Здравей! Поздрави за теб и твоите хора!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Моето Сузуки Джимни
Свий
X
-
Реших да продължа процедурата, която направих в задната част на купето и отпред - разглабяне, почистване от ръжда, изолиране срещу шум, вибрации и термоизолация... абе да санираме джипа (ама не по евро проект)
Този път стана само за един ден, а не за два.
Основното изненадващо за мен в случая беше, че поне под седалките са сложили малко битум братята Японци (за разлика от задницата, която си беше буренце)
Неприятната изненада беше, че мокета беше позалепнал и се наложи доста стъргане.
Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
Георги Кандиларов 0889/705-106
Коментар
-
Това дето е залепено битумно ли е? Малко прилича на микропоресто за въздуховоди? Файъруола изолирал ли си, ако не си там ще падне доста шума от двигателят?Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
Ford Fiesta 1.4 Tdci
Коментар
-
Честно казано най голям ефект имаше от изолирането на задната част и от вратите... От пода под предните седалки не чак толкова.
Не знам дали е битум ама така го кръстихSuzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
Георги Кандиларов 0889/705-106
Коментар
-
Битумът, който се ползва по този начи от доста време всъщност е бутил. От покриване на 100% от повърхността има слаб ефект, спрямо по-стратегическо покриване на по-малка площ. Ефектът му е да намали вибрациите по металните панели, които предават доста звук.
Ако се търси истинско поглъщане на звука и топлината - различни комбинации от пяна с отворена и затворена клетка, според това дали има опасност от намокряне.
Например https://www.avitel-bg.com/silent-coa...ound-insulator (затворена клетка - не попива вода, поглъща по-малко звук)
https://www.avitel-bg.com/silent-coa...-absorber-15mm (отворена клетка - "пие" вода, но поглъща и много звук
Коментар
-
Дам, много полезно.
Аз взех затворена клетка - тази с метализираното покритие
http://isoline.bg/wp-content/downloa...ON_04.2020.pdf
-
-
Първоначално публикуван от S.Jimny Преглед на мнениеЗдравейте колеги, имам малко нужда от съвет. Моето джимни издуха гарнитура как да процедирам да сменя двигателя или да го отремонтирам? Двуумя се между двигател от игнис или 1.6🤔
Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
- 1 like
Коментар
-
Бат Кольо нямам на предвид повторно стягане . А точно това за което обясняваш после , стягане до определен момент , отпускане , пак стягане и т.н. , това не е изпълнено по схемата , дали това е причината мога само да гадая но в това се съмнявам. Първия път като наду , цялостта на гарнитурата не беше нарушена .
Другото което евентуално може да е , е това което Спарки споменава но по-малко вероятно според мен.
-
Кольо, че ще литне ще литне. Но не се казва какво се търси - ремонт, използване на момента за нови сили или какво. Отделно смяна на двигател с такъв от друг модел документално е доста мъки. За в гората ли е джипа, за по пътя и т.н. въпроси. Иначе можем да си гадаем каква е целта на въпроса. Малко звучи като спуках гума, да си купя ли друга кола?
-
Коментар
-
Нов собственик на джимни съм и в голямо недоумение се озовах...
Смених гумите с нови китайчета /кални/ и започна да дърпа наляво - добре балансирани с 20, 30, 50 гр. Въртяхме гумите всякак, смениха се предните с друга марка гуми - същото... Проверка на стенд за предницата - същото.
Сменил съм амортисьорите и подложки на пружините.С предишните зимни гуми след подмяната карах и вървеше все направо , даже оставях волана и ръчках по тел.
Дайте акъл, моля...
Коментар
-
+1, на мен до сега на повече от 5 лични автомобила, стендовете са ми се получавали минимум от 2-рия път. При нас е голяма трагедия с читав стендаджия (то май навсякъде е така де с редки изключения). Та всеки път се налага първоначална "сверка" на която всичко е в зелено, тесдрайв и после донътъкмяване по мои указания, ха наляво ха на дясно, че да се озоват стойностите в средата на "зеленото".
-
Аз да подновя малко темата, че виждам има нужда от новини по Джимни проекта ми мина вече 2 месеца от последния ъпдейт
След множество други подобрения, къде нужни, къде пожелателни, най сетне дойде ред и на едно от най важните подобрения, които човек може да направи по джипката си за офроуд.
Отделихме 2 дена в гаража да сложим избираем въздушен блокаж на задния диференциал!
Процедурата накратко казано е следната.
Разглабяш колелата и барабаните, издърпваш полуоските и така освобождаваш дифа.
Източвате маслото от моста, сваляте кардана и вадим дифа.
Разкачаме го откъдето можем, че да достигнем старата касета.
Трябва да се извадят 2 лагера (освен ако не сте си намерили нови, с които да смените) и се набиват на въздушния блокаж, на който се пренася и короната.
Да не забравяме една красива дупка да предвидим и разпробием, докато всичко е разглобено.
Смело с ръка се оформя пътя, по които ще минава медната тръбичка.
Един бърз тест на сухо с компресор да видим дали се включва и обратно всичко по местата
Място за компресора при двигателя има дори при варианта на Джимни с ABS
Единственото логично място за копчетата според мен е тук
Има още доста детайли по монтирането, за които си има изписана цяла инструкция сумати и страници, идваща в кутията.
Това което няма в кутията обаче е визуално показано как стават нещата и затова заснех видео!.
След толкова четене из интернет вече имената на всичките части са ми по познати на английски, отколкото на български език, затова и видето е на англ.
Но и без звук пак става ясно как се прави, и може би ще е полезна инструкция, за тези които планират подобна процедура.
Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
Георги Кандиларов 0889/705-106
- 3 likes
Коментар
-
- 1 like
Коментар
-
Тествах вече известно време блокажа и не мога да усетя голяма нужда от преден. Може би това е специфика на късата база, не знам, но когато тръгна да катеря стръмен склон, цялата тежест пада на задния мост и предните колела така или иначе не дърпат - въпроса е задните дали въртят... Сподели според теб кога, защо, как е нужен и ползваш преден блокаж
-
2 коментари
#235.1
kbot коментира
21-10-20, 10:41
Аз бих отишъл на друг стенд. Имах случка с един пасат: Всичко в норма, а дърпа на ляво. На другия стенд се оказа, че наистина е в нормата, ама в левия и край, и с широките гуми се усеща яко.- Уведоми
#235.2
I.Stoyanov коментира
21-10-20, 10:48
+1, на мен до сега на повече от 5 лични автомобила, стендовете са ми се получавали минимум от 2-рия път. При нас е голяма трагедия с читав стендаджия (то май навсякъде е така де с редки изключения). Та всеки път се налага първоначална "сверка" на която всичко е в зелено, тесдрайв и после донътъкмяване по мои указания, ха наляво ха на дясно, че да се озоват стойностите в средата на "зеленото".
Коментар
-
Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
Георги Кандиларов 0889/705-106
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар