан Патрул дълга база не намирам за смислено въобще да пиша... Те според мен го зачеркват от списъка с машини които могат да се нарекат експедиционни... (според мен, моля не убеждавам никого за нищо!)

                Като се почне от двигателите държа да отбележа че 4.2 бензина на Нисан няма равен. И двата конкурентни бензини на Тойота са по-зле, всъщност бих го характеризирал като двигател който има положителните черти и на двата тойотовски бензини...
                Страхотни ниски, заслуга на долният разпределителен вал съчетано с лекота във високите... 4.0 бензина на Тойота (3FE) има уникални ниски, но няма никой във високите обороти... става перфектно за бавно и спокойно каране, забравете за динамика и резки изпреварвания с него. Другия тойотовски - 4.5литровият бензин 1FZ е перфектен във високите но в ниските уви... на пътя обаче няма равен... левият мигач винаги е опция... В този аспект най-уважаваният двигател в средният изток..., за толкова любимите арабски надбягвания... с лекота изкарват ~700 коня от него и така издържа най-дълго... Има го в две изпълнения: с алуминиева глава и с чугунена..., втория вариант е за предпочитане, но е достъпен само при "арабското изпълнение"...

                За експедиционни цели от бензините на Тойота аз лично предпочитам 3FE..., но отново подчертавам, че нисановският е по-добър...

                При дизелите ситуацията е сходна... Чистият дизел на Нисан е малко по-здрав и малко повече "тегли" от този на Тойота. Може да се "турбинират" и двата, тук според тестовете, данните и разговорите с най-големият производител на тунингови турбини APS Нисановският дизел е по-здрав и може да се изкара повече мощност от него... Умишлено няма да разглеждам фабрично турбинният дизел на Тойота от по-късните години (24 клапаният) защото той вече прекалено много се отдалечава от понятията за експедиционен двигател способен да работи в тежки условия...

                Като цяло дизелите на Тойота, са "по-фини" и макар че не мога достоверно да твърдя, предполагам че ще са и по-икономични...

                Дотук с двигатели Нисана е по-напред.

                Като раздатъчна кутия, определено намирам концепцията на Тойота за "по-правилна"... Първо защото е със зъбни колела, а не с верига, и второ защото при Тойота имаме вискосъединител вътре в раздатъчната кутия който автоматично прехвърля когато е необходимо усилие към другият мост, нещо съчетано с постоянното 4х4, прави карането по-сложен терен несравнимо... като надеждност не бих определил някоя от двете като по-надеждна...
                Скоростните кутии на Нисан са едни "гърди" гърди по-напред. Тойота за съжаление в последните си версии дори и при 105-та серия използва скоростната кутия която преди се слагаше на малките двигатели от 70-та серия... При турбиниран двигател ръчните скорости на тези автомобили по мнението на австралийските колеги ни колеги изкарват 50-60 хиляди... Старите ръчни скоростни кутии на 80-ката са доста по-здрави но отново не могат да се сравняват с ръчните скорости на Нисана..., дори и на външен вид... Нисановската е чувствително по-масивна. При автоматиците имаме паритет като здравина, но с уговориката че във фабричният си вид Тойотовската скоростна кутия няма каране... Имам в предвид и А440 и А442F... Изключително консервативни, до безумност флегматични настройки... При смяна на настройката и за А440 смяна и на турбината имаме това което трябва да бъде... Нисановската и във фабричният си вид е ОК...

                Като трансмисия двата автомобила са сходни, но при Нисана-а предният диференциал е със същият размер като задният... Отчитайки фактът, че Тойотите (80-ките) са предимно 4х4 (има и 4х2 парт тайм) това не е проблем с оглед на експедиционните приложения стига да се помни че на заден под товар и наклон трябва много умната...

                Купето е голямата сила на 80-ката... Изключителна направа, няма нито еквивалент, нито сравнение с каквото и да е друго което аз съм виждал. Поцинковане на всички елементи, правено да е вечно. Тук Нисана губи, виждал съм сериозни ръжди дори и по шасито... нещо несъществуващо при Тойота 80. Това обаче се отнася само и единствено за серията 80... Ергономиката е по-добра при Тойотата, за сметка на усложнената конструкция, по-трудното разглобяване и монтаж на допълнителни аксесоари... Основен проблем на Нисана тук е липсата на място отдолу за сериозен допълнителен резервоар... При 80-ката имаме възможност + основният за още 167 литра допълнително, нещо което е от особено значение при експедиции... В тежки условия разходът може да стигне над 35-40л/100км (говоря за дизела) за бензина над 50/100 и ако нямате перспектива за бензиностанция да речем на 500км, наблизо има проблем... При Нисана се налагат носене на резерв в туби, което пък намалявам оперативния резерв от вода, а както знаете преодоляваното разстояние се мери в гориво и вода... без нито едно от двете не става... яденето може и да почака...

