Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Хм, че това не е ли детайл който се изработва за 15 мин. на струг и фреза (казано малко преувеличено)?
    Лично не си го представям как ще стане на ръчни струг и фреза. На CNC фреза може и да стане. То това е с часовникарски размери. SLS принтирането на 12 броя (толкова е минимума) е 36лв, или по 6лв на комплект. Ще знам точната дебелина след проба - сега съм пуснал надстърчане над алуминия с 0,5 0,75 и 1мм.

    Както се вижда от снимката на американците - те генерално правят предната част изцяло пластмасова - това се прави на струг и фреза сравнително елементарно, но не съм сигурен колко е надеждно. По разни форуми го превъзнасят, ама аз към форумни инженерни проекти подхождам подозрително. На много глупости съм се нагледал докато ровичкам за това-онова.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • ...и понеже някак хлопането на предницата съвсем субективно не ми мязаше на кормилни накрайници/рейка (с уговорката че единствената кола с рейка, която съм карал достатъчно дълго, е била чисто нова от магазина), та реших да сменя единия долен шарнир.

      е... нула разлика. Свалих Mevotech TTX, сложих американски MOOG. Чисто субективно MOOG-а по ми харесва, но разлика - йок!

      Всичко беше стегнато. и двата кормили накрайника бяха в неразличнимо състояние от веднага след смяната - надървени и се местят с усилие, а щангата си се държи сама без да клюмва като я откачих.

      Горните шарнири също са ми Mevotech TTX и както и долните, по-скъпи от MOOG. Но макар да нямаше никакъв помен от луфт и си бяха стегнати, все пак се забелязваше нащо като задиране като ги местя на ръка. Ще видим МООГ-ът как ще е в това отношение. Маншонът му не е сменяем като на Mevotech-а, но чисто конструктивно е по-компактен и е по-малко вероятно да се скъса, при еднакви други условия.

      При следваща поръчка ще викна и един горен MOOG, но понеже джипката си хлопаше и след предишната смяна, явно все пак е рейка. При подходящи атмосферни условия ще се опитам да сменя "накладките", снимани 2 поста по-нагоре. Имам и комплект уплътнения, но не мисля да пипам нищо друго, докато не тече. Имам и втора рейка, ще я разхвърлям да видя дали подлежи на ремонт. Току виж я рециклирам нея за дълбок резерв.

      Сега поне съм сигурен че хлопането не е нещо опасно, което ми беше важно. То не е и чак толкова велико хлопане де, но го има.
      Последно редактирано от sparkybg; 22-02-23, 19:31.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        ха-ха-ха - сменям ти ника в тефтера ми с Dr. Jeep!

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Деди може да ти каже за колко секунди сменям шарнири на Terrano. Това си ми е заболяване.

        Ако си направя носачи с теранови шарнири, сами ще се сменят само като ги погледна лошо. Само трябва да проверя дали конуса е същия.

    • Е тая тема ме накара да си продам Гранда,WK2,Хеми,макар че нямаше и 1/10 от проблемите на Спарки.Четях темата и сънувах кошмари нощем и реших да не си пробвам късмета с иначе прекрасната и поддържана машина.Е да е честита на новия собственик и дано не влиза във форума и да чете иначе полезната тема,че ще кошмаряса и той.
      Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
      Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
      Враца

      Коментар


      • Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
        Е тая тема ме накара да си продам Гранда,WK2,Хеми,макар че нямаше и 1/10 от проблемите на Спарки.Четях темата и сънувах кошмари нощем и реших да не си пробвам късмета с иначе прекрасната и поддържана машина.Е да е честита на новия собственик и дано не влиза във форума и да чете иначе полезната тема,че ще кошмаряса и той.
        Е какво пък толкова е имало? Реално драмата беше със скоростите, и то обилно гарнирана с каръщина (да гледаме 2ма човека и да объркаме реда на сглобяване (имам подозрения че си беше сбъркан и това е опекло кОтията), после да попадна и на калпав соленоиден блок).

        Всичко останало са си стандартни болежки за стара кола, с част от които на мое място доста хора изобщо не биха се занимавали.

        Твоята рейка може и да е дрънкала повече от моята, например. Ама аз съм свикнал изобщо да не дрънка.

