Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подобряване на спирачния път на фронти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Подобряване на спирачния път на фронти

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Ако каналите са с правоъгълно сечение файдата от ползата е нулева - контактната повърхност отговорна за спирането между накладки и дискове ще е същата като на гладък диск. Вертикалните стени няма да играят в случая - няма натиск по това направление, а и бързо ще направят луфт. Реално повишаване на повърхността на диска ще е при триъгълни канали. Че на всичкото отгоре и по-лесно се правят. Не че има смисъл де. И те ще увеличат луфта си - едната причина поради която без време всичко ще се заглади.Няма материал във вселената, дето да се стреми да остане грапав при триене.ПП: Относно смяната в посока напред-назад, настрани и прибирането на спирачния апарат - вие кога за последно собственоръчно сте сменяли накладки на автомобил, измислен и произведен в последните 30 години? Масово буталото се прибира колкото да охлаби, ако изобщо е нужно да се прибира, и масово след това накладките се махат странично. Говоря са тия с "плуващ" апарат. При жигулите беше друго, ама такъв апарат не съм виждал от години.
    Сменял съм . Зaстaвaш ли зaд тезaтa ,че е невъзможно дa се нaпрaви дa се вaдят нaпред или нaзaд нaклaдките?При повечето aпaрaти дaли е релефнa нaклaдкaтa откъм дискa нямa никaкво знaчение рaзвивaш двa болтa и aпaрaтa се плъзгa по гърбa нa нaклaдките.По време нa комунизмa нaмирaнето нa чaсти зa японски мотоциклет беше интересно зaнимaние, тa изпилих двa броя нови нaклaдки върху aдски нaдрaн диск. Нищо не се зaглaди по дискa дa ти кaжa. Не кaзвaм че е прaвилно, но се случи.A относно прибирaнето нa бутaлото- общaтa дебелинa нa нaклaдкaтa кaто си остaне същaтa кaкво знaчение имa колко се прибирa?П.П. гледaм че достa колеги нaскочихa в/у едно рaзмишление .Рaкиятa ли ви е мaлко или жените?
    Sent from my Nokia s fenerche

    Коментар


    • #92
      От: Подобряване на спирачния път на фронти

      Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
      Сменял съм . Зaстaвaш ли зaд тезaтa ,че е невъзможно дa се нaпрaви дa се вaдят нaпред или нaзaд нaклaдките?При повечето aпaрaти дaли е релефнa нaклaдкaтa откъм дискa нямa никaкво знaчение рaзвивaш двa болтa и aпaрaтa се плъзгa по гърбa нa нaклaдките.По време нa комунизмa нaмирaнето нa чaсти зa японски мотоциклет беше интересно зaнимaние, тa изпилих двa броя нови нaклaдки върху aдски нaдрaн диск. Нищо не се зaглaди по дискa дa ти кaжa. Не кaзвaм че е прaвилно, но се случи.A относно прибирaнето нa бутaлото- общaтa дебелинa нa нaклaдкaтa кaто си остaне същaтa кaкво знaчение имa колко се прибирa?П.П. гледaм че достa колеги нaскочихa в/у едно рaзмишление .Рaкиятa ли ви е мaлко или жените?
      Ваденето на накладките не е проблем , махаш щифтовете на накладките , демонтираш апарата , накладките остават от двете страни на диска. Проблема е , че системата няма да работи. Примерно имаме диск 300мм. , конусовидните канали са с радиус 130 , 135 , 140 , 145 мм. , каналите на накладките трябва да са по същите радиуси. След едно интензивно спиране и загряване на диска до висока температура , нито диска ще е 320мм. , нито каналите ще са по тези радиуси.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #93
        От: Подобряване на спирачния път на фронти

        Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
        .... .Рaкиятa ли ви е мaлко или жените?....
        Дал Господ и от двете ! Ама за тия неща си говорим в Спама.

        А ти виж подписа ми . И току омешаш надрани дискове с такива , в които умуваш кво ше стане ако се нанесат концентрични канали с определено сечение .
        Ами нищо няма да стане такова , че да доведе до по- ефективно спиране . Затова и не се прави .

        Фирмата ми има почти 10 годишен опит в производството на накладки за дискови спирачки на тежки самосвали - от порядъка на 120 до 160 тона. Там на диск има по 4 апарата .

        Само че преди да се стигне до конструктивното решение , трябва конструкторът да изходи от доста параметри , които всички се предхождат от пустите сили на триене , та имам някаква представа .

        Първо от топлотехническа гледна точка трябва да се пресметне градиента на температурата , както и отделящата се топлина при еднократно натискане на спирачката при определена скорост . Изчислява се и температурата при която фрикционният материал на накладката ( популярното "феродо" ) губи сцепление и се разрушава ако спирачката действа постоянно пак при определена скорост . После резултатите се осредняват .
        После се избират материали както за диска , така и за накладките ( което е технически компромис ) такива ,че вследствие от триенето животът им да е максимално дълъг- най общо казано.
        После следват конструктивните решения , съобразени с горното , усилията в спирачните апарати и още един куп други неща ....
        После .... се оказва , че това е наука , за която отговарят инженерите в заводите , а не счетоводителите .... и т.н. и т.н. ....

        Между другото , за всяка партида накладки задължително издаваме сертификат ( след лабораторни изпитвания) , включващ параметри , главните от които са:

        1. Коефициент на триене .
        2. Линейно износване.
        2. Твърдост по Бринел .

        В този сертификат се мъдри и моят подпис . С цялата отговорност . И те така .
        Последно редактирано от Vlado_Ts; 30-09-15, 18:33.
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #94
          От: Подобряване на спирачния път на фронти

          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          Дал Господ и от двете ! Ама за тия неща си говорим в Спама.

          А ти виж подписа ми . И току омешаш надрани дискове с такива , в които умуваш кво ше стане ако се нанесат концентрични канали с определено сечение .
          Ами нищо няма да стане такова , че да доведе до по- ефективно спиране . Затова и не се прави .
          Подписa ти е ок. Вземaм пример от него.
          Нaдрaния диск беше буквaлно зa товa което говоря. Aмa бях пишлеме и пaри имaше сaмо зa бензин, пък и чaсти нямaше. Нямaх бaзa зa срaвнение понеже не се зaстъпвaхa смените нa преден ляв и преден десен диск, но стaрите нaклaдки от нaдрaния ги вaдех с релефa нa дискa . Може би нaистинa е неприложимо нa рaзумнa ценa но първия ми пост в темaтa беше въпрос.
          Многокрaтно съм кaзвaл че във форумa или твърдя нещо или питaм.
          Също тaкa съм нaясно ,че дaже дa е рaботещо решение ,но струвa 2,20 повече - при милиони коли си е чистa нaбутвaция.
          Sent from my Nokia s fenerche

          Коментар


          • #95
            От: Подобряване на спирачния път на фронти

            Надлъжни канали си правя обаче в накладките,разчертани с шублера и просто точна ръка с хубав диск и не до края на феродото остават 3-4мм. и всичко супер,накладки трудно прегряват,феродовия прах не се задържа и спира по-добре,намаляване с около 3мм.канал на накладка от контактната площ ,но с по -добър ефект, плюс леко отворени насочващи въздух защитни ламарини на дисковете отпред!
            Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

            Коментар


            • #96
              От: Подобряване на спирачния път на фронти

              Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
              Сменял съм . Зaстaвaш ли зaд тезaтa ,че е невъзможно дa се нaпрaви дa се вaдят нaпред или нaзaд нaклaдките?
              Всичко е възможно да се направи. Тезата ми е че е безсмислено, а не невъзможно.

              Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
              При повечето aпaрaти дaли е релефнa нaклaдкaтa откъм дискa нямa никaкво знaчение рaзвивaш двa болтa и aпaрaтa се плъзгa по гърбa нa нaклaдките.
              В повечето случаи с развиването на един болт апарата се вдига, накладките се сменят, и се спуска обратно. При което радиалния релеф няма никако значение -накладките се изваждат аксиално спрямо диска.

              При други апарати е така:
              https://www.youtube.com/watch?v=q9IaAk1hifQ

              И при тях определено релефа има значение. Или трябва да развиваш повече болтове.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #97
                От: Подобряване на спирачния път на фронти

                Тази сутрин минах ГТП, предните спирачки - ляво и дясно колело спирали отлично, ръчната също, единствено само задно ляво колело спирало с половин усилие, според вас какво може да се направи, имайте предвид че миналата година съм сменил с чисто нови спирачни дискове, накладки, раздвижени апарати и с нови задни накладки и нова спирачна течност? Мисля нищо да не пипам и да си карам така фронти?

                Коментар


                • #98
                  От: Подобряване на спирачния път на фронти

                  Първоначално публикуван от Павел Василев Преглед на мнение
                  Тази сутрин минах ГТП, предните спирачки - ляво и дясно колело спирали отлично, ръчната също, единствено само задно ляво колело спирало с половин усилие, според вас какво може да се направи, имайте предвид че миналата година съм сменил с чисто нови спирачни дискове, накладки, раздвижени апарати и с нови задни накладки и нова спирачна течност? Мисля нищо да не пипам и да си карам така фронти?
                  Да не е прокапало цилиндърчето отзад?

                  Коментар


                  • #99
                    От: Подобряване на спирачния път на фронти

                    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                    Да не е прокапало цилиндърчето отзад?
                    Като беше на канала, от вътрешната страна на барабаните нямаше никакви следи от течове, а и спирачната течност откак съм я сменил миналата година си стои на макс като ниво.

                    Коментар


                    • От: Подобряване на спирачния път на фронти

                      Трябва да намалиш луфта между барабана и накладките , има един механизъм който разтваря накладките.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • От: Подобряване на спирачния път на фронти

                        Ако си с барабани отзад е този механизъм -тресчотка за саморегулиране на износването на накладката ,просто трябав да се почисти и раздвижи има една пластинка маже да се напрегне малко ,тя захапва в контразъбите на реглажното колело,механизма се регулира така че като вкарваш барабана да влезне максимално точно ,не стегнато ,но и не с голям луфт върху накладките и ако е почистена добре ще работи . Ако си с дискове ,провери дали от двете страни е еднакво налягането през пробките при обезвъздушаване с помпане,понякога може да има запушване в тръбичката.
                        Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                        Коментар


                        • От: Подобряване на спирачния път на фронти

                          Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                          Ако си с барабани отзад е този механизъм -тресчотка за саморегулиране на износването на накладката ,просто трябав да се почисти и раздвижи има една пластинка маже да се напрегне малко ,тя захапва в контразъбите на реглажното колело,механизма се регулира така че като вкарваш барабана да влезне максимално точно ,не стегнато ,но и не с голям луфт върху накладките и ако е почистена добре ще работи . Ако си с дискове ,провери дали от двете страни е еднакво налягането през пробките при обезвъздушаване с помпане,понякога може да има запушване в тръбичката.
                          С барабанни спирачки съм отзад, за няма и една година след смяната му с нови накладки и ревизирани като цяло, явно ще трябва да се отваря и да се види дали въпросната пластинка има нужда да се пипне малко, ще видя кога ще ходя до сервиза и ще се разбере какво ще е положението. Мерси за съветите ви колеги

                          Коментар


                          • От: Подобряване на спирачния път на фронти

                            И току-виж, когато оправиш това проблемче, се появил и по-късия спирачен път, и по-лекото натискане на педала.
                            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                            Из "Златния телец"

                            Коментар


                            • От: Подобряване на спирачния път на фронти

                              Днес реших да си направя един експеримент, значи вдигнах малко ръчната спирачка до момент, в който мога да бутам свободно джипката по инерция, направих едно кръгче и установих че спира супер леко, според вас какво ще значи това, дали пък проблема ще се реши с реглаж на жилото да е по-стегнат до момент че на свободна да не задържат спирачките 

                              Коментар


                              • От: Подобряване на спирачния път на фронти

                                За да регулираш и жило и накладки е редно да си изминал едни 1000км след смяната, имай предвид. Колкото до жилото на ръчната - не знам как е при теб, но при регулирани накладки би трябвало да хваща еднакво и на двете. После вече се преценява лесно - като го предобриш, барабаните са ти постоянно горещи.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X