Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подобряване на спирачния път на фронти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подобряване на спирачния път на фронти

    Привет колеги, преди 2 години откак сложих по-големите гуми 31-ци, от тогава съм забелязал че имам по-голям спирачен път, впоследствие по-други причини смених спирачната течност, чисто нови спирачни дискове, накладки, и задни барабанни накладки с нови, въпреки това спирачния път си ми остана пак по-голям, спрямо преди когато бях със щатните му гуми 245/75/15, отзад има кантарче което впоследствие го регулирахме в максимално положение, заради повдигането на задницата с по-дългите обеци, ако премахна изцяло кантарчето, дали ще се подобри спирачния път, другия вариант е да слагам по-големи предни дискове, или нови задни дискове отзад на мястото на барабанните, кое би било по-разумно? Инак фронти си спира нормално, но явно с по-големите гуми инерцията си е по-големичка и ако не е много разправията бих искал да подобря спирачния му път ?

  • #2
    От: Подобряване на спирачния път на фронти

    Ако може да се монтира на твоята ходова част, търси спирачна система от шестак бензин

    П.П. Само дето ми се струва, че ще трябва да отидеш на по големи джанти, за да събереш дисковете и апаратите. Нямам представа каква би била монтьорската разправия, но финансовата ще е голяма.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #3
      От: Подобряване на спирачния път на фронти

      А какви бяха и какви са сега гумите? Не питам за размера, а за марка и модел.

      Коментар


      • #4
        От: Подобряване на спирачния път на фронти

        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        А какви бяха и какви са сега гумите? Не питам за размера, а за марка и модел.
        Преди щатните ми гуми бяха чисто летни, асфалтови Bridgestone 245/75/15, и от 2 години съм с чисто нови BFG - AT 31-ци

        Коментар


        • #5
          От: Подобряване на спирачния път на фронти

          Първоначално публикуван от Павел Василев Преглед на мнение
          Преди щатните ми гуми бяха чисто летни, асфалтови Bridgestone 245/75/15, и от 2 години съм с чисто нови BFG - AT 31-ци
          Ами, виж си подписа.

          Коментар


          • #6
            От: Подобряване на спирачния път на фронти

            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Ами, виж си подписа.
            Това е ясно, просто реших информативно да проуча как стоят нещата, но явно за да направя както трябва това подобрение, ще е свързано с много разходи и разправии в сервиза, мислех си че евентуално само с шунтиране на кантарчето би ми се подобрил спирачния път...

            Коментар


            • #7
              От: Подобряване на спирачния път на фронти

              [QUOTE=Павел Василев;2830354, мислех си че евентуално само с шунтиране на кантарчето би ми се подобрил спирачния път...[/QUOTE]

              По-скоро, обратното ше стане.

              Коментар


              • #8
                От: Подобряване на спирачния път на фронти

                Бившето ми Рено Лагуна, което карах 5 години, а сега го кара брат ми, го закарах на сервиз, който прави само спирачни системи. Да сменят предните накладки, че на брата не му се занимаваше. Та пазарихме се, но след час ми се обадиха, че апаратите ми се движили трудно. Срущу още 10 лв щяли да ги почистят.

                Съгласих се, макар че не обичам такива работи. Вечерта си взех колата и ме предупредиха, че ден-два няма да спира както трябва, докато се напаснат накладките към дисковете. Аз разлика не усетих. Но наистина след два дена, колата започна да спира зверски, само като докосна педала. Толкова години само съм си мислел, че колата ми има добри спирачки. На ГТП-то също винаги всичко е било в нормите.

                Та ако не си правил профилактика на предните спирачни апарати, пробвай. При мен ефекта е поразителен.
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар


                • #9
                  От: Подобряване на спирачния път на фронти

                  Спирачките на Фронтерите по-принцип са си слабички, а ти си добавил инч и половина диаметър и някой друг килограм х 4 - мисля, че е нормално да го усещаш! Премахването на кантара на задния мост ще наруши баланса при спиране и задните колела ще блокират по-лесно което си е опасно, особено на сняг и ще увеличи спирачния път! Карай предвиждайки, дето вика Пенчо!
                  Honda XL600LM, 1987
                  Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                  Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                  Коментар


                  • #10
                    От: Подобряване на спирачния път на фронти

                    С увеличаването на р-ра на гумите се увеличава силата с която трябва да натиснеш педала за спреш, но не виждам защо да се увеличава спирачният път (това, ако самите гуми имат близки сили на сцепление с настилката, ако нямат е ясно от къде ще дойде по-дългия спирачен път). М/у другото можеш ли да блокираш гумите на асфалт с новия р-р?
                    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                    Коментар


                    • #11
                      От: Подобряване на спирачния път на фронти

                      Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                      С увеличаването на р-ра на гумите се увеличава силата с която трябва да натиснеш педала за спреш, но не виждам защо да се увеличава спирачният път (това, ако самите гуми имат близки сили на сцепление с настилката, ако нямат е ясно от къде ще дойде по-дългия спирачен път). М/у другото можеш ли да блокираш гумите на асфалт с новия р-р?