                Като товароподемност и двата автомобила са сходни, няма изявено преимущество.

                Като каране с цялата присъща субективност, ще подчертая изрично, че според мен Нисана отстъпва и той най-вече като усещане за предният мост и преодоляване на типични средни дупки на пътя. Не е проблем обаче, конкретно с Нисана съм карал хиляди километри, включително ден с ~1000км., умората и дискомфорта бяха по-малки отколкото типичният среден седан на Рено на речем. Основно го отдавам на високата позиция, неудобно ми е конкретно на мен разположението на лоста на раздатъчната кутия... Тойотата позволява по-екстремно вземане на завои, волана е по-послушен и интуитивен. При добре поддържан автомобил (говоря и за двете марки) няма вибрации, тресене или каквито и да са подобни ефекти.

                И за двата автомобила има огромно разнообразие на оборудване и екипировка за далечни пътувания. Много важно е, всъщност то е от основна важност това че и двата позволяват окачвания които са с по +350/400кг. Няма никакъв друг начин за събиране на това което е необходимо.

                Нисана има сериозното предимство голяма част от частите да могат да се намират на вторичният пазар, нещо почти невъзможно за Тойота 80. Но пък доставка на каквото и да е за Тойота където и да е по света е възможно и в сравнение с каквато и да е друга марка по-лесно.

                Електрониката използвана и в двата автомобила е от добрите стари времена когато нещата се правеха да работят, а не сервизите да изкарват пари от тях. Уникални схемни решения, уникално, бих казал маниакално качество!

                При подготовката на автомобил за експедиция моите наблюдения са, че цената на самият автомобил не е сериозна част от разходите... По-голямата част от сумата се "набира" от оборудване и екипировка... Но когато бюджетът трябва да е максимално тънък Нисана има предимство.

                Това са накратно моите сравнения. Тойотата може би води с "едни гърди" но разликата със сигурност не е решаваща... Между тези два автомобила обаче и всичко друго разликата е няколко светлинни години... (Говоря и пиша за конкретни експедиционни приложения)

                Нямам намерение с никого за нищо от написаното да споря. Мнението ми е субективно и почива само и единствено на моите наблюдения. Не убеждавам никого в нищо, нито отхвърлям възможните други концепции.
                VPetrov.photography

                Коментар


                • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                  Добре написано! Само един въпрос. Бихте ли описали причините, поради които тези два автомобила са отделени от останалите? Визирам конкретно Ланд Ровер. Ако разбира се имате възможност да направите подобно сравнение.
                  Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                  Коментар


                  • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                    Аз по-горе съм написал, че не изключвам Ландровер-а като възможна опция за експедиционен автомобил. Но защо го деля от Тойотата и Нисана. Защото по всеобщо мнение (не съм го проверявал лично) вероятността за повреда при него в пъти по-голяма. Освен това и Тойота и Нисан-а товарят повече. При това натоварени до край дори и с техните двигатели стават като параходи. Макар и да не съм пробвал лично съм уверен, че с двигателя на Лендровер в тази ситуация карането ще е мъка. Освен аз лично съм 187см и ~100кг. На мен ергономията вътре не ми харесва и макар, че не съм опитвал дълги пътувания, щом на къси ми е неудобно има логика и на дълги да е така...

