Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Wrangler JK 2.8 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Wrangler JK 2.8 CRD

    Здравейте, колеги!

    Дълго време се чудих, дали да пускам тази тема, но накрая се реших да я пусна.

    Първо ще кажа, че има голяма вероятност темата да стане изключително дълга, защото този път бих искал да започна от самото начало, което беше преди около 12 години.

    През далечната 2009-та година, когато навърших 18 години, бащата, Бог да го прости, тогава ми каза: "Искаш ли да ти купя джип?". И аз, разбира се, отговорих: "Да!". Както можете да се досетите, кое 18 годишно момче, което го влекат автомобилите, не иска джип?

    Така започна всичко.

    Автомобилът беше Mitsubishi Pajero II дълга база. Бяхме го взели от приятел, без документи. Всъщност не толкова без документи, колкото е бил запориран или нещо подобно и е имал 10 годишен срок, в който не може да се продава/регистрира.

    Покупката на този джип беше и причината да се регистрирам в този форум, който наистина ми даде много знания и приятелства, за което благодаря!

    В самото начало го карах като градски автомобил, след което през 2013-та година падна този 10 годишен срок и успяхме да го регистрираме. Оттук нататък започнаха многото ремонти и подобрения по самия автомобил. Тук няма да изпадам в детайли, защото има доста писано в другия раздел.

    През същата 2013-та година решихме да вземем и един Opel Vectra. Като цяло нямаше кой знае какви проблеми, предимно обслужвания му правихме.

    През 2017-та година бащата почина и не исках да се разделям с тези два автомобила. Бяха ми като спомен, защото сме имали не само лоши моменти, но и хубави с тези автомобили.

    През същата 2017-та година ми попадна едно Peugeot 106, на което за 3 години и половина му навъртях над 30 000 километра. Горкото беше толкова изгнило, но двигателя палеше от раз.

    През тази 2021-ва година реших, че искам да слагам на Паджерото лебедка, лед барове, защити и т.н., които ги гласях от доста време. Така и направих. След което как ме захапа кучето не знам, но реших да боря проблема с теча на резервоара, който съществува от самото начало, но тогава не ми пукаше особено. Тъй като Паджерото си го поддържах редовно и исках да е максимално изрядно, се хванах да боря този проблем. Четири пъти се наложи да сваляме резервоара, за да го ремонтираме. Какви ли не неща се случваха. Накрая, преди около три месеца си помислих, че най-накрая сме решили този проблем.

    По стечение на обстоятелствата точно около рождения ми ден, 4-ти октомври, предполагам, че ме хвана коронавируса. Изкарах го с доста зор, без да си правя тестове, като близо седмица се лекувах в нас, без да излизам. Точно на рождения ми ден се почувствах по-добре и реших да сляза в гаража и да видя, какво се случва с джипа. Дали му тече нафтата. Понеже близо месец не беше текла нафтата от резервоара и съм с нагласата, че отново няма да тече и спокойно ще го държа джипа там, докато не падне сняг или не реша да го извадя на някоя по-дълга разходка. Влизам в гаража, клякам и какво да видя - изключително малка капка нафта. Да, много малка, но я има! Е тук вече отново се ядосах вътрешно. Какви ли не мисли ми минаха през главата - да търся нов резервоар, втора употреба, друг от друг автомобил и т.н. Накрая си казах следното нещо - не ми се занимава повече да ги поддържам тези коли. Близо 4 години само ги поддържам и почти не ги карам. Реших, че е време да ги продам...

    През месец май 2021-ва година взех едно Peugeot 306. Около август месец тази година продадох 106-цата. Номеври месе тази година продадох и Вектрата. След няма и две седмици успях да продам Паджерото.

    Тук се слага краят на сагата с тези автомобили, които ги имам от 12 години за Паджерото и 8 години за Вектрата.

    И сега да пристъпим към същинската част или може би не още.

    Когато навлизах в средата на офроуда, тогава се заглеждах и по други джипове. Няма да изпадам в обяснения за марки и модели, защото са ви пределно ясни.

    Но точно един конкретен автомобил ми привлече вниманието и той беше, както можете да се досетите - Jeep Wrangler JK Unlimited. През далечната 2011-та година разбрах за този джип. Толкова много клипчета изгледах, какви ли не теми четох, колко много подобрения могат да се направят, че за онези години направо се влюбих, както се казва.

    Но, разбира се, когато Паджерото е при мен, много много не съм обръщал внимание на Вранглера, защото не малко проблеми излизаха през годините, повечето от които са описани в този форум.

    Тази година, след като се реших, че е време да се разделия с тези автомобили, които имат голяма сантиментална стойност за мен, си казах, че искам да се оглеждам за Вранглер. Исках само да гледам и наблюдавам, без да ходя по огледи. Двата големи български сайта ги следях всеки ден, както и немският. Също така си мислех и от Америка да вкарам някой леко ударен и да го направя, но реших, че не ми се занимава с такова упражнение.

    В крайна сметка по веднъж на ден, обикновено вечерта по това време, отварях сайтовете и гледах обявите.

    Първо си казвах, че искам Rubicon. Да, обаче, първо, че са рядкост, второ ценово са доста над моя бюджет и трето - може би не трябва чак така да се изхвърлям като за начало.

    След това погледнах Sahara. Да, добре изглежда, музиката вътре си е на ниво, калниците с цвета на автомобила, предния мост не е като на Rubicon-a и разни други неща. Казах си добре, може и Sahara да е. Да де, обаче това, което искам аз да направя, ще ми е жал да разкарам тези "цветни" калници.