        За трилитровото терано цял двигател си купих профилактично, и го ремонтирах профилактично, ти с някакво си ГЧ ще ме плашиш.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Нищо не дрънкаше,беше на въздух и стъпваше като котарак, правих една клапа на парното и смених воден радиатор,че сълзеше на сглобката.Клапата си отлях половинката зъбчатка от мултиметал,като взех калъп от другата.Динамото ми изгоря и след смяната на диоден блок пак не зареждаше,та се наложи да сложа външно реле(тип жигулово),за да започне и това са ми всички ремонти.
          Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
          Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
          Враца

          Коментар


          • murfito
            murfito коментира
            Редактиране на коментар
            Колега, какво е мултиметал? Питам, защото имам технологии за принтиране на полимери и отливане на метали, но мултиметал...

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Епоксидна смола с метални прахчета. Примерно PermaPoxy Multi-metal.

        • Рейката и дрънкането и нямат връзка с въздуха.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Рейката и дрънкането и нямат връзка с въздуха.
            Да,така е,знам.
            Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
            Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
            Враца

            Коментар


            • Самo за информация - подходящи заместители на оригиналните горни шарнири, ако ще се правят други носачи, са MOOG K6292. Такива ползваt за носачите си Rocky Road. Доста амеркански возила са с такива шарнири. Cadillac Escalade например.
              Последно редактирано от sparkybg; 23-02-23, 13:02.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Спарки, ако не ти представлява трудност, би ли добавил парт номерата на накрайниците и шарнирите защото днес/утре трябва да поръчвам части за подготовката ми по предстоящ ГТП?

                Много благодаря предварително!

                П.П. Мисля Мууг да ползвам но ще видим какво има налично и т.н. след Мууг, Феби Билщайн и СКФ са ми фаворити...
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                  Спарки, ако не ти представлява трудност, би ли добавил парт номерата на накрайниците и шарнирите защото днес/утре трябва да поръчвам части за подготовката ми по предстоящ ГТП?

                  Много благодаря предварително!

                  П.П. Мисля Мууг да ползвам но ще видим какво има налично и т.н. след Мууг, Феби Билщайн и СКФ са ми фаворити...
                  Виж си ги в Rockauto бре младеж. Вкарваш си марка, модел, година, двигател и всичко ти излиза. Аз там, гледам. 4-5 клика на мишката. Но много малко от частите там ги има в Европа.

                  Другото е https://ssg.asia, и после по VIN, но там само за оригинални номера може да се гледа. За пазаруване на американски части не е ОК. ОК е за японски.

                  Само предни главини на SNR съм купувал от тук. Всичко друго ми е от RockAuto.

                  ПП: Febi=SWAG=Blueprint=опаковчик. Европейския MOOG както казах няма нищо общо с американския, SKF в Европа по отношение на авточасти на 90% са китайски. Шарнири и накрайници със сигурност. Без колебание купувам CT-R, обаче за WK няма нищо. Lemforder също е опаковчик вече. Продават например CT-R на двойна цена.
                  Последно редактирано от sparkybg; 23-02-23, 15:51.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                    Виж си ги в Rockauto бре младеж. Вкарваш си марка, модел, година, двигател и всичко ти излиза. Аз там, гледам. 4-5 клика на мишката. Но много малко от частите там ги има в Европа.

                    Другото е https://ssg.asia, и после по VIN, но там само за оригинални номера може да се гледа. За пазаруване на американски части не е ОК. ОК е за японски.

                    Само предни главини на SNR съм купувал от тук. Всичко друго ми е от RockAuto.

                    ПП: Febi=SWAG=Blueprint=опаковчик. Европейския MOOG както казах няма нищо общо с американския, SKF в Европа по отношение на авточасти на 90% са китайски. Шарнири и накрайници със сигурност. Без колебание купувам CT-R, обаче за WK няма нищо. Lemforder също е опаковчик вече. Продават например CT-R на двойна цена.
                    Ясно.

                    Аз мога да купувам само каквото има в Европа, 99% от онлайн магазините са Латвийци/Литовци или немци с турски имена това за Западна Европа, в Англия 99% от магазините тип Евро07 са само най-евтините боклуци на света на 5торни или 10рни цени/надценки.

                    Феби и Мууг в Англия идват различни от каквото се продава в България и за момента нямам оплаквания, оплаквания имам от оригинални Мопарски части, някой не изкарват и година
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • Да ме прощаваш, ама по някакви причини знам че например Febi-то тръгва от едно и също място, поне докато беше наистина Febi. Защото сега в опаковката Febi най-вероятно ще намериш част, на която и да не пише директно че е Blueprint, ще се мъдри номер на Blueprint.

