Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Витарски неща

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Витарски неща

    Така, приключих с ремонта на кормилната кутия. Едно предупреждение към всички ентусиасти - ако нямате проблем с тоя възел, НЕ го пипайте. Кутията е направена безумно яко, но сглобяването и е леко изнервящо.

    За тези, на които им се налага (или са непоправимо любопитни), няколко практически съвета:

    1. След свалянето на кормилната кутия от автомобила и преди разглобявянето - почистете я старателно. 10-15 минути за тази дейност, ще ви спестят часове псуване при сглобяването.
    2. Когато тръгнете да вадите винтово-съчмената двойка (тоест, вала от към кормилото), правете го или в тясно, чисто и празно помещение (не банята) или разстелете на работната маса голям, предварително омазнен парцал. То омазняването ще си дойде само от изтичащия дексрон, а идеята е, че мазния парцал не позволява на съчмите да отскачат в най-скришните ъгли на гаража.
    3. Особено при хладно време, НЕ дръжте задълго буталото с ръце! Мръсната гад е изработена доста прецизно, макар и да не е ГНП и като се позагрее, директно отказва да влиза. В никакъв случай не го насилвайте, пластмасовите уплътнения ще заминат на момента, а намирането им е егати приключението.
    4. Странните размери семеринги и ... ха де, нещо-си-шед, забравих думата, не са страшни. Ако в Миркат (или някой друг тариКат) ви заломят 50 кинта и 2 седмици доставка за семеринга на входния вал (заради красивия размер 18.7мм), директно отидете в най-близкия магазин за семеринги, купете си на 18мм и монтирайте. В случая, най-вече заради липсата на високи обороти (сигурен съм, че не можете да завъртите кормилото на 1500min-1 ), номера минава успешно. Сигурно няма да издържи 20 години, но ще надживее колата.

    Уплътнението на изходящия вал също е с някакви суперстранни размери от сорта на 30.16мм, но ... сещате се. Най-долния го има стандартен, този до него, дето най-често прокапва - също, гумата обира достатъчно добре липсващите 8 стотни радиус.

    Не съм сменял само уплътнението на центровъчната капачка, просто защото го видях чак когато започнах да сглобявам, а и си държи. И да не държи, може да се смени за 5 минути на място, така, че майната му.

    Навирането на вътрешния О-пръстен е леко изнервящо, хубавото е, че всички О-пръстени ги има стандартни, най-скъпият е 60 стотинки.

    5. Всичко трябва да е идеално измито. И като казвам идеално, вярвайте ми, имам предвид точно това. В крайна сметка моята кормилна кутия я разглобих тъкмо заради дребни боклучета - задържат гадовете.
    6. Ако случайно изгубите някоя от съчмите и няма от къде да намерите друга такава, не се отчайвайте. И НЕ сглобявайте с по-малко съчми! Просто намерете някоя максимално близка по размер, но по-малка. Ако загубите 2 съчми, номера пак минава, само не ги слагайте една до друга. Повече от 2 съчми не ви се полага да губите. По разписание са 26.

    7. Много, ама много внимавайте при отварянето и затварянето на центровъчния капак - вътре има амнайсе хиляди игли, които се губят наистина лесно. Така и не си направих труда да ги преброя, сори за което.

    8. нареждането на съчмите на съчмено-винтовата двойка става през "тръбичката". Развивате (съа свястна отверка или с битче и с ключа) двата болта, махате планката, вадите двете половинки на "тръбичката", почиствате всичко идеално и вкарвате винта в гайката докрай. Връщате около 2-3 мм, докато канала на винта съвпадне с отвора за тръбичката. Започвате да пускате съччмите една по една и полека превъртате винта, така, че да "глътне" поредната съчма.По някое време първата съчма ще се покаже на ръба на горния отвор. Тогава е момента да "сглобите" тръбичката и да напускате останалите съчми (пак грешка, не погледнах колко остават) вътре. И внимателно, без да разсипете съчмите, намествате тръбичката на мястото и. Скобата, болтчетата и готово.
    Ако тъкмо в този момент се сетите, че сте забравили да нанижете винта в лагерното тяло (както направих аз) имате право да си помамчите на воля
    В никакъв случай не използувайте грес да "лепите" съчмите!

