Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Terrano full-time или part-time 4x4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Terrano full-time или part-time 4x4

    Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
    Спарки, имам два въпроса. Ако на някой от тях може да се отговори с линк, моля за линка (търсих из форума отговори, но не намерих)
    1. Принципно - какво е full-time и какво part-time?
    2. Какво значи "разкарах автоматичните хъбове". Каква е причината да ги разкараш и толкова ли е лесно? Кой го прави и колко струва? И въобще защо се прави?
    Ето карай подред и ще намериш отговорите: https://forum.offroad-bulgaria.com/f...play.php?f=171
    no signature no problems

    Коментар


    • #17
      До: Terrano full-time или part-time 4x4

      Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
      Ейй, много голям тоя двигател, 4.0. Направо страх да те съземе

      Не чак такива брутални машини не мога да си позволя да поддържам и карам. То сигурно от Булгаргаз ти дават златна карта като караш такова.

      Не знам чудя се да се прежаля ли на part-time. От моя гледна точка на практика в градски условия може да се използва само в много ограничен брой случаи и ако не излизаш по баирите все едно го нямаш пък си платил за него и го поддържаш. Май няма много смисъл.
      Виж тогава Ленд Ровър-всичките са фултайм,без Фриллендър(той е почти)
      Също и Митсубиши Паджеро с раздатка Super Select,действието и е,като на раздатката 242 на Jeep-има само задно,фултайм,парттайм(с блокиран междуосев диференциал) и бавни предавки(на тях също е блокиран междуосевия диференциал,така е и при 242).
      Последно редактирано от cecoa1; 16-02-10, 19:37.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #18
        До: Terrano full-time или part-time 4x4

        Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
        Ейй, много голям тоя двигател, 4.0. Направо страх да те съземе

        Не чак такива брутални машини не мога да си позволя да поддържам и карам. То сигурно от Булгаргаз ти дават златна карта като караш такова.

        Не знам чудя се да се прежаля ли на part-time. От моя гледна точка на практика в градски условия може да се използва само в много ограничен брой случаи и ако не излизаш по баирите все едно го нямаш пък си платил за него и го поддържаш. Май няма много смисъл.
        Разхода на газ като пари не е различен от този на дизелова джипка ...
        Грандоман WJ 3.1 QD

        Коментар


        • #19
          До: Terrano full-time или part-time 4x4

          Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
          Спарки, имам два въпроса. Ако на някой от тях може да се отговори с линк, моля за линка (търсих из форума отговори, но не намерих)
          1. Принципно - какво е full-time и какво part-time?
          2. Какво значи "разкарах автоматичните хъбове". Каква е причината да ги разкараш и толкова ли е лесно? Кой го прави и колко струва? И въобще защо се прави?
          1. Full time е система, при която постоянно караш с някаква форма на задвижване на 4-те колела. Това значи че или има класически централен диференциал, или някакъв с LSD в него, или някаква виско муфа. Разбирай - оборотите на предния и задния мост могат да са различни. Към тая категория спадат и т.нар "on demand", където, както се посочи по-горе с несиметрично разпределение между предни и задни колела, като за едните процента е малък - например 10-20%, и към тях се предава по-голям процент от въртящия момент само когато има нужда - при пребуксуване и т.н. Може да се управлява от компютър, може и да е чисто механично. При Part-time, както е тераното, централен диф изобщо липсва, и като се пусне на 4х4, предния и задния мост са вързани твърдо, успоредно, което обуслава задължителните еднакви обороти на предния и заден мост, което при завой намалява управляемостта, а ако е на суха настилка, например асфалт, товари трансмисията и я износва бързо. Тоест, при part-time 4х4 се ползва само на хлъзгав терен, когато задния мост не се справя сам със задачата.

          2. Тераното е оригинално с автоматични хъбове, които зацепват предните полуоски към предните колела. Задействат се когато включиш на 4х4 и полуоската започне да се върти спрямо колелото - надушват тая работа, и се включват (зацепват), най-просто казано. Чисто механична система в случая на тераното (щото има и вакуумни, например). Те са мързелива работа, бидейки автоматични, но имат няколко недостатъка - имат посока на зацепване, тоест кати тръгнеш напред, те зацепват в тая посока, а после ако дадеш назад, при определени условия първо изключват за момент, и после се включват отново, в задна посока. Това често играе въртели обаче, понеже понякога ако си се заврял на "подходящото място" се налагат многобройни опити с "клатене" напред-назад, докато излезеш например от накоя лигава кал. Тогава често при клатенето на моменти изключват, после отново включват и все така, я това често става с удар, и в нито един момент не можеш да си сигурен дали и двата хуба са зацепили, дали някой няма да изключи и т.н. Освен това често като установиш да речем че не можеш да потеглиш от мястото, където си спрял, поради хлъзгавина, и решиш да пуснеш 4х4, че да излезеш, се получава ситуацията на избуксуване на задните гуми, докато хъбовете още не са зацепили, и в последствие при зацепването им се получава отново гаден удар, което не е никак полезно за самите хъбове (поради което често се трошат, естествено в не най-подходящия момент, например по средата на калната локва, в която си се натресъл ), но не е полезно и за цялата трансмисия - предни полуоски, карета, преден диф, карета на кардана, раздатка. Махат се лесно, а ръчни се слагат още по-лесно. Половин час разбота и за двата, ако няма клаясали болтове и тем подобни "благинки". Хъбовете са строго специфични за всяка джипка и се произвеждат само за нея. За тераното има такива на фирма AVM, например, които няколко български фирми могат да ти внесат.

          Та какво представляват - накратко, сам определяш кога да са включени, и кога - изключени. Става с врътването на една врътка върху тях, и за да ти е мирна главата, когато очакваш да имаш някакви трудности с пътя или извън пътя, просто трябва да слезеш от топлата и чиста кабина и да ги врътнеш да заключат. Така и ще си седят докато не се сетиш да ги изключиш.

          Цялата работа с хъбовете е заради икономия. Когато предните колела са отцепени от предните полуоски, на джипката и е с една идея по-лесно, понеже нищо по преднотата част от трансмисията не се върти, съответно там няма загуби. Накратко - на асфалт разхода ти може да падне с до около литър, особено магистрално каране с високи скорости.

          Капиш?
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            До: Terrano full-time или part-time 4x4

            Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
            Мерси за бързите отговори. Ясно е че с високия център на тежеста няма как да има стабилност като на лека кола. От друга страна постоянното задвижване на всичките колела определено помага много в завои и до известна степен компенсира тоя ефект. От друга страна задно и висок център на тежеста е възможно най-лошата комбинация. Но вие сте карали повече такива коли, вие ще кажете. как е стабилността на хлъзгав терен?
            Ще кажа че бензиново Терано 1 3.0 с двустепенна твърдост на окачването (каквото изобщо не е рядка екстра) се държи на "твърда" степен като лимузина. На "мека" си клати и люлее като джипка... камионче де

            Мисля че си се оплел в едно - джип и състезания за скорост, особено завои не се връзват.


            Колега buysell:
            Разхода на газ като пари не е различен от този на дизелова джипка ...
            Изобщо не е вярно. Дори при сегашните цени на газта.

            Коментар


            • #21
              До: Terrano full-time или part-time 4x4

              Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
              Ще кажа че бензиново Терано 1 3.0 с двустепенна твърдост на окачването (каквото изобщо не е рядка екстра) се държи на "твърда" степен като лимузина. На "мека" си клати и люлее като джипка... камионче де

              Мисля че си се оплел в едно - джип и състезания за скорост, особено завои не се връзват.


              Колега buysell:

              Изобщо не е вярно. Дори при сегашните цени на газта.
              Е добре де, колко ти харчи по магистралата със 140?
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                До: Terrano full-time или part-time 4x4

                Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение

                Колега buysell:

                Изобщо не е вярно. Дори при сегашните цени на газта.
                Кола на ГАЗ нямам, НО
                Джипа ми харчи 8-9 извънградско - което като пари е 17-18 лева, а това са 16-17/100 ГАЗ, аудито ми е на бензин - 4.2 литра 335 коня и извънградско харчи 10, ако е на газ - това са 11 лева /100 км ... за градско е аналогично.
                София градско като гледам повечето джипки харчат по 15/100 нафта, което е 28-29 лева. Бензиновите джипки трябва да харчат по 26/100 за да се изравни сметката.
                И КОЕ НЕ Е ВЯРНОТО в сметка колега??
                Грандоман WJ 3.1 QD

                Коментар


                • #23
                  До: Terrano full-time или part-time 4x4

                  Грешката в сметката е обслужване на газовото, ако е и по-съвременна- газов инжекцион-каране поне някоко км. на бензин докато вдигне поне 30 градуса охлаждащата течност/това може и да се избегне/.Т.е. най-големият ти разход е на бензин, ако караш на дълги разстояния си струва , ако караш по 2-3 км-май дизела е по- добре.
                  Лично аз предпочитам едно гориво и 1 горивна система за поддръжка.
                  Дали е хубаво на газ-ами на мене не ми харесва-всички автомобили които съм имал съм им слагал газово-пропан, метан..., въпреки профилактиките на всяка година две - на ново процедурата.После проблеми с охлаждащата система , щото некачествени маркучи, немарливи газаджии.
                  Единствено на метан съм нямал още проблеми и то предполагам , защото си взех уредбата нова, а километрите които съм я ползвал не надхвърлят 30000.Това не значи че не съм ходил след газаджии-немърлива работа-проверка за утечка - няма!Това нещо бидонообрзното го пълнят с 220 атмосфери и най-често не ароматизират метана и не мирише.Оторизиран сервиз!!!!!!
                  Смениха ми бутилкатав рамките на 2-та седмица.Ами ако не се бях светнал и си бях палнал цигарка на затворен прозорец, щото тогава беше - 15 градуса, а аз обичам да пуша.После ходих още два пъти за настройки, аз му казвам работи богато, той си гледа газ анализатора и ми казва бедно работи.Човърка, кошницата още по- зле.Накрая ми писна, нито на бензин върви нито на газ, изхвърлих им плочката, разпробих моноинжекцията, щуцерче, ред други тъпотии, да я накарам да има разреждане , щото вентури ефекта се губи при моното-накрая-алелуя, работи и на двете горива.
                  Не щат да ми зареждат в Търново, щото прегледа ми не бил подновен.Караите бензинови мотори на газ.Нека да ми излиза с 5-7 лв на 100км по- скъпо на нафта.Смятам, че си струва удоволствието.
                  За вървежа на газ няма да говоря, а за метан не ми се и споменава, но ако искаш да се движиш евтино- не ти трябва джип.На метан в момента -просто не си струва инвестицията.На газ ....., по-добър компромис , но компромис, при това не малък.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Terrano full-time или part-time 4x4

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    1. Та какво представляват - накратко, сам определяш кога да са включени, и кога - изключени. Става с врътването на една врътка върху тях, и за да ти е мирна главата, когато очакваш да имаш някакви трудности с пътя или извън пътя, просто трябва да слезеш от топлата и чиста кабина и да ги врътнеш да заключат. Така и ще си седят докато не се сетиш да ги изключиш.
                    Капиш?
                    Капи, ама едно нещо не капим. В момента знам, че като включа 4H, имам задвижване и на двете оси. Излиза, че ако хъбовете са ръчни, освен манипулацията със скоростния лост (включване на 4H), трябвя да изляза от кабината и да извърша втора - при предните колела. Така ли да те разбирам? И ако е така, какво им е предимството? И още нещо : доколкото съм чел, при 4H няма проблем с движението по твърда настилка, понеже дифовете си работят и ляво и дясно колело може да се въртят с различни скорости. Проблемът с твърдата настилка се появява при 4L, когато настъпва блокаж на дифа и всички колела са твърдо зацепени. Тогава при завой с малък радиус (респективно голяма разлика в ъгловата скорост на външно и вътрешно колело), можеш да прецакаш раздатката ако триенето е достатъчно голямо (сух асфалт и добри гуми например). Така ли е?
                    Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Terrano full-time или part-time 4x4

                      Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                      Грешката в сметката е обслужване на газовото, ако е и по-съвременна- газов инжекцион-каране поне някоко км. на бензин докато вдигне поне 30 градуса охлаждащата течност/това може и да се избегне/.Т.е. най-големият ти разход е на бензин, ако караш на дълги разстояния си струва , ако караш по 2-3 км-май дизела е по- добре.
                      Лично аз предпочитам едно гориво и 1 горивна система за поддръжка.
                      Дали е хубаво на газ-ами на мене не ми харесва-всички автомобили които съм имал съм им слагал газово-пропан, метан..., въпреки профилактиките на всяка година две - на ново процедурата.После проблеми с охлаждащата система , щото некачествени маркучи, немарливи газаджии.
                      Единствено на метан съм нямал още проблеми и то предполагам , защото си взех уредбата нова, а километрите които съм я ползвал не надхвърлят 30000.Това не значи че не съм ходил след газаджии-немърлива работа-проверка за утечка - няма!Това нещо бидонообрзното го пълнят с 220 атмосфери и най-често не ароматизират метана и не мирише.Оторизиран сервиз!!!!!!
                      Смениха ми бутилкатав рамките на 2-та седмица.Ами ако не се бях светнал и си бях палнал цигарка на затворен прозорец, щото тогава беше - 15 градуса, а аз обичам да пуша.После ходих още два пъти за настройки, аз му казвам работи богато, той си гледа газ анализатора и ми казва бедно работи.Човърка, кошницата още по- зле.Накрая ми писна, нито на бензин върви нито на газ, изхвърлих им плочката, разпробих моноинжекцията, щуцерче, ред други тъпотии, да я накарам да има разреждане , щото вентури ефекта се губи при моното-накрая-алелуя, работи и на двете горива.
                      Не щат да ми зареждат в Търново, щото прегледа ми не бил подновен.Караите бензинови мотори на газ.Нека да ми излиза с 5-7 лв на 100км по- скъпо на нафта.Смятам, че си струва удоволствието.
                      За вървежа на газ няма да говоря, а за метан не ми се и споменава, но ако искаш да се движиш евтино- не ти трябва джип.На метан в момента -просто не си струва инвестицията.На газ ....., по-добър компромис , но компромис, при това не малък.
                      На ГАЗ не съм карал и не съм поддържал. Просто споделям прочетеното в темите. А и честно бих предпочел един бензин В8 4,7 на газ пред моя дизел, ама като го вземах имаше акциз
                      Вървежа на газ зависи изцяло от настройките - може да върви и да харчи, може да не върви и да не харчи
                      Грандоман WJ 3.1 QD

                      Коментар


                      • #26
                        До: Terrano full-time или part-time 4x4

                        Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                        Капи, ама едно нещо не капим. В момента знам, че като включа 4H, имам задвижване и на двете оси. Излиза, че ако хъбовете са ръчни, освен манипулацията със скоростния лост (включване на 4H), трябвя да изляза от кабината и да извърша втора - при предните колела. Така ли да те разбирам? И ако е така какво му е предимството? И още нещо : доколкото съм чел, при 4H няма проблем с движението по твърда настилка, понеже дифовете си работят и ляво и дясно колело може да се въртят с различни скорости. Проблемът с твърдата насилка се появява при 4L, когато настъпва блокаж на дифа и всички колела са твърдо зацепени. Тогава при завой с малък радиус (респективно голяма разлика в ъгловата скорост на външно и вътрешно колело), можеш да прецакаш раздатката ако триенето е достатъчно голямо (сух асфалт и добри гуми например). Така ли е?
                        За какъв джип говорите? Защото терано с твъд блокаж май няма, най - много LSD отзад ...
                        Грандоман WJ 3.1 QD

