Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
    Момчета, извинения, грешката е моя. Мултитаскинга не ми се отдава днес.
    Карай, бе! Кой бяга от една почерпка....
    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      О, имаме я
      оффтопик, ако Дани или някой супер мод чете - нещо с часовника на форума не е наред.

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
        Момчета, извинения, грешката е моя. Мултитаскинга не ми се отдава днес.
        Ти си младоженец, простено ти е
        Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
        Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

        0885372997 - Дани

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Последно какво се случва с по-големи гуми....

          Малкият черок с 33-ките показваше по-ниска скорост на скоростомер от реалната измерена по GPS-а на навигацията. Бягаше ми с 15км/ч на 100км/ч.
          В момента на гранда при показания 100км/ч на скоростомер, реалната ми скорост по GPS e 91-92km/h.
          Ако с 35-ците избяга с 20км/ч нагоре, тогава може да се очаква при 100км/ч на скоростомер, реалната ми скорост да е 110км/ч, което ми се струва приемливо дори без калибриране на скоростомера. Принципно знам, че може да се калибрира, но аз така или иначе съм свикнал да не гледам скоростомера си, а това какво показва GPS-a.

          Питането ми бе за оборотите, защото не си спомням как се променяха. Помня само, че автоматът поддържаше по-високи обороти (по-ниска предавка), това което потвърди и elbgt, доста често в сравнение с това, което правеше при фабричен размер гуми, откъдето идва и разликата в разхода.



          Още пристигнали части за гранд-о-манията.

          Alloy USA, Front Axle Shaft Kit, 92-06 Jeep Cherokee (XJ), Wrangler (YJ), Dana 30
          Кит полуоски за Dana 30, изработени от високо якостна 4340 хром-молибденова сплав.
          40% по-здрави от фабричните 1040 полуоси. 10 години гаранция.
          Моделът е 12148. Има и 12145 за старите чероци и Вранглери преди 1992г. чийто предна дана 30 е с вакуумно управление и двойна дълга полуоска.
          Цената на кита варира между 700 и 860 $. Аз хванах някакво намаление и ги взех за около 600 долара. Като крайна цена тук ми дойдоха на около 1200-1250лв.





          Както стана въпрос вече, вместо две усилени HD карета (част от кита) са ми изпратили още две излишни вътрешни полуоски.
          Надявам се да ми изпратят и HD каретата, защото струват над 100 долара,а и тук не вярвам да намеря такива.











          Намърдах ги за тест в Dana 30HP. Пасват си.
          Ще трябва да мисля за лагерите, които се очаква бързо да се скапят с 35-ците, но първо ще видя колко ще издържат. С лагерите на малкия черок нямах никакви проблеми.


          Jeep Cherokee/Grand Cherokee Extended Brake lines (kit)
          Удължени спирачни маркучи обвити с Кевларени нишки и силиконова защита. Два предни и един заден.
          Ползвал съм вече такива на малкия черок и съм много доволен от издръжливостта им. Помня една случка, когато ми се беше законтрил един голям клон точно на задния спирачен маркуч и той не само, че не се скъса, ами заби клона в земята, така че го усетих с джипа и спрях.
          Цената им е 90$. Тук за около 170лв.








          Solid Heavy Duty Differential Cover.
          Усилени стоманени капаци на диференциалите, подменящи тенекиените оригинални такива. Освен защита от удари осигуряват и стабилност при усукване на целия мост.
          Купих преден за Dana 30 и заден за Ford 8.8. Идват с поцинкован хардуер (болтове) и силикон за уплътняване.
          По голяма и по-високо разположена пробка с цел да се увеличи количество масло в диференциалите.
          Доживотна гаранция.
          Стандартната цена е 130 долара на капак, но аз ги взех на промоция за 130 долара двата. Тук ми пристигнаха за около 330лв.














          Wheel spacers - 1"
          Алуминиеви фланци с дебелина 1 инч (2.5см) на брой.
          Нужни са ми, за да компенсират дължината на фордовия заден мост 8.8, който е по къс от оригиналната ми Dana 44а с около 5 см обща дължина.
          50$ и тук ми дойдоха на около 100лв.

