Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • В момента мисля как утре ще се завирам под колата на кално-чакълесто-тревистия паркинг, гарниран с антифризени локвички. Както и откъде да изкопая читава скоба без да ръсна 50 кинта за такси до село.

    ...накрая ще му пльосна една капачка на 0.9 бара, да приключа тия драми. Оригинално е 1.2 бара.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      От оригинална пружинна скоба, нищо чудно тел да стяга по-добре(за временно). Особено при достатъчно мерак.
      Това, за авариен ремонт де, не съобразих, че може би нямаш предвид такъв(а просто, че утре може да няма откъде да се купи).

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Тераното не е ли подръка? вместо такси...

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Тераното е при скобите на село.

      Ако Евро07 работят и имат скоби, от там ще купя и скоба (Продаваха NormaClamp, които са качествени) и антифриз. Утре ще се разбере. Ако не, ще се вътря за такси. Като имах гаражна клетка имах и скоби в нея, ама...

      Абе пак добре че се напика докато паркирах. Че можеше и на пътя да ме остави. Хем доста газ му раздадох.

  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Да знаете - не си купувайте радиатор NRF за 5.7. Преди малко се напика с размах - стигна до паркинга и долния маркуч се откачи от радиатора. Гърловината и изобщо всичката пластмаса е гланцово гладка(лъщи чак), има миниатюрен берт, и то не по цялата перифериа, а от двете страни, само, което се оказа недобра комбинация с оригиналната пружинна скоба там.

    Утре ще направя последен опит с обикновена скоба и после ще замине на боклука, щото явно си е боклук. Нормална грапава гърловина + нормален берт в комбинация със същата скоба гарантирано нямат измъкване. За съжаление Nissens-а е достъа поскъпнал за няколко месеца, но мисля в тая посока.

    ПП: Деди, нещо да те е сърбяло?
    По-добре пробвай с оригинален... Аз преди години се кълнях в Нисенс, но дойде момент да сменя радиатор на Тойотата. Нисенс беше най-скъпия от алтернативите. Естествено, взимам го... Оттогава, разбирай откакто е нов, при температура под нулата се овлажнява между питата и горното казанче. При под -10 си и прокапва сутрин. Над нулата няма проблем. Та нисенс не са чудо. А и като ти гледам късмета, отново повтарям, по-добре си вземи оригинален та да приключиш въпроса.

    П.П.: По мои наблюдения има коли, при които алтернативите са с близко качество до оригиналните части. Доста европейски са така.
    Има коли, при които алтернативите не си струват труда и нервите и Тойота е от тях.
    Има алтернативи, които са по-добри от оригиналните (Деу, Санг-Йонг, КИА, преди години...).
    Хубаво е, за себе си, да установиш как стои този въпрос при Джип, за да се мъчиш по-малко вбъдеще.

    Успешна 2023-та и много здраве на всички!

    Коментар


    • Тук е хоризонтален, та има ляво и дясно казанче.

      Оригинален трябва от САЩ. С тегло 10 кила и огромен кашон, с цена 280 долара там.... Сещай се

      Тооо има и изцяло алуминиев, заваряван, срещу "само" 1000+зелени, там. Има и китайски де, ама... нещо не мога да се счупя за китайски, макар че за китайския интеркулер на тераното не мога да кажа нищо лошо.

      С нормална качествена скоба и 1-2 достягания се надявам да приключи казуса. Поне водното съединение е прясно, та поне ще легне по скобата.
      Последно редактирано от sparkybg; 30-12-22, 23:44.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        ама надраскай малко и щуцера де, да има и сцепление...

    • Свалих скобата - спрямо нова е отпусната с поне 10мм като обиколка. Като сменях не ми стигна една и оставих тая, с идеята че тя си натиска постоянно. Даже спец инструмент си купих, защото с нормални клещи е зор. После дори си поръчах 4 чисто нови пружинни оригинални, с идеята да сменя всичките с пружинни.

      При нормален материал маркуча след известно време залепва. по-бавно за пластмасата, по-бързо за метал или боядисан метал. Тук обаче това не се е случило. Сигурвен съм че с нова оригинална пружинна скоба и оригинален радиатор това нямаше да се случи, но това е положението.

      Както казах, ще опитам да реша проблема с качествена винтова скоба, която ще донатегна няколко пъти. Ако продължи да мърда (предполагамн че се е изхлузвало постелпенно) ще мисля останалото. Да награпавя - ОК, ако ми беше в гаража или поне в двора. На кално-тревисто-чакълестия паркинг, полят с антифриз, трудно, дори да имах скочбрайт, ама и той е при скобите и тераното на село.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • Проблема е решен. Достъпа е лесен, даже и на паркинг.

        Не можах да намеря работеща днес фирма, продаваща скоби, та се наложи да отреагира отрядът за бързо реагиране под формата на Деди във Фероза, возещи "тежкия" товар от 2 скоби от запасите му втора ръка.

