Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Честита Коледа Спарки!

    Добре Дошъл в клуба на Джийп, надали има някой дългогодишен собственик, който поне веднъж да не е викал ключар заради "умна" аларма и заключване

    Това с кабелите е мизерия, но е типично за Джийп, още от преди 30 години, това според мен е "планирано повреждане" инак тия коли ще са вечни

    Хубаво изкарване на празниците и още много стотици хиляди КМ радост с джипката
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
      ...Това с кабелите е мизерия, но е типично за Джийп, още от преди 30 години, това според мен е "планирано повреждане" инак тия коли ще са вечни...
      Планираното остаряване е нещо което много често е планирано от потребителя. Редовно измиване на машинното отделение с агресивни препарати разказва играта на всякакви пластмаси и кабели.
      Наскоро пак гледах тоя филм от първите редове.
      Последно редактирано от ittso; 25-12-22, 11:47.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
        Планираното остаряване е нещо което много често е планирано от потребителя. Редовно измиване на машинното отделение с агресивни препарати разказва играта на всякакви пластмаси и кабели.
        Наскоро пак гледах тоя филм от първите редове.
        И на боята тоже, и лаковото поктитие и тн...
        -Чем занимаетесь по жизни?
        -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.

        Коментар


        • Просто си е такава пластмасата на гофрите. Всичките ми коли се мият веднъж годишно, но с никоя не е имало такова чудо. И не само в двигателния отсек. Жиците към скоростите също бяха така.

          Поне изолацията на жиците е ок, което ми е по-важно.

          Това не съм го мил до сега. Още не смея на мивка. Първо ще е с маркуча в двора, да не станем за резил.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            .... Всичките ми коли се мият веднъж годишно ... .
            Защо толкова често, да не си сватбар?
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение

              Защо толкова често, да не си сватбар?
              Двигателното се мие веднъж годишно, напролет след като се приключи със зимните солищаци. Останалото се мие често, особено зимата, но с препарат само веднъж на 5-6 миенета.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                Да. Питам, щото на моите коли моторното не мия никога, а Диското се мие само - като го навали дъжд.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Е аз пък мия. Страшно мразя при елементарни дейности под капака да заприличвам на мангал. Башка дето всичко е в солищаци след всяка зима.

            • Потвърждавам за термостата. Магистрала Люлин от Перник към София, на който участък при поддържане на 140 от студено подминаваше средата със 7-8мм преди да отвори и да се върне. Сега малко преди средата се видя че отвоси и се върна с около милиметър-два, след което се закроти на около 2мм преди средата, и почти никак не зависи от натоварването. Както и трябва да е, според мен. Нищо общо със старото поведение.

              Нямам идея дали термостата Gates е бил дефектен или тоя модел са така. Радвам се че в крайна сметка още едно нещо е отметнато като решено.

              Явно трябва да преосмисля политиката си по отношение на купуването на неоригинални части. много каръщини се събраха.
              Последно редактирано от sparkybg; 25-12-22, 22:09.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                Ми похвали се, де. С Г-то или с друга?

              • дядо владо
                дядо владо коментира
                Редактиране на коментар
                С всички, каквото пипна се троши, На Г-то се оказа че няма клапани никъде, сега последно от Германия са обещали, ама знае ли се🙄

              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                Така е, от скрап да направиш кола не е лесна работа, а още по-малко - евтина...

            • Колко народ "го е изял" с всевъзможни тежки ремонти заради неоригинален и не добре работещ термостат...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • Gates бяха добра марка за ремъци и гумени истории. После започнаха да пускат комплекти с ролки и водни помпи. Но не ги правят те, а ги поръчват на други производители. Явно и термостати вече са започнали до опаковат. Но кой ги е произвел ..?

                Сигурен съм, че Jeep, а и всеки друг производител на автомобили не си произвеждат сами термостатите. Поръчват ги на други подизпълнители. Но те си дават заданието и после си следят за качеството, за да го вградят или сложат в оригинална опаковка.

                Аз сложих термостат Calorstat на Vernet на Тераното. Тези си правят термостати от много години. Отваря си термостата точно на температурата (82 градуса).
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар


                • murfito
                  murfito коментира
                  Редактиране на коментар
                  Оригиналния термостат VM e производство Behr, а Behr не се намира на пазара.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Behr сега е Mahle. Mahle за 5.7 Hemi няма термостат в каталога си.

              • Беше един от най--скъпите неоригинални. Помпата и капачката също. Доколкото оригинален е 45 долара там, което тук значи нещо като 140лв крайна цена, си е перверзия, както и да го погледнеш.

                ПП: Изборът е между Ultra power, Motorad, Gates и оригинален. Motorad и Gates най-често е едно и също. Има стандартни, Heavy duty и Premium, като въпросния беше Heavy duty, с 8 градуса по-ниска температура. От европейски производители изобщо не намирам. От calorstat например има само 2 вида капачки, изглеждащи точно като Gates/Motorad, ламбда сонда и термодатчик.
                Последно редактирано от sparkybg; 26-12-22, 19:18.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Dilyan Zagorchev
                  Dilyan Zagorchev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Перверзия друг път. Щото не си купувал за Дедра 2.0 16V за 200лв....преди 15 години. Ето това е перверзия

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Като го гледам какво представлява (термостата за Lancia-та), има защо да е по-скъп (не коментирам перверзията по принцип).