          На снимките са монтирани един в друг, така че са двата заедно.









          Smittybilt XRC Winch Cover
          Водонепроникаемо покривало за лебедка.
          25$ = 50лв







          Hanma 42" Led Bar,
          Alloy Spot Flood Combo.
          107см, 240 Вата (80 диода x 3 вата) , 6500K цветова температура
          32 броя 60-градусови диоди с разпръсната светлина (фоново освеетяване) и 48 броя 30-градусови насочени в точка диоди (концентрирано осветяване).
          Водонепроникаем, удароустойчив. Изцяло алуминиев корпус и закалено предно стъкло. Идва с пълен комплект захвати, окабеляване, бушон и бутон за упраление с подсветка.
          Повече от 80000 часа живот.
          Цената е 200$, като тук ми стъпи на под 400лв.














          Omix 6" 150Watt, Halogen Lights, Smoked glass
          15см офроуд светлини.
          Взех ги заради носталгията ми към класическите офроуд фарове. Двуумих се дали да не взема диодни, но в крайна сметка реших да са класически.
          Изцяло метален корпус с двойнa излолация против влага. Пълно окабеляване, бушони, релета и бутони с подсветка.
          Опушено стъкло и два вида капаци - плътен и решетъчен тип.
          100$, а до тук 240лв.














          Ето как ще стоят на гранда















          Последно редактирано от verter; 02-07-14, 10:11.
          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
          0888/00-55-37

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Страничен въпрос: Мерил ли си дали след приключване на проекта ще можеш да ползваш същия гараж?
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Страничен въпрос: Мерил ли си дали след приключване на проекта ще можеш да ползваш същия гараж?
              Да, мерих.

              Очаквам гранда да се вдигне с 8,25 инча (21см) обща височина. Това мерено на покрива (рейките) на джипа.
              Имам го това отстояние свободно в гаража.
              По начало исках да мога да го побирам в гаража и затова се отказах от покривен багажник и резервна гума там.

              Ще е много близо до тавана, но би трябвало да няма проблеми. Единствено, ако лифтът на кита се окачже повече от обявеният ще е проблем, но пък аз съм качил доста кила по купето вече, които ще го оберат.
              Резервен вариант е да разбия плочата отдолу и да снижа пода, но мисля няма да се наложи.
              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                Да, мерих.

                Очаквам гранда да се вдигне с 8,25 инча (21см) обща височина. Това мерено на покрива (рейките) на джипа.
                Имам го това отстояние свободно в гаража.
                По начало исках да мога да го побирам в гаража и затова се отказах от покривен багажник и резервна гума там.

                Ще е много близо до тавана, но би трябвало да няма проблеми. Единствено, ако лифтът на кита се окачже повече от обявеният ще е проблем, но пък аз съм качил доста кила по купето вече, които ще го оберат.
                Резервен вариант е да разбия плочата отдолу и да снижа пода, но мисля няма да се наложи.
                - Една мутра си взела джип. Откарал го вкъщи, но не могъл да го побере в гаража за съвсем малко - взел един чук и започнал да блъска по тавана с идеята да го снижи.
                Дошъл един комшия да чини сеИр, изчакал мутрата да префасонира покрива на возилото, па рекъл: Комшии що не му спийна гумите ?!

                Така де - варианти имаш

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Фотосесия към този етап на проекта.

                  Машината не е подходяща за пресечени терени все още, затова направих тест по високопланински с твърда настилка.

