Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Wrangler JK 2.8 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
    ...

    Иска ми се да взема някакви вериги за това пътуване. Рових из интернет, но не успях да намеря подходящи метални вериги. Не знам и като цени, как вървят. Не може да ги няма, просто аз не успях да ги намеря за 5 минути търсене. Та понеже сегашният размер е един, а бъдещият смятам да бъде друг, нещо сякаш не ми се иска да взимам такива вериги.

    Започнах да се заглеждам в PVC вериги. Няколко модела успях да намеря, но едни сякаш ми се сториха малко по-надеждни от другите.

    По-надолу ще приложа снимки.

    Та питането ми е следното - дали да взимам като цяло сега вериги, имайки се предвид района, в който ще ходя, както и месеца, в който смятам да ходя там? Има ли смисъл от тези PVC "вериги"? Ако трябва да бъда честен, за момента нагласата ми е да прежаля тази сума за тези PVC-та, колкото да имам нещо, ако ми се наложи. В комплекта са 10 броя, като мога да сложа 2х5 или 2х3 и 2х2 или както дойде на момента.

    ...
    Според мен, купуването на такива ПВЦ "вериги" би било хвърляне на пари на вятъра. Ако искаш, можеш да вземеш едни метални за задния мост. И без това в упътването много вероятно пише, че вериги се слагат само на задния мост.

    По някои сайтове ги има за около 100 лв чифта. Колко ги имат в наличност не съм проверявал.

    Вероятността да ти потрябват не ми се струва особено висока, но ... Въпрос на преценка
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Като цяло нямам близки приятели, които да имат вериги за сняг. Както се казва, във Варна сняг не сме виждали. А и също така не обичам да взимам чужди неща назаем.

    • Чавдар (V93)
      Чавдар (V93) коментира
      Редактиране на коментар
      Мене, ако питаш, просто гледай прогнозите. Ако има такива за много сняг - би могло да има проблеми. Щото в Родопите като вали - вали и става весело по проходите. Иначе, не мисля, че ще имаш проблем. Пътя Пловдив - Пампорово го чистят.

    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Следя прогнозата за времето, но за момента е по-рядко. Като наближи, ще започна по-често да я следя. Но като цяло ми се иска да сведа изненадите до минимум.

  • #62
    Здравей Колега,
    И аз мисля да те успокоя да не се тревожиш толкова за зимните условия.
    Вериги според мен не ти трябват, ако са тежки условията по пътя минаваш на 4х4 бързи и караш по бавно със Съобразена скорост.
    (на Субаруто карам с АТ2 Грабер и зима и лято и на 3-тата зима са на около 50,000 км и леко одървени и просто съобразявам скоростта и стила с по предпазлив- после след лятото на около 60,000 км го бракувам Грабера и Слагам нов.)

    За Вранглера, моя е малко по нов дизел 2014 200кс но би трябвало да е подобен.
    Нощува на вилата на двора, зверски вятър и лед едвам го отварям сутринта, показва - 12 градуса но се усеща като - 30
    И подгрявам около 5 секунди и си пали веднага....

    Добре е да поработи 3-5 минути на място поне че иначе като опитах моментално да потегля загасна....

    Направихме един малък преход към връх Ком преди 2-3 седмици от Петрохан (неуспешен разбира се), но вранглера с АТ гуми прилично се държеше в снега, стигнахме до Малък Ком някъде и се върнахме че стана късно.
    Двата пъти които се наложи да ме подръпнат просто лягах по корем и никви вериги не биха ме спасили, гумите ги бях спаднал на около 1,7 - 1,8 бара.

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Здравей, Колега! Благодаря! Да, при минусови температури и силен вятър сигурно е доста трудно да се отвори. А и с липсата на централно при мен, се създава още един потенциален проблем. При такива минусови температури, определено трябва да го усетя, че започва нормално да работи. Както каза, поне 5 минути работа на място ще са добре.

  • #63
    Аз лично не бих търпял кола без централно заключване с дистанционно. Въпреки, че мразя каквито и да са неоригигнални намеси по автомобила.

    Из тубата има доста клипчета за монтаж на китайски машинки с модул на JK.

    Бих предпочел да се заиграя с монтажа, отколкото всеки път да бъркам с ключа и после да отключвам врата по врата. Бонус - зимата със замръзналите ключалки.

    Китайските машинки карат по 4-5 години. Дори и в последствие да изгори някоя, се сменя бързо. Заигравката е само при първоначалния монтаж.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #64
      Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
      Аз лично не бих търпял кола без централно заключване с дистанционно. Въпреки, че мразя каквито и да са неоригигнални намеси по автомобила.

      Из тубата има доста клипчета за монтаж на китайски машинки с модул на JK.

