Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Terrano full-time или part-time 4x4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Terrano full-time или part-time 4x4

    При това се изисква расмисъл-да си ги включиш, а не да се набуташ в някоя кал , и след като констатираш, че ти го няма предния мост , да залегнеш да въртиш хъбчовците....
    Гадничко си е .
    П.П. не можеш да блокираш това което го няма/междуосов диферинциал на тераното за жалост няма/.Ако имаше ТЛК 90 шяха да я спрат моного по- отдавна от производство/залягам ниско от хвърлени премети/!

    Коментар


    • #32
      До: Terrano full-time или part-time 4x4

      Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
      залягам ниско от хвърлени премети!
      И правилно!
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #33
        До: Terrano full-time или part-time 4x4

        Хъбовете на 70ката не съм ги изключвал вече 2 години...
        В началото ги държах постоянно отворени и само на влизане в гората ги затварях. Не намирам някаква разлика ни в разход ни в нищо.
        Разходът най- много ми варира от лъгането в литрите на колонката на бензиностанцията май
        Зима иде

        Коментар


        • #34
          До: Terrano full-time или part-time 4x4

          Първоначално публикуван от buysell Преглед на мнение
          Кола на ГАЗ нямам, НО
          Джипа ми харчи 8-9 извънградско - което като пари е 17-18 лева, а това са 16-17/100 ГАЗ, аудито ми е на бензин - 4.2 литра 335 коня и извънградско харчи 10, ако е на газ - това са 11 лева /100 км ... за градско е аналогично.
          София градско като гледам повечето джипки харчат по 15/100 нафта, което е 28-29 лева. Бензиновите джипки трябва да харчат по 26/100 за да се изравни сметката.
          И КОЕ НЕ Е ВЯРНОТО в сметка колега??
          Че кое е вярното? Както каза - кола на газ НЯМАШ. И гледам смело сравняваш джип с лимузина... адекватно, няма що
          Та на въпроса - какво ще кажеш за разход на ГАЗ (газов инжекцион) за въпросното Терано от 11л нагоре? В момента дъртия ми Патрул 2.8 с НЕРЕГУЛИРАНА ГАЗОВА уредба на КАРБУРАТОР в София в последните снегове с ВКЛЮЧЕНО 4Х4 даде разход на ГАЗ 20л.
          Та извини ме, аз виждам едни 30% (ТРИДЕСЕТ ПРОЦЕНТА) по-ниски разноски спрямо същия джип в същия режим на нафта.

          ПП: Спарки, цитираните от мен 11л газ са при 80-100км/ч каране (на бензин същия джип съм засичал като минимум 9л/100). С Тераното не съм карал за по-дълго време с повече, двете лапета отзад, темпомата и си пристигам без да бързам. Не смятам че има смисъл джип да се кара бързо, макар че ми се е случвало особено при изпреварвания да понатисна "Слона"

          Коментар


          • #35
            До: Terrano full-time или part-time 4x4

            Еми, при заводски асфалтови гуми и тая скорост мойто ще харчи сигурно към 8, а може и по-малко, не знам. Да речем 8, щом със същите заводски гуми и натискане колктоо може със 140 и климатик ми даде 9.5.

            8*1.92=15.36лв.

            11*1.12=12.32лв. (по цени от OMV)

            Разликата е 24%. Не е малко, но не е и чак толкоз много. Въпрос на преценка за всеки. За мен главния недостатък на газта е "приятния мирис", както и заетото място от бутилката. До сега не съм попадал на газова кола, която поне малко да не понамирисва, поне на моменти. Все пак това си е роден, български, патент. Западната газ (поне тая в запалките) мирише някак по-приемливо. Не знам дали тая, дето продават в чужбина мирише като българската, или като тая от запалките.

            ПП: Смисъл от бързото каране няма, естествено. Ама то кое ли от нещата, дето правим за кеф, има особен смисъл.

            Първоначално публикуван от huko Преглед на мнение
            Хъбовете на 70ката не съм ги изключвал вече 2 години...
            В началото ги държах постоянно отворени и само на влизане в гората ги затварях. Не намирам някаква разлика ни в разход ни в нищо.
            Разходът най- много ми варира от лъгането в литрите на колонката на бензиностанцията май
            При мен на магистрала се усеща. Съвсееем леко по вървежа, и с около половин литър повече харч. Ама това при над 100, обикновено с около 130. В града и каране под 80-90 - разлика и да има, тя е близка до неусетното.
            Последно редактирано от sparkybg; 17-02-10, 02:22.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              До: Terrano full-time или part-time 4x4

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Прочети пак какво съм написал, ама мислейки. После си купи джипка с автоматични хъбове, вкарай я няколко пъти в голямата кал, и като цъфне автоматичния хъб (ако имаш късмет, щото понякога цъфва предния диф), може да ми се обадиш да ти кажа от къде да си вземеш най-бързо ръчни (или преден диф де - и тях знам къде ги продават)

              А 4L и блокаж нямат нищо общо. Блокаж се пуска отделно и далеч не всяка джипка го има, а по-скоро 80% от джипките го нямат. LSD-то е друго, и не е блокаж, и си е "пуснато" постоянно.