    В крайна сметка си казах, че ще гледам Sport-а. В началото исках ел. стъкла, уж да има някаква екстра, но накрая си казах, че, като махна вратите, хич няма да ми трябват тези ел. стъкла.

    Така, вече след ясна картинка за това, какво искам, започнах да се оглеждам.

    Както казах, гледах в доста сайтове и накрая сведох избора си до 2-3 автомобила. Единият беше във Варна, а другият в Дупница. Този във Варна реших да го видя. Беше Sport, 2.8 CRD, автомат с теглич. Чисто нов купуван във Варна, каран и поддържан тук. Не знам защо, но си казах, че ще направя компромис със скоростната кутия. По принцип не съм фен на автоматите, но си викам не е толкова зле. Да де, но нещо не ме грабна автомата. Не точно на конкретния екземпляр, а по принцип. Не, че толкова много Вранглери съм карал, даже изобщо, но вътрешно си знаех, че искам да е с ръчна скоростна кутия. Това още повече ограничи избора ми.

    След дълго гледане в интернет изведнъж дойде голямо желание в мен да видя този Вранглер в Дупница. Взех си бърз отпуск, запалих Пежото, наех си хотел в Дупница, като тръгнах към 16 часа и бавно и славно пристигнах в хотела около 23:30 часа, без да си давам много зор.

    Бях си взел храна, която хапвах по пътя, както и вечерта в хотела. Беше почивната база на Енергото. Доста приятно ми се стори, но нали съм на приключение, много екстри не ми трябват.

    На другия ден станах, оправих се, закусих в хотела и дойде време да тръгвам.

    Продавачът предварително знаеше, че ще пътувам от Варна и се бяхме уговорили да се видим около 10 часа сутринта.

    Намерих адреса, видяхме се и започнах да оглеждам автомобила.

    Тъй като си бях "изпатил" от Паджерото, сигурно 15 минути съм стоял легнал на една количка под Вранглера да го гледам за ръжди. Не видях нищо фрапантно. После реших да огледам двигателя, като междувременно си говорихме с продавача. Оказа се доста приятен мъж, с когото може свободно да се разговаря. Тук може би някои хора ще кажат, че все пак е продавач, като тук бих добавил, че също така е и от автокъща, макар и автомобила да го държи в тях, и ве пак този човек има таланта да говори сладки приказки, за да убеди хората. Да, може и така да е, но съм попадал и на доста продавачи от автокъщи, с които просто не ми върви приказката. Тук, за моя радост, не беше така. Доста гладко вървеше разговорът.

    След което решихме да запалим автомобила. Той предварително ми каза, че акумулаторът е слаб и трябва да се подаде ток от друг. Подадохме ток и запали. Като цяло си работи нормално двигателят, не видях и не чух нищо сериозни.

    После дойде и ред да го покараме малко. В началото той се качи, пусна бавните и отиде на един баир да го изкачи. После слязохме на равното, където исках аз да го покарам. Като цяло добре се държеше автомобилът, нищо сериозно не видях и не усетих. Може би тук е моментът да кажа, че човекът си го е внесъл от Италия и му е правил разни подобрения по екстериора, като фарове, мигачи и т.н., а също така и по интериора, за които няма да изпадам в детайли. Също така в процеса на разговор ми сподели, че двигателят е сменян. Това, ако трябва да бъда честен, малко ме отдръпна в началото, но после си казах, че не е толкова сериозно нещо, което в случая да ме откаже.

    Покарахме го малко и реших да взема 15-20 минути насаме, за да помисля. Реално погледнато бях тръгнал с нагласата да го гледам само и, ако ми хареса, да го взема. Ако не ми хареса - прибирам се, тъкмо ще съм си направил една разходка. Но стоя в Пежото, гледам Вранглера, той ме гледа и се чудим сега, дали да се вземем. Мисля, мисля и накрая викам да се взимаме. Говорих с продавача и се разбрахме за цена. След което последва документалната и финансова част - фактури, банки, КАТ, номера, винетки и т.н.

    Предварително се бях уговорил с приятел от София, който да ме вземе и да ме закара отново до Дупница, за да мога да си прибера и двете коли. Реално Пежото го оставих в София в гаража на друг приятел, а с Вранглера тръгнах да се прибирам.

    Да речем, че цял ден сме си изгубили, за да изкараме номера и да взема винетка, след което тръгнах към София. После хайде обратно към Дупница, за да взема Пежото и то стана 21:30 часа, докато тръгна за Варна.

    По принцип бях с нагласата на другия ден по обяд да хвана влак или автобус и вечерта да съм в София, да се видя с приятели и на другата сутрин да се прибирам, но не се случиха така нещата.

    Както към 21:30 тръгнат от София за Варна, така и към 04:00 бях във Варна, заредил и измил Вранглера и тъкмо го прибирах в гаража. Докато заспя стана 06:00 часа.

    На другата сутрин или по-точно обяд станах към 11 часа. Обикалях с него напред-назад из града и реших, че ще си хвана нощния влак за София, ще се наспя като хората и на другата сутрин ще съм там. Така и направих.

    На следващата сутрин бях там, отидох да си взема Пежото от гаража, успях да се видя с приятели и към 16:00 часа тръгнах да се прибирам към Варна. Може би около 23:00 да съм бил във Варна, отново автомивка, зареждане и отново в гаража.

