Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

    Намери удачни дифузьори за вентилаторите.
    Усили инсталациата им защото на практика на електрическите им се налага да работят почти непрекъснато!
    Ще дойде време да си го преместиш (радиатора) отзад.
    мрежа за боклуците и ситната кал.
    п.п.
    като те гледах как "плуваш" с патрула, чак ме хвана носталгия.
    ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

    Коментар


    • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

      Първоначално публикуван от Plamen_varna Преглед на мнение
      Намери удачни дифузьори за вентилаторите.
      Усили инсталациата им защото на практика на електрическите им се налага да работят почти непрекъснато! Ще дойде време да си го преместиш (радиатора) отзад.
      мрежа за боклуците и ситната кал.
      п.п. като те гледах как "плуваш" с патрула, чак ме хвана носталгия.
      Вентилаторите, които намерихме, са комплект в общ пластмасов дифузьор, който не е така дълбок и не изглежда така внушително както оригиналния патрулски, но предполагам, че в този си вид може и да върши работа. Това, естествено, предстои да бъде проверено на практика.
      Оригиналното окабеляване също е налично, а захранващите кабели имат доста солиден вид - някъде към 10 квадрата за големия. Релетата са 30-50 А.

      Мрежа за боклуците задължително ще трябва да се сложи, защото калта май я измихме, но радиаторът продължава да е пълен с осили. Ех, тези азимути ...

      А че си плувахме с Патрула - плувахме си. Като се сгреят амортисьорите - не ти трябва лодка ...
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

        Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
        ...Ръчното изключване на вентилаторите е предвидено за преодоляване на водни препятствия. За този режим смятаме да има и една червена предупредителна лампа, за да не взема някой път да се отплесна и да забравя да включа отново духалките.
        Направи си и някаква аудио-сигнализация, например зумер или клаксон. Когато терморелето включи, а вентилаторите са в принудително изключено положение, да почва да бръмчи, жужи или какъвто звук издава. Така, ако автомобилът е с работещ двигател, а ти си някъде около него и си забравил да включиш вентилаторите ще имаш някакво подсещане, че на моторетката и е топло и ако не вземеш мерки, ще стане въпрос за много пари.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

          Чавдаре,
          кое място си избрал за монтаж на термодатчика и при какви темп. режими ще работи?
          LZ1HRD

          Коментар


          • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            ... Направи си и някаква аудио-сигнализация, например зумер или клаксон. ...
            Идеята не е лоша. Не знам дали ще сложа пищялка, обаче на второ четене се замислям да разделим управлението на вентилаторите, като принудителното изключване се изведе на отделен ключ с предпазител от типа на този, та да се затрудни неволното му цъкване, особено от незапознати с особеностите на колата хора.

            Първоначално публикуван от hilllti Преглед на мнение
            кое място си избрал за монтаж на термодатчика и при какви темп. режими ще работи?
            За термодатчика Митко си хареса тръбата, разположена след изхода на радиатора (намира се под радиатора и е хваната с 2 болтчета за рамата). Не помня точно стойностите на датчика, но мисля, че първото ниво (включване на основния вентилатор) беше някъде около 83 градуса.


            Първоначално публикуван от Plamen_varna Преглед на мнение
            като те гледах как "плуваш" с патрула, чак ме хвана носталгия.
            Като си говорим за плаване - един видеопоздрав за всички патрулджии
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

              Ето и малко картинки за онагледяване:

              Двойка "хеликоптери"






              Все едно за патрулски радиатор са правени ...





              За закрепването си трябваше малко ТНТМ




              ама като има кой да го измисли и направи - няма ядове ...




              Ето ги вече сложени на мястото им









              Смятаме да използваме ето този датчик, ...




              който беше сложен тук ...









              Имам известни леки опасения дали някой път жиците на датчика няма да пострадат от някой по-чепат клон, но ще видим. Който го е страх от клони - не ходи в гората.

              П.П. Покрай датчика, в обектива попадна и още един елемент на "естествения тунинг" - усилването на корпуса на предния диф, което беше направено още след състезанието в Троян, където при движение на скорост по дълбоки коловози дифът понесе втори як удар в най-ниското си място. Беше се получила такава вдлъбнатина, та се опасявах, че 3-и удар на това място може или да скъса метала или да го доогъне така, че да опре в короната.

              Поради което Митко набързо спретна едно усилване ...




              Ако успея и това да издъня, най-вероятно вече ще ми трябва цял преден мост ...
              Последно редактирано от Чавдар (V93); 25-06-08, 18:17.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                Добре го е измислил Митко, като отвори термостата тогава да включи вентилатора.
                Поздрави!

                Коментар


                • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                  Вече има първи впечатления от работата на новите перки. Засега - от кратък тест в градски условия.

                  При работа на място датчикът задейства големия вентилатор, когато стрелката е доста близо до средата на скалата.
                  На празен ход не можахме да го докараме дотам, че да се включи и втората степен. Т.е. - и малкия вентилатор.

