Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

    Днес тръгнах да направя малко изпитания в реални условия. За съжаление, още в самото начало стана нещо, което по принцип винаги ме е притеснявало при електрическите вентилатори - просто в един момент останах без духалки.
    На първо четене изглежда, че е заминало реле. В крайна сметка подадох маса директно на малкия вентилатор (просто нямах под ръка достатъчно дебела жица, която да издържи на тока на големия) и се прибрах без проблеми с постоянно включена перка.

    Явно ще се наложи освен преработване на закрепването на датчика, да се препипа и електрическата инсталация. При всички положения мисля, че ще е добра идея да се разделят двете перки, като може би няма да е лошо малката да се пуска отделно и ръчно, без да е зависима от работата на голямата, както е сега (така си беше и фабрично).

    Отделно ми се ще кутията с релетата да се изведе на по-сгодно място, защото, както е сега, дори и да имах резервно 50А реле, смяната му не ще да е от най-лесните и бързи упражнения.

    Първоначално публикуван от kograman Преглед на мнение
    А тази тръба не може ли да е гумена?на повечето коли е гумен мъркуч,може би по тази причина че метала по бавно изтива и работят постоянно перките?
    А как да закрепя датчика на гумена тръба? И то така, че да не излети при дивите сътресения, които се получават при бързо каране по черно.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

      И при мен на дневен ред са датчици и перки. Голяма бъзикня е докато се намери оптималния вариант. Аз сгреших още с избора на ел. перка - сложих 12 волтова перка на 24 волтова инсталация. Резултата беше винаги един свършил акумулатор и вследствие на това загряваща кола, и накрая отказ да завърти стартера. Проблема го реших с монтирането на 24 волтов вентилатор СПАЛ.
      Датчика го сложих на долния маркуч, защото всичките коли , които гледах бяха с датчик в долната част на радиатора в близост до изхода. Смених 2-3 датчика докато намеря последния от някакво Ауди, на датчика пише само 80*. Но пак ще го сменям понеже при изкачване на продължителен баир и при шофиране в задръствания температурата се покачва над средата. Новия датчик е най студения , който намерих на пазара и той ако не стане ще преместя датчика на горния маркуч - поне горещи датчици бол.
      Иначе от вентилатора съм доволен, макар че е от тънките, смогва да охлажда и е икономичен - 8,5 А.
      Ето снимки:

      Преди


      Сега


      Ето и как съм монтирал датчика - продават водни арматури (тройници) с резба 22х1,5 - пластмасови са само вложката с резбата е метална:

      Коментар


      • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

        Първоначално публикуван от Цанко Преглед на мнение
        Иначе от вентилатора съм доволен, макар че е от тънките, смогва да охлажда и е икономичен - 8,5 А.

        ...

        Ето и как съм монтирал датчика - продават водни арматури (тройници) с резба 22х1,5 - пластмасови са само вложката с резбата е метална:
        В сравнение с моя змей-горянин, SPAL-ът е направо свръхикономичен.
        Какъв е диаметърът и покрива ли добре радиатора? Дифузьорът ти ли си го правил?

        А тези водни арматури как се отнасят към високи температури и по-агресивна околна среда?
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

          Диаметъра е близък до максималния който се събира на радиатора. За точния размер може да погледнеш в сайта на Адвенчъркар Варна - моя е най големия от тънките. Ако в бъдеще имам проблем (по газопроводи и подобни) ще го сменя с дебел само че те харчат повече, но не вярвам да се наложи. Имай обаче впредвид , че при 24 волта ампеража е наполовина.
          Въздухозаборника ми го изработиха в една фирма по мой чертеж.
          А тези тройници са направени точно за това (продават ги в магазин за водни съединения). Само трябва да се внимава при затягане на датчика - има опасност металната вложка да превърти.

          Коментар


          • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

            Първоначално публикуван от Цанко Преглед на мнение
            ... Имай обаче впредвид , че при 24 волта ампеража е наполовина...
            И на половина да е, моя малкият дърпа 15-на А, а големият е над 30.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

              Все си мисля че на сътресения гуменият мъркуч има повече шансове отколкото металната тръба,би поел повече вибараций най малко,на колегата също е вариант с съединението а другото да е с мъркуч,при мен на Фронтерата е излято заводски гумата с датчика,остава варианта да търсиш по моргите от нещо готов муркуч или да го преправяш както на колегата Цанко,разлика и в двата варианта не би трябвало да има.
              Относно вентилаторите си търси такъв като на колегата с тънки перки,при тях дебита е много повече като струя,само че са по шумни,при мен на климатика е такъв с тънки перки и фучи на излитане,но върши работа един път.

              Успех!