    На следващия ден, понеделник, си бях взел още един ден отпуск, за да мога да регистрирам джипа. Тъй като нещо не можах да спя спокойно и станах рано и отидох в КАТ около 07:30, като бях втора кола. Нещо не ме свърташе и исках да отида до Шумен, за да разпитам за Технотеста, който може да ми се наложи да направя, защото двигателят е сменян. Ходих, питах, реално погледнато без код на двигателя нищо не може да се направи. Бях намерил сервиз в Шумен, намерихме номера на двигателя, търкахме, но не успяхме да прочетем нищо. Отказах се. Викам си отивам във Варна, правя пълномощно на регистратор и той да го регистрира. Така и стана. Регистрирахме го, по талон кодът на двигателя е 49C, а в самият автомобил е 51C. Реално си мисля, че си затвориха очите в КАТ, което е добре за мен, защото успях да го регистрирам. В момента, чисто документално, все едно сам съм си сменил двигателя. Ако искам всичко да бъде изрядно, ще трябва да мина Технотест в Шумен, предполагам ще ми издадат документ, с който мога да отида и да си сменя талоните спрямо новия код на двигателя. В този ред на мисли тук бих искал да добавя, че, когато продадох Паджерото, момчето е от Перник и му казах, че има голяма вероятност да не може да регистрира джипа там с тези брони. Оказа се, че вероятно и те са си затворили очите и са го регистрирали без проблем. Та регистрациите минаха успешно.

    Следва ходене по майстори. Първо го закарах при един приятел, за да го огледа. Нищо сериозно не видяхме, освен задни накладки. После намерих един сервиз, където реших да го оставя да го обслужат или по-точно да му открият и решат един проблем. По-рано забравих да споделя и то как няма, като сигурно над половин час стоя и пиша, ръцете ми изтръпнаха, хаха. Който е стигнал да чете дотук - поздравления! Та, да се върна на темата - като пътувах с Вранглера от София за Варна, нямаше парно. В града съвсем леко духаше, а на магистралата една идея по-добре, но все пак не е така, както трябва да бъде. Забелязах още при огледа на джипа, че стрелката не минава над 1/4 от деленията. Попитах го, дали е сменял термостата, каза, че не е. Викам си може и термостат да е. Та оставих го на майсторите и се оказа термостат. Успоредно с това са излезли тампоните на стабилизиращата щанга, накладките смениха, радиаторчето на парното почстиха, антифриза смениха и май това беше. Днес го взех от сервиза, покарах го малко и го прибрах.

    Тъй като Вранглера е внос от Италия, а там не се славят с добрата си поддържка, смятам да сменя абсолютно всички течности по всички агрегати - преден диф, заден диф, скорости, раздатка, двигател, хидравлика, спирачна течност - всичко! След или преди това ще трябва да сменя ремъците и водната помпа, макар и продавачът да ми каза, че ги е сменял. Предпочитам да мине и през моите ръце, макар и не пряко.

    Та това е за момента. Извинявам се за изключително дългия пост, но отвътре така ми дойде да споделя всички тези неща тук

    Сега остава да наместя малко снимки из мнението, за да не бъде толкова "постно", след което отивам да ударя 1-2 чаши вино.

    Благодаря, поздрави и наздраве!

    Реших тук да слагам снимките една след друга, като преди и след някои снимки ще слагам по няколко думи.

    Тук съм по новия булевар във Варна и тръгвам около 16:00 часа за Дупница.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1.jpg Прегледи:0 Размер:348.1 КБ ID:6795618

    На GPS-а такава дълга права имаше, че се почувствах като в Америка.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2.jpg Прегледи:0 Размер:108.4 КБ ID:6795616


    Тук пристигам вече в хотела и се настанявам.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:3.jpg Прегледи:0 Размер:297.7 КБ ID:6795621Натиснете снимката за да я уголемите  Име:4.jpg Прегледи:0 Размер:295.7 КБ ID:6795620


    На сутринта се хващам и потеглям на оглед на джипа.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:6.jpg Прегледи:0 Размер:657.7 КБ ID:6795623


    Тук е моментът, в който се гледаме и се чудим, дали да се вземем, хаха.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:7.jpg Прегледи:0 Размер:415.7 КБ ID:6795619


    Тук вече сме готови с новите транзитни номера и потегляме към София, за да мога и Пежото да го прибера там.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:8.jpg Прегледи:0 Размер:551.8 КБ ID:6795625Натиснете снимката за да я уголемите  Име:9.jpg Прегледи:0 Размер:386.8 КБ ID:6795622Натиснете снимката за да я уголемите  Име:10.jpg Прегледи:0 Размер:493.9 КБ ID:6795624Натиснете снимката за да я уголемите  Име:11.jpg Прегледи:0 Размер:452.1 КБ ID:6795626Натиснете снимката за да я уголемите  Име:12.jpg Прегледи:0 Размер:508.0 КБ ID:6795630Натиснете снимката за да я уголемите  Име:13.jpg Прегледи:0 Размер:582.1 КБ ID:6795628Натиснете снимката за да я уголемите  Име:14.jpg Прегледи:0 Размер:512.3 КБ ID:6795632Натиснете снимката за да я уголемите  Име:15.jpg Прегледи:0 Размер:247.2 КБ ID:6795627


    Тук зареждаме и потегляме към Варна.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:16.jpg Прегледи:0 Размер:349.2 КБ ID:6795634


    Не се лъжете по стрелката на температурата - студеничко си ми беше, хаха. Иначе с темпомата на дълъг път си е доста удобно.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:17.jpg Прегледи:0 Размер:172.7 КБ ID:6795629


