Чудех се дали да пиша, но в крайна сметка прецених , че на някой може да му е от полза моя опит в областта на диагностиката. Диагностицирането състоянието на ДВГ с мерене на компресия е много неточен и подвеждащ метод. Ще обясня защо. Първо защото е пряко зависим със състоянието на стартера и акумулатора(докато стигнеш до последния цилиндър и оборотите на стартера са паднали (може и с малко но все пак са)). Второ ако има електрическа дроселна клапа тя трябва да е отворена за да влиза въздух за да е вярно измерването. Трето ако в горивната камера попада масло по една или друга причина показва голяма компресия а тя е измамна. По верен метод е надуването със сгъстен въздух и отчитането пада на налягане му на този въздух. В тази случай може да бъде поставен чувствителен манометър на капачката на разширителния съд(така може да се види дали има пропуск на гарнитура, глава . Ако има клапан изпуска в съответния колектор. Ако има надран цилиндър или износени сигменти има изтичане в картера, Чрез надуване на различни нива на буталото може да се проследи и износването на цилиндъра от ДМТ до ГМТ. Използвам този метод повече от 20 години и при автомобили и при трактори, комбайни и винаги ми е кавал какво мога да очаквам преди да разглобя. Ползвам и ендоскоп, но надуването с въздух си е точно имитиране на горивен процес. Ако съм, досадил моля да бъда извинен!
И аз да добавя от моя опит,че надуването в цилиндъра също не е показателно за гарнитурата на главата при надуване с 10бара в цилиндъра мехури в радиатора - разширителен съд няма,но реално колата надува това е така защото при сгъстяването налягането е приблизително 30 бара а при запалване в пъти повече. Успех с ремонта на Спарки
Не разчитам на мехури видими .На мястото на капачката се поставя преправена оригинална капачка с много чувствителен манометър (макс до 1атм), дето като барнеш маркуча и реагира, Надуваш и гледаш стрелката ...показва (не говоря за мехури) може с малко но стрелката реагира в промяната на налягането. Поне при мен се получава. Ако не с друго поне имам късмет с откриването на повредите.
Не е. Съвсем нормална диагностика, че даже и със живи данни. За подробности тук: http://www.ecutalk.com.au/
Линка, който си дал е за бензиново терано 1. Кодовете са меко казано наринати и предполагам че не всички са коректни по отношение на дизели.
За коректни кодове за дизелови терано 2 тук: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=224728
Процедурата с кламера е само за кодовете за грешки. За живи данни се ползва четец (който съм показал по-горе в темата) + ecutalk софтуера, към който съм дал линк.
Четец евентуално може да има в "програматорибг" - питайте google и ще излезе. Моят го взех от там, но беше отдавна. Ако няма - в eBay има предостатъчно.
Последно редактирано от sparkybg; 20-01-18, 21:55.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Към който притежава возило с тоя мотор - проверете си свещите ако не сте, а най-добре направо ги сменете с метални вместо керамични. Керамичните се трошат и правят бели.
Поръчах подгревни свещи 5939(металните) и получих усложнения за доставката . Влезнахме в преписка и очаквам оспорване за гаранцията.
Всъщност проблем от керамиката идва от върнатия километраж преди продажбата. Ако доставчика не ми даде гаранция за металните, ще си взема керамични.
В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
В. Иванов
Нещо нищо не разбрах. Проблема на керамиката е че за да си сигурен в нея трябва да я сменяш на 50-60000км. Другия проблем е че поради конструкцията си и високата температура съществуват спекулации че натоварва топлинно главата около себе си.
Гаранция за какво искаш? Автомобила ти още е в гаранция ли е?
Иначе при мен новото е че пристигна това:
Дроселовото тяло беше засрано доволно, интеркулера е повреден при ваденето, иначе всичко останало изглежда ОК.
И първата изненада - двигателя е със заводски едномасов маховик. И съм сигурен че е заводски - съединителя си му е оригиналния - по много неща си личи че там никога не е пипано. А мислех че всичките трилитрови са с двумасови.
Всъщност по двигателя май нищо никога не е отваряно - знам как изглеждат заводски затворени капак на клапаните и предни капаци и определено не бяха пипани. В тоя смисъл вече съм почти съвсем сигурен че оригиналния двигател на тераното ми е отварян. Само ум не ми побира защо по дяволите са оставили старите свещи.
Турбото е в добро състояние. Пратили са ми даже и стартера и компресора на климатика.
За повече не остана време. Нямах и нужните болтове за да го кача на стойката, та ще си повиси на веригите ден-два. После го започвам и докато не стане на кванти няма да мирясам.
Сега се търси наистина як гайковерт, може би на 3/4, с цел сваляне на гайката на ремъчната шайба на коляновия вал. В моето гедоре дори нямам толкова голям камък (нещо като 40мм вероятно).
Последно редактирано от sparkybg; 01-02-18, 23:22.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Сега се търси наистина як гайковерт, може би на 3/4, с цел сваляне на гайката на ремъчната шайба на коляновия вал. В моето гедоре дори нямам толкова голям камък ..............
Това е проблем. Един ДВГ го карах в камионски сервиз, щото макар и с камионски гайковерт (взет на заем), с мойте компресори не успях да го развия. А единия компресор е доста сериозен.....
Пробвай с гайковерт назаем, дано се развие. Камък ще ти дам.
Коментар