      Бих предпочел да се заиграя с монтажа, отколкото всеки път да бъркам с ключа и после да отключвам врата по врата. Бонус - зимата със замръзналите ключалки.

      Китайските машинки карат по 4-5 години. Дори и в последствие да изгори някоя, се сменя бързо. Заигравката е само при първоначалния монтаж.
      Като идея е страхотна и аз мисля като теб, обаче реалността е друга - алармата и имобилайзера на джипа с тяхната си програмирана логика, според мен и моите притеснения, няма лесно да приемат тия хардуерни изменения без да се наложи да се препрограмира и/или активират разни функции/опции.

      С други думи ако няма под ръка супер сериозна диагностика и/или дилърски софтуер аз не бих слагал такива неща, точно защото после може да има ядове с имобилайзер, аларми и т.н.

      Аз например страдам от лиспата на възможност да заключа всички врати и багажник БЕЗ да се активира алармата, просто нямам такава опция, а мисля, че други версии на моя модел джип го имат. Това ми е единствената причина да НЕ мога да спя спокойно при пътуване и къмпингуване, просто алармата се активира след време като мръдна докато спя в джипа се пуска сирената и става освен конфузно и много неприято като метод за събуждане на всички хора в радиус от половин километър

      Но пък ако му се занимава на колегата и/или прочете, че няма ядове с такива промени, подкрепям с две ръце казаното от теб.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • bullet_pk
        bullet_pk коментира
        Редактиране на коментар
        Аз говоря за китайски модул с дистанционни, който няма никаква връзка с останалите системи на автомобила. Иска захранване постоянен "+" и маса, по желание - мигачи. Не говоря за аларма.

        Сигурен съм, че може да се намери и оригинална система, но точно свързватето с компютър/имобилайзер ще е голяма сватба.
        Последно редактирано от bullet_pk; 30-01-22, 13:06.

      • murfito
        murfito коментира
        Редактиране на коментар
        При моя KJ преди фейса централното е много глупаво. Заключва си дори при отворена врата.

      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        На всичките ми XJ + и на JK централното заключва на отворена врата и това е умишлено и много логично според мен, при повредено/изтощена батерия дистанционно пак си ползваш екстрата, а дали има отворена врата се разбира с леко навеждане и бърз поглед дали светят плафоните в купето.

    • #65
      Още някоко въпроса ми изникнаха, които бих искал да задам тук и да ги обсъдим.

      1. Джанти - цолаж, ЕТ и други характеристики.
      2. Легално ли е да се кара със свалени врати в България?

      1. Джантите в момента са 16". Тъй като мисля да взимам други гуми, в зависимост от това, каква концепция за джипа ще избера след време, ми се иска да сменя и джантите. В момента нямам представа, какви са характеристиките на тези джанти, тъй като все още не съм ги свалял, за да ги видя. Ако някой има информация, ще се радвам да я сподели. На този етап насоката ми е за 17" джанти. Като ЕТ не мога да конкретизирам, тъй като не знам, какво е сегашното. Но, за да успея да разреша проблема с търкането на гумата при пълен ляв и десен завой, бих искал да изнеса джантите. Опцията за фланци за момента отпада. Та да речем, че бих искал другите джанти да са с поне 20 мм по-изнесени спрямо тези. Има вероятност да се наложи и 30 мм да са по-изнесени, но това ще се разбере след време. Какво мислите по този въпрос?

      2. Тъй като в даден момент ще реша да сваля вратите, както и покрива, тук идва въпросът - легално ли е да се кара без врати в България? В интернет чета, че, за да е легално, трябва да бъдат поставени странични огледала. Набелязал съм комплект огледала, който в даден момент смятам да поръчам. Но все пак остава въпросът с вратите. Всички знаем, че тук нещата не са така, както ни се иска да бъдат, та затова повдигам и тази тема.

      Благодаря и поздрави!

      Коментар


      • #66
        За джантите избора е лесен, просто виж за 17" какъв избор имаш за гуми и за зимни и летни и кални спрямо 18" и ще осъзнаеш много бързо, кое е по-удачно.

        За т.н. ЕТ или износеността, мисля максимума е 46мм, но са редки и скъпи и не в готини размери, аз бих взел най-изнесените, но реалността обикновенно е, че трябват И фланци, въпрос на компромис между цена и функционалност.

        За вратите, ти си умно момче, направи си сам разследването в законите и правилниците + съдебни прецеденти + може и те съветвам да направиш официално запитване до КАТ София, после ще имаш на какво да се позовеш пред местния полицай с различно виждане по въпроса. Входираш електронно запитване и ги гониш по устав, в последните години доста добре и адекватно може да получиш информация по имейла.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • c0dy^
          c0dy^ коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря! Вероятно ще трябва да видя ЕТ-то на моите джанти и да знам, какво да търся.