    Тук малко след 04:00 часа го паркирах и се прибирам да спя.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:18.jpg Прегледи:0 Размер:295.0 КБ ID:6795631


    Тук съм отново в София, хванал преди това нощния влак, за да си прибера и Пежото.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:19.jpg Прегледи:0 Размер:515.4 КБ ID:6795633


    Тук сме вече на следващия ден в КАТ, за да го регистрирам.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20.jpg Прегледи:0 Размер:461.2 КБ ID:6795635


    И тук вече с новите номера.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:21.jpg Прегледи:0 Размер:677.8 КБ ID:6795640Натиснете снимката за да я уголемите  Име:22.jpg Прегледи:0 Размер:513.4 КБ ID:6795636


    Един бърз анекс към гражданската.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:23.jpg Прегледи:0 Размер:705.3 КБ ID:6795642


    И отново паркиран в гаража.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:24.jpg Прегледи:0 Размер:303.1 КБ ID:6795637Натиснете снимката за да я уголемите  Име:25.jpg Прегледи:0 Размер:249.8 КБ ID:6795639


    Една бърза среща с "бившата", докато се разхождах из града.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:26.jpg Прегледи:0 Размер:317.5 КБ ID:6795638


    Тук е от преди два часа - тъкмо го взех от сервиза, малко го поразходих из града и отново го прибрах.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:27.jpg Прегледи:0 Размер:325.6 КБ ID:6795641Натиснете снимката за да я уголемите  Име:28.jpg Прегледи:0 Размер:295.5 КБ ID:6795643


    За мен това беше нещо ново - да отида сам на другия край на страната, без ясна цел, какво и как ще се случи. Дали ще взема автомобил или ще си тръгна разочарован. Имах някаква нужда да се случи подобно за мен приключение. Надявам се, че съм успял да пресъздам емоцията с вас, която изпитах.

    Отново благодаря, поздрави и наздраве!

  • #2
    Честито за колицата. А и писането ти се отдава.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря! Сигурно съм пропуснал разни детайли, но буквално ме заболяха пръстите от писане, хаха.

  • #3
    Честито
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря!

  • #4
    Много приятно място за нощувка си избрал . Аз ходя там по работа . ....и да смениш аватара вече .
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Да. За кратко сякаш се се пренесох 30 години назад. Иначе за аватара си мислих още снощи да го сменя, но не намерих някаква подходяща снимка. Скоро ще трябва и това да направя.

  • #5
    Честито!Добре изглежда,купил си си идеална база за безкрайни надграждания,ако ти се занимава,ако не и така си е супер.Пожелавам ти много безаварийни километри и приятни преживявания заедно!
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря! Базата за надграждане беше един от сериозните фактори, поради които още преди доста години се насочих към този модел. По-нататък във времето ще пускам идеите, които съм му замислил и като цяло ще споделям, какви неща се правят по автомобила.

  • #6
    Честито! Изглежда доста добре.
    Defender 110
    Wrangler YJ на трупчета

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря! Както всеки стар автомобил, така и този има забележки, които на този етап не ми пречат. Живот и здраве, лека полека ще ги отстраняваме.

  • #7
    Всичко е добре, когато завършва добре! (Шекспир). Всъщност май сега започва наново.

    Тъкмо си бях помислил, че се отказваш от джипките, след като продаде Паджерото. И тази сутрин - Изненада!

    Много се радвам, че си взел още по-хубав джип от предния. Особено, след като дълго време ти е бил мечта.

    Пожелавам ти дълги и безаварийни километри! Да ти носи само радост и положителни емоции! Честито!


    *****

    Всъщност и аз моето Терано го взех от Дупница преди 4 години. След 6 месеца обикаляне на половин България и гледане на ръждиви боклуци.

    През 2013 продадох едно късо Терано на хора от Благоевград. Тогава купувачът ми каза, за нищо на света да не си взимам автомобил от Дупница, защото най-големите измамници били там. Все пак беше местен, от онзи край. Дълго време спазвах заръката му, но като не намирах нищо читаво, се престраших и въобще не съжалявам. Мненията ми за дупнишкия джамбазин се препокриват с твоите. Напълно нормален човек, дойде с обикновен Ситроен С4. Обясни ми подробно какво е правил по джипа, без да се надува, без да се прави на интересен. Отговори на всичките ми въпроси. За разлика от пловдивските джамбази (борсата в с. Труд) . Идва с предпоследен модел S-клас или7-ца, или А8-ца, дебел, мазен, с ланци по врата. Прави се на интересен, отговаря уклончиво, послъгва, отклонява вниманието от важните неща.

    Всъщност по продавача можеш да прецениш какъв автомобил ти предлага. И смятам, че ти не си сгрешил с избора.

    *****

    Вчера Биг Боса ми взе да ме разпитва за моята джипка, какво, що ... Накрая изплю камъчето, че си е поръчал Рубикон от Щатите и го чака. Той сега кара Lexus RX450h, ама много го човъркало, как така аз карам джип, пък неговото не било баш ... Ще го видим какво ще докара.
    Последно редактирано от bullet_pk; 30-11-21, 07:56.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря! Аз също си помислих да си дам малко почивка откъм автомобилите и да имам само един, в случая Пежото, за да мога да го ползвам като обикновена всекидневна кола. Да, обаче я няма онази тръпка, където знаеш, че те чака нещо, което да ти достави удоволствие. Да направиш някакво подобрение, да отидеш на някоя по-дълга разходка, да се качиш на някое труднодостъпно местенце.

