Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Bi Xenon на Jeep-а

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Bi Xenon на Jeep-а

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Добре де, норми... мерене... критерии... ала-бала... Ти чел ли си ги тия норми? Сигурен ли си, че в тях няма лимит на максималния интензитет за единица площ? Говорим за автомобила погледнат фронтално, а не за осветеността на пътното платно.
    Няма и нужда. Насрещните се заслепяват от това, което идва директно от фара. А колко е то, зависи от конкретното изпълнение на фара, а не толкова от вида му.

    Мисълта ми е друга - да казваш че ксенон става само за лупа е неаргументирано, най-малкото, защото заслепяването не зависи толкова от вида на фара, а от конкретното изпълнение. Просто има калпави фарове, правени в нечий мизерен китайски, виетнамски, индийски, или какъвто искаш гараж. Отделно си има зле конструирани фарове от всякакъв вид, които са си калпави още докато са проектирани. Балончето на "виетнамските" и марковите ксенонови крушки е близко като размер и конструкция, а плазмата вътре си е все тая - физика. При това балончето е близко по габарити до халогенното реотанчанче. Другото е въпрос на оптика.

    А нямам нужда да чета нормите, понеже няма да правя лаборатория за това. Когато искам, просто ще отида да ми премерят фаровете, и те ще кажат - да или не. Там мерят и интензитет в различните зони, освен чисто геометрично как се представят. Ако беше само до геометрия мога да си премеря всичко и сам с рулетката - всяка вечер като паркирам срещу мен има гараж - вижда се перфектно как светят и до къде.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #32
      До: Bi Xenon на Jeep-а

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Балончето на "виетнамските" и марковите ксенонови крушки е близко като размер и конструкция, а плазмата вътре си е все тая - физика.
      Марковите и китайските ментета нямат нищо общо. Просто китайците използват изключително евтини материали. Цвета им е синкав, без значение какво пише на опаковката, а количеството светлина е 30-40% по малко от марковите. Да се твърди обратното е несериозно. А при баластите е още по зле. За разлика от марковите китайските не следят за ток, напрежение и т.н. Просто пуска някакво напрежение, колкото да свете там нещо. Квалитетните фирми не произвеждат ксенони за Н4, Н11, Н7 и т.н. Това е много показателно.
      Най ме е страх от хора без мечти...

      Коментар


      • #33
        До: Bi Xenon на Jeep-а

        Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
        Марковите и китайските ментета нямат нищо общо. Просто китайците използват изключително евтини материали. Цвета им е синкав, без значение какво пише на опаковката, а количеството светлина е 30-40% по малко от марковите.
        Заповядай да покажа, та да се убедиш че хем светят еднакво, хем нямат нищо общо със синкавост. Друг е въпроса че и при китайските има и от едните, и от другите. Въпрос на някой и друг долар отгоре.


        Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
        А при баластите е още по зле. За разлика от марковите китайските не следят за ток, напрежение и т.н. Просто пуска някакво напрежение, колкото да свете там нещо.
        Колега, да се твърди нещо, от което очевидно нямате ни най малка представа е несериозно. Ако имахте и най-бегла представа от електроника и от физиката на тоя тип лампи, щяхте да сте съвсем наясно, че твърдението ви пред човек, дето има представа от тия неща е най-малкото смешно. Ако всичко беше едно към гьотере, тоя тип крушки просто изгарят твърде бързо, а често и твърде ефектно. Да, някои китайски баласти имат проблеми, но те са от съвсем друго естество.

        Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
        Квалитетните фирми не произвеждат ксенони за Н4, Н11, Н7 и т.н. Това е много показателно.
        Нямат и нужда. Та са си платили едни пари където трябва, и разработват и продават цели системи, предимно за новите коли, струващи неколкократно реалната си цена. За какво им е да се занимават с глупости? Съвсем са наясно че конкуренция на китайците по цена не могат да правят, затова и са си вързали гащите по тоя начин.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          До: Bi Xenon на Jeep-а