      • #67
        Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
        ... съветвам да направиш официално запитване до КАТ София, ....
        Eдно време в казармата беше в сила приказката "Щом питаш - не може!" ...

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Прав си, но сега за грешен отговор може да се търси отговорност.

          Точно с КАТ София имах вземане даване през годините няколко пъти изцяло по електронен път, и понеже е много "ветровито от към политическа гледна точка" място, нещата могат да се случат истински.

          Е зависи и как се пита де, но Тодор е умно момче и ако реши ще се справи с този казус.

      • #68
        Жоре, благодаря! След като даде насоката за справка в КАТ София, успях да намеря образец на заявление, който попълних. Тъй като не ми стана много ясна информацията с плащането, реших да се обадя в КАТ София. Прехвърляха ме на 4 отделни телефона. Така и никой не успя да ми даде търсената от мен информация. За момента оформям заявлението, като смятам да не бързам все още да го изпращам. Междувременно реших да се обадя в представителството на Jeep във Варна. Там ми казаха, че са имали случай с техен клиент, който е бил спрян от полицаи, които са се заяли с него. Казаха ми, че до края на деня ще се опитат да върнат отговор с информация.

        Коментар


        • #69
          Току-що ми се обадиха от представителството на Jeep във Варна. По тяхната справка е незаконно да се кара без врати в пътната мрежа на страната.

          Ако трябва да обобщим ситуацията, то тя би била следната - ако реша да карам без врати, то трябва да ги сваля точно, когато сляза от пътната мрежа на страната.

          Има друга опция, която е с афтърмаркет врати от типа на тръбна конструкция, т.е. "да има нещо там, което да прилича на врата". Предполагам.

          Вероятно ще пусна въпросното заявление до КАТ София, но усещам, какъв би бил техния отговор. Определено няма да е - "Да, моето момче, карай си спокойно без врати", хаха.

          Ще мисля, как да процедирам занапред.

          Отново благодаря!

          Коментар


          • #70
            Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
            ... Там ми казаха, че са имали случай с техен клиент, който е бил спрян от полицаи, които са се заяли с него. ...
            Не мисля, че този въпрос е уреден нормативно, защото е доста частен случай.
            Има обаче една наредба от 2013 относно реда за изменения в конструкцията на МПС, и хич няма да се учудя, ако КАТ третира този случай като такова.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Свалянето на вратите в този конкретен случай са толкова изменение на конструкцията, колкото да си свалиш тавана на кабриото и да караш по магистралата.

              Това при нас са точно конструктивно предвидени и предназначени действия и може да се докаже.

              В Англия този казус е дъвкан и изпитан, имаш ли сложени колани и огледала(афтърмаркет) си 100% легален, това от преди брекзит.

            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Аз също мисля по този начин. И веднага, след като получих отговора от представителството във Варна, реших да се обадя в Технотест в Шумен. Без отговор. После в София. Без отговор. Случайно погледнах графика на Технотест в Шумен и видях, че в момента са във Варна и затова не вдигат. Ако се сетя, ще звънна тези дни отново.

            • Чавдар (V93)
              Чавдар (V93) коментира
              Редактиране на коментар
              Не е като да не са известни случаи КАТ-аджии да се заяждат за броя на местата при свалени седалки в автомобили, при които това си е предвидено от производителя.

          • #71
            Официално разрешение от КАТ няма да получиш, те ще ти кажат че и сваляемия покрив не може да махаш лятото. По-добре намери някой подходящ адвокат да ти е под ръка, когато се наложи да обжалваш акта.
            ________________________________________________
            Subaru OUTBACK 2,5
            Hyundai TUCSON 2.0

            Коментар


            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Да, аз очаквам такъв отговор от тях, но не мога да разбера, на какво основания биха го дали този отговор.

          • #72
            Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
            ... ако реша да карам без врати, то трябва да ги сваля точно, когато сляза от пътната мрежа на страната.

            ... !
            Всеки си знае какво му харесва и какво не и всеки си има свой вкус, обаче аз никак не мога да схвана мерака за каране без врати и без покрив извън пътната мрежа.

            Ако става въпрос за пичеловка за тегели по крайбражната - да.

            Ама един път гледах сеир какво става с Вранглер със свален покрив при една продължителна разходка из родните планини. Возещите се в него първо бяха нашибани от клонаци, каквито по нашите места - дал Господ, после ги нападнаха някакви конски мухи, а за капак, като се стъмни, взеха и да мръзнат ...



            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Не казвам, че ми харесва. Все още не знам, дали ще ми хареса, защото не съм го пробвал. Но искам да пробвам.

              В случая не става въпрос за пичеловка. Изобщо не съм фен на такива неща, но тук няма да навлизам в подробности, защото ще има доста да пиша.

