Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Bi Xenon на Jeep-а

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Bi Xenon на Jeep-а

    Каквото и да правиш на фарове тип рефлектор не можеш да сложиш качествено ксенон. Особено на H4. Имаше една тема за "Китайските електрожени" дето престарал се модератор я беше захвърлил в темата за "Заваряване". Ако си стоеше, можеше да ти спести тия пари, които си дал. Потърси я, там има доста инфо.

    Накратко, ксенонът е ксенон, когато е с лещи. Всъщност и обикновени крушки с леща са перфектни. Много хора не разбират, че степента на осветяване зависи много повече от типа на фар - рефлектор или лупа, отколкото на крушката дето стои вътре
    Vitara 2.0 V6
    Honda CRV (Gen 1)
    Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
    ВАЗ 2131

    Коментар


    • #17
      До: Bi Xenon на Jeep-а

      Последно това биксенон ли е, или само къси, или само дълги?

      Ако е само едно, с тнтм определено става, макар и с непропорционални усилия. При биксенон лампата трябва да заема две точни положения и там вече става дявол over магаре.

      Цялото това разсъждение е приблизително, разбира се, и се основава на идеята за точков източник. Фарът очаква цилиндричен, волтовата дъга в ксенона е вретеновидна и това финишира като размазани граници на светлата и тъмната област на късите светлини. Но, това вече е за перфекционисти.

      За цветната температура - аз добре знам, че няма две еднакви крушки, но разликите могат да бъдат в рамките на приемливото. Най-евтините 6000к каквото и да ги правиш, синеят на насрещните, а на теб докарват призрачна сивота и лошо контурно възприемане на осветените обекти. В мъгла и прах правят синкава пелена пред машината и определено са много по-зле от обикновен халоген. Светлина около 6000к е удачна само ако имаме мощен и повсеместен източник, като Слънцето. Иначе получаваме вечерния сумрак на квадрат. Правилният избор е около 4500к или даже малко по-надолу, но такива HID лампи не се правят лесно.

      Коментар


      • #18
        До: Bi Xenon на Jeep-а

        Има един момент, който се изпуска от непосветените
        Реалният цвят на крушката зависи също така и от баласта.

        И за колегата - Н4 ти уреждам веднага, е не за 90 долара, ама пък работещи прилично
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #19
          До: Bi Xenon на Jeep-а

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Реалният цвят на крушката зависи също така и от баласта.
          Зависи, но колко? Освен когато баластът отдава 10 вата вместо 35 и не успява да изпари част от работното вещество - тогава цветът е малкит проблем.

          Коментар


          • #20
            До: Bi Xenon на Jeep-а

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Зависи, но колко? Освен когато баластът отдава 10 вата вместо 35 и не успява да изпари част от работното вещество - тогава цветът е малкит проблем.
            Много - не ме питай защо, не знам. Но е факт. Мога да го демонстрирам. Няма разлика в живота на крушката и/или баласта.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #21
              До: Bi Xenon на Jeep-а

              ще ми го покажеш при случай, любопитно ми е.

              Коментар


              • #22
                До: Bi Xenon на Jeep-а

                Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                Накратко, ксенонът е ксенон, когато е с лещи. Всъщност и обикновени крушки с леща са перфектни. Много хора не разбират, че степента на осветяване зависи много повече от типа на фар - рефлектор или лупа, отколкото на крушката дето стои вътре
                Това разбира се не е вярно. Има много коли оригинално с рефлектори и ксенони и си светят перфектно. А явно не си виждал АUDI 100 с лупи и халогенни крушки - като свещички са. Явно не си виждал и един и същ модел фарове оригинално с ксенони респективно халогенни крушки. С халогени е пълна пародия.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • #23
                  До: Bi Xenon на Jeep-а

                  Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                  Това разбира се не е вярно. Има много коли оригинално с рефлектори и ксенони и си светят перфектно. А явно не си виждал АUDI 100 с лупи и халогенни крушки - като свещички са. Явно не си виждал и един и същ модел фарове оригинално с ксенони респективно халогенни крушки. С халогени е пълна пародия.
                  Има и чисто нови модели автомобили, които са с фабрични ксенони и рефлекторни фарове - напр. Нисан Кашкай, Субару и др.
                  ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                  Volvo XC90 D5 Executive '12
                  Volvo XC60 D5 Summum '11
                  Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                  Коментар