                      И понеже пазарувам от цяла Европа и то доста отдавна (включителнмо от UK, когато беше в ЕС), и понеже и доставките като цена бяха никакви (включително от UK), не е като да не съм пазарувак и от UK. Именно от UK си взех шарнири MOOG (щото и аз като теб мислех че тук са само ментета n-то качество), и после CT-R от Русия, и после Lemforder от тук - не просто са еднакви, ами и белезите по отливката бяха еднакви. Само че CT-R-а беше под 20лв бройката, а Lemforder-а и Moog-а беше 40+.

                      Не ми е ясно какво е в състояние да ти пречи в UK да пазаруваш от щатите, при положение че аз го правя от България постоянно, но пак, това, което ще купиш от Европа няма НИЩО общо, с това, което ще купиш от RockAuto.

                      За да не съм голословен:

                      ТОва е американски premium Moog Problem Solver:


                      Това е европейски Moog:


                      Нищо общо.

                      Това е TRISCAN:


                      В един и същи магазин. европейския MOOG струва 33лв, американския 111лв, и го няма.

                      Да ти казвам ли каква е вероятността тия двата последните да са реално различни, или и сам се сещаш?

                      ПП: Впрочем, доста е странен факта че точно за WK1 има изключително изобилие от марки шарнири в Европа. Да, и европейски модел е, но чак пък толкоз.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        От Rockauto до България идват за 2 дни, барабар с освобождаването. При това няколко пъти.

                        Ама ти си знаеш де. Щом си го докарал до бързане, ще бързаш. За предните долни шарнири ще ти трябва сериозна скоба и специфични втулки, в комбинация с метър рамо или сериозен гайковерт. Иначе е мъка.

                        А предвид корозията по твоето, предполагам ще имаш заигравки и с болтове, заварени за вътрешната част на тампони и прочие "хубости". На мен тия неща ми се разминаха.

                      • brpi
                        brpi коментира
                        Редактиране на коментар
                        "" това, което ще купиш от Европа няма НИЩО общо, с това, което ще купиш от RockAuto ""

                        Това твърдение е вярно - повечето неща купени от RockAuto са пълни боклуци- не твърдя че в европа няма боклуци , но да спомена пак - Аз живея тука в Америка и познавам поне 3 собственици на сервизи които са тука от 20г - наши хора българи и още 10 американци собственици на сервизи тука - и в Мичган, и в Аризона ... и колкото пъти питам що не поръчвате от RockAuto - отговора е -щот са боклуци. като го сложа в колата и сдаде , труда ми е безплатен а тука се печели от труд ,не толкова от продажбата на резервни части - само за инфо - сервиз на един нашенец- 90% прави БМВ а и тои взима около 100 долара на час и има навалица щото в дилара бръснат без сапун.

                        като sparkybg говори за опакавчици - 101% гаранция че MOPAR са опакавчици - инфото е лично от мене,работих в еднба сграда с тия от MOPAR ,с една камара жабари от тях съм играм футбол , имаше хубави момиченца там
                        и ходехме да ли лафим и т.н.... цитирам пак думите на един колега жабар- абе купуваме квот намерим и го опаковаме в MOPAR ски кутии..... е все пак гедаме да не е наи големия боклук.
                        Да не бях го виждал и преживял ..аиде иди доди ама аз съм го видял тва с очите си .
                        Аз го питах щото в едни кутики на MOPAR имаше Бош свещи и провокиран - що Бош бре..... и тои човек ами отговори горе упоменатото.


                        Така че заключенията на sparkybg са грешни.
                        Смея да твърдя -пак от личен опит- ако си намериш пробван доставчик в европа- 10г живях в немско -нещата от европа са в пъти по качествени от тва дет е масовка с Америка, всичко дето е европеиско тука в общия случаи е по скъпо от американското и символ на качество.


                        Тва пак да повторя - пиша ви го за да помогна на някои с инфо да не си дава парите за боклуци - щото митове и легенди колкто искаш.
                        Сега предполагам написаното от мене не се харесва на някои хора ,ама си е истина,поне инфото е от първа ръка....не си измислям нищо.

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Говоря конкретно за MOOG шарнири и накрайници. На европейските и номерата им са различни.

                        Както писах например шарнири за Terrano Moog, Lemforder и CT/R са едно и също. Ама са на различна цена.

                        В Европа американските Moog изобщо не се продават, конкретно за WK. Отново за шарнирите - махнатите оригинални са 1:1 с MOPARските от RockAuto. Всичко, дето сменях по двигател, също. Шарниеи, приличащи на оригиналните, под друга марка освен като оригинални, не се продават. Същото беше с Тераното. С карета на кардана при тераното - същата история - с по-дълги иглички, с по-гоям вътрешен диаметър на чашките, с канали за смазване, с двойно уплътнение, и съответно изкарват по 200-300000км. Най-близкото, корто намерих, беше на Spicer, но пак не беше като оригинала.