              Как ги виждам аз нещата - махам врати, махам покрив. Оставям ги в гаража. Изкарвам джипа и хващам някоя дестинация. Без значение, коя и къде. Тук една вметка ще направя. Бялото Пежо 106, което карах близо 4 години, супер много му се радвах да го карам лятото и то само заради единия шибедах. Да, един елементарен шибедах, но дава друго усещане. И преди съм карал кола с шибедах, но не е било такова усещането. Вероятно си зависи от марката и модела. Тук също искам да пробвам и да видя, дали ще ми хареса. Та да продължа. Изкарвам джипа и тръгвам. Дали ще бъде Албена, Балчик, Тюленово или ще бъде Камчия, Обзор, Слънчев бряг, нямам претенции. Като цяло искам да разбера, какво усещане ще получа. Като споделям тези дестинации, нямам предвид да се разхождам из центъра с музиката на макс. Просто показвам посоката, както и околията, където може да се кара извън пътя и би било приятно. А също така може да се вземе нещо за хапване и да стане още по-приятно. Нямам представа, все още "излседвам", какво и как мога да направя.

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Тоше, ако можеш да си позволиш купи си едни "окастрени" врати или плати на някой да ти сдела такива, НО преди това покарай поне из квартала без врати.

              Аз съм карал със свален таван и усещането не е като да си в С класа кабрио, духа, фучи та се не трае.

              Аз лично не мисля, че е приятно усещането на дълъг път.

              Но дестинациите за които говориш са ми много познати и там пътя е бавен и много живописен, особено през Златните, Албена, Балчик, долу през Тузлата, Топола и после Каварна, Българево и за Тюленово. Към Бургас обаче аз не бих отишъл с отворен Вранглер именно заради сугурност и заради опасения за рекет от едни униформени "служители на народа" командировани лятоска по морето... риска е неоправдано голям, ОСВЕН ако не получиш позитивен отговор черно на бяло от КАТ.

            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Да, виждал съм ги тези окастрени врати. Тогава отново, малко или много, си "затворен". Но няма как да знам, докато не пробвам с такива врати, какво би било усещането. За ОБД буксата ще трябва да измисля някакво решение, защото не се бях замислял, докато не я спомена. Иначе съм предвидил калъфи за седалките, както и други стелки, само трябва да ги набележа и да ги взема. Иначе карането из квартала е добра идея. Благодаря!

          • #73
            Някой има ли представа, дали тези китайски изделия (малките мигачи с дневни светлини отпред под фаровете) подлежат на ремонт или да ги приема като консуматив?

            В момента съм от телефона и нещо не успявам да кача снимките.

            Днес забелязах, че изключително слабо свети едното, но само вечер по тъмно си личи, че свети съвсем леко. През деня все едно нищо не свети.

            Ако не подлежи на ремонт, да поръчвам от Алито.

            Благодаря!

            Коментар


            • #74
              Ще се постарая в този пост да има по-малко писане и повече снимки.

              Както бях споменал по-рано, възнамерявах да направя една зимна разходка до Пампорово, която успях да осъществя.

              Разходката започва от Варна. Тръгнахме сравнително навреме. Решихме да минем през Шипка, за да не бъде просто едно монотонно каране.

              Следващата дестинация беше Пловдив. Там решихме да хапнем и да се поразходим.

              На другия ден потегляме от Пловдив за Пампорово. Реално хотелът, който наехме, не е в Пампорово, а в околията. Та настаняваме се и решаваме, че ще се разходим в Пампорово. Качваме се до ски пистите и решаваме да се разходим малко повече по снега.

              На следващия ден решаваме да се понаспим и да разпуснем малко с плуване в басейна, парна бяна и сауна.

              От прогнозата за времето разбирам, че същата вечер го дават да идва студент фронт от север. Разбира се, нямам голямо търпение да видя, как вали сняг, затова и наблюдавам през прозореца като едно малко дете. Около 21:00 часа същата вечер започва да вали. Естествено, мен не ме свърта в стаята и решавам да изляза на паркинга и просто да стоя, докато ме вали снега. Спокойствие, тишина. Правя кръгчета на паркинга и си викам отвреме навреме, дали някой друг от хотела няма да се притесни, че някой "луд" обикаля на паркинга около колите им. След няма и 30 минути се появява друг човек, който слиза да пуши цигара, но нали, не е само това. Трябва да се увери, че този лудия, не е толкова луд, хаха. Та поговорихме си малко и той реши да се прибере, а аз останах да крача по снега. Решавам, че съм се насладил за момента и е време да лягам да спя, за да мога и на другия ден да имам сили.