                  Впечатления и набелязани точки по които да работя:
                  -прибиране на предната броня с поне 15см. Иначе, като цяло дизайн и изпълнение бронята много ме радва.
                  -премахване на средното гърне и тръбите на ауспуха до накрайника. Освен, че ще пречат на новото окачване, а и започнаха да опират някъде в ходовата част и да дрънчат неприятно.
                  -катализаторът. Принципно искам да го запазя и ще се постарая, защото работи. Успях на един предишен офроуд, обаче да му съдера обшивката отдолу, но засега без последствия.
                  -задния теглич. Ще го махам изцяло. Много виси и освен, че естетически не стои добре на офроуд машина, то и ще пречи. Ще направя метален щит на негово място за резервоара и укрепване на интегрираната рама.
                  -дребни промени под предната броня. Една лайстна под радиаторите, държаща фабричната броня е напълно излишна. Контейнерът висящ отпред под бронята от шофьорската страна (точно под фара и мигача на първата снимка) се чудя дали да го премахна напълно или да го одрежа по диагонал и залепя, така че да се слее с формата на бронята. Доколкото се запознах събира някакви гадости и нагари от двигателя.
                  -гумени уплътнения за стойката на резервната гума. Очакваше се да потропва леко по неравности и е факт. Ще се опитам да я обезшумя колкото се може по-добре.
                  -централното огледало не ми е нужно вече като такова. В момента с фабричната гума все още върши някаква работа, но с 35-цата - никаква. Намислил съм да сложа задна камера и огледало дисплей., на чийто екран ще виждам какво се случва отзад както при паркиране, така и на офроуд.
                  -вантите. Нямам никаква идея все още как да ги изпълня, така че да не ми пречат на отварянето на предния капак и да станат здрави. Склонен съм да се откажа от тях.
                  -Охлаждането на двигателя, дори с препречена голяма част от лебедката предна решетка, работи перфектно. Никаква склонност засега към прегряване. Магистрала, градско, дори по стръмните и продължителни изкачвания с бавна скорост температурата не се повиши повече от 100-105 градуса, последното от което беше дори инцидентно.
                  -задното предаване засега се справя отлично, дори на мокри и насипани с чакъл и пясък стръмни участъци. Предполагам LSD блокажът на задния мост също помага. Качих се от 800м.н.в. до 2550 за 16км път.
                  -джипът се чувства тежък (в сравнение с малък черок), но вероятно това усещане се усилва заради излишното клатушкането , което изпитвам в момента от работата на окачването и амовете.
                  -автоматикът ми сменя предавки малко по-грубо от преди ремонта. Не знам дали е нормално и заради новите съединители. Не ми е неприятно и важното е, че си върши работата адекватно.
                  -2-ра бавна. Нямате си представа колко се радвам , че я имам. На малкия черок селекторът на автомата беше обединил 1 и 2 скорост и електрониката му избираше почти винаги 1-ва. Имах реално 1-ва и 3-та бавна скорост и едната идваше прекалено бавна, а другата прекалено бърза на спускане. Сега всичко е OK с 2-ра скорост, която е на отделен селектор и може да се избере самостоятелно от тази на 1-ва. Перфектно.
                  -Уширителите, уплътненията и подкалничното ми изграждане с полиуретан не са мръднали след пътуването, дори след по-сериозно усукване на каросерията на един участък.
                  -Звукът от двигателя при изкачване и на бавни скорости при спускане. Страхотен басов тътен издава, дори с всички фабрични гърнета. Представям си какво ще предизвика, като премахна задната част на генерацията заедно с основното гърне.

                  Не на последно място - удоволствие е да се пътува с гранда! Много и удобен за всякакъв път и позволените скорости и буквално размазва малкия черок в това отношение.
                  Видимостта му от шофьорската позиция също е драстично по-добра от малките стъкла на XJ

                  Поздрави за всички фенове на Jeep

































                  Специални поздрави и за любителите на Patrol, сред които съм и аз.








                  На 2550 м. надморска височина.

                  Последно редактирано от verter; 02-07-14, 11:47.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                    - Една мутра си взела джип. Откарал го вкъщи, но не могъл да го побере в гаража за съвсем малко - взел един чук и започнал да блъска по тавана с идеята да го снижи.
                    Дошъл един комшия да чини сеИр, изчакал мутрата да префасонира покрива на возилото, па рекъл: Комшии що не му спийна гумите ?!

