Както се казва - щом така е станало, значи така е трябвало да стане.
През декември 2022-ра година исках да поръчам окачване 6 инча за джипа. Разтърсих се и разбрах, че в България няма налични, затова ще трябва да се поръчва.
Търсих в Гладиатора, но OME предлагат само до 4 инча. Това щеше да ми бъде като алтернативен вариант.
После се обадих на Офроуд Тунинг-а. Там разбрах, че в Европа има 4 инча на Rough Country, но аз исках 6. Казаха ми, че в края на декември би трябвало да пристигне. (Тук бих искал да отворя едни скоби - момчетата от българската фирма нямат абсолютно никаква вина за станалото.) Та да продължим. Чаках до декември, после казаха януари. Януари казаха февруари. Февруари казаха март. Март казаха април. Питам - сигурно ли е, че ще дойде 6 инча окачване. Получавам отговор - да, сигурно е. Става април месец преди няколко дни - ами не е дошло 6 инчовото окачване... (Имах някакво предчувствие, че ще се случи нещо такова, но както и да е, няма проблеми.) Казаха ми, че могат да предложат алтернативен вариант - на базата на 4 инчовото окачване да заменим пружини, амортисьори, биалетки и да добавим разни други детайли, за да се получи 6 инча. Реално погледнато това ме устройваше, защото другите компоненти уж са от фирми, чиито продукти са по-висок клас. Основната марка е Rough Country, на базата на която надграждаме с пружини от Teraflex и биалетки от Clayton.
Момчетата поръчаха всичко, като вчера пристигна в Стара Загора. Оттам на палет и по Еконт днес пристигна във Варна.

След което бързо разопаковане, преглед и ги поставям в багажника, за да отиват на монтаж.



















Някои от вас може да се питат - защо съм се насочил към 6 инча лифт, а не към 4 инча?
Ако трябва кратко да отговоря, то е, защото така усещам, че искам да го направя.
Ако трябва малко по-дълъг отговор да дам, то би било следното:
Тъй като на джипа се предвиждат допълнителни килограми откъм плочи, лебедки, слайдъри, брони и всякакви други неща, то това всичкото тежи. В момента джипът е с един лифт кит от 2 инча, който е с подложки на пружините, както и планки за амортисьорите. Преди двете лебдки, както и плочите за тях, беше около 188 см. В момента е около 186 см. Фабрично джипът излиза 183 см от завода. Поне такава информация видях в интернет. Може и пружините да са доста износени, нямам представа. Та реших да е 6 инча.
Другото нещо, което ме притеснява, е, че максималната височина на секционната врата е 212 см. Ако махнем 2 см буфер, то ни остават 210 см. Чисто хипотетично, ако джипът е със стандартно окачване, то неговата височина ще е 183 см. Ако добавим 6 инча окачване, то става 183 + 15 = 198 см. Не съм ровил в интернет, но да речем, че излиза с 31-ци гуми. Аз мисля да му сложа 37-ци гуми. Това прави разлика от 6 инча в диаметър, което е 3 инча повдигане. Т.е. към 198 см ще прибавим ориентировъчно 7 см и се получава 205 см. Това е, ако сметките ми са точни. Към тези сметки, ако прибавим брони, плочи, лебедки, слайдъри и всякакви други аксесоари, които ще натежат, то би трябвало максималната височина на автомобила да стане около 203 см. Понеже сега ми стана доста интересно, дали тези сметки ще излязат верни, живот и здраве, сложи ли се окачването, ще го измеря и ще сравня.
Сега идват и някои мои размисли.
Понеже към комплекта има и удължени спирачни маркучета, но ще трябва да има заигравка и с кабелите на ABS-а. Майстора казва, че най-добре би било да се преместят кабелите, за да не се удължават. Вероятно е прав. Моят въпрос е, има ли възможност нещо да се прецака, ако реша да клъцна кабелите, да ги удължа, да ги "завържа" за спирачните маркучета и така да се кара? Нещо като това на снимката по-долу.