                      Наистина като натисна по-силно спирачките си спират нормално, също така ако натисна яко брутално спирачките, гумите си блокирват и зловещо свирят, откак съм с големите гуми винаги карам предвиждайки, но друго си е да натискаш спирачките леко, а не като при лада без серво

                      п.с. Като стана дума за серво, има ли изобщо начин, да се увеличи усилието от "сервото" към спирачките и така да спирам с по-малко усилие
                      Последно редактирано от Еделвайс; 25-09-15, 20:15. Причина: П.С.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Подобряване на спирачния път на фронти

                        Има, с по-голямо серво. Или с по-голям вакуум към него. Ама вакуума няма как да го докараш, за това само с по-голямо серво. Ако няма място за по-голямо има сервота с двойни мембрани (по разни аудита и пасати с 1.9ТДИ 131кс мотора май съм виждал такива). Ама занимавката не е малка.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Подобряване на спирачния път на фронти

                          Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
                          Има, с по-голямо серво. Или с по-голям вакуум към него. Ама вакуума няма как да го докараш, за това само с по-голямо серво. Ако няма място за по-голямо има сервота с двойни мембрани (по разни аудита и пасати с 1.9ТДИ 131кс мотора май съм виждал такива). Ама занимавката не е малка.
                          Мдаа, Пенчо се оказва напълно прав, да си карам все така предвиждайки, и да си следвам принципа от подписа ми

                          Благодаря Ви колеги за вашата компетентност, мислех си че би имало начин да стане по-лесно, но както вече разбрах от вас, не си струва цялата разправия само за да натискам по-комфортно спирачките, поне ще си тренирам краката

                          Коментар


                          • #14
                            От: Подобряване на спирачния път на фронти

                            Рьчната работи ли нормално,ако не ,то и саморегулирането на задните накладки не функционира правилно.Барабаните имат дори по кратък ресурс от дисковете,износването увеличава диаметъра и накладките дори нови не работят/прилягат/100% по повърхноста,да не говорим ако има конусност или елипсовидност.Барабаните не са вечни след определен диаметър се сменят.Предпочитам да сменя барабаните с дискове,даже ще ми излезе по евтино с нови дискове и рециклирани апарати ,но това е за моя автомобил.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Подобряване на спирачния път на фронти

                              Първоначално публикуван от Павел Василев Преглед на мнение
                              Привет колеги, преди 2 години откак сложих по-големите гуми 31-ци, от тогава съм забелязал че имам по-голям спирачен път, впоследствие по-други причини смених спирачната течност, чисто нови спирачни дискове, накладки, и задни барабанни накладки с нови, въпреки това спирачния път си ми остана пак по-голям, спрямо преди когато бях със щатните му гуми 245/75/15, отзад има кантарче което впоследствие го регулирахме в максимално положение, заради повдигането на задницата с по-дългите обеци, ако премахна изцяло кантарчето, дали ще се подобри спирачния път, другия вариант е да слагам по-големи предни дискове, или нови задни дискове отзад на мястото на барабанните, кое би било по-разумно? Инак фронти си спира нормално, но явно с по-големите гуми инерцията си е по-големичка и ако не е много разправията бих искал да подобря спирачния му път ?
                              Тия "кантарчета", както ги наричаш, са голям проблем. Не е изключено, ако не работи нормално (мисля, че на техническия преглед това не може да се установи) може и да се подобри малко спирането, ако го премахнеш. Най-добре е да го почистиш и да го регулираш но това е трудна работа. В началото на 90-те няколко години карах едно "юго" въобще без задни спирачки точно заради това кантарче но предните бяха от полски фиат и "ковеше" и само с тях.
                              А иначе да теоретитизираме малко - според мен трябва да изходим от третото уравнение на статиката - сума моменти. При всичко друго идеално за да се постигне същата сума моменти (т.е. същия спирачен път) след увеличаване на диаметъра на гумите, трябва да се увеличи и момента, породен от "спирачните" сили. Най-общо има три начина (започвам от най-безсмисления) - 1. Да се увеличи силата на притискането на накладката към диска (за това ще трябва да се промени почти цялата хидравлика, че и вакуумния "серум" усилвател). 2. Да се увеличи площта на триенето диск/накладка. 3. Да се измести навън, на по-голям диаметър накладката (т.е. да се увеличи спирачния момент,чрез увеличаване на рамото на момента). Последните два начина могат да се приложат комбинирано с по-големи(по-голям диаметър) дискове и съответно спирачни главини (те обикновенно са и с накладки с по-голям размер/площ). Този съвет вече ти го дадоха но и той е трудно осъществим.
                              Още един начин (не знам доколко е възможен, не съм се интересувал) е да се увеличи коефициента на сцепление (съответно силата на триене) на накладките. Не е изключено да се продават "супер мощни, спортни, .... и тнт" накладки, които би трябвало да са с по-голям коефициент в сравнение с "нормалните". Ако съществува такава възможност, тя ще е най-бързия и икономичен начин да постигнеш това, което искаш.
                              ОФБ ДБ X22SE
                              Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X