Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Bi Xenon на Jeep-а

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Bi Xenon на Jeep-а

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...Щом си по-наясно, обясни моля, какво в продукт с производствени разходи от 20 долара, може да докара цена от 1000, при положение че се произвежда в "тираж" от стотици хиляди бройки. Аз не се сещам за такова.
    Тц. Първо кажи за главите и буталата. Те като технология са още по-дърти. Що тогава като опреш до тях "клякаш" на цена от хиляди левове за глава?

    Редакция:
    Като каза за технологиите...
    Технологията на ксеноновите крушки била банална и на 40 г. Дай малко яснота. Какво стъкло, какъв газ, колко живак, дозиране, какви електроди и с каква обработка, как съединяваш електродите със стъкления балон, с какви машини, с какви алхимии, в каква среда, ако са със запалка, къде ти правят трафовете, кой ти ги сметна, входящ контрол, с какво ги тестваш, тестване на продукцията, доставки на материали, как я опаковаш, много ли ще те дере дизайнера за опаковката, складът проветрив ли е, голям ли е и другите дребни но важни подробности. Може и да си по-подробен. Сигурно ще имам и още въпроси, но не се сещам в момента.
    Приемам за отговор и, че я няма в Гугъла и не я знаеш.
    Последно редактирано от ittso; 04-11-09, 22:38.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #62
      До: Bi Xenon на Jeep-а

      Давайте бързо ксенонките от 40$. До нас са открили страшно чалга кафе. Вече сложих едни трепач пръскалки и страшни капачки на вентилите, сичко у синьо. Убиец ви казвам... Само ксенонки ми липсват. Че светят в очите на тия срещу мане ми дреме, нали съм с ксенонки еииий. 6000кел еееииий. На обикновенните фарове, а ??? Гъзарийка. Цело село мене ще гледа.
      И само да не забравите да си светнете Алогенките за мъгла, че може някой да не ви забележи еейййй.

      Чалгаааааа а? Ииии Бял Мерцедес, мамо (190-мечтата на циганина) ме гони.... със запалени фарове за мъгла и китайски ксенонки по 30$. .
      ...А тъпаците си купуват Хела или Осрам по 160лв едната крушка.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • #63
        До: Bi Xenon на Jeep-а

        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
        Тц. Първо кажи за главите и буталата. Те като технология са още по-дърти. Що тогава като опреш до тях "клякаш" на цена от хиляди левове за глава?

        Редакция:
        Като каза за технологиите...
        Технологията на ксеноновите крушки била банална и на 40 г. Дай малко яснота. Какво стъкло, какъв газ, колко живак, дозиране, какви електроди и с каква обработка, как съединяваш електродите със стъкления балон, с какви машини, с какви алхимии, в каква среда, ако са със запалка, къде ти правят трафовете, кой ти ги сметна, входящ контрол, с какво ги тестваш, тестване на продукцията, доставки на материали, как я опаковаш, много ли ще те дере дизайнера за опаковката, складът проветрив ли е, голям ли е и другите дребни но важни подробности. Може и да си по-подробен. Сигурно ще имам и още въпроси, но не се сещам в момента.
        Приемам за отговор и, че я няма в Гугъла и не я знаеш.
        Айде сега, спарки е прав. Това, че някой не знае подробности по логистиката и изобщо организацията на едно производство не променя факта, че параметрите на технологията са известни. Поне на порядък. Нито пък отменя откритието, че търговците са пендели.

        Аз пък знам колко струват ксеноновите ламБи за киномашините, каквито се произвеждат наистина от 40 години и принципно не се отличават от автомобилните, освен по мащаб - 200, 500 или 2500 вата са обичайно явление. Които не се произвеждат в автомобилни тиражи и са много по-прецизни. Само че, не са обект на търговски и регулаторни войни.

        И с това познание, сметката не излиза. Отникъде.