              При завой има разлика между оборотите на предния и задниа мост, освен между лява и дясна гума на всеки мост. Това значи товар върху трансмисията, при това не малък, ако сцеплението е добро. А като изключиш от скорост и оставиш по инерция, джипката започва да спира, все едно си натиснал спирачка. Цялото това усилие го поема трансмисията, или по-точно всичко от раздатката нататък.
              За хъбовете разбрах. Моето Терано е точно като твоето, оригинално с автоматични хъбове. Карам го вече четвърта година, влизал съм в не една кал из Странджа (много е лепкава) и то многократно. Не съм имал никакви проблеми, но винаги 4х4 съм включвал не в последния момент. Може и да съм имал късмет.
              Що се отнася до блокажа моята информация е следната. Тераното има 3 режима на движение : 2H, 4H и 4L. При 2H задвижването е класическо задно предаване. При 4H върти и предната ос, но и двете позволяват различна скорост на лявото и дясното колело, т.е. няма проблем да се движиш по асфалт. 4L е с двойно дейсвтие. От една страна включва демултипликатора, а от друга блокажа, т.е. всяка от осите вече е на корава връзка между двете колела (ляво и дясно). В този случай е лошо за трансмисията да се кара на асфалт. Имам познат, който има Паджеро. То има един режим повече от Тераното. 4L - само демултипликатор и 4LLC - демултипликатор+блокаж. Символите си ги обяснявам така : 4LowLoCked. В Тераното са решили, че само демултипликатор без блокаж не е необходимо и не са дали тази опция. Което всъщност си има своята логика. Ако нещо не е както съм го написал, поправи ме.
              Що се отнася за full-time, малко са ми сложни тези неща, но искам съвсем простичко да обобщя : Когато е full-time винаги имаш задвижване и на двете оси, нямаш опция да изключиш предната да речем? А при part-time имаш тази опция. Това ли е разликата?
              Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

              Коментар


              • #37
                До: Terrano full-time или part-time 4x4

                Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                ...
                Що се отнася до блокажа моята информация е следната. Тераното има 3 режима на движение : 2H, 4H и 4L. При 2H задвижването е класическо задно предаване. При 4H върти и предната ос, но и двете позволяват различна скорост на лявото и дясното колело, т.е. няма проблем да се движиш по асфалт. 4L е с двойно дейсвтие. От една страна включва демултипликатора, а от друга блокажа, т.е. всяка от осите вече е на корава връзка между двете колела (ляво и дясно). В този случай е лошо за трансмисията да се кара на асфалт...
                Грешиш.
                Разрови се във форума и виж класическа схема на 4x4 задвижване.
                После виж какво е парт-тайм и фул-тайм. Тоест разликата между раздатка и мефду-осов диф. После прочети за диференциалите и видовете блокировки.
                4H не карай на път с добро сцепление и завои.

                Коментар


                • #38
                  До: Terrano full-time или part-time 4x4

                  Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                  Че кое е вярното? Както каза - кола на газ НЯМАШ. И гледам смело сравняваш джип с лимузина... адекватно, няма що
                  Та на въпроса - какво ще кажеш за разход на ГАЗ (газов инжекцион) за въпросното Терано от 11л нагоре? В момента дъртия ми Патрул 2.8 с НЕРЕГУЛИРАНА ГАЗОВА уредба на КАРБУРАТОР в София в последните снегове с ВКЛЮЧЕНО 4Х4 даде разход на ГАЗ 20л.
                  Та извини ме, аз виждам едни 30% (ТРИДЕСЕТ ПРОЦЕНТА) по-ниски разноски спрямо същия джип в същия режим на нафта.

