Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моето Сузуки Джимни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Жоре благодаря за споделеното приключение ! Супер сте си изкарали . Гледам , че близо около прохода Вратник сте били , коя е хижата където нощувате ?
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • MMB
      MMB коментира
      Редактиране на коментар
      Много приятно беше, с все повече носталгия се връщам към разходката
      Нощувката беше на хижа Букувец, където бяхме само с хижаря...

  • Предварително се извинявам на ММВ, ако постът ми може да бъде счетен за "узурпиране" на темата - все пак тя е за неговото джимни...

    Поздравления за труда и желанието! Вашата тема ме накара след години "биене през ръцете" да не си купя джимни, най - после да го направя...и сега ще си нося последствията
    Та конкретният ми въпрос към Вас (и/или към всекиго чувстващ се компетентен да ми отговори) е - тъй като не мога да преценя от времето на постовете - какво технологично време (човекочасове) е необходимо за справянето с ръждата и взимането на по- сериозни антикорозионните мерки - отделяне на купе от шаси, пясъкоструене и т.н.? Нужно ли е човек да се занимава професионално с автомобили, за да си позволи това удоволствие, правейки го само за себе си? Още веднъж се извинявам, ако пиша не където трябва, но след месеци търсене на точното джимни (двигател м13а, но преди 2005), всичкият ентусиазъм беше попарен от техническото лице, което първо ми обясняваше как всичко е възможно и не толкова сложно, само малко времеемко...и после се оказа, че "това е много работа не знам кой ще се навие да го прави"...и сега не знам кой път да хвана,а Джимнито е доста запазено за годините си (има работа по него изглежда от обездвижване при предишния собственик, който може би го е държал "наказано" в гараж), но нищо непоправимо...и не ми се ще след някоя друга зима ръждата по шасито дето се е крила под купето да изскочи и да ми го вземе по - бързо, отколкото аз се наканих да го купя...
    Благодаря предварително и още веднъж извинения, ако въпросът ми може да бъде счетен за "оффтопик"
    Поздрави!

    Коментар


    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      Аз го правя това с моя крузер от няколко месеца. Имам си тема в Тойота форума за HDJ100.
      На мен ми отделиха купето от шасито и двигателя и мостовете от шасито - 3-4 дни. После почнах да си го боря сам.Човекочасове не броя, но аз го почнах на 27 Юли, имах една пауза 10 Август - 18 Септември, когато не правех съвсем нищо и сега точно достигам до фазата да почна да го събирам.
      Имах под ръка повечето машини и техника, които са ми нужни и кой да ми дава по малко акъл. Много неща ми бяха съвсем неясни и трябваше да се разправям наляво надясно, докато разбера какво точно и как трябва да се случи. Ако сега го хвана от нулата и го направя пак, ще го направя общо взето пак по същия начин, но може би за не повече от месец - месец и половина.
      Като пари е трудно да се каже, особено за различна и доста по-голяма машина, но аз съм дал до момента 450лв пясъкоструене, 400лв поцинковане на шаси и носачи, 150лв поцинковане на болтове, 600лв бои и епоксиден грунд, 120лв уплътнител за фуги, 400лв вакси и антикорозионни покрития, разни дребни инструменти и консумативи още 100-200лв, логистика - 100-200лв нафта да разнасям какво ли не, къде ли не. Не съм плащал труд, освен пясъкоструенето и поцинковането, всичко правя сам.
      После зависи какво ще подменяш - като го разпарчетосаш до такава степен излизат всякакви износени семеринги, тампони, уплътнения, неща. Аз смених 80% от всичко гумено под крузера.

      Повечето хора ще ти кажат "Не се хващай, луда работа". До някъде се прави. Ако се виждаш да го караш още 5-10 години, според мен абсолютно си струва и кефът като почне да приключва и да изглежда наистина като ново е много голям. Инвестицията *никога* няма да си я върнеш като себестойност.