      В интерес на истината и аз съм чувал доста мнения за Дупница, а и не само. Но, когато следя обявите от над месец и нищо интересно за мен не излиза, просто реших да отида на място и да видя. Усетих положителната енергия на хората. Нямаше злоба, не се усеща онова чувство, където продавачът се опитва да си набута автомобила.

      Честно казано не помня, дали съм го споделил в първия пост. Може да се повтарям с някои неща, за което предварително се извинявам. Въпросният продавач си има автокъща, но този автомобил си го държеше в тях. Дали, защото му харесва или от съображения за сигурност - не знам. Като го купувах ми даде нещата, които е сменил - пружини, амортисьори, фарове и мигачи. Също така си е купувал разни аксесоари, когато сваля покрива, за да не му пече. Усетих, че се е грижил за този автомобил като негов, а не само да го купи, да го постегне и да го продаде.

      Даже, когато тръгвах, ми даде неговия си Jump Starter, понеже, както казах, тогавашната жълта оптима трудно палеше. Запали ли веднъж, нямаше проблеми, но това нямаше, как да го знам. Той сам предложи да си даде стартера по пътя, за да нямам проблеми и да мога да се прибера, за което му благодаря. Задължително ми каза да му пиша, когато се прибера, дори и да стане късно вечерта или рано сутринта. Това още повече ми показа, че е човечен. Когато го регистрирах джипа, му пратих стартера по Еконт, а на следващия ден поръчах нова жълта Оптима, за да не си създавам излишни проблеми.

  • #8
    Редакция, понеже пуснах ново мнение, вместо да напиша коментар към съществуващото.

    Тъкмо видях и твоята промяна. За да не бъде така семпъл този пост, ще напиша тук.

    Явно и той не иска да остава по-назад, хаха.

    Аз също си мислих за автомобил от Щатите, но просто не ми се занимава с цялата тази хамалогия.
    Последно редактирано от c0dy^; 30-11-21, 08:12.

    Коментар


    • #9
      Ей Тошо, честито ти Вранглер, браво увеличаваме се в тази гилдия на ДЖИЙПовете

      Аз съм "бивш" заклет фен на Пежо, имал съм мотопед и доста коли започвайки от 104 и през няколко култови 405'ци и т.н.

      Желая ти много безаварийни КМ и безкрайно щастие и усмивки
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Кажи коя година е твоя и последно с ръчка ли взе, защото ми се сториха много високи оборотите спрямо скороста с която се движиш?

      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря! Годината е 2009. Да, с ръчна скоростна кутия взех. Нямах чувството, че трябва да взема автомат, а ръчките бяха изключително малко като предлагане. За оборотите и аз съм съгласен, че са високи. Бях го настъпал по едно време, стигна до към 150 км/ч., а оборотите наближаваха 4000. Не съм го зорил много, само за пробата. Мисля, че не съм го снимал вътре. Но, ако се сетя, ще направя 1-2 снимки. Както казах, почти никакви екстри няма. Има EPS и настройка на нивото на фаровете. Това е на централната конзола. Също така и темпомат има. За други екстри не се сещам за момента.

    • #10
      Екстри се слагат - лебедка, окачване, гуми, шнорхел, ремап, ...
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Лебедка и окачване - да. За шнорхела не съм много сигурен. За ремапа съм си мислил, но трябва да е някъде кадърно направен.

      • diduan
        diduan коментира
        Редактиране на коментар
        Първо се слага лепенка 4х4 или Офроуд😁

    • #11
      Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
      Екстри се слагат - лебедка, окачване, гуми, шнорхел, ремап, ...
      Като навъртял над 200,000КМ на моя 2.8ЦРД бих те посъветвал като първо подобрение да направиш това => oil catch can

      Ще ти напиша нужните материали и размери ако искаш.

      Моя по-долу е временно така, не забелязвай, че е с грозни тръби. Това и хубавото масло помага да нямаш осран ЕГР и сензорите по пътя, а това спомага да имаш по-добро вървене и разход и по-малко ядове.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-28 321.03.20.jpg
Прегледи:1408
Размер:352.1 КБ
ID:6795918
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Аз съм на по-друго мнение за catch-can-а. Първо колата фабрично си има отделител, и отделеното от него се връща където му е мястото - в двигателя, и второ въпросното няма никакво отношение към засирането на датчиците и EGR-а. До EGR-а изобщо не може да стигне, а единствения датчик, който се засира (MAF-a), се засира след гасене на двигателя, когато въпросния catch-can изобщо не действа. Ако не си почиствате MAF-а поне веднъж на 2 смени на маслото, и то с каквото трябва, той така или иначе ще си замине, със или без catch can. При хубаво масло нито интеркулер, нито турбопътища се засират (поддържат тънък и бистър маслен филм и нищо повечв, дори се мият от маслото), и единственото място, където има някакво потенциално значение, е входящия колектор и около клапаните. Пак - евентуално, без да съм видял нито едно сигурно доказателство за това.

        Ако не искате засран колектор, единствения начин е да запушите EGR-а и прилежащо чипосване. Стига там, където минавате на преглед, да не мерят NOx. Ако мерят има шанс да не можете да минете, особено ако и катализатора не е в перфектно здраве. EGR-а е отговорен за първоначалото намаляване на NOx между 2 и 10 пъти. С останалото се бори катализатора, ако има такъв.

      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Спарки, има неща, които са ти убягнали или не си обърнал внимание.