        Коментар


        • #64
          До: Bi Xenon на Jeep-а

          Елементарни производства няма. Елементарно е да си кликаме с мишките в нета. Който е на друго мнение, може да се пробва. Поле за изява има. Ето едно леко по-сложно производство на далеч по-банален продукт от ксеноновите кришки. Хубаво е да се отчете, че в клипчето се вижда някаква част от производството, не цялото. На действащото такова. Преди да стане действащо има доста дълъг път.

          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #65
            До: Bi Xenon на Jeep-а

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            Елементарни производства няма. Елементарно е да си кликаме с мишките в нета. Който е на друго мнение, може да се пробва. Поле за изява има. Ето едно леко по-сложно производство на далеч по-банален продукт от ксеноновите кришки. Хубаво е да се отчете, че в клипчето се вижда някаква част от производството, не цялото. На действащото такова. Преди да стане действащо има доста дълъг път.
            Точно с това клипче се самоопровергаваш. Продукта е банален, да. Ксеноновата автомобилна крушка става също толкова банална на 3-тата година от производството си.

            Химиите - автомобилната ксенонова крушка е практически метал-халогенна (или халидна) такава. Инертния газ е друг, поради обективни причини - изискването дъгата да е малка и компактна, и да могат да се палят на топло при постижими напрежения. Конкретно химията вътре е известна доста преди да се появят автомобилните ксенони. 35 ватова Метал-халогенна крушка на PHILIPS струва 40лв в магазина, а се намира и за по-малко. Това с всичките надценки, барабар с данък марка. При това с 10 пъти по-дълъг живот, и керамично балонче, в пъти по-трудно за производство от това на автомобилните. Електрониката за управление, пак маркова - OSRAM например, струва от порядъка на 50-70лв. Отново с всичките надценки и отново с данък марка. След загряване работи в съвсем същия режим на ток и напрежение (доста подобен на 36 ватова живачна и дори лиминесцентна такава, въпреки тотално различната физична същност на процесите в луминесцентната).

            Запалката - единия вариант е високоволтов трансформатор, който след палене работи в режим на насищане. Има и няколко други, но основно се ползва тоя. Единствената му задача е да вдигне колкото е нужно напрежение за да може да запали лампата и на топло. Цената на китайските в бройки от 100 нагоре е 2-3лв, барабар с транспорта до тук. Това съм го проверявал. Не е и особено труден за смятане, нито като конструкция. Произвеждат се дори и специални ферити точно за такива нужди, които са достъпни за употреба от всеки, решил да се занимава с такова.

            Всъщност, дори не е нужно запалката да е такава. Има и други варианти, за които несъмнено и сам се сещаш.

            За електрониката има вероятно 10-ина топологии, кеф ти с цифрово, кеф ти с аналогово управление. Като сложност е от порядъка на един приличен електронен баласт за луминесцентна лампа. Като цена - пак толкова.

            Да, преди да стане действащо нещо, наистина има дълъг път. Само че тоя път вече е извървян достатъчно отдавна, за да стане продукта "банален". И дефакто е банален. Нито е новост, нито вече учудва някой.

            Технологията за производство на глави е достатъчно сложна физически, и времеемка, че да има нещо общо за сравнение с ксенонките. Дори само разходите за транспорт са несравними. Ксенони можеш да си поръчаш от майната си, с транспортни разходи от порядъка на 20-30 долара за единични бройки. Глава за толкова не можеш да докараш дори от съседна държава. Материала е повече. Има времеемки обработки и процеси, които както и да оптимизираш и автоматизираш, просто не могат да станат по-бързо. Изобщо, същността на двете сфери на производство - машиностроене и електроника, е толкова различна, че изобщо не може и дума да става за сравнение.