                  Тоя на Hemi-то е най-обикновен стандартен термостат. Доколкото изнамерих сега информация, ставал бил дори и от други американски марки (Ford, Chevy).

                  Впрочем, една подробност - отвора в корпуса на помпата към малкия крък термостата на тия след 2010г е видимо с различна форма и доста по-голям. Смятам ако се наложи да сменям помпа някога, да пробвам с такава за след 2010 - разликата е тоя отвор + малко изместен захват на обтегача на ремъка, но мисля че са съвместими. И ремъка е с 5мм по-къс на тия след 2010, но това е без никакво значение.

              • Окончателно да потвърдя хавата с термостата - в момента няма никакъв начин да го накарам да подмине средата, че даже и да я достигне.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Хм, могло да тегли 3 тона, баси!

                • murfito
                  murfito коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ми мойто животинче може да тегли 2.8т...баси...

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Еми, 35-те градуса вече са се случвали и дори със стария термостат нямаше драми след първоначалното отваряне, но да тегля и 2 тона няма как да се случи.

              • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ...- Проектът "китайската мулитмедия" го пиша приключен. Изцяло мой софтуер за CAN-кутийката, леко хакнати няколко библиотеки в мултимедията, и вече управлява усилвателя, не трупа никакви грешки (правилно се енумерира по CAN шината), и дори си добавих разни клавишни комбинации - например вече от волана мога и да търся станции, освен да превключвам записаните, по всяко време да се връщам на началния екран, и да приемам, отхвърлям и прекъсвам телефонни разговори...
                CAN шината на мултимедията влиза в кутийката, тя превежда каквото и както трябва и го предава към CAN шината на автомобила?
                Микроконторлерът който си използваш с колко CAN бъса е?
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • Между мултимедиятя и кутийката е TTL RS232 на 38400. Освен това от кутийката излизат хардуерно жици за ILL, BRAKE, REVERSE, IGNITION и прочие сигнали.

                  Кутийката е с STM32F103, с една CAN шина на 83333 бита в секунда. Кутийката предава към радиото кога си дал контакт, кога си на задна скорост, кога си с включени фарове, директно със сигнали по жици, а останалото (например външна температура, дали има отворени врати, бутони на волана, а на някои коли и повече неща, например състояние на климатика, напрежение на батерията и т.н.) през RS232-то. От радиото получава в какъв режим е (радио, CD, AUX, видео, мп3, съответно кой трак, коя честота и т.н.), час и дата, в случая и какво е volume-то, баланса и фейда, и кутийката разпраща това по шината за да управлява съответните модули, в случая усилвателя. По шината вървят и данни за обороти, скорост, пробег, посока и т.н.

                  В един момент кутийката изгоря, щото и бяха пуснали 12V през 100 ома към едното краче, и докато дочакам гаранционно изпратената от Китай, и смених проФесора и започнах да хакерствам. Най-тънката част и последното, което изгладих, беше енумерацията на дивайсите по шината, за да не трупа грешки. За това нямаше документация никъде, или по-точно имаше само догадки, нямащи нищо общо с действителността.

                  Оная тема в mcu.bg я пуснах точно като се боричках да подкарам всичко, защото това ми е първия проект със STM32.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • Да знаете - не си купувайте радиатор NRF за 5.7. Преди малко се напика с размах - стигна до паркинга и долния маркуч се откачи от радиатора. Гърловината и изобщо всичката пластмаса е гланцово гладка(лъщи чак), има миниатюрен берт, и то не по цялата перифериа, а от двете страни, само, което се оказа недобра комбинация с оригиналната пружинна скоба там.

                    Утре ще направя последен опит с обикновена скоба и после ще замине на боклука, щото явно си е боклук. Нормална грапава гърловина + нормален берт в комбинация със същата скоба гарантирано нямат измъкване. За съжаление Nissens-а е достъа поскъпнал за няколко месеца, но мисля в тая посока.

                    ПП: Деди, нещо да те е сърбяло?
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • kalin09
                      kalin09 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Да знаеш- тръба без берт ,произволно гладка ,държи на налягания достатъчни да избушат радиатор ,стегнат само с по една винтова скоба. Да не сваляме глави?

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Връща нормално в каьанчето, не бълбука, не харчи антифриз, няма въздух в системата, не избуши при натоварване, а точно обратното - при паркиране. Независимо как е карана, юаркучите са еднакво твърди, казанчето еднакво пълно. Мерихме за газове - няма. При първо палене сутрин дори да има 2 мехурчета на кръст в системата, те се чуват. Нищо не се чуваше.

                      Скобата беше пружинна. Другите 3 са винтови, само тая пружинна.

                      Просто няма признаци за глави. Мен това ме човърка още като прасна водното съединение, с което дойде, та проверих всичко, което мога. А и вече мина над 4000км без никакъв проблем.
                      Последно редактирано от sparkybg; 30-12-22, 23:39.

                    • trapper
                      trapper коментира
                      Редактиране на коментар
                      на гърловината навий пръстен от тел, като витка от пружина и стегни маркуча със скоба с винт

                  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Гърловината и изобщо всичката пластмаса е гланцово гладка(лъщи чак)
                    Мислил ли си за матиране със шкурка или скочбрайт?
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    Тук са 3 потребители онлайн. 1 потребители и 2 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X