Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подобряване на спирачния път на фронти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Подобряване на спирачния път на фронти

    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
    ... Още не може да ми стане ясно защо във форумите винаги има по някой по-добър конструктор от заводския екип!...
    Странно как още не си получил дежурното за този форум обяснение : "Защото едно време колите се правеха от инженери , а в днешно време - от счетоводители" .

    А счетоводителите кво ти разбират от спирачна система .

    Следователно : винаги се намират "специалисти" , които ръчкат нещо по спирачките с цел подобрение . А това че не са ни инженери , ни счетоводители , нито пък са се поинтересували да прочетат кое-как , е без значение . Важното е да се поддържа творчески дух .

    ПС.

    Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
    ...Товарната спирачка си ми бачка перфектно,но нищо не ми пречи да карам и без нея....
    Приятелю , под "товарна спирачка" какво имаш предвид ? Т. нар. "кантар" ли , или нещо друго ?
    Последно редактирано от Vlado_Ts; 28-09-15, 14:32.
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #47
      От: Подобряване на спирачния път на фронти

      По принцип кантарчето е безсмислено да се спори дали трябва да го има - трябва! Обаче много често на многогодишните ни росинанти то, или не рабори, а и да работи при лифт то не се регулира и спира да работи, а майстор, който да се захване да го регулира не съм срещал и при тези слуачи ампутацията му не е чак толкова лоша алтернатива на това да нямаш никакви спирачки на задния мост....
      В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

      Коментар


      • #48
        От: Подобряване на спирачния път на фронти

        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
        ...
        Следователно : винаги се намират "специалисти" , които ръчкат нещо по спирачките с цел подобрение . А това че не са ни инженери , ни счетоводители , нито пък са се поинтересували да прочетат кое-как , е без значение . Важното е да се поддържа творчески дух .
        ...
        Владо, ако си карахме 20 годишните кошници в заводски вид и си купувахме само оригинални части от оторизиран дилър, щях да се съглася с теб.
        Както знаеш, ситуацията е много по-различна. Един сиромашки лифт 5см убива смисъла от кантарчето. А пък въпросното кантарче на 20 години като не работи вече? Какво правим? Ново ли купуваме?
        В моя случай физическото му отстраняване имаше осезаем положителен ефект на секундата.

        П.П. Това не значи, че всички трябва да си махнат кантарчетата.
        Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

        Коментар


        • #49
          От: Подобряване на спирачния път на фронти

          Колеги, радвайте се, че още по тез ширини е възможно понятието " сиромашки лифт", "скопено кантарче" "сервиз в двора или на тротоара" и въобще нещото "оффроуд".

          Абе, да сме живи и здрави!

          Коментар


          • #50
            От: Подобряване на спирачния път на фронти

            А леле колко са тъпи теа руснаци! В лифт китовете за Нива дават и допълнителни щанги за кантарчето.

            http://tuning4wd.ru/e-store/product/suspension_lift_niva/link_adjuster_brakes_niva_lada4x4_chevy_niva/





            Последно редактирано от коко келеша; 28-09-15, 18:47.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #51
              От: Подобряване на спирачния път на фронти

              Това кантарче на повечето коли не работи,което е мое мнение.
              Ако го има просто го махам.Спира по-добре без него.
              .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
              Киа спортаж2000тди 98г
              Ауди А3 1.9ТДИ
              Каравана Аdria 390Q

              Коментар


              • #52
                От: Подобряване на спирачния път на фронти

                Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
                Това кантарче на повечето коли не работи,което е мое мнение.
                Ако го има просто го махам.Спира по-добре без него.
                Това не отговаря на истината - мое мнение. И наистина, както казва Пенчо, трябва да правиме много метани затова, че все още прегледите са 5 за 4 и никой за нищо не се заяжда с редовия водач. Иначе две трети от автомобилите щяха да бъдат изхвърлени собственоръчно от собствениците си за скрап и то без пари.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #53
                  От: Подобряване на спирачния път на фронти

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  Странно как още не си получил дежурното за този форум обяснение : "Защото едно време колите се правеха от инженери , а в днешно време - от счетоводители" .

                  А счетоводителите кво ти разбират от спирачна система .

                  Следователно : винаги се намират "специалисти" , които ръчкат нещо по спирачките с цел подобрение . А това че не са ни инженери , ни счетоводители , нито пък са се поинтересували да прочетат кое-как , е без значение . Важното е да се поддържа творчески дух .

                  ПС.