    9. До преди малко досаждах на Трент да обсъдим луфта на аксиалните лагери. В крайна сметка стигнахме до извода, че трябва да няма луфт, но трябва и да не са пренатегнати. Аз го направих по следния начин: навих лагерното тяло до момента, в който спрях да усещам луфт. След това върнах около 10-15 градуса назад. При затягането на контрагайката, повечето от тях се обират и на втори опит успях да го докарам както трябва. Естествено, много по-лесно ще е, ако си бях загубил 20 минути да си направя нужния инструмент (суперелементарен), но ме домързя и го нагласих с 2 отвертки. Ако имате поне малко тренинг, нагласянето на луфта не би трябвало да ви затрудни особено. Ако остане повече - ще има луфт в кормилото. Ако е по-малко - ще се върти трудно и, по-важно, аксиалните лагери ще се скапят наистина бързо, а това значи голяма беля, така, че умната!

    10. Нареждането на лагера на центровъчната капачка е едно отделно приключение, изискващо нетреперещи ръце и достатъчно здрави нерви.Ясно, че с 2 грама грес въпроса ще се реши много бързо, но според мен там грес НЕ трябва да има.

    11. Ще си спестите време и нерви и течност при обезвъздушаването, ако предварително напълните съчмено-винтовата двойка с хидравлична течност. Става на малки дози и с леко завъртане на винта напред-назад. Понеже "тръбичката" не е уплътнена, част от течността неминуемо ще изтече, но все пак е по-добре, отколкото да въртите кормилото до побъркване.
    На една картинка гледах нарисувана пробка за обезвъздушаване, реално такова чудо не видях. Става и без него, но ... по бавно Някъде имаше писано конкретно по въпроса.

    В момента не се сещан за друго, а и Трент е обещал да пусне специално подробна тема за ремонт на кормилната кутия, което е добра идея, защото по мануалите, които имам, явно обявяват кутията за неразглобяема.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • От: Витарски неща

      Според мен трябва да се махне ограничението за оценяване на други 20 участника със "зеленичко" преди да оценим дадена публикация.
      Браво Стефчо, благодаря за труда, и желанието за споделяне.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • От: Витарски неща

        Тя, темата вече е факт, незнам дали е подробно, но се надявам да се допълва, и не е само за кутията

        Коментар


        • От: Витарски неща

          Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
          ...Скоро ще пиша тема за секторните кутии при витарката и ще приложа снимки и обяснения, засега толкова. Нищо не разбрахте, нали
          Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
          Тя, темата вече е факт, незнам дали е подробно, но се надявам да се допълва, и не е само за кутията
          Дай линк де. Аз снимах донякъде, но после ме залашкаха с други задачки и просто нямаше време. Да знам дали нещо от това, което съм снимал става или направо да трия.

          Коле, благодаря Сигурно съм изпуснал сума нещо, но днес ми беше тегав ден, затова прехвърлям отговорността на Трифон
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • От: Витарски неща

            http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102027

            Коментар


            • От: Витарски неща

              Браво за ентусиазма на теф4о да обясни всичко,но това за обезвъздушаването е малко пресилено,просто наливате течност въртите няколко пъти насам натам докато я поеме и пак така докато си дойде на максимум.
              Бялото BUZUKI 1.6 8в
              0899368772 ;) 0897229322

              Коментар


              • От: Витарски неща

                Безспорно.
                При мен лашкането стана малко в повече, щото помпата я превъртах на ръка (и резервоара и газовата в момента са демонтирани, та мототра не пали ), но това е частен случай.
                Сега се сетих още 2-3 неща по темата "кормилна кутия", но ще ги пиша направо в темата на Трент, да не разводняваме излишно.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • От: Витарски неща

                  Онзи ден Трент ми напомни по телефона, че имам една скоростна кутия в резерв, и на нея май трябва да има аксиален лагер. Проверих-има. Свалих го, почистих с WD 40, натъпках колкото можах грес в лагера, и днес кутията с лагера си е на мястото. Остава да сглобя карето с полуоската, но тази зегерка, тази зегерка...
                  В магазините за авточасти казват-няма, питай в магазините за крепежи, железария, и т.н... В тези пък магазини викат-ооо, това е авточаст-питай в магазините за авточасти... Параграф 22...
                  Само в един магазин ми предложиха тел за пружини-точния диаметър, и е доста яка. Ще се опитам да навия две-три витки на някое дорниче, и да получа така нужната ми зегерка.
                  Ако не е достатъчно твърда-на газовия котлон, после в масло, и трябва да стане. А ако и тогава не стане-ще търся оригинална.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • От: Витарски неща