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ...Нямат и нужда. Та са си платили едни пари където трябва, и разработват и продават цели системи, предимно за новите коли, струващи неколкократно реалната си цена. За какво им е да се занимават с глупости? Съвсем са наясно че конкуренция на китайците по цена не могат да правят, затова и са си вързали гащите по тоя начин.
          Нещо гнило има на HID пазара... Именитите фирми продавали скъпо, щото...
          Защо ли тогава китайците не продават цели системи за първоначални вграждане. На повечето клиенти им е все тая дали фаровете са произведени от Хела (Германия) или от Хала (Китай). Автомобилните фирми открай време "цепат стинката" и всяко поевтиняване им е добре дошло. Може още да не са чули за китайците?
          В същото време много хора твърдят, че нещо се продавало на многократно завишени цени, а не се захващат с производството му и да се видят в пачки. То вярно, че говоренето и производството не са едно и също, ама все пак...

          П.П.
          Каква е причината в момента да има две актуални теми за HID Конверсия и в двете да се пишат едни и същи неща?
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #35
            До: Bi Xenon на Jeep-а

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            Нещо гнило има на HID пазара... Именитите фирми продавали скъпо, щото...
            Защо ли тогава китайците не продават цели системи за първоначални вграждане. На повечето клиенти им е все тая дали фаровете са произведени от Хела (Германия) или от Хала (Китай). Автомобилните фирми открай време "цепат стинката" и всяко поевтиняване им е добре дошло. Може още да не са чули за китайците?
            В същото време много хора твърдят, че нещо се продавало на многократно завишени цени, а не се захващат с производството му и да се видят в пачки. То вярно, че говоренето и производството не са едно и също, ама все пак...
            Трябва сертификация, която струва пари. При това цялята система се продава като екстра, и могат да и вземат колкот си искат общо взето. Трудно се копира, понеже там съдят, и боли много.

            и т.н. и т.н.

            Цяля система, с пръскалки, и с местене на фаровете мога и аз да си направя, но ми е леко невъзможно да я лицензирам, поради цената.

            Китайците продават вече ксенони с лупи, между другото. Имаше даже тема някъде. И това е незаконно, ама свети като заводско.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              До: Bi Xenon на Jeep-а

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Заповядай да покажа, та да се убедиш че хем светят еднакво, хем нямат нищо общо със синкавост. Друг е въпроса че и при китайските има и от едните, и от другите. Въпрос на някой и друг долар отгоре.
              Колега, да се твърди нещо, от което очевидно нямате ни най малка представа е несериозно. Ако имахте и най-бегла представа от електроника и от физиката на тоя тип лампи, щяхте да сте съвсем наясно, че твърдението ви пред човек, дето има представа от тия неща е най-малкото смешно. Ако всичко беше едно към гьотере, тоя тип крушки просто изгарят твърде бързо, а често и твърде ефектно. Да, някои китайски баласти имат проблеми, но те са от съвсем друго естество.

              Ами първите ми думи са "китайски МЕНТЕТА".
              Аз не отричам цялата икономика на една държава с милиард и половина население. Естествено, че и там се произвеждат качествени стоки. Обаче, 99% от стоките които идват в България са големи дървета.

              От друга страна няма нищо смешно в твърдението, че няма как два продукта да са еднакви, с десет пъти разлика в цената. Просто използват много по евтени материали, морално остаряли технологии и т.н.

              Оригиналните крушки стареят, като си променят цвета и накрая стават розови и им се променя консумацията. При ментетата това става много-по бързо. Оригиналните блокове компенсират промяната на консумацията (прмяната в цвета не може да бъде компенсирана), като следят и тока и напрежението(има обратна връзка). Сам разбираш че дръпнатите пускат едни 85 волта и това е (да не говорим за пикове, не стабилизирани напрежения и т.н.). Ако закачиш един осцилоскоп лошо ще ти стане.

              А за физиката всичко е ясно. Съвсем малки количества замърсявания променят качеството драстично, но пък е много по евтино като не се работи в стерилна среда с качествени компоненти.