              Поздрави

              Коментар


              • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                Е..ти, в какво приключение влезна...
                Дай да помислиме логично: От мотора излиза не по малко от 85 - 90*.
                Ти си с датчик 82 включва, 77 изключва. Логично трябва да работят постоянно. Кога ще изкара 77* от мотора за да изключи?
                Защо първо не пробваш с другия датчик, 84/79 ли беше?
                Долната тръба с муфата запази ли я?
                Последно редактирано от Аndro 160; 21-07-08, 12:11.

                Коментар


                • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                  Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                  Дай да помислиме логично: От мотора излиза не по малко от 85 - 90*. Ти си с датчик 82 включва, 77 изключва. Логично трябва да работят постоянно. Кога ще изкара 77* от мотора за да изключи? Защо първо не пробваш с другия датчик, 84/79 ли беше?
                  Долната тръба с муфата запази ли я?
                  Е и аз така си мислех и затова сложихме първия датчик след радиатора.
                  Сега пък направих конфигурацията точно според схемата на Янко, ама, противно не неговите данни, при мен нещо не щат да спират.

                  Другият датчик си е още долу, а долната тръба ще си стои там, където си е, защото си е щатно там.

                  Като оправяме електрическата част, смятам да кача стария датчик горе и да пробвам с него какво ще стане.
                  Лошото е, че времето ми е съвсем дефицитно. Хубавото е, че във всеки един момент, ако реша, мога да върна старата перка с виското.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                    Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение

                    Като оправяме електрическата част, смятам да кача стария датчик горе и да пробвам с него какво ще стане.
                    Пробвай и с новия датчик долу.

                    Коментар


                    • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                      Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                      Пробвай и с новия датчик долу.
                      Така или иначе, тъй като нямам тапа, ролята й ще се изпълнява от някой от датчиците. Като им разменя местата пробата става лесно. Само трябва малко рязане и запояване на жици, че са предвидени за различни букси.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                        Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                        Като им разменя местата пробата става лесно. Само трябва малко рязане и запояване на жици, че са предвидени за различни букси.
                        Смених местата на датчиците, а горе смених и металния тройник с пластмасов. Благодаря на Цанко за съдействието!
                        Сега остава да оправим останалите работи по електриките.

                        Междувременно карах джипката из София и наоколо само с малкия вентилатор, включен да върти постоянно. На градско и малко извън стрелката се държи в положение 1/4 - 1/3, като при изкачвания стигаше до малко под 1/2. Т.е. - температурата е по-ниска, отколкото беше при системата с датчика долу. Вярно, че тия дни времето е по-хладно де.

                        Работата само на малката перка почти не се усеща по стрелката на щатния волтметър.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                          Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                          ... Междувременно карах джипката из София и наоколо само с малкия вентилатор, включен да върти постоянно. На градско и малко извън стрелката се държи в положение 1/4 - 1/3, като при изкачвания стигаше до малко под 1/2. Т.е. - температурата е по-ниска, отколкото беше при системата с датчика долу. Вярно, че тия дни времето е по-хладно де ...
                          Вчера беше "петък - ден на майстора" и по този повод се наложи да се работи така:






                          Променихме инсталацията така, че включването на малката перка да не зависи от голямата (и още в същия ден се разбра колко добре сме направили) и сменихме релето.

                          За съжаление, отново не стана да направя тестове като хората. Едва що попривършихме и се оказа, че трябва да се ходи на спасителна акция в гората. Още при качването от Кремиковци нагоре установих, че работи само малкият вентилатор. Причината смятам за ясна - единственото реле на 50А, което успях да намеря, се оказа много китайско, с тесни крачета, които явно не дават добър контакт.
                          В резултат - всичко беше ОК, докато тествахме връзките на място. Като сложихме нещата по местата им и подкарах - цъ!

                          На 1-2 пъти проклетията проработи след удар по кутията, в която са релетата, но после съвсем спря да се включва големият хеликоптер.
                          Добрата новина е, че малкият вентилатор се справи доста прилично в тази ситуация. Като я пуснах да върти постоянно - удържа положението. Само на 1 доста стръмно и кално изкачване се наложи да дам 2 почивки (далеч преди стрелката да стигне до опасната зона).
                          А пък онзи заплес, дето караше, като си спомни, че може да пусне и парното, положението съвсем се нормализира ...

                          Проблемът обаче си остава. Моля, който може да ми каже къде мога да намеря читаво реле 12В 50А с 4 крачета (по-широки) - да свирка.
                          Търсих на един куп места (вкл. Пулсатор, Дом на камиона) - няма и няма.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                            Немско 40А устройва ли те?
                            Другия вариант 2 по 40 паралелно.

                            Коментар


                            • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                              Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                              Немско 40А устройва ли те?
                              То немско 40А сигурно ще е по-добро от китайско 50, ама знам ли. Производителят е сложил там 50А, така че първо ще пробвам да намеря читаво такова.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                                аз също живо се интересувам от читави релета, че моите залепват от време на време....


                                Малко се обърках от последните постове и другите подобни теми и не разбрах - кое ще включва малката перка и кое голямата....?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X