      Не знам дали ще намериш някой, който да се наеме да го прави като платена услуга. Има доста логистика, а и задръства гаража/сервиза за месец-два, а ги знаем майсторите как хич не го обичат това, защото им спира много по-бързата, лесна и доходоносна работа (:
      В крузер средите имаме човек, който редовно прави такива и дори по-тежки операции, но други марки не прави.

      Пусни една тема и покажи какво имаш и какво те притеснява.

    • rashkov.m
      rashkov.m коментира
      Редактиране на коментар
      Благодарности, MoridinBG!
      Точно това ме вълнуваше - без собствена база, условия техника и (може би на първо място) познания и умения май няма да го бъде както ми се ще. Наясно съм, че като "инвестиция" няма как да говорим за възвращаемост, но тук важи народното "кеф цена няма" и да - ще ми се след 5-10 години да ѝ се радвам на тази кола, тъй като от години хълцам точно по този модел, а ако след 5год. го изяде ръждата, която е скрита днес, то тогава ще е още по-трудно да изнамеря читав екземпляр... Благодаря за коментара! Явно щом като платена услуга е кауза пердута ще търся кой да го почисти и позакърпи отдолу на първо време... И колкото изкара толкова...няма нищо вечно и всяко нещо си иска своето, просто ми е тъпо, че уж бях намерил решението, пък то стана една...
      Още веднъж благодаря за отзивчивостта, малко ми е съвестно да пускам нова тема, тъй като аз самият не съм техническо лице и не знам до колко бих допринесъл за съдържанието на форума, освен за други потребители"със сходни проблеми, което може би пак е нещо... Ще търся нов сервиз сега и при първа възможност ще наснимам обстойно, пък нататък - каквото сабя покаже...
      Поздрави и благодарности!

    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      Пускай си тема, не се притеснявай. Най-много някой на време да се включи и да ти спести мъки и занимание с (понякога) полезни съвети.
      Аз съм софтуерист и това ми е първа кола и то от миналата година, покрай нея се учих да заварявам, как да режа с флекс без да си отрежа ръцете, какво е полуоска и всякакви такива непонятни ми до сега неща (:

  • Кажи ти как скъса блокажа? И защо тей стана. Видеото е супер.

    П.п. Купи един челник/фенер.

    Коментар


    • MMB
      MMB коментира
      Редактиране на коментар
      Срам, несрам да си призная, че имаше челник в жабката ама кой да се сети за него
      Пък въобще не усетих кога онова дърво е прелетяло и откъснало маркуча

  • Ама защо видеото е на английски колега?

    Коментар


    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
      Редактиране на коментар
      Търси по-голяма публика

    • bullet_pk
      bullet_pk коментира
      Редактиране на коментар
      Ясно, че е заради по-голямата публика. Има и субтитри, за който не разбира.

    • Juiced
      Juiced коментира
      Редактиране на коментар
      Има едни руснаци от Гараж 54(страшен канал) ,те си пускат клипове на техният език , и пускат отделно дублиран на английски. Според мен по-добрият вариант от субтитри, не знам колко е трудоемко да се изпълни обаче.

  • Първоначално публикуван от rashkov.m Преглед на мнение
    Предварително се извинявам на ММВ, ако постът ми може да бъде счетен за "узурпиране" на темата - все пак тя е за неговото джимни...
    Добре, мислех, че се подразбира какво имам предвид, но май е по-добре да уточня.
    Това, че темата е "моето Джимни" не означава, че не давам да се пипа от никой ​ а означава, че хората, които четат тук най вероятно се интересуват от това да проследят развитието му.

    С други думи - ако пуснеш тема за конкретния въпрос "Цялостна обработка на ръжда - какво е нужно", то не само, че ще привлечеш вниманието на тези, които могат да отговорят на въпроса (които може би не поглеждат тази тема тук) и много по-бързо ще получиш повече полезна информация, но също така ще е полезно в бъдеще за други хора, имащи същия въпрос, които ще видят твоята тема и ще почерпят полезен опит.

    Затова и MoridinBG писа да пускаш смело тема, въпроса ти е добър и си заслужава да се събере систематизирана информация за него в отделен топик.