              В краина сметка не виждам къде е спора.
              Ти твърдиш, че една крушка ФИЛИПС е абсолютно еднаква с някаква китаиска имитация. Така ли?
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #37
                До: Bi Xenon на Jeep-а

                Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                Ти твърдиш, че една крушка ФИЛИПС е абсолютно еднаква с някаква китаиска имитация. Така ли?
                Филипс да не би да ги правят на луната?
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #38
                  До: Bi Xenon на Jeep-а

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Филипс да не би да ги правят на луната?
                  Задаваш отговори. Няма лунна имитация. Има китайска имитация. И ударението е на имитация.
                  Не е важно кой го прави, а кой му казва как да го направи.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Bi Xenon на Jeep-а

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    ...Цяля система, с пръскалки, и с местене на фаровете мога и аз да си направя, но ми е леко невъзможно да я лицензирам, поради цената...
                    Ще го кажа така - производството на единична бройка, в стил хоби, няма нищо общо със серийното производство. Та, нека оставим хобито настрана...
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #40
                      До: Bi Xenon на Jeep-а

                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Ще го кажа така - производството на единична бройка, в стил хоби, няма нищо общо със серийното производство. Та, нека оставим хобито настрана...
                      Еми няма, защото:
                      1. Нямаш 100 специалиста, на които да кажеш: "Искам това и това", и те да го направят
                      2. Често излиза по-скъпо, като вкараш и загубеното време в уравнението
                      3. На практика нямаш начин да го лицензираш, дори да отговаря на абсолютно всички критерии, понеже това е още по-скъпо.

                      Други проблеми няма. В днешно време дори тук можеш да си проектираш и да ти изработят каквито части искаш. А проектирането на такава система далеч не е сложна работа, каквото и да твърдят тия, дето ги продават. Задвижването на фара е с дребно стъпково моторче. Имаш и 3 или 4 датчика за височина на колелата + микроконтролер за стотинки. Кое му е сложното?

                      ...да не говорим че се продават и готови неща - целия механизъм за лупата и задвижването и. За теб остават едни пръскалки, 4 датчика и едно управление. Цялото това ще го вместиш в едни 500лв, обаче за да има смисъл от него, трябва да го лицензираш, а там сумите най-често са 5 цифрени, в най-добрия случай - четирицифрени, но рядко започващи с 1-ца.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Bi Xenon на Jeep-а

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        ...Други проблеми няма. В днешно време дори тук можеш да си проектираш и да ти изработят каквито части искаш. А проектирането на такава система далеч не е сложна работа, каквото и да твърдят тия, дето ги продават. Задвижването на фара е с дребно стъпково моторче. Имаш и 3 или 4 датчика за височина на колелата + микроконтролер за стотинки. Кое му е сложното?...
                        Нещата не опират само до производството като такова. Ако щеш, трябва доста четене, на закони, изисквания, патенти и т.н. Ако продуктът ти ще се ползва извън страната - регионалните изисквания, закони и т.н. Не знаеш 30 езика - няма проблем, ползваш преводач! Не ми се е налагало да ги чета, но съм убеден, че обемът е сериозен. Доста от материалите са платени, например стандартите. Това също влиза в цената, нищо, че не е директен разход по производството.
                        Хубаво е да имаш някакво цехче, със съответното оборудване и персонал. Още по-хубаво е да разполагаш с някоя по-така технология. Все пак 2 бройки могат и с пилата да ги пилят, ама 10 000 няма да могат или поне не и без драстичен спад в качеството. Желателно е да разполагаш с кадърни кадри. Материали, доставки, складове...
                        Развоя на самото изделие е горе-долу ясен. Прототипи, прототипи, пушеци, взривове, тънене на цената и т.н. И там е хубаво да има кадърни инженери и технолози. Оборудване за тестване на проротипите също е добре дошло. Естествено минало метрология.
                        Опаковане, складове, дистрибуция и т.н.
                        Това в най-опростен вид. Вероятно изпускам нещо, ама ме мързи да пиша повече.

                        Ааааа, май изпуснах контролера за 2 лв. Е, на фона на другите неща, е дреболия. Щом е за автомобилна електроника - трябва да е аутомотив, иначе може да не минеш всички тестове. И с тях греда, обикновено не са на склад в магазина. Поръчки, чакане...

                        Та на въпроса. Да, не е сложно. На теория всичко това можеш и сам да го правиш, ама едва ли.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • #42
                          До: Bi Xenon на Jeep-а

                          ...а на практика - взимаш едно заводско возило, докарваш неговите параметри на светене и държане, паравиш нещо, светещо по същия начин на измерване, и приключваш.