                  • #24
                    До: Bi Xenon на Jeep-а

                    Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                    Това разбира се не е вярно. Има много коли оригинално с рефлектори и ксенони и си светят перфектно. А явно не си виждал АUDI 100 с лупи и халогенни крушки - като свещички са. Явно не си виждал и един и същ модел фарове оригинално с ксенони респективно халогенни крушки. С халогени е пълна пародия.
                    Това, че някой инженер си е оставил ръцете, не променя принципа. Ако са се старали една и съща оптика да работи при халогени и ксенон, това е закономерен резултат.

                    Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                    Има и чисто нови модели автомобили, които са с фабрични ксенони и рефлекторни фарове - напр. Нисан Кашкай, Субару и др.
                    Всъщност "лупите" и "рефлекторите" не се различават принципно. Зад лупата има рефлектор, пред обикновения рефлектор има стъкло със сложна форма. Проектират се по еднакъв начин, приблизително.

                    Единствено принципно различни са рефлекторите със сложна форма, пред които стъклото е плоско. Тяхното проектиране и производство, обаче, все още имат доста трески за дялане. Те са и най-чувствителни към формата и разположението на светлинния източник. Заслепяват безгрижно даже заради по-стари халогенни крушки.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Bi Xenon на Jeep-а

                      Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                      Има и чисто нови модели автомобили, които са с фабрични ксенони и рефлекторни фарове - напр. Нисан Кашкай, Субару и др.

                      Аз имах предвид точно това - MITSUBISHI OUTLANDER.
                      Най ме е страх от хора без мечти...

                      Коментар


                      • #26
                        До: Bi Xenon на Jeep-а

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Това, че някой инженер си е оставил ръцете, не променя принципа. Ако са се старали една и съща оптика да работи при халогени и ксенон, това е закономерен резултат.
                        Единствено принципно различни са рефлекторите със сложна форма, пред които стъклото е плоско. Тяхното проектиране и производство, обаче, все още имат доста трески за дялане. Те са и най-чувствителни към формата и разположението на светлинния източник. Заслепяват безгрижно даже заради по-стари халогенни крушки.
                        Щом смяташ, че инженерите на новата ML-класа на Мерцедес са си оставили ръцете, така да е. Там фара е с лупа и халоген и като екстра се поръчва ксенон, като разликата в количеството светлина е осезаемо, за цвета няма да коментирам.

                        Рефлекторите със сложна форма отдавна са им издялали треските - правят рязка граница между осветена/неосветена част при къси светлени (което изключва всякакво заслепяване), дават много светлина,(50-60 lux) даже и с халогенна крушка и т.н. Все неща които не е отдаваха много добре на стария тип фарове.
                        Най ме е страх от хора без мечти...

                        Коментар


                        • #27
                          До: Bi Xenon на Jeep-а

                          Цветната температура казвате... интересно тогава как така се получава че и на двете ми возила с ксенони, и двата фара си светят съвсем еднакво като цветова температура, а именно 4300К. (сега, дали е точно 4300К е друг въпрос, но си светят еднакво).

                          Това че крушката излиза по-напред няма значение. Има значение как е разположено балончето вътре спрямо реотанчето на халогенката, а това се проверява съвсем лесно като ги сложиш една до друга и им изравниш цоклите. Ако са в едно и също положение, значи не е това проблема.

                          По-скоро проблема е че нямаш ламаринка ПРЕД крушката. На халогенката предната част на крушката е боядисана, и това играе ролята на ламаринката пред крушката. На ксенона отпред няма нищо.

                          Сега за фаровете и стъклата - най-общо са 3 вида.

                          1. Класическите с релефно стъкло. Релефното стъкло е нещо ала френелова леща, или по-точно комбинация от няколко. Рефлектора е гладък, но и той е съобразен с крушката и стъклото.
                          2. С гладко стъкло и сложен рефлектор - стъклото тук не играе. Играе само рефлектора, който е проектиран така че да прави това, което прави релефното стъкло на горния вид. Предимството е че има по-малки загуби, понеже на стъклото няма нищо. При горния вид фарове светлината идва от крушката, отразява се в рефлектора, и минава през грапавото стъкло, където допълнително се "обработва". Работата е там, че при "обработката" от стъклото, поради производствени недостатъци и чисто физични явления, се получава допълнително разсейване и загуби. При фаровете с гладко стъкло всичко това се върши от рефлектора, а загубите в стъклото са минимални.
                          3. С лещи - тук вече си е изцяло въпрос на проектиране и има всякакви решения. Предимството на читавите е че фара може да се настрои много прецизно докъде да свети, без да заслепява насрещните.