    Не бива така бързо да се обиждаме и приемаме лично



    По другия въпрос - веднага казвам защо на английски:
    1. Бих се радвал ако чужденците вземат, че видят и научат нещо повече за Бъглария освен Слънчев бряг.
    2. Има доста българи, които говорят английски, но остатъка от света не говори български
    3. Само 15% от гледанията в канала са от българи... но въпреки това правя субтитри за това малцинство ​​
    Последно редактирано от MMB; 01-12-20, 09:52.
    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
    Георги Кандиларов 0889/705-106

    Коментар


    • Темата ти е в български форум, на български език, ти пускаш българско видео на английски език със бг субтитри и ни обясняваш че търсиш световно внимание .......

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Чакай ся. Кой е казал, че клипът е предназначен единствено за този форум?
        Аи няма смисъл да се съди. Така му харесва-така го е направил.
        Аз бих си го направил на български(даже и да знаех перфектно английкси), но това аз. Колегата може да има други цели правейки клипа на англиийски.
        Но няма нужда от обяснения. Единствения съществен отговор на въпроса "защо на английски?" е "защото така искам".

      • MMB
        MMB коментира
        Редактиране на коментар
        Решил съм да споделя тук с какво ново съм пробвал да се позанимая.
        Който му е приятно и интересно - да гледа, който не му харесва - да подминава.
        Психоанализа какво внимание съм си търсил, не е нужна.

        Жалко, че това се оказа най-актуалния въпрос към видеото...
        В днешния глобален свят важното е да се разбираме, а не напук да демонстрираме някаква национална гордост с това дали звука или субтитрите били на международния език... много важно!
        Ако искаме да показваме колко сме горди българи има други по-добри начини, които обаче не правим, като за начало да си пазим природата чиста и горите цели ама като гледам всеки мята опаковките от кренвиршите в парка и после вее знамето на 3ти Март. Аман.
        Да, може пък и да съм сбъркал форума... и държавата...
        Пас съм вече.

    • Няма да си пас ей. Темата е супер. Подминавай ги тия родолюбци.

      Коментар


      • Абсолютно.Така си Ева мамата тоя форум.От "оправна" администрация" и няколко всезнаещи юзъри.И едните и другите изгониха почти всички читави дето пишеха в годините.
        И не само тук де.Почти във всички български форуми в които членувам е същото.
        Но ти дерзай...че инак остана само скапания гейбук пък не всички имаме членство там.
        Няма страшно в умирачката...
        Страшното е да си жив!...

        Коментар


        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          Не са само българските. Фейсбук групите ги погубиха, а пък те са толкова по-лошо решение по всички параграфи...

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Споко, народа ще разбере, че едното е просто чалга, а другото е стойностно.
          Но трябва да мине време за да се натрупа опит и да се разбере кое как и защо.

      • Здравейте отново и за много години!

        Да ви споделя какво стана - В рамките на последните 2 месеца, в които бях зарязал темата ме изнамериха и се свързаха с мен двама души, които ми споделиха, че в следствие на тази тема са се запалили по джимнито, купили са си по едно и го модифицират. Общо към момента знам за цели 6 такива случая и започвам да си мисля, че вдигнахме средната цена на джимнитата в България
        Разбрах, че макар не всеки пише коментари тук, всъщност темата е полезна на повече хора, отколкото предполагам и се чете! Затова реших да продължавам да я обновявам

        Та какво ново се случи от Декември насам? Във видеото от разходката, което ви споделих споменах, че губя антифриз. Надявах се като огледам по детайлно да видя някоя гарнитура, че е заминала или да намеря дупчица в радиатора, от която да тече, но уви... Както може би вече се досещате - спукана глава.

        Както на мен ми липсваха основни познания, така и на други ще е полезно, затова за по незаещите като мен да обясня (по-запознатите да пропуснат 2-3 реда, че ще ни се смеят ). Онова нещо под капака, от което се интересуваме само когато се сменя масло и се нарича двигател имало два големи части, долната е блок, горната е глава. Когато двигателя работи, това цялото чудо се охлажда от антифриза, който циркулира между радиатора към двигателя. Когато караме дълго време на високи обороти, а след това спрем и разбира се изгасим двигателя веднага, течностите спират да циркулират, в горната част (главата) температурата се покачва още, а когато караш Сузуки направо се спуква. Когато главата се спука, антифриза влиза при маслото, което започва да си променя цвета, а от ауспуха започва да излиза бял пушек (вижда се на клипа точно за какъв пушек говорим).