        Пружинните явно трябва да се сменят с нови, когато се сменят водни съединения, защото:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:myold.jpg
Прегледи:700
Размер:70.9 КБ
ID:6905390

        VS
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:new.jpg
Прегледи:683
Размер:8.9 КБ
ID:6905391
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Малко е каталясала горната. Даже доста.
          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • По-подходящи са скоби от тел. Дори ръбовете ще влязат между теловете и нема мърдане. Тия са от 20-год. пералня. Лесно се отварят с керпеден.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:скоби.jpg
Прегледи:695
Размер:233.9 КБ
ID:6905406
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              ...
              Не можах да намеря работеща днес фирма, продаваща скоби, та се наложи да отреагира отрядът за бързо реагиране под формата на Деди във Фероза, возещи "тежкия" товар от 2 скоби от запасите му втора ръка...
              На Владо мое да му подариш чифт пощенски гълъби, да си ги завъди за дребни пратки.


              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Ай ся, мУдьерни времена. Да му купим един безпилотник направо, и да доставя пратките по GPS координати.

            • Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
              По-подходящи са скоби от тел. Дори ръбовете ще влязат между теловете и нема мърдане. Тия са от 20-год. пералня. Лесно се отварят с керпеден.
              И да, и не. При тези пък наложи ли се махане на някое водно съединение, трябва да го смениш (водното съединение), защото така са се впили в него че с каквото и да стягаш после, тече. На пералнята работят именно защото нищо никога не се маха, докато не протече, а понякога изобщо докато пералнята отиде на боклука. Имам клещи и за едните и за другите, но и те не са пълното щастие. Башка дето в пералнята водата не е под налягане, освен от собственотъо си тегло в барабана, евентуално. При такива условия и оригиналната уморена пружинна скобе би държала повече от безпроблемно.

              Поръчал съм скоба като останалите 3, които смених когато сменях всичко. 12мм W5 от там, от където си бях поръчал силиконовите заместители на едното водно съединение. Но бях поръчал един размер 36-50 10 броя, а само там, където изскочи, искаше следващия размер (40-60) и оставих оригиналната. Стягат се колкото мога с отвертка с накрайник 7-ца, достягат се 1-2 пъти за 2-3 месеца, и толкоз. Маркуча е невъзможно да изскочи с такава скоба - мачка го доволно, но на голяма площ, и позволява последващ демонтаж/монтаж - не го "прегризва" като телените.
              Последно редактирано от sparkybg; 31-12-22, 14:20.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • дядо владо
                дядо владо коментира
                Редактиране на коментар
                Вложки и аз имам не са те проблема, За да махнеш шенкела и да сменяш шарнири е по-удобно първо да се махне главината (с полуоската заедно), тя се държи с три болта с глава дванадесетостен 13, последния от тях - е гмъц 😆 ръждата като изяде главата и като е позапекъл по ЕГН превърта и мяу - резаньиЕ с пцуваньиЕ ъъъъъ но преди това напрЪжолчваньиЕ пък следващата година ще го мислим 🥂

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                И на wk главините са на 3 болта, та се досещам горе-долу какво е. При мен за разкош е намесен и халуминт.

                Гайка, телоподаващо и т.н...

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Дядо Владо, Фнимааай ногу къде ще сложиш масата на телоподавката, ако заваряваш гайка за превъртелия болт. Че няма още мяу-бау-джяу-шау...
                Последно редактирано от KingofROAD; 31-12-22, 18:16.

            • Това е скобата:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2022-12-31-15-01-56-543-edit_com.android.chrome.jpg
Прегледи:701
Размер:260.6 КБ
ID:6905423
              Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
              Око за око, паста за зъби!
              Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Предполагам са достатъчни при изстиване, особено зимата, да осигуряват достатъчно притягане. Гумата се свива значително при зимните разлики в температурите, особено при минуси...

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Те проблемите са като е жега, не като е студено.

                Ще видя дали може да се набавят такива, да се пробват поне от любопитство. Сега като се замисля, може и да не е чак толкова малко усилието, но не знам как да го сметна, нито как да го изсимулирам, за да придобия представа без наличие на реален екземпляр.

              • murfito
                murfito коментира
                Редактиране на коментар
                Такива скоби се вграждат заводско на някои марки автомобили. Скобата е достатъчно натегната. Проблема на обикновената скоба е температурните разширения, която не може да поеме във времето. Не случайно се слагат пружинни или винтови натегнати скоби, особено за антифриз.
                Последно редактирано от murfito; 01-01-23, 13:03.

            • Тези стават ли за дванайсетостен?