        На 2.8ЦРД 1ва и 2ра версия ВМотори картерните газове отиват директно в турбото(студения охлюв), от там в кулера и от кулера КЪДЕ... точно в ЕГРа и после в смукателния колектор.

        Маслосъбирателя(допълнителния), хваща поне 2/3 от маслото от картерните газове първо и второ, т.н. нефелен маслоуловител на ДЖИЙП НЕ се обслужва и подменя, тоест всичко по подразбиране е направено да ти такова двигателя на едни 150-200к километра.

        ЕГРа на новите модели 2.8ЦРД ВМотори НЕ може да се запуши физически, само софтуерно, но дори и така пак не може да се запуши на 100%, тоест без маслоуловител пак няма пълно щастие.

        ЕГРа участва и много активно в подгряване автомобила, "изключва се" от ЕКУто при достигане на определени градуси, не са ли достигнати градусите ЕГР е затворен дори и на високи обороти, когато загрее, и при най-леко движение на педала на газта(от там взема сигнал ЕКУто за тия операции) ЕГРа се отваря напълно.

        Катализатора на моя и мисля на колегата може да се махне без грижи(изкормва се от вътре) защото нямаме никакви сензори да следят налягане, кислород или температура след изпускателния колектор.

      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Спарки, моля те обясни това "а единствения датчик, който се засира (MAF-a), се засира след гасене на двигателя, когато въпросния catch-can изобщо не действа." ???

        Как до МАФ на нашите двигатели ще стигне нещо различно от свеж въздух при загасен двигател ако има допълнителен маслоуловител?

    • #12
      Обяснявам.

      - Картерните газове минават пресз маслоотделител (може и отделен, може и вграден в капака на клапаните) и се включват към вуздуховода межди MAF-а и турбото, на всички дизелки, на които съм се заглеждал. Ня моя включително.

      - Почти никой заводски маслоуловител не се обслужва и подменя - караш с хубаво масло, и няма да се запуши никога, а вътре обикновено няма и какво да се обслужва или подменя. На двата ми джипа включително.

      - Няма EGR, който да не може да се сапуши на 100%, дори софтуерно. Пропускаш нещо.

      - EGR е система, тръгваща от изходящия колектор, минаваща през клапан, и приключваща във входящия колектор. През EGR минават само и единствено изгорели казове и сдо там масло няма шанс да стигне.

      - Тръбата след интеркулера отива във входящия колектор - от саждите и маслото се засира входящия колектор, а не EGR-а. Но винаги има нюанси - понеже какъвто и маслоуловител да сложиш, до там масло така или иначе ще стига, а освен това и турбото ВИНАГИ пуска малко масло, изобщо не е сигурно че по-малкото количество масло няма да е с обратен ефект - вместо по-голямото количество масло да държи гняста мека/полутечна, или дори в някаква степен да мие колектора, да се получи твърда на камък или глиноподобна субстанция, която в крайна сметка да засере нещата дори повече.

      - EGR е отворен в междиини режими най-вече, или поне е най-отворен в тях. При натоварване с повече газ е затворен, понякога и на студен двигател е затворен.

      - От снимката се вижда че при теб, точно както и при мен, имаш MAF на високо, после 90 градусова кривка надолу, там се включват картерните газове, и после е турбото. Докато двигателя работи, потока въздух не позволява до MAF-а да стигат маслени пари. Когато изгасиш мотора обаче, остатъчните маслени пари от момента на гасене по чисто гравитачен път (картерните газове са по-горещи от околния въздух, освен това и турбото е загряло), се издигат, заедно с това всияко, включително МAF-а около тях е по-студено и следва кондензация. Направи си труда да покараш под натоварване на добре загрял двигател, веднага да загасиш и веднага да извадиш MAF-а. През дупката му ще започнат да излизат картерни казове. Е, това зацапва MAF-а. Затова, на всяка втора смяна на масло - промивка с изопропанол или обезмаслител за спирачки без ацетон, и MAF-а става нов.

      - Катализатора е ясно че можеш да го свалиш, но ако на годишния преглед в UK мерят NOx, вероятно със запушен EGR и махнат катализатор няма да можеш да минеш, защото със сигурност ще е над норми - EGR-а + катализатора премахват над 90% от азотните окиси в изгорелите газове.

      Същите градски легенди за маслоуловителя ги има и за моя двигател. Твоя не е с нищо по-специален. Безсмислени заигравки - никой не можа да ми покаже как на двигател с незапушено EGR това носи някакви ползи. Имаше и някакви допълнителни абсурдни твърдения че нямането на масло в интеркулера водело до по-добро охлаждане. При разход от 500-1000гр масло на 10000км, там е филм с дебелина микрони, който на всичкото отгоре е с по-добра топлопроводност от въздуха. Другата градска легенда е че интеркулера се засирал от маслото и прахта, която все пак минава през филтъра - това пък от личен 13 годишен опит с 2 дизела категорично съм отхвуърлил, дори напротив - хубавото масло не позволява интеркулера да се засере, защото го мие.

      Другите възможни датчици по пътя на въздуха са MAP и температурен. И двата са на места, до които сажди не минават, а от масло не им пука изобщо.