              На следващия ден ставам. Гледам през прозореца - продължава да вали сняг. Не е натрупало много, защото вятърът беше силен и всичко го отнася. Тук идва момента на истината да проверя, дали ключалката ще е замръзнала, дали ще се отворят вратите, дали и как ще запали джипът. Като цяло нямаше затруднения с тези неща. Ключът лесно влезе и се отключи. Вратата лесно се отвори. Джипът нормално си запали. На таблото показваше минус 6 градуса. После цял ден обикалях като луд из Пампорово и околията. Още от вечерта бродиха снегорини и чистиха пътищата. Като цяло много добре се поддържаха пътищата.

              След това решихме да се разходим до Смолян. Времето там няма нищо общо с времето в Пампорово. После се връщаме към хотела.

              През останалите няколко дни наблягахме повече на разходките из снега.

              Последния ден сме го оставили изцяло за пътуване.

              Прибираме се във Варна, а аз започвам да мия джипа, да го заредя и го прибирам.

              Както казах в началото, постарах се да няма много приказки.

              Сега следват и снимките, като на някои снимки ще казвам по няколко изречения.

              Започваме с една снимка от пред блока. Реално за себе си съм направил доста повече снимки, но тук качвам само някои.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:434
Размер:511.0 КБ
ID:6816683

              Това е маршрутът за днешния ден.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:A.PNG
Прегледи:355
Размер:515.8 КБ
ID:6816744

              Малко снимки и от Шипка.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:348
Размер:516.4 КБ
ID:6816684

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:353
Размер:616.0 КБ
ID:6816687

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:362
Размер:707.0 КБ
ID:6816688

              На паркинга на хотела в Пловдив. Решило е да се стопли малко.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:358
Размер:529.8 КБ
ID:6816686

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.jpg
Прегледи:365
Размер:657.6 КБ
ID:6816685

              Лека разходка из Пловдив.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.jpg
Прегледи:350
Размер:346.2 КБ
ID:6816689

              На другия ден потегляме към Пампорово.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8.jpg
Прегледи:362
Размер:574.9 КБ
ID:6816690

              Реших малко да го измия, че не ми харесваше мръсотията. Бях наясно, че ще стане още по-мръсен, но реших все пак да го измия.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9.jpg
Прегледи:354
Размер:676.9 КБ
ID:6816691

              А ето го и пътя за Пампорово.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:B.PNG
Прегледи:353
Размер:528.2 КБ
ID:6816746

              Тук сме вече на паркинга на хотела. В далечината се виждат следи от хора, които са се спускали. Решихме, че и ние там малко ще се позабавляваме.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10.jpg
Прегледи:355
Размер:510.6 КБ
ID:6816694

              Тук сме на паркинга в Пампорово, от който по една гориста пътечка излязохме на ски пистите.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11.jpg
Прегледи:349
Размер:456.5 КБ
ID:6816692

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12.jpg
Прегледи:348
Размер:460.8 КБ
ID:6816693

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:13.jpg
Прегледи:352
Размер:487.1 КБ
ID:6816695

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:14.jpg
Прегледи:355
Размер:374.8 КБ
ID:6816696

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15.jpg
Прегледи:351
Размер:564.6 КБ
ID:6816699

              Тук реших да намеря снежно местенце, където да направя няколко снимки. В момента, в който правих снимките, изобщо не забелязах, че дневните светлини на единия мигач не светят. Това го забелязах чак вечерта в хотелската стая.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16.jpg
Прегледи:353
Размер:441.1 КБ
ID:6816701

              Ето ги и въпросните дневни светлини, които не светят. Реално се вижда, че съвсем леко свети, но през деня нищо не се забелязва. Ще видя, дали ще търся проблема. Все пак съм поръчал още един комплект.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:17.jpg
Прегледи:362
Размер:133.3 КБ
ID:6816697

              Тук е вечерта, когато започваше да вали сняг.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:18.jpg
Прегледи:351
Размер:268.1 КБ
ID:6816700

              Среща на два снегорина. И двата после обърнаха и се върнаха по същия път, от който бяха дошли.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:19.jpg
Прегледи:351
Размер:288.4 КБ
ID:6816702

              А това са моите стъпки по снега от цял час обикаляне като луд, хаха. И аз да бях на мястото на този човек, и аз щях да сляза да видя, какво се случва, хаха.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20.jpg
Прегледи:342
Размер:320.5 КБ
ID:6816698

              На следващия ден. Тук ми беше чуденката, дали ще се отключи вратата, дали ще се отвори, дали ще запали. Всичко си беше нормално.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:21.jpg
Прегледи:348
Размер:289.7 КБ
ID:6816703

              Няколко снимки от обиколките през деня.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:22.jpg
Прегледи:347
Размер:430.0 КБ
ID:6816704

