Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Уазов преден мост на Витара

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Уазов преден мост на Витара

    Доста проекти с уазови мостове на Витари има,но в подфорума са описани недостатъчно детайлно.
    В момента съм започнал с тази процедура,като съм ревизирал и сглобил моста.Отрязал съм леглата на пружините от рамата и моста ,за който се захваща задната част на носачите/оригиналните/.
    Като имате предвид грешките ,които сте допуснали ,откъде ще ме посъветвате да започна и какво трябва да внимавам.
    Например колко напред може да се монтира моста,кое пречи,мести ли се захващането на корм.кутия,доколко може да е завъртян пиньона нагоре,без да се нарушава кастора,какви носачи ползвате,от какво или от какъв материал,как сглобявате кардана... и т.н.
    Просто мисълта ми е да систематизираме информацията ,за да се избегнат грешките при монтажа.
    0887/400121 Антон Донев

  • #2
    От: Уазов преден мост на Витара

    Тони, изчакай две седмици(вече по-малко) и като дойда при вас да взема купа-ще разгледаш как съм направил моята.Отсега да ти кажа, че най-добрия ъгъл на пиньона е както е при УАЗките. Т.е. леко вирнат нагоре. Колко леко-лягаш под някоя УАЗка и мериш, шериш...
    По прочетеното от форума аз сложих пиньона успореден на оста на раздатката, но като легнах под една УАЗка видях, че там не е така-пиньона гледа нагоре. И на Дискавъри е така. Ама вече бях заварил всичко, та и досега си я карам така.

    Аз сложих надлъжни носачи от дискавъри, и панхард от кормилна щанга на КрАЗ, със заварени втулки за тампони пак от надлъжни носачи на Диско. Само малко се престъргват вътрешните втулки, оттам не съм имал проблем.

    Кормилната щанга се удължава, няма начин, или направо се изработва друга.

    Абе казвам ти-изчакай още малко, ще го издискутираме наживо.

    А ти след като имаш як диференциал отпред не си ли мислил за слагане на обикновени карета като за кардан? По селскостопанските магазини има голям избор, и с доста голям ъгъл на работа. Така се запазва големия просвет на предния мост, което си е хубаво нещо.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      От: Уазов преден мост на Витара

      Питай питай вече бая време си караме с уазовия мост и повечето проблеми ги изчистихме.Виш и нашата тема за предния мост доста работи са обяснени.
      Ние наричаме път мястото, през което възнамеряваме да преминем
      Suzuki Vitara 1.6 8v Turbo 35x13.5x15

      Коментар


      • #4
        От: Уазов преден мост на Витара

        За съжаление много малко време ми остава и всичко става много бавно,пък и нали подготвяме състезанието.Като питам и обсъждаме моя проект ще бъде полезно и за останалите.
        С кое започвате най-напред?Как го центровате?
        0887/400121 Антон Донев

        Коментар


        • #5
          От: Уазов преден мост на Витара

          Еми трябва да го сложиш отдолу и да видиш как ще седи най добре и така.Ние сме го пуснали на 220 мм от шасито и така седи в калниците без да опира никъде това със 35 гума.После вече слагаш кардана и го пускаш на пружините да видиш как ще дойде ъгъла на му, но джипа да е на гуми.Без да си сложил кардана не го гласи защото 100 % може да объркаш ъгъла и после пак рязане минахме и от там....
          Ние наричаме път мястото, през което възнамеряваме да преминем
          Suzuki Vitara 1.6 8v Turbo 35x13.5x15

          Коментар


          • #6
            От: Уазов преден мост на Витара

            Аз започнах така:
            Хоризонтирах рамата в положение каквото трябва да бъде когато е пусната на пружините. Предварително бях сложил моста с гумите защото после не влиза. След мерене къде трябва да е на дължина(за да не опира в картера при ход нагоре) белязах къде трябва да заваря планките в които се хваща задния край на дискавърските носачи. Заварих ги(всъщност в началото всичко само се прихваща докато не се реши, че "това е" и чак тогава се заварява яко), и сложих планките които са в предния край на носачите под моста. Наместих ъгъла на пиньона(както впоследствие се оказа погрешен), и прихванах.

            Конзоли за панхарда, после се мери колко трябва да е дълъг, ама с точност до милиметър, че оттам се определя дали моста ще е центриран спрямо рамата, или ще е настрани.
            Кормилната кутия оставих витарската, като отрязах края с конуса за витаровите кормилни карантии и на негово място заварих конус от УАЗ. За да мога да ползвам УАЗ-ви накрайници-те са по-яки от витаровите.