            @drukman - това че H4 крушките не стават в заводския си вид, не ги прави гадни по принцип. Същата крушка си свети съвсем добре, без да заслепява никой, във фар за H1 или H7 например. Колкото до температурата - нея сам си избираш. Можеш да сложиш и 2000К, ако искаш. Сини, зелени, жълти, розови - каквото ти душа иска. Въпрос на химия. Чалгата всеки си я преценява за себе си. А това че на нашия пазар има комплекти, които са откровени боклуци, дето горят през ден, след първата седмица си сменят цвета, и т.н., не прави всичките лоши. Има и фирми, дето тестват всичко и дори състаряват крушките си още в завода, за да предодвратят тия неща. Само дето още в Китай едните комплекти излизат от завода на цена 10-15 долара, а другите - на 30-40.

            Не казвам че китайските универсални комплекти са по-добри от заводските такива. Не са. Но не са и 10 пъти по-лоши, стига фара, в който се монтират да позволява това. А почти всички съвременни фарове с гладко стъкло и/или лупа, позволяват монтиране на китайски ксенони, без да заслепяваш никого.

            Цялата работа идва от там, че производителите все още предлагат ксеноните като "екстра", а не като нещо обикновено и тривиално. И така им е по-изгодно, защото имат ресурса да наложат някои стандарти, които са трудно изпълними за малки производители - визирам най-вече система за динамично наместване на фаровете, в зависимост от клатенето на колата и задължителното наличие на пръскалки. Твърде често се случва, въпреки тия системи, точно коли със заводски ксенони да ме заслепяват зверски. Налагат се и сертификации и всякакви такива, които още повече затрудняват нещата. Съвсем умишлено се бяга от стандартизирани решения, пак защото така им е по-изгодно.

            Още едно примерче за търгашество - "оригинални" лагери за предни главини на терано 2 - 200лв. комплекта. Кит на SKF - пак толкова. А ако отидеш да си купиш двата лагера по номер от магазин за лагери, като машинна част - 80лв. А лагерите са едни и същи, от един и същи производител и с едни и същи номера. Обясни ми това. А това в автомобилната индустрия не е изключение, а пректика. При това надценки от порядъка на 150% са леките случаи. Често цените са в пъти - 5 и нагоре.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #66
              До: Bi Xenon на Jeep-а

              Как ги пишеш тия фермани бре човек. Нямат изчитане.
              За химиите друго имах предвир, но както и да де. Не виждам слисъл от тоя спор.
              Сравняването на ксенонова крушка с метал халогенна не е съвсем удачно. Ако щеш и работят при различни условия.
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              ...Още едно примерче за търгашество - "оригинални" лагери за предни главини на терано 2 - 200лв. комплекта. Кит на SKF - пак толкова. А ако отидеш да си купиш двата лагера по номер от магазин за лагери, като машинна част - 80лв. А лагерите са едни и същи, от един и същи производител и с едни и същи номера. Обясни ми това. А това в автомобилната индустрия не е изключение, а пректика. При това надценки от порядъка на 150% са леките случаи. Често цените са в пъти - 5 и нагоре.
              Обяснение не мога да дам. Всеки си има методика за формиране на цена. При всички положения няма как дадена част да седи на склад ен години и да се продава на доставна цена или близка до нея. Транспорт, ала-бала... Всики тия неща добре ги знаеш, ама дай да задаваме риторични въпроси.

              Аааа, да. С клипчето не си противореча. Поточна линия за производство на крушки не се продава в магазина за инструменти. Вероятно по-голямата и част е правена специално за целта. Е, хубаво е да знаеш какво и къде да поръчаш. Наблягам на "какво". И т'ва го няма описано в Гугъла. Иначе да, всичко е банмално. Някаква линия.

              В резюме - по твоите дуни всичко се свежда до "ори, мели, яж". Е, нещата не винаги са точно такива каквито изглеждат на пръв поглед.
              Последно редактирано от ittso; 05-11-09, 09:25.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #67
                До: Bi Xenon на Jeep-а

                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                Как ги пишеш тия фермани бре човек. Нямат изчитане.
                За химиите друго имах предвир, но както и да де. Не виждам слисъл от тоя спор.
                Сравняването на ксенонова крушка с метал халогенна не е съвсем удачно. Ако щеш и работят при различни условия.