                  ПП: Спарки, цитираните от мен 11л газ са при 80-100км/ч каране (на бензин същия джип съм засичал като минимум 9л/100). С Тераното не съм карал за по-дълго време с повече, двете лапета отзад, темпомата и си пристигам без да бързам. Не смятам че има смисъл джип да се кара бързо, макар че ми се е случвало особено при изпреварвания да понатисна "Слона"
                  Какво спориш с мен не мога да разбера? Моята теза е, че на ГАЗ е по-евтино от дизел, не мога да разбера твоята теза каква е ...
                  Грандоман WJ 3.1 QD

                  Коментар


                  • #39
                    До: Terrano full-time или part-time 4x4

                    Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                    За хъбовете разбрах. Моето Терано е точно като твоето, оригинално с автоматични хъбове. Карам го вече четвърта година, влизал съм в не една кал из Странджа (много е лепкава) и то многократно. Не съм имал никакви проблеми, но винаги 4х4 съм включвал не в последния момент. Може и да съм имал късмет.
                    Що се отнася до блокажа моята информация е следната. Тераното има 3 режима на движение : 2H, 4H и 4L. При 2H задвижването е класическо задно предаване. При 4H върти и предната ос, но и двете позволяват различна скорост на лявото и дясното колело, т.е. няма проблем да се движиш по асфалт. 4L е с двойно дейсвтие. От една страна включва демултипликатора, а от друга блокажа, т.е. всяка от осите вече е на корава връзка между двете колела (ляво и дясно). В този случай е лошо за трансмисията да се кара на асфалт. Имам познат, който има Паджеро. То има един режим повече от Тераното. 4L - само демултипликатор и 4LLC - демултипликатор+блокаж. Символите си ги обяснявам така : 4LowLoCked. В Тераното са решили, че само демултипликатор без блокаж не е необходимо и не са дали тази опция. Което всъщност си има своята логика. Ако нещо не е както съм го написал, поправи ме.
                    Що се отнася за full-time, малко са ми сложни тези неща, но искам съвсем простичко да обобщя : Когато е full-time винаги имаш задвижване и на двете оси, нямаш опция да изключиш предната да речем? А при part-time имаш тази опция. Това ли е разликата?
                    Освен както ти казаха, че не е вярно ходи и запали една свещ за твоето терано и по-точно за живота на раздатката ти. 4 години го притежаваш и не знаеш точно кое как работи. Не съм вярвал че нисаните са чак толкова здрави. И тук логика не търси, има си стандартни технически издържани чаркалаци които не работят с логика. Те или работят както са произведени или не, място за разсъждения няма. По-горе ти дадох линк да четеш, но явно така сдъвкано е по-лесно. Явно на Sparky му е бил свободен ден вчера.
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #40
                      До: Terrano full-time или part-time 4x4

                      Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                      Що се отнася до блокажа моята информация е следната. Тераното има 3 режима на движение : 2H, 4H и 4L. При 2H задвижването е класическо задно предаване. При 4H върти и предната ос, но и двете позволяват различна скорост на лявото и дясното колело, т.е. няма проблем да се движиш по асфалт. 4L е с двойно дейсвтие. От една страна включва демултипликатора, а от друга блокажа, т.е. всяка от осите вече е на корава връзка между двете колела (ляво и дясно). В този случай е лошо за трансмисията да се кара на асфалт. Имам познат, който има Паджеро. То има един режим повече от Тераното. 4L - само демултипликатор и 4LLC - демултипликатор+блокаж. Символите си ги обяснявам така : 4LowLoCked. В Тераното са решили, че само демултипликатор без блокаж не е необходимо и не са дали тази опция. Което всъщност си има своята логика. Ако нещо не е както съм го написал, поправи ме.
                      Що се отнася за full-time, малко са ми сложни тези неща, но искам съвсем простичко да обобщя : Когато е full-time винаги имаш задвижване и на двете оси, нямаш опция да изключиш предната да речем? А при part-time имаш тази опция. Това ли е разликата?
                      Много, ама ,нооооого си далеч от истината. Тераното НЯМА БЛОКАЖИ НИКЪДЕ!!! Нито отпред, нито отзад. Разликата между 4H и 4L е само "демултипликатора", или иначе казано бавните.

                      Не сравнявай с Pajero, еле пък Super Select. Там имаш всякакви режими - Part Time, Full time, а някои са със заводски блокаж отзад. Хъбове нямаш също - има вакуумна муфа, която отделя едната полуоска от едното предно колело, като ефекта е почти същия като с хъбове.

                      Ето ти и режимите конкретно:
                      2H: само заден мост (съответно вискомуфата е изключена и предните колела са отцепени - всъщност само едното, ама то е почти все тая.
                      4H: преден и заден мост, с отключен централен диференциал (Full time режим)
                      4HLc: преден и заден мост, със заключен централен диференциал (еквивалент на 4H на тераното)
                      4LLc: преден и заден мост, със заключен централен диференциал, и бавни скорости (демултипликатор) (еквивалент на 4L на тераното)

                      Толкоз. Блокажа на задния диференциал е отделна екстра, и се включва от отделно копче. Не е автоматична и не е редно да е. Pajero с преден заводски блокаж не знам да има, а Terrano със заводски блокажи нито отпред, нито отзад няма и никога не е правено. Могат да се сложат допълнително.

                      ПП: 4HLc значи 4 wheel High range drive with Locked central differrential, a 4LLc значи 4 wheel Low range drive with Locked central differrential.
                      Последно редактирано от sparkybg; 17-02-10, 09:25.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Terrano full-time или part-time 4x4

                        Беше изчерпателно +1
                        [FONT=Comic Sans MS]
                        [/FONT]

                        Коментар


                        • #42
                          До: Terrano full-time или part-time 4x4

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Еми, при заводски асфалтови гуми и тая скорост мойто ще харчи сигурно към 8, а може и по-малко, не знам. Да речем 8, щом със същите заводски гуми и натискане колктоо може със 140 и климатик ми даде 9.5.

                          8*1.92=15.36лв.

                          11*1.12=12.32лв. (по цени от OMV)

                          Разликата е 24%. Не е малко, но не е и чак толкоз много. Въпрос на преценка за всеки. За мен главния недостатък на газта е "приятния мирис", както и заетото място от бутилката. До сега не съм попадал на газова кола, която поне малко да не понамирисва, поне на моменти. Все пак това си е роден, български, патент. Западната газ (поне тая в запалките) мирише някак по-приемливо. Не знам дали тая, дето продават в чужбина мирише като българската, или като тая от запалките.

                          ПП: Смисъл от бързото каране няма, естествено. Ама то кое ли от нещата, дето правим за кеф, има особен смисъл.



                          При мен на магистрала се усеща. Съвсееем леко по вървежа, и с около половин литър повече харч. Ама това при над 100, обикновено с около 130. В града и каране под 80-90 - разлика и да има, тя е близка до неусетното.
                          Досега не съм имал кола която да мирише на газ. Въпрос на обслужване и реглаж на АГУ-то. А за твоята и разхода и - знаеш че не ти вярвам, но между нас да си остане Няма нужда да правим нова тема по въпроса чак. Приемам 24% разлика, за мен това годишно са между 500 и 1000 лева (според пробега и конкретната кола). Отделно смятам че бензинката е много по-приятна за каране, по-евтина и лесна за поддържане (като мотор). Това са моите аргументи да предпочитам бензинови екземпляри...

                          Коментар


                          • #43
                            До: Terrano full-time или part-time 4x4

                            Първоначално публикуван от buysell Преглед на мнение
                            Какво спориш с мен не мога да разбера? Моята теза е, че на ГАЗ е по-евтино от дизел, не мога да разбера твоята теза каква е ...
                            Разхода на газ като пари не е различен от този на дизелова джипка ...
                            Избери си ... последно? Все твои думи.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Terrano full-time или part-time 4x4

                              Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                              А за твоята и разхода и - знаеш че не ти вярвам, но между нас да си остане
                              ОК, при подходящ случай ще пробваме, ако искаш и със свидетели. Само трябва да ми намериш асфалтови гуми 235/75/15.

                              ...ама помисли пак - след като твойто, дълга база, си го засичал на 9/100 бензин, колко да харчи къса база, дизел?
                              Последно редактирано от sparkybg; 17-02-10, 10:58.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Terrano full-time или part-time 4x4

                                Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                                Освен както ти казаха, че не е вярно ходи и запали една свещ за твоето терано и по-точно за живота на раздатката ти. 4 години го притежаваш и не знаеш точно кое как работи. Не съм вярвал че нисаните са чак толкова здрави. И тук логика не търси, има си стандартни технически издържани чаркалаци които не работят с логика. Те или работят както са произведени или не, място за разсъждения няма. По-горе ти дадох линк да четеш, но явно така сдъвкано е по-лесно. Явно на Sparky му е бил свободен ден вчера.
                                Съжалявам, fanatic, някак си съм изпуснал поста ти с линка. Иначе първо щях да прочета, не съм чак такъв готованко. Освен това търсих материали по въпроса в темата Автомобили 4х4, а те били "скрити" в Технологии, теория, направи си сам, конструкции. Захващам се с четенето.
                                P.S. Почти не съм карал 4х4 на твърдо така, че не знам дали Нисаните са толкова здрави. Ама ми се ще да са...
                                Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X