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:23.jpg
Прегледи:343
Размер:409.5 КБ
ID:6816706

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:24.jpg
Прегледи:350
Размер:411.2 КБ
ID:6816707

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:25.jpg
Прегледи:352
Размер:441.3 КБ
ID:6816708

              Тръгваме към Смолян.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:C.PNG
Прегледи:357
Размер:422.3 КБ
ID:6816743

              Тук сме вече на разходката в Смолян.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:26.jpg
Прегледи:352
Размер:709.7 КБ
ID:6816709

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:27.jpg
Прегледи:353
Размер:442.6 КБ
ID:6816705

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:28.jpg
Прегледи:347
Размер:387.7 КБ
ID:6816710

              Тук сме отново в Пампорово.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:29.jpg
Прегледи:354
Размер:464.8 КБ
ID:6816712

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30.jpg
Прегледи:336
Размер:609.8 КБ
ID:6816716

              Температурата е минус 5 градуса. В този ден варираше между минус 7 и минус 4 градуса.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31.jpg
Прегледи:364
Размер:304.9 КБ
ID:6816715

              Обратно в хотела.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:32.jpg
Прегледи:350
Размер:343.6 КБ
ID:6816713

              Слязохме малко да поиграем билярд и тенис на маса. Тази снимка е от прозорчето в помещението.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:33.jpg
Прегледи:362
Размер:392.3 КБ
ID:6816711

              На следващия ден отново в Пампорово. Намерих си един необработен паркинг, където реших да правя тестове. Задно, 4х4, бързи, бавни, ESP ON/OFF и всякакви такива тестове.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:34.jpg
Прегледи:363
Размер:409.9 КБ
ID:6816714

              Тук забелязвам, че, поради липсата на праг, доста от пясъка, а и каквато и да има мръсотия по улиците, се хвърля на вратите.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:35.jpg
Прегледи:354
Размер:591.5 КБ
ID:6816717

              На тази снимка има една интересна история, която не я споменах в началото, а реших тук да я споделя.

              Паркирам аз и след 1-2 минути до мен паркира лек автомобил, който има стикер, че е Rent-a-car. Управлява го възрастен мъж. Качваме се ние до ски пистите, като той си върви бавно зад нас. И той е на разходка. Сигурно един час да сме се разхождали, след което се прибираме. Отдалеко виждам, че въпросният господин клечи до колата. Усещам, че е закъсал. Доближавам се и очевидно е така. Да де, обаче, кой да се сети да си вземе въжето (тук визирам мен в случая). Нямам въже, иначе щях да го издърпам. Питам господина, дали има нужда от помощ - да. Не беше българин, а руснак, но пак се разбрахме. Та влизам аз в колата и си оставям ръкавиците на седалката и започвам първа-задна, ляво-дясно, не помръдва. Хора дойдоха, бутаха, нищо не се случи. Накрая дойде един трактор, който разчиства улиците и го помолих, ако има въже, да ни издърпа. Имаше въжде. Тръгвам да търся кука - не успях да намеря. Тя колата е рено, чисто нова, кой знае, къде са я сложили тая кука. Решихме да закачим въжето на задна лява джанта и да го издърпаме. Бавно и леко го извадихме. Реално колата беше легнала върху лед. Та завъртях колата на въпросния господин и си тръгнахме. После се прибираме в хотела и разбираме, че ми ги няма ръкавиците. Интересно. Сещам се, че автомобилът е Rent-a-car. По чиста случайност бях запомнил регистрацията без последните две цифри. Реших да се обадя на компанията. Разказвам ситуацията, обяснявам къде сме, казвам номера на колата. Да де, обаче имали над 300 автомобили с такава регистрация. Та ги помолихме по GPS-а в колата да пробват да намерят собственика на автомобила, за да се свържат с него и да си прибера ръкавиците. След няма и 10 минути ни връщат обаждане и ни казват, в кой хотел се намира господинът и че също така ще ни чака пред хотела, за да си взема ръкавиците. Тръгваме и след 15 минути сме там. Човекът беше отвън и ни чакаше. Даде ми ръкавиците, благодарих му и си тръгнахме.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:36.jpg
Прегледи:372
Размер:586.1 КБ
ID:6816718

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:37.jpg
Прегледи:351
Размер:544.7 КБ
ID:6816720

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:38.jpg
Прегледи:345
Размер:1,012.3 КБ
ID:6816722

              По време на разходката видях интересни "вериги", ако реално това играе тази роля.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:39.jpg
Прегледи:339
Размер:350.3 КБ
ID:6816719

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:40.jpg
Прегледи:351
Размер:745.7 КБ
ID:6816721

              Докато пресичахме една от пистите, ми се откри тази гледка. Нямаше как да пропусна да не снимам.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:41.jpg
Прегледи:361
Размер:559.3 КБ
ID:6816723

              На връщане към нашия хотел реших да се разходя и до хотела на въпросния господин, който ми върна ръкавиците. Отпред видях и едно куче, което реших да снимам.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:42.jpg
Прегледи:340
Размер:519.4 КБ
ID:6816726

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:43.jpg
Прегледи:355
Размер:310.0 КБ
ID:6816724

              Като се връщахме от една от разходките, видяхме и друго куче. Изглежда страшно, но е много дружелюбно. Направо легна и искаше да го милваме. Казва се Рой.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:44.jpg
Прегледи:351
Размер:488.5 КБ
ID:6816725

              На следващия ден решихме да отидем на една пързалка, която се поддържа.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:45.jpg
Прегледи:349
Размер:559.3 КБ
ID:6816727

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:46.jpg
Прегледи:342
Размер:640.3 КБ
ID:6816728

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:47.jpg
Прегледи:345
Размер:615.5 КБ
ID:6816729

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:48.jpg
Прегледи:350
Размер:646.7 КБ
ID:6816730

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:49.jpg
Прегледи:351
Размер:715.1 КБ
ID:6816732

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:50.jpg
Прегледи:355
Размер:735.2 КБ
ID:6816731

              Отново на паркинга на хотела.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:51.jpg
Прегледи:348
Размер:430.0 КБ
ID:6816734

              Дойде време да си тръгваме. Цял ден пътуване.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:D.PNG
Прегледи:349
Размер:451.8 КБ
ID:6816745

              Разбира се, мен не ме свърта и трябва да го измия джипа отдолу.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:52.jpg
Прегледи:349
Размер:371.1 КБ
ID:6816733

              Тук е вече почти измит, като остава да се кача, да го завъртя, за да могат по-лесно и в задната част да го измият.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:53.jpg
Прегледи:338
Размер:445.2 КБ
ID:6816749

              Обръщам го и по едно време чувам някакъв звук. Гледам - лампата за горивото свети, а стрелката е на минимума. А преди да го кача на рампата видях, че имаше над 1/4 гориво. С муцуната нагоре нямаше проблем, но надолу явно не му стига горивото.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:54.jpg
Прегледи:367
Размер:384.2 КБ
ID:6816737

              После го измивам отвън, като също така пускам и една прахосмукачка вътре.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:55`.jpg
Прегледи:342
Размер:322.4 КБ
ID:6816751

              Тук вече е в паркиран в гаража. Близо 1200 км. са изминати. От Варна до Пловдив ми даде разход от 11.5 литра на 100 км. Навръщане не съм го засичал, но разходът ще да се е вдигнал, защото поддържах 120 км./ч. на темпомат, като отвреме навреме се налагаше да изпреварвам.

              Тук ще си позволя да споделя няколко впечатления за темпомата. Управлението е нормално, но забелязвам странни за мен неща. Знам, че е джип, а не лека кола, наясно съм и, че не е чисто нов, но все пак. Когато ускоравям с темпомата, си ускорява нормално. Обаче, когато намалям с по една или няколко степени надолу, сякаш изключва подаването на гориво, после, когато дойде скоростта, възобновява подаването на гориво. Точно в този момент се усеща едно двойно притрисане и застопорява скоростта.

              Също така, когато е някакво по-леко спускане, където трябва да се подава някакво минимално количество гориво, понякога постоянно тресе. Ако спускането е по-стръмно, сякаш изключва подаването на гориво и няма притрисане.

              Същото нещо мога да го възпроизведа и без темпомат. Има един момент, в който подаването на гориво чрез педала се изравнява със скоростта и започва да тресе. Имам разни обяснения за себе си, но ще се радвам да чуя и вашите мнения по въпроса.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:56.jpg
Прегледи:345
Размер:219.6 КБ
ID:6816752

              По време на пътуването на няколко пъти се чуваше странни удари, сякаш камък се удря в предното стъкло. В движение забелязах, че стъклото на места е спукано, а като се прибирахме от Пловдив за Варна, не помня къде точно, вероятно на преди Ришки проход, там се чу нещо здраво, спрях и видях, че предното стъкло е спукано на още едно място. За пръв път ми се случва това - да спукам предното стъкло на три места. Предполагам, че може да не е толкова здраво това предно стъкло или да е заради по-изправената стойка на предното стъкло. Друго обяснение нямам. Остава да търся сервиз във Варна, където да пробват да ремонтират стъклото, ако подлежи на ремонт.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:57.jpg
Прегледи:346
Размер:82.1 КБ
ID:6816738

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:58.jpg
Прегледи:338
Размер:158.7 КБ
ID:6816741

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:59.jpg
Прегледи:343
Размер:108.3 КБ
ID:6816740

              Тук вече е измит, зареден и прибран.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:60.jpg
Прегледи:354
Размер:232.4 КБ
ID:6816753

              Още в деня, когато си тръгвахме, реших да запиша час за сервиз. Исках да го огледат цялостно. Също така в Пампорово реших да пробвам да запаля с резервния ключ, който няма чип. Запали за 1-2 секунди, след което изгасна и записа грешка. След известно време или по-точно, когато зареждах гориво в Пловдив, грешката изчезна. Предполагам, че сама се е изтрила. Все пак ще ги помоля момчетата да проверят.