                Обяснение не мога да дам. Всеки си има методика за формиране на цена. При всички положения няма как дадена част да седи на склад ен години и да се продава на доставна цена или близка до нея.
                Понеже преди време продавах авточасти, та да ти дам обяснението - отстъпките от вносителя на драбни търговци на някои неща достигат до 30%, тук. За едри поръчки съм виждал и 50% отстъпки. Това при все транспорт, разходи за склад, документи, митници, ДДС-та и тем подобни, включително и печалбата, която в никакъв случай не е по-малко от 30 процента. И това е само нашата, българска част от надценката. Смятай докато стигне до тук за какво иде реч. Това е и за евтини и за скъпи части, къде оригинални, къде неоригинални. А във фирмените сервизи за авточасти цените са още по-свирепи, при това държат на склад само най-често нужните части. За другото хем си плащаш като поп, хем чакаш понякога до 2 месеца. Как ти се вижда цена за MAP сензор от 1000лв. И в това ли има космически технологии? Същия датчик във Farnell струва 10 долара, барабар с доставката.

                Мога и да продължавам. Ама, щом някой може да го произведе и продаде на цена 10 долара за краен клиент и единични бройки, не виждам съвсем никакво основание друг да продава същото за 1000. Тук говорим за 100 пъти увеличение на цената. Как ти се струва? Добре е, а? Такива мога да ти внеса и продам колкото искаш., с 50% отстъпка. Ще им лепна и лепенки, каквито трябва. И ти доволен заради "крупната" отстъпка, и аз доволен заради "крупната" цена.

                Тия разхищения, мързела на куп народ, поставен на постове на които изобщо няма идея за какво иде реч, пълната неадекватност на дребните икономистчета, и откровената тъпота и чисто консуматорски тип разсъждения на куп народ, видял се с малко повече пари в джоба (или на кредит/лизинг/духинг и тем подобни) ни докараха до положението, в което сме в момента. И ни докараха съвсем закономерно. Те другаде няма и как да ни докарат. А наистина едрите риби направиха каквото трябва, та да "поизтръскат" икономиката от въшките, съвсем умишлено, при това.
                Последно редактирано от sparkybg; 05-11-09, 09:38.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #68
                  До: Bi Xenon на Jeep-а

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Понеже преди време продавах авточасти, та да ти дам обяснението - отстъпките от вносителя на драбни търговци на някои неща достигат до 30%, тук. За едри поръчки съм виждал и 50% отстъпки...
                  Подобни отстъпки се дават да доста стоки. Предполагам, че и за цитираните от теб по-горе 40 левови метал-халогенни лампи. Е, та?
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #69
                    До: Bi Xenon на Jeep-а

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                    Щом си по-наясно, обясни моля, какво в продукт с производствени разходи от 20 долара, може да докара цена от 1000, при положение че се произвежда в "тираж" от стотици хиляди бройки. Аз не се сещам за такова.
                    ама чакай малко, ти ако разсъждаваш така гладен ще си умреш ако произвеждаш нещо!!! замисли се!!! Значи ако предлагаш на пазара даден продукт, за който си хвърлил стотици хиляди левове зада го разработиш, и накрая му определяш цената само по производствени разходи, просто не си добър мениджър. Ще фалираш доста бързо! Сега сигурно се питаш защо? Ами имаш поточна линия за производство на нещо, на нея работят еди колко си човека. Тая линия трябва да си върне паричките възможно най-бързо, защото след няколко годинки вече технологията ще е стара и ще произвежда доста по-малко за сметка на по-големите разходи. Естествено е, че е напълно реално и възможно е "продукт с производствени разходи от 20 долара, може да докара цена от 1000", че може и повече да докара
                    Нокия 8800 е хубав пример... най-обикновенната, без злато, платина и т.н. софтуер от преди 5 години, но адски гъзарска... както и да е!
                    тоя спор е безсмислен. Разликата идва най-вече от това, че 300 инженери са мъдрили нещо 1 година, като през това време са харчени много пари за разработка, макети, тестване и т.н., а накрая някое китайче студент взима нещото и го копира външно, прави го така, че да работи и го продава на 5 пъти по-ниска цена (пример пак с Нокия ама онуй нещо дето му се вика "реплика")... качеството е многократно по-ниско, както и цената. И примера с гаражите не е най-удачния. Виж разни лагери и тампони ги правят в гаражи, ама крушки... айдИ сЯ!
                    Последно редактирано от Y.Stoqnov; 05-11-09, 10:22. Причина: яростно допълнение