                    Така де - варианти имаш
                    Малко офтопик, но се сетих за случката на един американец с новия JGC с въздушно окачване...
                    Вкарал го в гаража и тръгнал да го вдига за да сменя гумите. По някое време се усетил след доста вдигане (окачването май се опитва да поддържа контакта с пътя, като започва да вдига автомобила, компенсирайки вдигането на дадената му част), че в менюто на автомобила има специален режим 'смяна на гуми', с който да се избегне дадения ефект.
                    Включил режима 'смяна на гуми' при вече вдигнат автомобил. Сменил си гумите, и решил да излиза от гаража, обаче джипа вдигнат и не минава през вратата. А излизането от този режим 'смяна на колела' (при който окачването е блокирано), не може да се направи ръчно, а става автоматично при вдигане над 8км/ч... Та така американеца влязал във филм с изпускане на гуми и т.н.

                    verter, както винаги - прекрасни снимки
                    Поздравления за мерака и вложения труд - както се вижда от резултата - заслужавало си е
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Над Сапарева баня? Супер снимки, но.... малеят гумите...
                      edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                        Над Сапарева баня?
                        яз. Калин
                        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                        Drag Grand Canyon Daily
                        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                        LZ1JYM

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                          Над Сапарева баня? Супер снимки, но.... малеят гумите...
                          Тц...Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка1438.jpg
Прегледи:1
Размер:186.6 КБ
ID:5596719 Винчето над яз. Калин.
                          На нас клиренс ни трябва , не скорост

                          Коментар


                          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Еиййй.......супер е станал!!!!
                            Jeep Grand Cherokee 4.7 WJ V8
                            0888854582
                            Дизел втора употреба за лична - НЕ!!!!
                            Китайска поговорка "Не ти пожелавам да живееш в интересни времена" басси!!!

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Що не се обади за ходенето до калин
                              Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
                              Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

                              0885372997 - Дани

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Дани, виж как се оказах на язовир Калин.

                                Бяхме се уговорили с приятел да направим пешеходен туризъм нейде този ден и избрахме да се качим до Алеко с джипа и после пеш до Черни връх. Тръгвайки сутринта, обаче видяхме цяла Витоша потънала в облаци. Зачудихме се какво да правим. Гледахме подробни прогнози в нета. В Стара планина щяла да се развива облачност, Витоша и София трябваше до обед да е ясно, после да се заоблачава. Ясно бе само рано сутринта. В Рило-Родопския масив до следобяд предимно слънчево и след 18 часа щяла да се развива купесто-дъждовна облачност. Решихме да донапълним резервоара и да отидем до Рилския манастир, а там до Кирилова поляна и после пеш до Сухото езеро и ако времето позволява до един връх на над 2000 метра, малко под връх Мальовица. Тръгнахме и минавайки през град Рила, приятелчето ме пита, дали оттук някъде тръгва пътят към Калин. Гледал е снимки от мои качвания , но се оказа, че не се е качвал никога. Така решихме да се качим, така и така минавахме покрай отбивката.
                                Въпреки, че на мен това ми бе 5-то качване, пропуснах отбивката и я подминах с цели 10км , докато се усетя. Върнахме се и се качихме, а горе походихме 4 часа пеш по върховете около езерата. Ще пусна фотопис с красотите.
                                Времето беше страхотно и колкото по-късно ставаше , толкова по се изичстваше. Към 18 часа беше супер ясно, напук на прогнозите. Иначе 7 градуса и си виждаш дъха.
                                И така.....фотото с мен, гранда ни вози, беше ясно, че ще отнесе фотосесия и той. А Патрола беше като за изложение, лъскав, изпънат и много красив в моите очи.

                                Гранда си хапна доволно и за 280 км преход (магистрала, първокласен, планински и много стръмен високопланински път) излапка 55 литра газчица. Средно 19 литра на 100км. Бяхме го понатоварили все пак с около 350кг , а и вече мъкне две силови брони, лебедка, инструменти и оборудване.
                                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                                0888/00-55-37

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X