                    Но има достатъчно отлични примери за експедиции с тази машина и аз съм последният който би я отрекъл.
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                      Венци мисля,че с тази публикация http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...&postcount=157 темата заслужава да бъде залепена в под-форум Тойота.
                      Доста изчерпателна информация
                      ТЛК 80 4,2ТД-95г

                      Коментар


                      • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                        Като се придържам към темата и като страничен наблюдател само бих допълнил и още една алтернатива. Говоря като размери, комфорт и здравина в това число и ръжда. Това е Исузу Трупър с бензиновия 3.2 литров двигател. Поцинковано купе, изключително здрав двигател, сравнително мека возия заради торсионното окачване отпред (и тук е мястото да кажа, че това го отдалечава от темата заради това, че не е с цял преден мост). Пъргавост заради парттайма и по-мощния двигател, което също го различава от 80 ката. Но като размери, подобна форма и здравина мисля, че би могло да бъде някаква алтернатива на 80ката. И даже като цена, ако това може да се приема за критерий.
                        Да не забравяме и американските марки от този клас на 80ката.
                        И за да не ме разберете погрешно, това което изказвам като мнение е само от прочетената от мен имформация и мнения за тези джипки. Не съм поддържал и експлоатирал нито един от споменатите от мен джипове. Американските ги прибавих само, защото ми приличат на 80 като форма и това, че повечено са с цял преден мост като ТЛК 80. Не мога да кажа за здравина и разход на гориво.
                        Вметка: аз лично много харесвам и 80 и Y61 и се надявам да карам един от двата някои ден.

                        Коментар


                        • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                          Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                          Като се придържам към темата и като страничен наблюдател само бих допълнил и още една алтернатива. Говоря като размери, комфорт и здравина в това число и ръжда. Това е Исузу Трупър с бензиновия 3.2 литров двигател. Поцинковано купе, изключително здрав двигател, сравнително мека возия заради торсионното окачване отпред (и тук е мястото да кажа, че това го отдалечава от темата заради това, че не е с цял преден мост). Пъргавост заради парттайма и по-мощния двигател, което също го различава от 80 ката. Но като размери, подобна форма и здравина мисля, че би могло да бъде някаква алтернатива на 80ката. И даже като цена, ако това може да се приема за критерий.
                          Да не забравяме и американските марки от този клас на 80ката.
                          И за да не ме разберете погрешно, това което изказвам като мнение е само от прочетената от мен имформация и мнения за тези джипки. Не съм поддържал и експлоатирал нито един от споменатите от мен джипове. Американските ги прибавих само, защото ми напомнят на 80 като форма и това, че повечено са с цял преден мост като ТЛК 80. Не мога да кажа за здравина и разход на гориво.
                          Вметка: аз лично много харесвам и 80 и Y61 и се надявам да карам един от двата някои ден.
                          Не мога да разбера четете ли темата преди да напишете такава свещенна безсмислица.

                          Коментар


                          • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                            Да, сега като си прочетох написаното по-добре да го бях изтрил, но вече не мога и бих помолил модератор да махне този и придния ми пост. Наистина тъпа грешка от моя страна. Извинете за глупавия спам.
                            Последно редактирано от sony bono; 05-11-09, 14:47.

                            Коментар


                            • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                              Колега, в края на краищата няма нищо лошо в това което сте написали, но ще е по-добре наистина внимателно да прочете аргументите за и против и сам ще си дадете сметка защо не става. Ето най-добронамерено защо Исузото не става. Като първа точка поради това, че за него не можете да намерите никакъв смислен тунинг с който да го подготвите за експедиционни приложения... Понеже този пазарен сегмент е микроскопичен, то всички фирми които произвеждат подобни неща ги правят само за най-изявените марки. И толкова. А да тръгнете да си правите окачване, допълнителни резервоари и прочие не мисля че ще е правилният начин... И това е само един от многото аргументи против...
                              VPetrov.photography

                              Коментар


                              • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                                Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                                Колега, в края на краищата няма нищо лошо в това което сте написали, но ще е по-добре наистина внимателно да прочете аргументите за и против и сам ще си дадете сметка защо не става. Ето най-добронамерено защо Исузото не става. Като първа точка поради това, че за него не можете да намерите никакъв смислен тунинг с който да го подготвите за експедиционни приложения... Понеже този пазарен сегмент е микроскопичен, то всички фирми които произвеждат подобни неща ги правят само за най-изявените марки. И толкова. А да тръгнете да си правите окачване, допълнителни резервоари и прочие не мисля че ще е правилният начин... И това е само един от многото аргументи против...
                                Бях изчел всичко, но наистина не си бях дал сметка за това, че наистина фабричният тунинг за подготовка за експедиционна машина за исузо е почти никакъв. Аз изхождам малко от позицията на "направи си сам" и това ми е грешката. Още един път се извинявам че се напъхвам неподготвен в тази тема. И благодаря за разбирането.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X