            Хебела на десния шенкелоносач върху който действа кормилната щанга го нагрях и огънах нагоре за да докарам кормилната щанга колкото може по-хоризонтална. Идеалния случай е да е точно хоризонтална, ама досега не съм виждал такъв джип. Спрямо кормилната щанга се докарва панхарда да е успореден на нея. Пусто, забравих, че конзолите за панхарда ги правих после след като направих кормилната щанга, та да е успореден...
            Поради мързел сложих пружините под рамата, ама не е правилно. Трябва да са колкото може по-навън. Демек извън рамата. Малко е трудно докарването, ама става. Играта е малко повече, ама става. А по-правилно е с койловъри. Намислил съм да правя сиромашки койловъри(по идея от една тема в УАЗ раздела), ама хем мързел, хем пари, хем време, та все още карам както съм го направил още в началото.

            Амортисьори от УАЗ, долу са между две уши, горе заварих по един болт 16мм на задната страна на "кулите" за оригиналните амортисьори. Отвътре има заварена шайба за опора на тампона, отвън пак с шайба, ама я стяга гайка.

            Ами това е, макар и нахвърляно наедро. Който е техничар ще разбере кое как, а ако има въпроси-да пита, ще казвам. Пия почти всичко

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0749 (Medium).jpg
Прегледи:2
Размер:66.3 КБ
ID:5390568Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0753 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:68.3 КБ
ID:5390569Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0755 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:72.5 КБ
ID:5390570Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Piccture 008 (1) (Medium).jpg
Прегледи:2
Размер:67.6 КБ
ID:5390571Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Pictures 001 (2) (Medium).jpg
Прегледи:2
Размер:89.8 КБ
ID:5390572Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Pictures 001 (3) (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:66.0 КБ
ID:5390573Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Pictures 001 (5) (Medium).jpg
Прегледи:2
Размер:76.7 КБ
ID:5390574Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Pictures 001 (Medium).jpg
Прегледи:2
Размер:72.3 КБ
ID:5390575Натиснете снимката за да я уголемите

Име:охйсфйб (1) (Medium).jpg
Прегледи:2
Размер:94.2 КБ
ID:5390576Натиснете снимката за да я уголемите

Име:охйсфйб (2) (Medium).jpg
Прегледи:2
Размер:72.8 КБ
ID:5390577
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              От: Уазов преден мост на Витара

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Конзоли за панхарда, после се мери колко трябва да е дълъг, ама с точност до милиметър, че оттам се определя дали моста ще е центриран спрямо рамата, или ще е настрани.
              Може да се направи раздвижен панхарда и тогава няма зор да се мери толко точно.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Уазов преден мост на Витара

                Точно тези "пушки" затрудняват изработването на опората на пружината, ако ще е външно на шасито.
                Не че е невъзможно, но...
                На самурайските окачвания на Роки Роуд и Занфи, пушките са направени по по-подходящ според мен начин. Вярно е , че оригиналните от Диското вероятно са по-здрави, но...


                Кастора, не е ли постоянно варираща величина така?
                Последно редактирано от TigerHunter; 10-07-12, 20:42.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #9
                  От: Уазов преден мост на Витара

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Може да се направи раздвижен панхарда и тогава няма зор да се мери толко точно.
                  Може. Ама за обикновен експлоатация. Нещо не им хващам вяра на резбите когато съм в някой траял. Вярно, че няма да сложа 8мм шпилка, ама по-добре е цяла тръба. В моя случай от кормилна щанга от КрАЗ. Това дойде по лентата...

                  Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                  Точно тези "пушки" затрудняват изработването на опората на пружината, ако ще е външно на шасито.
                  Не че е невъзможно, но...
                  На самурайските окачвания на Роки Роуд и Занфи, пушките са направени по по-подходящ според мен начин. Вярно е , че оригиналните от Диското вероятно са по-здрави, но...


                  Кастора, не е ли постоянно варираща величина така?
                  Саше, и на мен ми се виждат малко гадни за ползване, именно заради стърчащата нагоре част отзад, ама и тук важи принципа-каквото дойде по лентата.

                  Кастора си се мени, понеже моста описва дъга при хода нагоре-надолу, ама не е с много, а и той е важен когато се движим с по-висока скорост. А там моста е почти на постоянна позиция спрямо рамата.
                  Абе аз много приказвам, ама ако бях направил всичко както си трябва нямаше да се обърна в Трявна на правия равен път... Заради една лека неравност. Ама нали знаем повече от инжинерите и конструкторите в заводите-така ще е.
                  Ама и конструкторите са виновни-що не мислят правилните джипки, а все се налага да ги преправяме
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Уазов преден мост на Витара

                    Първоначално публикуван от Близнаците Преглед на мнение
                    Еми трябва да го сложиш отдолу и да видиш как ще седи най добре и така.Ние сме го пуснали на 220 мм от шасито и така седи в калниците без да опира никъде това със 35 гума.После вече слагаш кардана и го пускаш на пружините да видиш как ще дойде ъгъла на му, но джипа да е на гуми.Без да си сложил кардана не го гласи защото 100 % може да объркаш ъгъла и после пак рязане минахме и от там....
                    Искам гумите да се подават малко напред,пък калник и подкалник ще ги поизрежа.Колата е вече прежалена и даже сигурно ще и махна бодилифта.За състезателна машина той е недостатък!Изрязване и оставаш с нисък център на тежестта.Откъде докъде ги мериш тези 220 мм.Кое след кое монтираш-първо сглобяваш кардана ли/обясни как и пусни снимки ,ако може/ и после точкуваш стойките на пружините на шасито ли?

