Обява

Свий
Няма добавени обяви.

80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

    Г-н Петров, как стои въпросът със слагавето на механичен компресор? Имате ли такива данни?
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

      Системите с директно впръскване не са някаква "панацея" по отношение надеждноста на двигателите. Намаляват топлинните загуби в главата и свалят разхода, но за сметка на това натоварват топлинно буталата. Няколко колеги сигнализираха за сериозни ремонти на тези двигатели. За вентилираните двигатели пък може да се черпи инфо от форума на Сузуки, където отзивите не са много добри.
      Турбото усложнява охладителната и мазилната уредба на двигателя.
      В повече идват охладителните и маслените магистрали, радиатор за охлаждане на маслото и интеркулер.

      Коментар


      • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

        Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
        Г-н Петров, как стои въпросът със слагавето на механичен компресор? Имате ли такива данни?
        Единствената информация, която имам за механични компресори е свързана с двигателите 2F, 3FE и 4.5л бензин... Последният става с този компресор ~700кс. От подобни тунинги се интересуват основно в арабските страни, там точно Тойота80 и 100 са много използвани за high way racing... Но не съм особено наясно с детайлите, пък и не се интересувам особено... Знам само, че номера е чий двигател ще издържи най-много време... да речем повече от половин час...

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Системите с директно впръскване не са някаква "панацея" по отношение надеждноста на двигателите. Намаляват топлинните загуби в главата и свалят разхода, но за сметка на това натоварват топлинно буталата. Няколко колеги сигнализираха за сериозни ремонти на тези двигатели. За вентилираните двигатели пък може да се черпи инфо от форума на Сузуки, където отзивите не са много добри.
        Турбото усложнява охладителната и мазилната уредба на двигателя.
        В повече идват оладителните и маслените магистрали, радиатор за охлаждане на маслото и интеркулер.
        Аз също така мисля, като добавка при наличието на турбо е възможността за прегряване на двигателя без да се усетитете... в тежки условия... т.е. като покаже стрелката вече е късно... За това и в Австралия са много популярни допълнителните термометри за температурата на изходящите газове...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • Re: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

          Само да вметна, че понеже имам проблем с 1хдт на моята 80-ка, се разчетох из чуждите форуми за подобни случаи.

          Чисто субективно ми се струва, че счупен 1хдт не е рядко срещан проблем. От атмосферния дизел като че ли няма толкова оплаквания(което е логично).

          А и в нашият подфорум 'успеваемостта' при счупените двигатели е сравнително висока. Но да не забравяме, че 80-ките ни са на доста километри. Предполагам, че ако се тръгне на експедиция, двигателят трябва да е чисто нов.
          "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

          Коментар


          • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

            Това с което редовно се сблъсквам е тоталното неразбиране от страна на много хора на "здравината" на определени марки и модели... Горното мнение много правилно ми напомни, че е важно да се каже, че няма такова нещо като "неубиваем" автомобил, двигател и прочие... Всичко може да се счупи и съсипе за минути... само "желание" да има... И това че на тези двигатели и модели на Тойота им е излязло име на "неубиваеми" означава само и единствено това, че ако се експлоатират с разум, внимание и поддръжка ще изкарат много повече там където други ще приключат живота си..., нищо повече... Ако някой си мисли, че купувайки Тойота 80 на незнайно колко километра, от N-ят и собственик, и веднага ще потегли с нея на околосветско пътешествие, и при това всичко ще е наред да знае че не е познал
            VPetrov.photography

            Коментар


            • До: Re: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

              Първоначално публикуван от msi200 Преглед на мнение
              Предполагам, че ако се тръгне на експедиция, двигателят трябва да е чисто нов.
              Аз не бих тръгнал на експедиция с чистонов автомобил или двигател. Напротив, бих предпочел автомобил на 50-60 хил. км преминал детайлен технически преглед.
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                Като цяло няма какво съществено да се добави към коментара на Венци.