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2022-12-31-15-13-33-519-edit_com.android.chrome.jpg
Прегледи:725
Размер:303.3 КБ
ID:6905425
              Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
              Око за око, паста за зъби!
              Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

              Коментар


              • дядо владо
                дядо владо коментира
                Редактиране на коментар
                Може и да станат, но нов болт преди 3-ти догодина няма как, така или иначе първо е напържолчването 🍗

            • Минати 40км. Избълбука си бълбуците, долях половин литър, дръпна си и малко от казанчето. Въздух вече няма, загрява нормално и се държи нормално. При инцидента е загубило е около 5л, тоест горе-долу половината от всичкия антифриз.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Ей-това ми хвана окото:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:constant.jpg
Прегледи:679
Размер:10.1 КБ
ID:6905467

                Шайбите са пружинни, и като стегнеш се намачкват и държат стегнато. Това че има защита под дупките на лентата също ми допада.

                ...не че ще се юрна да поръчвам. Просто ми попаднаха пред погледа и концептуално ми харесаха.

                Снимката е на продукт на Gates, ширина 16мм. Има и по-тесни. Има ги в RockAuto.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Dilyan Zagorchev
                  Dilyan Zagorchev коментира
                  Редактиране на коментар
                  На камионските интеркулери са масово такива скоби. Щом там държи...

              • ...и понеже нещо по предницата продължава да похлопва, а е сменено всичко с Moog и Mevotech TTX/Supreme, включително и двете главини със SNR, остава да е кормилна рейка.

                Масова болежка им е износването на тия беличките неща:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:s-l500.jpg Прегледи:0 Размер:19.0 КБ ID:6907096

                Типичен пример как детайл за стотинки прави хлопаща част за хиляди.

                Естествено, американците са се постарали да приберат всички кинти от желаещите, и предлагат това:
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:wksrr.jpg Прегледи:0 Размер:70.1 КБ ID:6907097

                ...за "скромната" сума от "само" 299 долара.

                Разни поляци в eBay продават само въпросната част от първата снимка срещу 30-ина лв, но не пращат до България и ги сиктирдосах. Не че не мога да поръчам до Германия и да ми го докарат до тук, но въпросът е принципен. Пък и.... 60лв за реално 2 пластмаски пак си е перверзийка.

                Намерих скапана рейка, извадих буталото, свалих размери и измоделирах само накладчиците. Самото бутало не се износва почти никак, износват се двете бели пластмаски, буталото потъва, защото има пружинка, която го бута надолу, но след определено износване вече опира в дъното и не може повече да обира луфта. При нови накладки пружината е свита докрай, капачката опира в задната част на буталото и няма луфт дори при натоварване. После постепенно се получава луфт при натоварване, а най-накрая, когато буталото опре в дъното, перманентен луфт. Поръчани са 3 дебелини от тези, за 3D SLS печат от полиамид(Nylon 12), от което предполагам са и оригиналните. Ще споделя STL файловете по-нататък като се уверя че пасват и вършат работа.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:wksteerpad.jpg Прегледи:0 Размер:9.9 КБ ID:6907098

                Купил сам и един долен шарнир, един вътрешен и един външен накрайник MOOG, та ако не се укроти от рейката, битката ще продължи с постепенна подмяна на всичко, което може да тропа от едната страна.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Една вметка, Мууг и Феби в България са много различни от това, което купувам от Германия и Англия... не знам дали и кое е менте, но са много различни.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Всичко е от Rockauto, с изключение на главините, включително и пружините и горните стойки на амортисьорите. Амортисьорите са от тук предните и от Германия задните, но в тях не се съмнявам.

                  Febi е опаковчик, и е едно и също със SWAG и BluePrint, съответно като купиш кое да е от трите марки, вътре може да има кое да е от другите марки, или каквото е купено за преопаковане. Например предна кормилна шанга Febi за терано е реално BluePrint, само че на доста по-ниска цена. Delphi е същото - опаковчик. Lemforder пак така - последно накрайниците и шарнирите им бяха CT-R, на накрайниците дори си пишеше. Шарнироте на MOOG изглежат до сущ като купените като CT-R.

                  Ако от накъде намеря шарнири CT-R за WK, ще си купя без колебание, още повече че обикновено са на много приятни цени.

                  Изобщо, от България купувам много малко части, и то обикновено от приятели и когато няма как да са фалшиви (например дюзи) или ми трябват спешно. Задните амове в Германия бяха с 40% надолу спрямо тук. Доставката през Gabco е смешна, ако не бързаш.
                  Последно редактирано от sparkybg; 12-01-23, 10:34.

                • petkov_bb
                  petkov_bb коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не съмнявам в информираността Ви ,но убихте всичкия "наивитет" в мен с тези опаковчици.

                  Пс. преди 15-20г. с приятел купихме фреза за метал от София и видяхме на живо как еднакви машини с лека разлика в боята и етикета минават за произведени в Германия,Полша ,Чехия и оригинала от ......където идват повечето техники!

              • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ...Масова болежка им е износването на тия беличките неща...
                Хм, че това не е ли детайл който се изработва за 15 мин. на струг и фреза (казано малко преувеличено)?
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X