                    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                    Може. Ама за обикновен експлоатация. Нещо не им хващам вяра на резбите когато съм в някой траял. Вярно, че няма да сложа 8мм шпилка, ама по-добре е цяла тръба. В моя случай от кормилна щанга от КрАЗ. Това дойде по лентата...


                    Саше, и на мен ми се виждат малко гадни за ползване, именно заради стърчащата нагоре част отзад, ама и тук важи принципа-каквото дойде по лентата.

                    Кастора си се мени, понеже моста описва дъга при хода нагоре-надолу, ама не е с много, а и той е важен когато се движим с по-висока скорост. А там моста е почти на постоянна позиция спрямо рамата.
                    Абе аз много приказвам, ама ако бях направил всичко както си трябва нямаше да се обърна в Трявна на правия равен път... Заради една лека неравност. Ама нали знаем повече от инжинерите и конструкторите в заводите-така ще е.
                    Ама и конструкторите са виновни-що не мислят правилните джипки, а все се налага да ги преправяме
                    Не може ли пушките да са отвътре,а пружините отвън на рамата?Не може ли пушките да не завършват с шпилка и да примачкват гумен тампон,а да им се монтират примерно унибали,които да могат да се усукват?

                    п.п. Теглих това ,което съм свалил и изрязал от независимото окачване,над 110 кг е колкото долу горе е и узовият мост,така че,не се притеснявайте в това отношение.Освен това като се премести и лебедката и акумулатора отзад/може би и радиатора/ ще компенсираме достатъчно баланса!
                    Последно редактирано от antiroad; 11-07-12, 07:44.
                    0887/400121 Антон Донев

                    Коментар


                    • #11
                      От: Уазов преден мост на Витара

                      Тони, разстоянието (220мм) се мери от тази част на рамата която е вертикална. Нали отдилу върви хоризонтално, и за предното окачване прави една дъга. Точно в частта в която тръгва нагоре рамата е вертикална. Не знам дали разбра, довечера ще се опитам да сложа някоя снимка.

                      За задния край на "пушките" разбира се, че може да се сложат унибали, ама е доста заигравка. Виж в темата за моята витара какъв ход е направила в едно дере. А тампоните са евтини, ако ги поръчаш от Англия разбира се. А и се намират втора употреба от колеги които слагат полиуретанови. Моите са точно такива.

                      Когато купувах УАЗ-вия мост от една скрападжийница кантара показа 140 кг. С кардан.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Уазов преден мост на Витара

                        Първоначално публикуван от antiroad Преглед на мнение
                        п.п. Теглих това ,което съм свалил и изрязал от независимото окачване,над 110 кг е колкото долу горе е и узовият мост,така че,не се притеснявайте в това отношение.Освен това като се премести и лебедката и акумулатора отзад/може би и радиатора/ ще компенсираме достатъчно баланса!
                        Проблема е, че поне половината от теглото което си свалил се пада на неподвижни части, а го заменяш с подвижни.
                        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Уазов преден мост на Витара

                          Какъв е проблема?
                          Какво ще кажете да ползвам заден кардан от дълга база?
                          Най ми допада такъв тип носачи като на Ицо #163 ,само ,че захватът към шасито да не е с унибали,че скъпо а тръба в тръба да може да се усуква/видях на бай Матьо на Вранглера такова изпълнение-мисля,че е здраво и лесно за изпълнение.
                          0887/400121 Антон Донев

                          Коментар


                          • #14
                            От: Уазов преден мост на Витара

                            Прави го с два носача ако искаш ходове
                            Ние наричаме път мястото, през което възнамеряваме да преминем
                            Suzuki Vitara 1.6 8v Turbo 35x13.5x15

                            Коментар


                            • #15
                              От: Уазов преден мост на Витара

                              Ходове ще докарам и с по-един.Просто конструкцията трябва да е читава!
                              Вчера мерих малко кардани,вия как преправяте уазовия?
                              Между другото уазовият е дебел 50 мм,задния витаров 51,задният на дълга Витара 65 мм,предполагам защото е доста по -дълъг.Уж уазовия бил много здрав,ама май не съм чувал някой да се оплаква от чупене на задни витарови.
                              0887/400121 Антон Донев

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X