                Относно счупванията. Ами всичко се чупи. Проблемът по скоро идва от там, че 80ките който попадат в БГ обикновено са на финалната права и с много неясна подръжка преди това.
                Ресурса на един агрегат зависи пряко от начина на експлоатация и начина му на подръжка.
                Двата двигателя са създадени с различна идея.
                Аз лично предпочитам нетурбинирания въпреки "камионските" му недостатъци който в определен момент се явяват предимства.

                Последната глава която сменихме на 4,2Д бе заради пукнатина в следствие на прегряване, в следствие на липса на антифриз, в следствие на изгнила тапа, в следствие на несменян антифриз на 22 /двадесет и две/ години. Двигателя е монтиран на 21местен автобус Тойота, закупуван чисто нов от едно предприятие. В момента на ремонта на 550 000км, карам само и единствено с М10Д и М16Д. При отварянето на двигателя всички показатели бяха в нормите на номиналните размери, говоря за бутала, цилиндрови втулки, колянов вал и лагерите му и т.н.
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                  Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                  Аз не бих тръгнал на експедиция с чистонов автомобил или двигател. Напротив, бих предпочел автомобил на 50-60 хил. км преминал детайлен технически преглед.
                  Аз лично смятам, че най-добрата стратегия е основен ремонт на всичко..., период на разработка и тестване и след това дълга и спокойна експлоатация... Проверен е метода, работи прекрасно и без изненади... Основен ремонт защото и без това няма как и откъде да се купи нова 80-ка., а освен това не бива да се подценява и възможността при ремонта навсякъде където това е възможно да се тунингова и подобрява... Имайте предвид, че и при тези култови двигатели има много за подобрение... При двигателя на нашата Тойота оригинално имаше разлики в теглата на буталата по 8 грама, при биелите също..., и при това не бяха подредени така, че да я компенсират... Двигателя си беше неотварян, заводска сглобка... Ха познайте дали с едни супер тунингови бутала, най-добрите сегменти и всичко това мерено и настройвано до 0.1 грам няма да е по-добре... Въобще да не говорим за автоматик, турбина, окачване и прочие... Всъщност идея да се купи нова дори и да е възможно за мен специално не е работеща, защото почти 60% от нещата се сменят с тунингови...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                    Изцяло съм съгласен. Просто имах предвид, че не бих тръгнал на експедиция без автомобила да е има възможност да си покаже, ако има, основни дефекти или проблеми. Пример: Тойота, произведена в Япония, на 20 000 км. хвърли водна помпа. Но такъв случай в средата на нищото ще е фатален. Очевидно не ставаше въпрос за проблем при помпите по принцип, а просто за отделен случай. По тази причина, дори и след основен репонт и тунинговане пак не бих тръгнал веднага преди да съм направил сериозен пробег за разработване и тестване.
                    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                    Коментар


                    • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                      Максимата, че няма дуракоустойчива машина, поради безграничната им (на дураците) изобретателност е позната и едва ли някой би я успорил. Затова да не забиваме дискусията натам, че както Яро много правилно отбеляза, някои хора като прочетат им остава само това че 80-тката (или каквото и да е друго) за нищо не става. Но то пък си е тяхна работа, ако толкова могат да четат . За мен е изключително интересна (и полезна) именно дискусията за конкретни параметри и детайли. След това естествено всичко е въпрос на компромис или в по-добрия случай на правилен БАЛАНС. В крайна сметка турбината (или по-точно правилно работещата турбина) не е жизнено важен детайл. Скъпо струващ, но все пак не водещ до оставане в нищото. Същото не може да се каже обаче за една пръсната глава от прегряване например... То не, че не може да прегрееш турбинирания двигаетл и то лесно, но с малко внимание поне няма да е лесно. А термометъра за изходящите газове си е задължителен за турбиниран дизел. Интеркулера също много подобрява термичната работа на двигателя, освен че дига мощността и въртяия момент почти колкото и турбината сама по себе си. При това без добавяне на негаиви от гледна точка на надеждност, дори напротив.

                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                        Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                        Г-н Петров, как стои въпросът със слагавето на механичен компресор? Имате ли такива данни?
                        Май напоследък само на Рейндж Ровъра суперчаржера има и то 2 броя,знам ,че няма турбодупка и не зависят от оборотите-постоянно работят и много гориво "смучат".

                        Коментар


                        • TLC 80 - впечатления и други

                          Преместено от тук:
                          № 9 - Парахода


                          Митко за оригинални резервни части ти препоръчвам Марин от Варна. Аз от години работя с него когато искам оригинал от Япония.Специално за тойота ЛК 80 частите са смешно евтини.
                          Един въпрос от мен - защо досега не си имал Ланд Крузър 80? Това все пак е единствената горе-долу добра Тойота 4х4.И твоето мнение - тойота бензин или дизел?
                          Последно редактирано от Yaro; 24-01-12, 11:22.
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • От: № 9 - Парахода

                            Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                            Митко за оригинални резервни части ти препоръчвам Марин от Варна. Аз от години работя с него когато искам оригинал от Япония.Специално за тойота ЛК 80 частите са смешно евтини.
                            Един въпрос от мен - защо досега не си имал Ланд Крузър 80? Това все пак е единствената горе-долу добра Тойота 4х4.И твоето мнение - тойота бензин или дизел?
                            А добре дошъл, малко впечатления от поведението на 80ката в Аржентина? Чисто технически, много ми е интересно.

                            Коментар


                            • От: № 9 - Парахода

                              Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
                              А добре дошъл, малко впечатления от поведението на 80ката в Аржентина? Чисто технически, много ми е интересно.
                              Добре заварил!

                              Тойотата в Аржентина:
                              1.Без проблеми 8000км зверска експлоатация, все пак с идея за пазене.
                              2.Единствен малък проблем с лоши последствия ако не го бях усетил навреме- разхлабиха се колелата след като минах около 6000 км. Усетих навреме и минах само с стягане. Не че не си носих резервни шпилки и гайки....
                              3. Огромен разход на гориво- средно около 22л/100км бензин и то качествен.С ефтин бензин разхода стигаше до 25-26л/100км. Но като се замисля не е толкова голям за кола с тегло 3700кг(ДА ТОЛКОВА БЕШЕ!!!)
                              4.Динамика несравнимо по-добра от тази на дизеловите ТЛК 80. Вървях наравно с туарезите и двестатиците, верно с доста натискане на газта...Бързо разбраха колегите , че смен да се гонят е безсмислено и ми даваха път.
                              5. Много удобна-пътувахме 4 човека 15 дни по 8-10 часа на ден, което си е изпитание за всяка кола.
                              6. Шумна кола с силен климатик.
                              7. Посредствена при движение извън пътя- минах навсякъде но не се чувствах уверено, на места двигателя не стигаше на бързи, а като се върна надолу и включа бавни съвсем не ставаше. но тук по-скоро аз съм виновен след толкова годимни каране на Ланд ровър съм поразглезен.
                              8.Незаменима и много по-добра от ТЛК 78 в всяко едно отнощение.

                              Ако пак тръгна на дакар, което граничи с невъзможното ще отида с американски дизелов пикап. С тойотката за в бъдеще (ако не я продам) мисля да ходя не по-далеч от кукленският манастир.
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар


                              • От: № 9 - Парахода

                                Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                                Един въпрос от мен - защо досега не си имал Ланд Крузър 80? Това все пак е единствената горе-долу добра Тойота 4х4.И твоето мнение - тойота бензин или дизел?
                                Не съм имал 80ка защото не ги харесвам особено. Аз обичам ресорните окачвания и не харесвам пружинните.

                                Относно бензин или дизел - дизел за джипка.
                                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X