                    Коментар


                    • #70
                      До: Bi Xenon на Jeep-а

                      Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение
                      ама чакай малко, ти ако разсъждаваш така гладен ще си умреш ако произвеждаш нещо!!! замисли се!!! Значи ако предлагаш на пазара даден продукт, за който си хвърлил стотици хиляди левове зада го разработиш, и накрая му определяш цената само по производствени разходи, просто не си добър мениджър. Ще фалираш доста бързо! Сега сигурно се питаш защо? Ами имаш поточна линия за производство на нещо, на нея работят еди колко си човека. Тая линия трябва да си върне паричките възможно най-бързо, защото след няколко годинки вече технологията ще е стара и ще произвежда доста по-малко за сметка на по-големите разходи. Естествено е, че е напълно реално и възможно е "продукт с производствени разходи от 20 долара, може да докара цена от 1000", че може и повече да докара
                      Нокия 8800 е хубав пример... най-обикновенната, без злато, платина и т.н. софтуер от преди 5 години, но адски гъзарска... както и да е!
                      тоя спор е безсмислен. Разликата идва най-вече от това, че 300 инженери са мъдрили нещо 1 година, като през това време са харчени много пари за разработка, макети, тестване и т.н., а накрая някое китайче студент взима нещото и го копира външно, прави го така, че да работи и го продава на 5 пъти по-ниска цена (пример пак с Нокия ама онуй нещо дето му се вика "реплика")... качеството е многократно по-ниско, както и цената. И примера с гаражите не е най-удачния. Виж разни лагери и тампони ги правят в гаражи, ама крушки... айдИ сЯ!
                      Да, за поточната линия си прав. Само че вероятно си пропуснал факта че не веднъж по-горе споменавам че това отдавна не е нова технология. Дори при автомобилите я има повече от 10 години. Тоест, парите, дадени за инженери, поточни линии, проби и грешки, отдавна са възвърнати, и вече просто се "печатят" крушки. При това не се правят от всеки автоможилен производител, а от големите фирми, дето с това се занимават откак са фирми - GE, OSRAM, PHILIPS. Затова и 32 инчова плазма преди 3 години струваше 3000, а сега струва 600лв. Електрониката за управление е толкова проста за производство, колкото и всяка друга електроника с подобна сложност, при това съм дал и пример. Често също се прави от същите - PHILIPS, OSRAM и компания, на стандартна поточна линия, където се правят и хиляди други неща. Единствено механиката е строго специфична за всеки автомобил/производител. 90% от R&D-то по тая системя се прави извън фирмата автомобилен производител - факт.

                      Основната логика на икономическата система до момента е - вложи възможно най-малко, и спечели възможно най-много. Предимството да си голям е че можеш да налагаш правилата на пазара. Те това и правят. Докато има кой да го купува на тая цена, ще има и кой да го продава на тая цена. Бедата е че когато цената на нещо е неестествено раздута, в 99% от случаите парите от тая цена не отиват за хората, които реално вършат работата, а в ъерархията над тях, като за най-долното ниво остават трохите. Резултата е сбирщина от мързеливци и дупелизци, и много ограничен кръг хора, които носят на гърба си реалната работа. Това съм го виждал с очите много, ама наистина много пъти. И в български, и в чужди фирми.