                        Коментар


                        • #27
                          До: Terrano full-time или part-time 4x4

                          Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                          Капи, ама едно нещо не капим. В момента знам, че като включа 4H, имам задвижване и на двете оси. Излиза, че ако хъбовете са ръчни, освен манипулацията със скоростния лост (включване на 4H), трябвя да изляза от кабината и да извърша втора - при предните колела. Така ли да те разбирам? И ако е така какво му е предимството? И още нещо : доколкото съм чел, при 4H няма проблем с движението по твърда настилка, понеже дифовете си работят и ляво и дясно колело може да се въртят с различни скорости. Проблемът с твърдата насилка се появява при 4L, когато настъпва блокаж на дифа и всички колела са твърдо зацепени. Тогава при завой с малък радиус (респективно голяма разлика в ъгловата скорост на външно и вътрешно колело), можеш да прецакаш раздатката ако триенето е достатъчно голямо (сух асфалт и добри гуми например). Така ли е?
                          Прочети пак какво съм написал, ама мислейки. После си купи джипка с автоматични хъбове, вкарай я няколко пъти в голямата кал, и като цъфне автоматичния хъб (ако имаш късмет, щото понякога цъфва предния диф), може да ми се обадиш да ти кажа от къде да си вземеш най-бързо ръчни (или преден диф де - и тях знам къде ги продават)

                          А 4L и блокаж нямат нищо общо. Блокаж се пуска отделно и далеч не всяка джипка го има, а по-скоро 80% от джипките го нямат. LSD-то е друго, и не е блокаж, и си е "пуснато" постоянно.

                          При завой има разлика между оборотите на предния и задниа мост, освен между лява и дясна гума на всеки мост. Това значи товар върху трансмисията, при това не малък, ако сцеплението е добро. А като изключиш от скорост и оставиш по инерция, джипката започва да спира, все едно си натиснал спирачка. Цялото това усилие го поема трансмисията, или по-точно всичко от раздатката нататък.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Terrano full-time или part-time 4x4

                            Първоначално публикуван от buysell Преглед на мнение
                            За какъв джип говорите? Защото терано с твъд блокаж май няма, най - много LSD отзад ...
                            Всичките Terrano са с LSD. Без LSD няма.

                            А с твърд блокаж има, ако дадеш едни пари и си сложиш. Става от Patrol. Дифа е същия.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Terrano full-time или part-time 4x4

                              Прочетете какво означава парт-тайм джип колко пъти го виждам обяснено из този форум, и се никой не го прочита

                              Терано като парттайм джип няма междинен диференциал, и при 4Н не е добре да се кара на сух асфалт. 4Л е същото. Казват че може да се пренатовари раздатката от каране по асфалт с включено 4Н. При мен е имало само много усилено и неравномерно износване на предните гуми, за щастие.

                              Предимството на ръчните хъбове е че не се чупят за разлика от автоматичните. За сметка на това са хамалогия. Подходящи са главно при интензивни и преобладаващи разходки извън пътя на много кал и сняг.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Terrano full-time или part-time 4x4

                                Първоначално публикуван от trancedrift Преглед на мнение
                                За сметка на това са хамалогия.
                                Глей да се не скършиш.

                                Аз ги карам включени цяля зима. А от това му е по-добре на предния диф, щото се маже. Изключвам само като имам магистрално пътуване В градски условия нито ще се усети някаква разлика във вървежа, нито в харча.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X