      И по спомен от някоя друга тема - при чистенето на всичко, различно от метал в сизелов двигател, ацетон, коресилин, бензин, толуол и подобни нямат място. Особено при датчици. По никакъв начин не можеш да си сигурен че съпросния датчик е направен да истисква на тия разтворители. Абсолютно със сигурност ВСИЧКО устисква на изопропанол и на споменатия обезмаслител за спирачки без ацетон, обаче. Много е вероятно в твоята тема част от доуморяването на датчиците ти да е от чистенето - май беше споменал AMB и коресилин, ако не се лъжа.
      Последно редактирано от sparkybg; 01-12-21, 22:45.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #13
        Благодаря Спарки, много добре описано и в детайли, по-долу ще си позволя да коментирам някой аспекти по които имам малко по-различно мнение от теб.


        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Обяснявам.

        - Картерните газове минават пресз маслоотделител (може и отделен, може и вграден в капака на клапаните) и се включват към вуздуховода межди MAF-а и турбото, на всички дизелки, на които съм се заглеждал. Ня моя включително. БД - Да, съгласен напълно.

        - Почти никой заводски маслоуловител не се обслужва и подменя - караш с хубаво масло, и няма да се запуши никога, а вътре обикновено няма и какво да се обслужва или подменя. На двата ми джипа включително. БД - Е аз имам по-различен опит, още на първия ми Черок имах проблем с тази област, нищо, че беше бензинов.

        - Няма EGR, който да не може да се сапуши на 100%, дори софтуерно. Пропускаш нещо. БД - Според показанията на диагностиката ми и според доста четено по темата в Интернет, говорим за едни 92% максимум, които са фабрично и механично заложени в точно този модел двигатели.

        - EGR е система, тръгваща от изходящия колектор, минаваща през клапан, и приключваща във входящия колектор. През EGR минават само и единствено изгорели казове и сдо там масло няма шанс да стигне. БД - освен когато маслото идва от горещата част на турбото, това никак не е рядко нито е прецедент.

        - Тръбата след интеркулера отива във входящия колектор - от саждите и маслото се засира входящия колектор, а не EGR-а. Но винаги има нюанси - понеже какъвто и маслоуловител да сложиш, до там масло така или иначе ще стига, а освен това и турбото ВИНАГИ пуска малко масло, изобщо не е сигурно че по-малкото количество масло няма да е с обратен ефект - вместо по-голямото количество масло да държи гняста мека/полутечна, или дори в някаква степен да мие колектора, да се получи твърда на камък или глиноподобна субстанция, която в крайна сметка да засере нещата дори повече. БД - съгласен с анатомията но не съм напълно уверен за механизма на зацапване, логична теория предлагаш но моето мнение е, че по-малко масло в тия горещи места е по-добре.

        - EGR е отворен в междиини режими най-вече, или поне е най-отворен в тях. При натоварване с повече газ е затворен, понякога и на студен двигател е затворен.

        - От снимката се вижда че при теб, точно както и при мен, имаш MAF на високо, после 90 градусова кривка надолу, там се включват картерните газове, и после е турбото. Докато двигателя работи, потока въздух не позволява до MAF-а да стигат маслени пари. Когато изгасиш мотора обаче, остатъчните маслени пари от момента на гасене по чисто гравитачен път (картерните газове са по-горещи от околния въздух, освен това и турбото е загряло), се издигат, заедно с това всияко, включително МAF-а около тях е по-студено и следва кондензация. Направи си труда да покараш под натоварване на добре загрял двигател, веднага да загасиш и веднага да извадиш MAF-а. През дупката му ще започнат да излизат картерни казове. Е, това зацапва MAF-а. Затова, на всяка втора смяна на масло - промивка с изопропанол или обезмаслител за спирачки без ацетон, и MAF-а става нов. БД - за чистенето сме единодушни, може би съм помагал за умирането на моите сензори, вече набавих точните химии за почистване. Не съм съгласен за механизма на цапане на МАФ и Бууст сензора, след гасене на двигателя турбото има инерция и продължава да държи вакуум и да вкарва въздух в интеркулера, което пречи на картерни газове да се върнат обратно в посока на МАФа, освен това ако има катч кан, маслото в по-голямата си част ще е уловено преди да стигне до въздуховода в посока турбото.

        - Катализатора е ясно че можеш да го свалиш, но ако на годишния преглед в UK мерят NOx, вероятно със запушен EGR и махнат катализатор няма да можеш да минеш, защото със сигурност ще е над норми - EGR-а + катализатора премахват над 90% от азотните окиси в изгорелите газове. БД - нямам идея, може да набавя някоя изпускателна генерация с катализатор и да тествам или просто да карам без катализатор, няма и 5-6 болта тази операция и не е сложна.

        Същите градски легенди за маслоуловителя ги има и за моя двигател. Твоя не е с нищо по-специален. Безсмислени заигравки - никой не можа да ми покаже как на двигател с незапушено EGR това носи някакви ползи. Имаше и някакви допълнителни абсурдни твърдения че нямането на масло в интеркулера водело до по-добро охлаждане. При разход от 500-1000гр масло на 10000км, там е филм с дебелина микрони, който на всичкото отгоре е с по-добра топлопроводност от въздуха. Другата градска легенда е че интеркулера се засирал от маслото и прахта, която все пак минава през филтъра - това пък от личен 13 годишен опит с 2 дизела категорично съм отхвуърлил, дори напротив - хубавото масло не позволява интеркулера да се засере, защото го мие. БД - не знам, може и да си прав, може и да не си, нямам достатъчно информация нито опит в точно тази посока.