Вероятно ще последват и други въпроси, но тях по-нататък.
Благодаря!
През декември 2022-ра година исках да поръчам окачване 6 инча за джипа. Разтърсих се и разбрах, че в България няма налични, затова ще трябва да се поръчва.
Търсих в Гладиатора, но OME предлагат само до 4 инча. Това щеше да ми бъде като алтернативен вариант.
После се обадих на Офроуд Тунинг-а. Там разбрах, че в Европа има 4 инча на Rough Country, но аз исках 6. Казаха ми, че в края на декември би трябвало да пристигне. (Тук бих искал да отворя едни скоби - момчетата от българската фирма нямат абсолютно никаква вина за станалото.) Та да продължим. Чаках до декември, после казаха януари. Януари казаха февруари. Февруари казаха март. Март казаха април. Питам - сигурно ли е, че ще дойде 6 инча окачване. Получавам отговор - да, сигурно е. Става април месец преди няколко дни - ами не е дошло 6 инчовото окачване... (Имах някакво предчувствие, че ще се случи нещо такова, но както и да е, няма проблеми.) Казаха ми, че могат да предложат алтернативен вариант - на базата на 4 инчовото окачване да заменим пружини, амортисьори, биалетки и да добавим разни други детайли, за да се получи 6 инча. Реално погледнато това ме устройваше, защото другите компоненти уж са от фирми, чиито продукти са по-висок клас. Основната марка е Rough Country, на базата на която надграждаме с пружини от Teraflex и биалетки от Clayton.
Момчетата поръчаха всичко, като вчера пристигна в Стара Загора. Оттам на палет и по Еконт днес пристигна във Варна.
След което бързо разопаковане, преглед и ги поставям в багажника, за да отиват на монтаж.
Някои от вас може да се питат - защо съм се насочил към 6 инча лифт, а не към 4 инча?
Ако трябва кратко да отговоря, то е, защото така усещам, че искам да го направя.
Ако трябва малко по-дълъг отговор да дам, то би било следното:
Тъй като на джипа се предвиждат допълнителни килограми откъм плочи, лебедки, слайдъри, брони и всякакви други неща, то това всичкото тежи. В момента джипът е с един лифт кит от 2 инча, който е с подложки на пружините, както и планки за амортисьорите. Преди двете лебдки, както и плочите за тях, беше около 188 см. В момента е около 186 см. Фабрично джипът излиза 183 см от завода. Поне такава информация видях в интернет. Може и пружините да са доста износени, нямам представа. Та реших да е 6 инча.
Другото нещо, което ме притеснява, е, че максималната височина на секционната врата е 212 см. Ако махнем 2 см буфер, то ни остават 210 см. Чисто хипотетично, ако джипът е със стандартно окачване, то неговата височина ще е 183 см. Ако добавим 6 инча окачване, то става 183 + 15 = 198 см. Не съм ровил в интернет, но да речем, че излиза с 31-ци гуми. Аз мисля да му сложа 37-ци гуми. Това прави разлика от 6 инча в диаметър, което е 3 инча повдигане. Т.е. към 198 см ще прибавим ориентировъчно 7 см и се получава 205 см. Това е, ако сметките ми са точни. Към тези сметки, ако прибавим брони, плочи, лебедки, слайдъри и всякакви други аксесоари, които ще натежат, то би трябвало максималната височина на автомобила да стане около 203 см. Понеже сега ми стана доста интересно, дали тези сметки ще излязат верни, живот и здраве, сложи ли се окачването, ще го измеря и ще сравня.
Сега идват и някои мои размисли.
Понеже към комплекта има и удължени спирачни маркучета, но ще трябва да има заигравка и с кабелите на ABS-а. Майстора казва, че най-добре би било да се преместят кабелите, за да не се удължават. Вероятно е прав. Моят въпрос е, има ли възможност нещо да се прецака, ако реша да клъцна кабелите, да ги удължа, да ги "завържа" за спирачните маркучета и така да се кара? Нещо като това на снимката по-долу.
Вероятно ще последват и други въпроси, но тях по-нататък.
Благодаря!
Особено ще си доволен ако слагаш на типичните места където после иска биене с чука или греене, връзката между хъб и мост, всички конусни съединения (шарнири) и т.н.
Коментар