                        Ясно ми е че MOPAR са опаковчици. То с почти всичко е така. Оригинален маслвн филтър на Terrano например беше MANN в кутия Nissan и с надписи Nissan. Ми само веднъж го купих като оригинален на четворна цена. Обаче има и части, които се продават САМО през тях. Да, пак не ги правят те, може дори да ги прави не особено реномиран производител, но нямат нищо общо с частите, продавани с марката на тоя производител, дори да има такива.

                        Не съм наивник, но има изключения. В случая особено очеизвадна беше разликата между поведението на MOPAR термостат и неоригинален такъв например. Даже външно има разлика и никъде не намерих термостат, изглеждащ точно като оригиналния. При това разликите са съществени.
                        Последно редактирано от sparkybg; 05-04-23, 10:41.

                    • Днес тръгнах да разглобявам рейката, която бях купил за сухи тренировки, обаче стигайки до единия лагер ударих на камък. Някой да знае какъв е спец инструмента за вадене на това?
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:lager1.jpg Прегледи:0 Размер:17.8 КБ ID:6914026Натиснете снимката за да я уголемите  Име:lager2.jpg Прегледи:0 Размер:19.3 КБ ID:6914027Натиснете снимката за да я уголемите  Име:lager3.jpg Прегледи:0 Размер:30.7 КБ ID:6914028

                      Желателно е и да остане читав. Не че го няма, но е в идеално състояние и няма смисъл да се купува нов.

                      Върти ми се нещо като скобичка с много ситни челюсти или нещо трикрако, дето се вкарва в дупките и се завърта, но нещо не намирам конкретно.

                      Лагерът е INA F-225396 и е на входящата ос на рейката.
                      Последно редактирано от sparkybg; 26-02-23, 20:48.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Такова ще купя, но точно за случая и то не е. В средата има ос, видимо около 15мм в диаметър. Ако челюстите му бяха прави, вероятно щеше да стане, но с така накъдрени оста ще им пречи да влязат в дупките.

                      • trapper
                        trapper коментира
                        Редактиране на коментар
                        https://tashev-galving.com/cat/31036...eri-triramenni
                        цената е в съответствие на порасналото благосъстояние на народа!

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        trapper : Башка цената - нито една от тия от линка не става. Имам екевивалент на повечето. Пак - дупките, през които трябва да минат челюстите, са с размер нещо като 8x5 mm. Лагерчето е с доста смешни размери и още по-смешни характеристики.

                        Може би ще купя най-малката от Zimber и ще пробвам да и изпиля челюстите. Там поне цените са по-нормални.

                    • Съсипах на шмиргела една трираменна скоба, извадих лагера, но това не ми реши проблема. Механизма пак не излиза. Някъде има още нещо, което го държи, ама не знам какво. Може дори да е самия лагер в основата, ама като не съм оптварял никога такова чудо....

                      Без да извадя механизма със зъбното колело, което бута рейката, със сигурност не мога да извадя и рейката. Тоест въпросния механизъм със сигурност е слаган след като е сложена рейката.

                      Отделно после трябва да боря и ваденето на рейката - също няма видим начин, по който се измъква, но това ще го мисля после.

                      Ако някой си е играл с такива работи, да сподели.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • дядо владо
                        дядо владо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Сам си го написал първо от към кормилото, после рейката, Ела имам една не хидравлична за затвърждаване на наученото, после чЕ громаме по твоюТ с чукО

                    • - Имаше лек теч на двигателно масло от неустановено място, но по-концентриран в задния край на картера, освен че и целия картер стоеше мокър. Естествено и "маркираше територия" с по няколко капки като се спре. Отделих картера, почистих, намазах тънко силикон и самия картер, където можах и блока и затворих.
                      - Смених (пак) предния семеринг на коляновия вал. Теснотия е, но става и без махане на перката. Минах шийката на шайбата с шкурка 1200, после 3000 докато стане с огледален финиш. Много тънко мазнах семеринга със силикон по периферията, монтирах, ползвайки болта на коляновия вал и подходяща чашка, после, тоя път спазвайки указанието в сервизното ръководство и листчето, вървящо си към самия семеринг (Mahle в случая, но идентичен с Victor Reinz), сглобих с абсолютно суха шийка на шайбата и го оставих да престои 1 ден. По същите указания семеринга трябва да се остави да "слегне" поне 4 часа след слагането. Някакъв тефлонов бил, няма пружинки, вътрешната "устна" е от нещо "кафеникакво", явно въпросния тефлон, външната си е гумена, но пак без пружинка.