                          Няма принципен проблем да се сложат ксенони на всякакъв фар, стига да са налице всички ламаринки и засенчвания, които има оригиналната крушка, и положението на балончето на ксеноновата крушка да отговаря на позицията на реотанчето на халогенката. Точно там е проблема. При мен например на H4 трябва да се добави една ламаринка, която да се движи заедно с крушката, и при къси светлини напълно да затваря прозорчето, през което минава светлината, когато си на дълги. В момента от светлината, която минава от там, се получава отблясък нагоре, който при определена позиция на насрещните ги заслепява.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Bi Xenon на Jeep-а

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            ...Няма принципен проблем да се сложат ксенони на всякакъв фар, стига да са налице всички ламаринки и засенчвания, които има оригиналната крушка, и положението на балончето на ксеноновата крушка да отговаря на позицията на реотанчето на халогенката. Точно там е проблема. При мен например на H4 трябва да се добави една ламаринка, която да се движи заедно с крушката, и при къси светлини напълно да затваря прозорчето, през което минава светлината, когато си на дълги. В момента от светлината, която минава от там, се получава отблясък нагоре, който при определена позиция на насрещните ги заслепява.
                            Проблем няма, но всеки голям като площ фар след монтаж на виетнамски ксенон почва да дразни и да пречи на насрещно каращите. Проблемът не е само в монтажа, центрирането и насочването на ксеноновата крушка. След HID конверсията фарът почва да свети значително по-ярко и насрещно движещите се виждат два огромни ярки обекта, които всъщност пречат. При фаровете с лупи тоя проблем е значително по-слабо изразен. Не случайно на някои от стандартните халогенни крушки с повишен интензитет пише, че не са разрешени за употреба в ЕС. С тях също се получава подобно заслепяване.
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #29
                              До: Bi Xenon на Jeep-а

                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Проблем няма, но всеки голям като площ фар след монтаж на виетнамски ксенон почва да дразни и да пречи на насрещно каращите. Проблемът не е само в монтажа, центрирането и насочването на ксеноновата крушка. След HID конверсията фарът почва да свети значително по-ярко и насрещно движещите се виждат два огромни ярки обекта, които всъщност пречат. При фаровете с лупи тоя проблем е значително по-слабо изразен. Не случайно на някои от стандартните халогенни крушки с повишен интензитет пише, че не са разрешени за употреба в ЕС. С тях също се получава подобно заслепяване.
                              Къде какво пише и друг път сме казвали че е съвсем друг въпрос. Една от целите на всичко това е да си купуш заводски ксенонов комплект на десеторна цена.

                              Обясни ми факта че куп заводски возила с фабрични ксенони твърде често са ме заслепявали повече от тия с китайските?

                              Просто някои фарове са калпави, а други - не. И при обикновените и при лупите. А и при лупите има адски нескопосано направени, така че и те не са панацея. Та там каквото и да сложиш, все светят криво.

                              За фаровете си има ясни критерии къде как и колко да светят, и при това има и къде да се измерят. Ако отговарят на тия норми, отговарят, и толкоз. Макар че и тогава все ще се намери някой, на когото да пречиш. Ама, дето се вика "Кьорав карти не играе", разбирай - не кара нощем.

                              Единствената обективна оценка е меренето. Другото е чесане на езици.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Bi Xenon на Jeep-а

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                ...За фаровете си има ясни критерии къде как и колко да светят, и при това има и къде да се измерят. Ако отговарят на тия норми, отговарят, и толкоз...
                                Добре де, норми... мерене... критерии... ала-бала... Ти чел ли си ги тия норми? Сигурен ли си, че в тях няма лимит на максималния интензитет за единица площ? Говорим за автомобила погледнат фронтално, а не за осветеността на пътното платно.
                                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                                И коментаторите...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X