        Главата при доста от Сузукитата се спуква доста красиво, ремонтиране няма и си е тотален брак. Този ремонт е сравнително спешен преди маслото да е станало на желе и да е заминал целия двигател. Търсейки нова глава бързо човек разбира, че цените от 600+ лева не са много народни. Хубавото е, че главите за половината Сузуки двигатели от този период са взаимозаменяеми и пасват. За моя g13bb може да се вземе не само от Джимни ами и от Витара, Балено, Суифт, Вагон и какво ли още не. И то не само от 1.3 литра, но и от 1.6 пак стават. Просто погледнете снимките от обявата как изглежда, ако е 4 цилиндъра 16 клапана (на разбираем език - ако броя дупки е съшия ) значи ще пасне. Лошото е, че всичките се пукат лесно и трудно ще намерите да се продава, а дори да намерите трябва да се провери да не би да е спукана и тя!


        Аз взех глава от Сузуки Вагон, която е напълно идентична, по традиция се носи да се шлайфа, сменят се вскякави гарнитури, уплътнения, антифриз, масло... аз използвах случая да сменя свещи, ремъци, ролки и каквото друго се сети човек. Разделяш се с 1000лв по повод новата година и за здравето на Джимни И става чисто ново! (е почти )

        В някакъв момент се замисляш колко пари си дал за хобито и осъзнаваш, че джипа ще е завинаги твой, защото е непродаваем на дори близка до направените разходи цена
        Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
        Георги Кандиларов 0889/705-106

        Коментар


        • Поздравления за клипчетата и за това, че си се справил с главата! ....... Защо не му пъхна в коша един М18А?

          Коментар


          • Имах предвид да е 1,8 от Балено или Лиана.
            Аз чакам да ми пристигне 3" кит на прокомп от по меките, дълги спирачни маркучи и демфер за волана! Имаш ли някакви препоръки, преди да са пристигнали и да започна подмяната?
            Поздрави!

            Коментар


            • Доколкото съм запознат, много по лесно изпълнима е смяната на двигателя с М16 и М18, когато джимнито е М13, а моето е G13bb, затова не съм посмял пък и няма кой да ми го направи...
              Иначе за лифта бих препоръчал да видиш и панхардите как ще се регулират и да си поръчаш втулки с изместен център за предните пушки П.С. честито!
              Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
              Георги Кандиларов 0889/705-106

              Коментар


              • Хайде да споделя и втората част на видеото от разходката в Стара планина

                На следващата сутрин, след нощувката в хижа Буковец, изремонтирах набързо блокажа, който скъсахме на предния ден и продължихме от прохода Твърдица до Хаинбоаз.

                Мъглата се беше вдигнала и се насладихме на прекрасните есенни цветове на гората. Маршрута също се оказа по лек:




                (добавих субтритри на български език, които могат да се пуснат от СС)

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC00549ре.jpg Прегледи:0 Размер:1.20 МБ ID:6711533

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC00547ре.jpg Прегледи:0 Размер:1.13 МБ ID:6711534

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC00545ре.jpg Прегледи:0 Размер:1.08 МБ ID:6711535
                Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                Георги Кандиларов 0889/705-106

                Коментар


                • Благодарим за всичко споделено! Жив и здрав!

                  Коментар


                  • MMB
                    MMB коментира
                    Редактиране на коментар
                    Моля, радвам се - продължаваме!

                • Здравейте,
                  От няколко дни и аз съм собственик на Jimny. Отдавна търся запазено и да е автомат. Накрая намерих. И след няколко дни намерих и темата във форума и след 11 години пак пиша тук
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • MMB
                    MMB коментира
                    Редактиране на коментар
                    Честито! Как е автомата? Не познавам други с автоматик Джимни и нямам отзиви

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X