                  Приятелю , под "товарна спирачка" какво имаш предвид ? Т. нар. "кантар" ли , или нещо друго ?
                  Към 15 години имам стаж като автомеханик от -до по рециклиране на купета и механика до бусове ,от търкалетата ,през конструкцията ,та до мотора и трансмисиите ,та на жаргон,в момента работя обаче в друга област ,правя си мои коли и по сервизи не ходя дори за реглаж предница,най-много до познат електрончик,но рядко .Товарна спирачка що е то?Или да го напиша като в учебниците и да изредя детайлите на цялата група,щото по МПСтата всичко се води по ремонтни групи,но не мисля че това е темата , не съм самоук гаражноклетков специалист дето избива и монтира главини с чук ,но има някои неща дето си сигурен че ще работят супер без да са заводски ,също така има заводски неща дето не работят добре или са кофти събрани!Нима не е така?Задни барабанни спирачки никога не могат да спират с еднакво усилие като предни дискови/освен ако няма скапана трешчотка да пренатяга накладките1на 100/,виж ако са дискови ,да и то не винаги ,защото задните накладки на повечето машини са по малки и апаратите работят по-принцип с по малко усилие.Кантарната спирачка или товарната работи и е ефективна когато машината е под товар около и над лимит за модела, при различните модели системите са различни,това е с цел да не те изхвърли задницата от някой завой ,колкото и да са ти добри амортисерите,но ако внимаваш това няма как да се случи така или иначе,но ако не е в ред може да ти направи и други кофти изненади,като неспиране на задни колела,блокиране/рядко/ и най -безобидното, задържане на моменти и разход на гориво над допустимото.Ае че се отплеснахме излишно.Моите спирачки са ефективни и съм сигурен в тях дори и ако им махна товарния ограничител.След пробила главна тръба точно над една от гредите от долу/иначе си и стоеше и боята/,преглеждам доста често ,щото някои караме стари джипове ,а трябва да са сигурни отвсякъде,ефективното спиране го подобрявам и с канали в накладките,за допълнително увличане на въздух между накладката и диска и отвеждане на феродовия прах,но много точно изографисани,това го правя от години и при най-посредствените накладки никога няма свирене и критично прегряване нито на пердни ,нито на задни челюстни,ако не прекаляваш душманската,щото някои сменяват всяка година ,независимо от километрите пробег!Другото ефективно нещо за вентилация е леко отваряне на защитната ламарина на диска отпред,ако самият щит позволява.
                  Последно редактирано от faster; 28-09-15, 20:51.
                  Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                  Коментар


                  • #54
                    От: Подобряване на спирачния път на фронти

                    Не знам защо се хванахте всички за този кантар , ама айде
                    Ролята на "кантара" е да преразпределя спирачното усилие върху предния и задния мост при различна маса на автомобила . При неизправност , Фастера е прав , съществува възможност или да "не спират" спирачките на задните колела , или да блокират . Най добрата и лесна илюстрация е да караш мотоциклет и да "набиеш" само задна спирачка . Падал съм така с мотор далеч преди да съм имал книжка за него и пред да съм имал представа за "спирачно усилие" .

                    Ако кантара се шунтира , спирачното усилие върху колелата остава константно . А при различно натоварване на автомобила и различна скорост , при което е необходимо спиране , това не е добре .

                    Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                    ....Задни барабанни спирачки никога не могат да спират с еднакво усилие като предни дискови.....виж ако са дискови ,да и то не винаги ....
                    Не само че не могат , а и не е необходимо .
                    Между другото , като стана въпрос за накладки , някъде напред в темата мернах и идеи за спортни накладки и т.н.
                    Та във връзка с темата , единственото нещо , за което има смисъл интервенцията по спирачките е както се спомена : по- големи дискове , респ. по- големи накладки и преработка на цялата спирачна система .

                    .... и понеже темата е за подобрение на спирачен път .Спирачният път не е константна величина !

                    Спирачното усилие е само един от факторите . Като се вкара в уравнението и скоростта на движение и масата на автомобила , сцеплението на гумите с пътната настилка , както и самия характер на настилката .... става една ...

                    Павката обаче е разумно момче и схвана бързо , че няма смисъл от главоболия . Достатъчно е да си направи профилактика на спирачната система и да си кара спокойно
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Подобряване на спирачния път на фронти

                      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                      Един сиромашки лифт 5см убива смисъла от кантарчето.
                      И сиромашки и не-сиромашки лифт трябва да върви с удължаване на лостчето или закрепването на кантарчето, и всичко си идва на мястото.

                      И да, нещо като не работи или се ремонтира, или се купува ново. Аз поне друг начин не знам.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Подобряване на спирачния път на фронти

                        A зaщо не прaвят дисковете и нaклaдките релефни?
                        Нямa ли дa се увеличи контaктнaтa площ с 20-30%?
                        Sent from my Nokia s fenerche

                        Коментар


                        • #57
                          От: Подобряване на спирачния път на фронти

                          Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                          A зaщо не прaвят дисковете и нaклaдките релефни?
                          Нямa ли дa се увеличи контaктнaтa площ с 20-30%?
                          Я пак, че нещо не ми се увеличава контактната площ?

                          Коментар


                          • #58
                            От: Подобряване на спирачния път на фронти

                            На теория, при трапецовиден профил, има нещо такова. Представи си обаче един подобен диск с каква дебелина трябва да бъде и колко ще тежи за едни 16-17"
                            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                            Из "Златния телец"

                            Коментар


                            • #59
                              От: Подобряване на спирачния път на фронти

                              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                              На теория, при трапецовиден профил, има нещо такова. ...
                              Какво такова ?
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Подобряване на спирачния път на фронти

                                Предполагам, че колегата Радо говори за сечението на диска?!?
                                В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X