        Другите възможни датчици по пътя на въздуха са MAP и температурен. И двата са на места, до които сажди не минават, а от масло не им пука изобщо. БД - да, май си прав => https://www.knfilters.co.uk/maf/maftestresults.htm

        И по спомен от някоя друга тема - при чистенето на всичко, различно от метал в сизелов двигател, ацетон, коресилин, бензин, толуол и подобни нямат място. Особено при датчици. По никакъв начин не можеш да си сигурен че съпросния датчик е направен да истисква на тия разтворители. Абсолютно със сигурност ВСИЧКО устисква на изопропанол и на споменатия обезмаслител за спирачки без ацетон, обаче. Много е вероятно в твоята тема част от доуморяването на датчиците ти да е от чистенето - май беше споменал AMB и коресилин, ако не се лъжа. БД - да, май си прав за чистенето, аз съм ползвал спрей за почистване на спирачки и Мр Мускул
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #14
          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          - Почти никой заводски маслоуловител не се обслужва и подменя - караш с хубаво масло, и няма да се запуши никога, а вътре обикновено няма и какво да се обслужва или подменя. На двата ми джипа включително. БД - Е аз имам по-различен опит, още на първия ми Черок имах проблем с тази област, нищо, че беше бензинов.
          Tова че си имал проблем с една кола, не значи че ще имаш и с друга. Засран заводски маслоотделител при каране с пълна синтетика лично още не съм видял на нито един от автомобилите ми.

          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          - EGR е система, тръгваща от изходящия колектор, минаваща през клапан, и приключваща във входящия колектор. През EGR минават само и единствено изгорели казове и сдо там масло няма шанс да стигне. БД - освен когато маслото идва от горещата част на турбото, това никак не е рядко нито е прецедент.
          Газовете за EGR-а се взимат от колектора, а не след турбото. Поне на всички дизели, които съм заглеждал. А дори да се взимаха след, говорим за такива температури че там за да оцелее значима част масло, турбото трябва да е тотален мъртвец. Аз говоря за автомобил/двигател в нормално техническо състояние, все пак. Не на последно място - при тоя сценарии самото турбо ще се засере със светлинна скорост, от там и катализатори и прочие, и колата просто ще спре да върви. Тръба на EGR засрана още не съм видял - имс си тънкия слой като в ауспух и толкоз.

          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          БД - съгласен с анатомията но не съм напълно уверен за механизма на зацапване, логична теория предлагаш но моето мнение е, че по-малко масло в тия горещи места е по-добре.
          Еми аз съм ги виждал и двата варианта. Поразмекнатото се мие и с водостуйка, а това дето е като камък се чисти механично и с голям зор. Не мога да кажа кое е по-добре и по-зле, мога да кажа че засирането там и в двата случая е сигурно. Спира го само запушването на EGR-а.

          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          ...Не съм съгласен за механизма на цапане на МАФ и Бууст сензора, след гасене на двигателя турбото има инерция и продължава да държи вакуум и да вкарва въздух в интеркулера, което пречи на картерни газове да се върнат обратно в посока на МАФа, освен това ако има катч кан, маслото в по-голямата си част ще е уловено преди да стигне до въздуховода в посока турбото.
          Казах ти - покарай с всичката газ, спри, изгаси, и махни самия датчик на MAF-а. Двете му болтчета можеш да махнеш предварително - TORX петолъчка с дупка са, ако е Bosch. Това не е ЕЖК, личен опит е. Доволно съм си играл с това.
          Също, на бууст сензора изобщо не му дреме от масло. Вътре е мембрана, дето се огъва в зависимост от налягането и всичко е направено да устисква на масло.

          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          - да, май си прав за чистенето, аз съм ползвал спрей за почистване на спирачки и Мр Мускул
          Е мускула категорично не е за тая работа. Нещо повече - той яде и боя и алуминий, освен разни други работи.


          Погледнах - в EGR-а ти не виждам нищо екзотично и входа на клапана се запушва хипер лесно с метална "гарнитура" на която някой е "забравил" дупката. И да, газовете се взимат ПРЕДИ турбото, така че то няма никаква дан по въпроса със засирането, дори теоретично.
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 02-12-21, 14:47.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #15
            Честито на Автора за новата придобивка и поздравления за мерака и хъса !!!

            Радвам се че се запознахме "Задочно" (по телефона) и се надявам да съм бил полезен.

            Честно казано като ми разказа как си го взел и подробностите по сменения двигател, неработещото парно, "слабия акумулатор" и ......... "Дупнишкия нюанс" - си викам тоя човек е Луд!


            Пък после си викам аз ли да му давам оценка дето си купих Вранглера от Германия по снимки със съдействието на напълно непознати хора от интернет и преведох една камара пари онлайн.......


            Евала за смелостта , а и като го гледам на снимките какъв е хубавец и си представям как ти е тупкало сърецто като си го гледал и си умувал

            Важното е да сме живи и здрави и да си ги караме с КЕФ!
            Ще се радвам да се видим на живо и дори да покараме някога.

            Качвам снимка на моя като го товарят пред автокъщата в Германия - не спах от мерак докато стигне в България

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Браво, уникално красив цвят

            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря! Също така искам да ти благодаря и за съдействието, което ми оказа по телефона, както и за полезната информация, която ми предостави! Имах желание да се видим, когато бях в София, но уви, разминахме се. Ще се радвам някой път да имаме възможността да се видим и да покараме.

              И твоят супер изглежда. Много му се зарадвах, когато ми изпрати снимките по Вайбър. Щеше да е готино да ги снимаме и двата един до друг, но така е трябвало да стане. Живот и здраве, може да се видим и да направим обща снимка.

              Поздрави!

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X