              Та това е за зимната разходка от мен. Вероятно пропускам нещо, но ще споделям в последствие.

              Благодаря!
              Прикачени файлове

              Коментар


              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                Във Варна има един чичко дето прави стъкла. Гаража му е на Дубровник от тотопункта навътре в посока гаражите и последният е неговия.

              • c0dy^
                c0dy^ коментира
                Редактиране на коментар
                Да, ориентирах се, къде е. Реално се пада точно срещу аптеката. То съвсем до нас. Благодаря!

            • #75
              Честита ви успешна разходка и прибиране, особено последното е най-важното

              Сега подред, според мен няколко коментара.

              Предното стъкло, не знам дали знаеш, но на JK модела това стъкло се нарича - магнит за камъни. Ъгъла на стъклото е почти отвесен и освен, че е специално "измислен" за да подсигури аеродинамиката на трафопост има точно тази второстепенна роля, да събира и концентира всички камъчета летящи от автомобилите ПРЕД теб. Лекува се с ново стъкло, става бързо и лесно и не е скъпо, поне при мен в Англия беше около 2-300 паунда с включен труд, има само оригинални стъкла, идват от Италия, дилъра би трябвало да помогне лесно. Дали е опасно или проблем, аз карам години с потрошено стъкло и няма ядове, но аз нямам и толкова лед и сняг както ти в родината. Подобни предивявания се предотрватяват по един единствен начин, научаваш си урока да стоиш на дистанция, няма друго лечение, разни дефлектори, мазила, фолиа, всичко е тинтири минтири. Този проблем с ъгъла на стъклото е коригиран при следващите модели след 2019година.

              Темпомат или круиз контрол си работи супер добре... освен ... под товар, поне при автоматиците е така. При ръчниъте скорости няма какво да осигури плавното вариране на скороста при различни натоварвания, според мен и за това придърпва и притриса. Под товар и/или на много стръмни изкачвания с автоматик на темпомат се получава ефекта на рязкото форсиране и автомата тогава набива по-ниска скорост, после ново форсиране заради ниската предавка и след малко набиране на скорост, пак включва на висока и след секунда две като не му стигне силата заради стръмния наклон/товар всичко се повтаря. Не казвам, че не работи под товар и на много стръмни наклони, просто казвам, че не е много приятно като усещане. Аз на стръмни места си карам, на спускания ако не са стръмни си е добре, дори съумява да контролира доволно добре скороста. Аз лично имам десетки да не кажа, стотици хиляди км на темпомат, без тази екстра дългите пътувания са не толкова приятни. Аз правя гимнастика, на крака, на корем, на гърба и т.н. докато карам и темпомата ми помага идеално в такива случаи.

              Ключ без чип пали но гасне, нормално поведение. Такъв ключ обикновенно хората крият някъде отвън за екстрени случаи, а вътре пак скрит но далече от кормилната конзола има ключ с чип. Аз нося поне два ключа с чип на всяко дълго пътуване в случай на загубване, ограбване на багажа и т.н. Ключовете с чип поне при нас са скъпи и за сметка на това трудно се намират, и основно само от дилъра, програмиране според зависи може и ти да си направиш АКО имаш поне един оригинален и хубава диагностика.

              Ако има читава диагностика като Jscan, отнема 1-2 минутки пълна диагностика и ще ти хване заминали крушки/светлини и други такива + други много по-сериозни неща.
              С джей скан може да активираш автоматично включване на дневните, да настройваш чуствителност на аларма, да коригираш след по-големи гуми, да обезвъздушиш спирачки и много други неща.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • c0dy^
                c0dy^ коментира
                Редактиране на коментар
                Сега разбирам, че това било приложението. Аз си мислех, че така се казва самата джаджа. Моя грешка. Ще се разтърся. Благодаря!

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Ej tova e https://jscan.net/supported-and-not-...-obd-adapters/

              • c0dy^
                c0dy^ коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря. Тъкмо ги разглеждах. Първо се разрових в Google Play, намерих приложението, прочетох информацията, оттам взех и сайта, където също разгледах. Намерих и оригиналния OBD продукт, който в скоро време мисля да поръчам.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X