                  При движение констатирам, че стрелката на температурата стои малко по-високо, отколкото беше с вискомуфата. На няколко пъти отива почти в средата - нещо, което в градски условия не се случваше преди, когато стрелката мърдаше нагоре при по-продължително каране на по-високи обороти (примерно със 100 и отгоре на асфалт или при по-продължително изкачване).

                  Интересно е, че големият вентилатор се включва за сравнително кратко време и после спира, което предполага, че датчикът е отчел съответно спадане на температурата след изхода на радиатора. Това обаче не се забелязва много по стрелката на уреда.

                  Направих си експеримент и с принудително включване на 2-та вентилатора при стрелката в средата на скалата. Скоро след включването стрелката забележимо мърда надолу.

                  Притеснява ме това, че стрелката отива в средата на скалата дори при градско каране и се чудя какво ще се случи, когато двигателят бъде натоварен по-яко.

                  Естествено, предстоят тестове с по-сериозно натоварване в "бойни" условия.
                  Само че първите резултати ме карат да се чудя дали няма да се наложи да търся датчик, който да сработва на по-ниска температура (примерно веднага след като термостатът отвори) или пък да променим системата така, че още от началото да тръгват и двата "хеликоптера".
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                    Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение


                    Само че първите резултати ме карат да се чудя дали няма да се наложи да търся датчик, който да сработва на по-ниска температура (примерно веднага след като термостатът отвори) или пък да променим системата така, че още от началото да тръгват и двата "хеликоптера".
                    Хмъъ, май не е толкова просто колкото всички си мислехме.
                    Има зависимост термостат - датчик, термостата отваря на 82 гр., ще сложиш датчик на по ниска температура, ама не е сигурно и той дали ще задейства докато не отвори термостата, щото там е студено.

                    Коментар


                    • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                      Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                      Хмъъ, май не е толкова просто колкото всички си мислехме.
                      Има зависимост термостат - датчик, термостата отваря на 82 гр., ще сложиш датчик на по ниска температура, ама не е сигурно и той дали ще задейства докато не отвори термостата, щото там е студено.
                      Изобщо не мисля, че би имало смисъл да се слага датчик, който да работи при по-ниска температура от тази, на която отваря термостатът.

                      Мисълта ми беше евентуално да търся такъв, който да сработва не на 84, както е сега, а на 82. Т.е. духалките да започват да веят още с отварянето на термостата. И евентуално да започват да въртят веднага и двете.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                        Няма ли някъде по радиатора тапа за датчика?

                        Коментар


                        • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                          Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                          Няма ли някъде по радиатора тапа за датчика?
                          И така май няма да стане щото какво ще духа - полвината студен радиатор.
                          Тествай моя термостат.
                          Последно редактирано от Аndro 160; 09-07-08, 23:54.

                          Коментар


                          • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                            За момента съм склонен да мисля, че нещата опират най-вече до момента на задействане на вентилаторите (по-точно вентилатора, защото работи повече големият).

                            Иначе, при проба с принудително пускане и на двете духалки, въздухът, който издухва малкият вентилатор (който е от страната на изхода на радиатора) доста бързо от горещ става хладен. Това би трябвало да е индикация, че 2-те перки със сигурност се справят.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                              Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                              За момента съм склонен да мисля, че нещата опират най-вече до момента на задействане на вентилаторите (по-точно вентилатора, защото работи повече големият).

                              Иначе, при проба с принудително пускане и на двете духалки, въздухът, който издухва малкият вентилатор (който е от страната на изхода на радиатора) доста бързо от горещ става хладен. Това би трябвало да е индикация, че 2-те перки със сигурност се справят.
                              Така е защото докато не отвори термостата на практика нямаш никакво охлаждане, нито има циркулация, нито има вентилатори.
                              Като отвори перките набързо охладят и затвори, и пак същото.
                              Затова и стрелката ти стои все по средата.

                              Коментар


                              • До: Patrol GR (Y60) - Привеждане в годност за офроуд експлоатация

                                Сърце юнашко не трае, та набързо спретнахме един тест по трасето на газопровода над Бухово.

                                При каране по асфалта с до 80-90 км/ч - стрелката си стои в долната половина, леко клюмнала надолу.

                                При 90 км/ч и нагоре или по изкачване - леко се качва почти до средата на скалата. Примерно ей така




                                Това беше и положението в подножието на газопровода.

                                Горе положението вече беше друго:



                                Участъкът от газопровода го минахме един път, върнахме се обратно и повторихме опит.

                                Първия път карах с ел.вентилаторите в автоматичен режим. След първото качване проверихме - работеха и двата вентилатора.

                                При втория опит включих ръчно двата вентилатора още със старта.
                                Положението на стрелката след изкачването беше горе-долу същото като при първия опит.

                                Едва при теста се усетих, че в същност нямам база сравнение как е било положението при преминаване на този и подобни участъци с вискомуфата, защото имам навик на такива места да пускам парното превантивно.


                                П.П. Съжалявам за скапаните снимки, ама забравих да взема апарат и използвах ГСМ-а на навигаторката, който е с не особено добра камера, на всичкото отгоре детето беше оставило с включени някакви странни настройки на фотото.
                                Последно редактирано от Чавдар (V93); 10-07-08, 17:19.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X