                          И една машина да нямаш, всичко до последното болтче се поръчва и прави от фирми, дето с това се занимават. Можеш да им кажеш и да го сглобят. Да не мислиш че 2/3 от тия чаркове по заводските возила не са правени в същите китайски гаражи, в които правят и ментетата ксенони?

                          Колкото до контролерите - чакане от 1 седмица, за кажи-речи каквото поискаш, мисля че не е големия проблем, нали? Кеф ти директно от производителя, кеф ти от магазин, пак където поискаш. А всъщност и тук съм срещал на склад, макар и рядко. Явно дори в наш'та държава на някой му трябват.

                          Стандартите - да, платени са. Ама, ставаш член на IEEE, или на което трябва, и чети на воля на съвсем приемлива цена. А в случая службите, занимаващи се с това, или поне тия, дето ни касаят, са 3 - европейска, американска, и руска (май няколко).

                          Кривото пак си остава лабораторното мерене, подготвяне на документация за това, и т.н.

                          Не е сложнотия. Всичко може. Въпрос на пари. А нещата с тия сертифицирания и тем подобни отиват натам, накъдето следва почти сигурна смърт на дребния бизнес. А това е глупаво, най-малкото.

                          Накратко, това не са космически технологии, а такива, налични от десетилетия, в които няма нищо екзотично, нито невъзможно. А голяма част от компонентите дори се намират и готови. Не откриваме америка, нито топлата вода.

                          Ама, мисля че се отплеснахме. Няма смисъл вече.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Bi Xenon на Jeep-а

                            Колегите започват да отиват на серийно производство. Това е добре, но питането ми беше съвсем друго. След задълбочени опити стигнах до окончателния извод, че тези крушки светят така в тези фарове , защот са по дълги и двете балончета, дето дават светлината идват доста по-напред/ около18-19mm/ от жичката на халогена, както е направен фара фабрично. Създадох система от типа ТНТМ, чрез която ксеноновата крушка застава в позицията на халогенната. Така се получи един определено по-добър резултат в осветяването. Понеже се базитам замо на опит, без теоретични познания, както са повечето колеги, мисля че има още нещо което трябва да се направи и то не е невъзможно. Поставя се една кръгла ламаринка с чашковидна форма пред крушката, която играе затъмнената част на халогена отпред. Опитите продължават. То това, само за да не ги хвърлям тези крушки. Иначе ми е ясно, че "козата си сака пръч"...
                            Ако успечя няма да се хващам с патентоване, щ'ото едва ли мога, това да го направя отново
                            ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА! ... и без чалга!
                            "Един казл едно, друг друго и...делото преуспяло..." /Я. Хашек/ :)

                            Коментар


                            • #44
                              До: Bi Xenon на Jeep-а

                              Еми то това са им проблемите - да не са на място, и да няма засенчвания.

                              Последно, крушката местеща се ли е, или е една крушка с 2 балончета (съответно по 2 баласта на крушка), щото имаше и такива екзотики.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Bi Xenon на Jeep-а

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Еми то това са им проблемите - да не са на място, и да няма засенчвания.

                                Последно, крушката местеща се ли е, или е една крушка с 2 балончета (съответно по 2 баласта на крушка), щото имаше и такива екзотики.
                                Крушката си е крушка с две балончета. Ни се мести ни шава. Когато се превключи дълги къси светва второ балонче. Сега, като са така във фара има ефект и разлика между дългите и късите. Има и разлика в силата на светенето. Свети по-добре от халогена, или поне се вижда по-хубаво. Аз от време на време заставам и в другата кола паркирана срещу моята, та да преценя, поне на око, колко заслепява насрещното. Остава да сложа / вече съм измислил как/ ламаринката отпред и после ще пусна снимки на самата разработка в детайли. Ако не друго, много сериозни рационализатори могат да се позабавлават с моите опити от ТНТМ-то. Вероятно ще трябва да строша фаровете на една изоставена пред блока кола, щ'ото иначе трябва и тези ламаринки да ги режа с ножица от някаква тенекия.
                                ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА! ... и без чалга!
                                "Един казл едно, друг друго и...делото преуспяло..." /Я. Хашек/ :)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X