                      Това че дадена ситуация на пазара позволява нещото да се продава на тая цена, не я прави правилната цена, нито обоснованата такава. Е, аз отказвам да играя на тяхното хоро винаги, когато това е възможно.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #71
                        До: Bi Xenon на Jeep-а

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Основната логика на икономическата система до момента е - вложи възможно най-малко, и спечели възможно най-много. Предимството да си голям е че можеш да налагаш правилата на пазара. Те това и правят. Докато има кой да го купува на тая цена, ще има и кой да го продава на тая цена. Бедата е че когато цената на нещо е неестествено раздута, в 99% от случаите парите от тая цена не отиват за хората, които реално вършат работата, а в ъерархията над тях, като за най-долното ниво остават трохите. Резултата е сбирщина от мързеливци и дупелизци, и много ограничен кръг хора, които носят на гърба си реалната работа. Това съм го виждал с очите много, ама наистина много пъти. И в български, и в чужди фирми.
                        Всичко това си е в рамките на нормалната пазарна икономика. Влагаш 100 000 000 в нещо, което си връща парите за 7-8 години, а след това още 7-8 или повече години ти носи печалба... нормално е и се нарича дългосрочна инвестиция. Естествено е, че във всяко производство си има йерархия и този който просто управлява и следи дадена машина ще получи по-малко от инженера, който е измислил управлението на тази машина, а той по-малко от този, който е инвестирал зада стане цялата работа реалност... затова се нарича и "обслужващ персонал". Ся кво? Да плащат и на чистачката, дето чисти около машините, колкото плащат на инженерите ли? Че тогава инженерите ще станат чистачи, за кво им е да се блъскат?
                        Абе за какво говорим изобщо? Къде къде по-яко ще е ако се съберем някъде и пием хубава домашна ракийка и спорим на тази и много други теми... като например за подземния живот на картофа... сериозен съм!

                        Коментар


                        • #72
                          До: Bi Xenon на Jeep-а

                          Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение
                          Абе за какво говорим изобщо? Къде къде по-яко ще е ако се съберем някъде и пием хубава домашна ракийка и спорим на тази и много други теми... като например за подземния живот на картофа... сериозен съм!
                          За това си много прав.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #73
                            До: Bi Xenon на Jeep-а

                            Значи пак като преди.
                            Разговора започва от един излъган, да си купи прекрасно светещи (в очите на другите), китайски боклуци, на ниска цена....и завършва при кИВапчеАта. Офроуд класика.

                            Разликата между скъпия и ефтиния фар колеги не е в % печалба, а в началната (производствена) цена. Едното е мислено, тествано, и произведено кадърно а другото в повечето случаи е откраднато и произведено в някой гараж. Не искам да отричам някой изцепки с цените на много продукти.
                            В някои сфери на бизнеса има даже понятие "Милкинг". Типичен пример е първата мобилна мрежа в една страна. Питайте Дядо Владо. ....Или ксеноните...докато не станат като хАлогените, по 1 лев китайските и по 25лева тия дето аз си слагам на колата.
                            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                            Вальо. О888 557Ч7Ч
                            Silverado 1.3 i

                            Коментар


                            • #74
                              До: Bi Xenon на Jeep-а

                              В някои сфери на бизнеса има даже понятие "Милкинг". Типичен пример е първата мобилна мрежа в една страна. Питайте Дядо Владо. .[/QUOTE]
                              Какво и беше на Дядовладовата мрежа? Ползвах я от началото до края.
                              Е вярно, първите тухли Моторола 2000 бяха по 3 кила, ама Нокия 150 беше "само" 2500 ДЕМ и само около 1 кило!

                              Коментар


                              • #75
                                До: Bi Xenon на Jeep-а

                                макар и китайски...аз лично си бях доволен от ксеноните...сега след като ги нямам , пак ме заслепяват оригинални ксенони на новите опелчета и баварчета.... макар цената да е съвсем друга като за оригинални...ама пак заслепяват...вари го, печи го...файдата е същата.. единия вижда за сметка на другия а кажи че не е тъй
                                понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                                ********************************
                                JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                                Honda Shadow VLX 600 - 1999
                                FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                                0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                                Влади

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X