                      Май реших въпроса с теча и си спестих поредното махане на скорости за да се сменя заден семеринг. Явно като се сменя гарнитура на картер (ламаринено изделие, гумирано по периферията си ), трябва да се мазне малко силикон навсякъде, не само на 4-те места, дадени по сервизно ръковдство. Около болтчетата има метални пръстенчета, които ограничават притискането и течовете не могат да се компенсират с повече стягане. Може и конкретния модел гарнитура (Victor Reinz / Mahle) да е нещо нефелна, но факта е че течеше. Не чак като лейка, о все пак течеше.

                      - Върнах си старата, оригинална (Toyoda пише на нея) хидравлична помпа. Понеже се чуваше (да, именно се чуваше, нищо повече), купих от RockAuto нова Edelmann, която се оказа че вие на няколко порядъка повече от оригиналната. Смених и маслото с друго - никаква промяна. Изчаках я едни 4-5000км да "слегне", макар да нямам технически основания за това, но никаква промяна, нито към добре, нито към зле. Е, сега е по-добре. Нови оригинални няма. Има ребилднати, които не съм убеден че ще са по-добре от оригиналната ми. За да се смени помпа се източва по-малко от литър - фактичекси се изпразва казанчето и малко под него. Правя го с вакуум помпа. Няма нужда и да се маха нищо повече от пластмасата върху двигателя и резонатора за входящия въздух. Теснотия е малко, но за 15-ина минути се сменя общо взето безгрижно.

                      - Смених маслото и на задниа диф. Трябват 2 кварти и съвсем малко, като се сипва и добавка. В моя случай и маслото и добавката на Amsоil. Тоест ако взимате на литри, 2 литра ще стигнат и няма нужда от трети (2,24л го дават по книжка). Вътре дифа беше в според мен перфектна форма. Никакви следи от износване, много малко метална кашица върху магнита, маслото си излезе леко потъмняло, но бистро. Може би маслото е сменяно поне веднъж преди мен - беше със сив силикон и червено лепило за резби. Но може и да греша, доколкото фабричните болтчета може би си идват намазани с червено лепило.

                      Ако на някой му е интерсно, така изглежда заден диф с Quadra Drive 2:
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:dif.jpg Прегледи:0 Размер:199.1 КБ ID:6917476

                      Много ясно си личи и без да се отваря че е с блокаж - капака е удължен, както и целия корпус. На предния диф не си личи толкова, поне на пръв поглед.

                      ПП: За дифа - маслото се сменя както си е на земята, без вдигане и без нищо повече. Все пак, ако се вдигне за купето, така че моста да увисня във въздуха, достъпът до горните болтове е малко по-лесен. Освен това, с въртене на гумите напред-назад, ако и скорости/раздатка са на неутрал, може да се изкара ако не всичкото, то поне някава част от маслото в самата касета и помпата за блокажа. Аз не се заигравах чак толкова. То и с наличното масло, предвид състоянието му, щеше да си живее дълго и щастливо.

                      Сега остана само спирачна течност да сменя, и с всички флуиди ще е приключено.
                      Последно редактирано от sparkybg; 27-03-23, 10:14.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • CITIZEN
                        CITIZEN коментира
                        Редактиране на коментар
                        А ако го извадят с вакум машина дали е проблем ? При мен беше идеално бистро, но и предния собственик ми каза че го е смянал ама аз като типично "българче" не повярвах и все пак го смених. Въпреки това с новите главини и нови масла осезаемо се подобри не знам кое допринесе повече.

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Ако говориш за дифа - не е проблем, но остава повече от старото (вероятно 50-100мл) и няма как да махнеш металната кашица от магнита и покрай него. Аз понеже съм си хипохондрик, това второто би ме накарало зорлем да си създам трудности и да го сменям по "сложния" начин, както и направих, въпреки че имам вакуум помпа.

                        Според една от градските легенди именно заради магнита го били направили без долна пробка, което обаче трудно издържа на елементарната логика, понеже дифовете с долна пробка си имат магнит на самата пробка.

                        ...пък и... честно казано щеше ми се да поразгледам в какво състояние е дифа. И сега съм доволен че още един възел във возилото съм пипнал и огледал лично и няма какво да го мисля.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X