                    Ще погледна утре дали седи на полуоската и ще ти пратя, ако искаш

                    Коментар


                    • От: Витарски неща

                      Да бе, да.
                      Телта струваше 8 стотинки, дадох на продавачката 20, и не исках ресто с думите-"пийте едно уиски от мен"...
                      Тя ме изгледа учудено, но после разбра, и ме дари с усмивка...
                      А за доставка с куриер ще ми искат поне 5 лв... За една извита на кръгче тел...
                      Не, благодаря, и аз искам да пия уиски

                      Майтап. Ако съвсем няма друго решение- ще ти се обадя, ама трябва да стане-телта е доста твърда на пипане, и огъване.
                      Баси проблема за една зегерка, никога не съм мислил, че ще се окаже толкова трудно намирането на една толкова елементарна част.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • От: Витарски неща

                        Коле, я ме светни коя точно зегерка ти липсва, че нещо не мога да включа? Или снимай мястото, в което трябва да влиза.
                        Ако правилно схващам, търсиш "телта" която фиксира външното каре в шлиците на полуоската. И ако наистина е така, просто трябвало да си купош читав маншон за карето, вътре са си комплект. Става и от пружина и не е нужно да е чак пък толкова яка, не се престаравай със закалки, че после има да блъскаш на следващото вадене...
                        Ако става дума за нещо друго - кажи за кое точно, имам някакви идеи.

                        Трент ... ей, младежо ... що ти трябваше да ми говориш за лагери бре... 2 минути след като говорихме, измъкнах и дясната полуоска и познай, лагера на последно издихание ... малко ми бяха другите простотии, сега ш'мъ караш и лагер да сменям

                        Майтапа настрана, обаче лагера на лявата си личи, че не е нов, но има още много хляб в него. Или е сменян по някое време или десния някъде го е отнесъл мъжката.

                        Между другото, колко трябва да е луфта на главното предаване по книжка, някой знае ли?
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • От: Витарски неща

                          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                          Коле, я ме светни коя точно зегерка ти липсва, че нещо не мога да включа? Или снимай мястото, в което трябва да влиза.
                          Ако правилно схващам, търсиш "телта" която фиксира външното каре в шлиците на полуоската. И ако наистина е така, просто трябвало да си купош читав маншон за карето, вътре са си комплект. Става и от пружина и не е нужно да е чак пък толкова яка, не се престаравай със закалки, че после има да блъскаш на следващото вадене...
                          Точно за същата тел става въпрос. Благодаря за информацията, че ги имало в комплект с маншона.
                          Пробвах с парче отрязано от пружина-първоначално стана, всичко си беше добре, но като пробвах баирите на събора-полуоската излезе от карето. Телта се беше смачкала, и вече не е зегерка, а надъвкана тел. Затова и търся истинска, оригинална зегерка. Днес в завода ще навия малко от тази тел, да видим какво ще се получи. Ако пак не стане-ще купувам маншон.
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • От: Витарски неща

                            И за мен ще е интересно,че май и на двата имам големи луфтове/дано да са нормални/!
                            0887/400121 Антон Донев

                            Коментар


                            • От: Витарски неща

                              След малко слизам да сменям карета на Баленото, ще проверя луфтовете колко са всъщност.

                              Коле, не мога да ти кажа марка на маншона, че изхвърлих отдавна кутията, но вътре имаше 3 пръстена. Ако минеш на тоя вариант, внимавай да не сложиш по-дебел, отколкото трябва, че после няма вадене!
                              И другото, сега не си спомням вътрешната част на каретата дали е симетрична на Витарника или не, но погледни в книжките какво пише (ако пише). Някои (на Хонда примерно) имат разлика в профила отвън и отвътре и ако се обърнат, става интересно В смисъл, от едната страна са с лека фаска и права част, от другата - с дълбока фаска. Съответно в едната посока прескача много лесно зегерката, в другата - не.
                              То ... май ще трябва да сменям единия маншон ... ако ми остане време да отскоча до града и да взема, може да пиша още довечера, но не обещавам.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • От: Витарски неща

                                Имам един въпрос. Търся ключалка за контактния ключ на Витара, има ли значение в моделите или всички са еднакви става въпрос за модел 90-91г.
                                TT-Tuning Team
                                АСК Добрич

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X