Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Не съм карал такъв гранд,но предполагам,че зимата само на задно ще бъде най-малкото труден за каране по заснежен път за неопитните,а за останалите от неприятен до опасен.В8ка има доста торк и най-малката грешка ще довежда до къде контролиран къде не дрифт и последствията са според уменията на водача.
    Да вярно последните 7-8 години съм карал почти само коли със задно през зимата и проблеми не съм имал,но пък там теглото и мотора не са били като този от темата,а делеч по меки 6 цилиндрови и умерени до лоши ниски обороти и малък торк там.
    Но може и да греша и дано да е така.
    Успех и следим темата с интерес.
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      И аз мисля, че е по-добре да си върнеш муфата. Основано заради разтоварването на заден мост. Твоята раздатка блокира ли се при бавни?

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Така ще да е....

        Няма какво да мисля за зимата, то и сега е опасен. На сухо от 1500/2000 оборота превърта гумите с лекота, а представям си на мокро. Ще му свикна.
        Засега му се кефя много. Като отвързан е и усмивката ми не слиза от лицето.

        Реших да не сменям виско течността, защото от три места потвърдиха, че след смяна виското реагира със забавяне. Сигурно е, че оригиналната течност е с точно пресметнат вискозитет и задвижванетое сравнително предвидимо и сработва мигновено. Мисля си, че при евентуална смяна на течността с неоригинална щеше стане следното:
        Пак ще съм си на задно основно и чак , когато превърти задницата, тогава със закъснение ще прехвърли и на предно. Кофти ситуация ми се струва, особено когато мислиш, че пътуваш спокойно и си се отпуснал. Непредвидимо и опасно, особено ако забавянето нужно течността да се сгъсти е по-голямо.
        Задно + твърдо 4x4 поне е предвидимо и ще се справя с управлението без изненади. Ако на задно е прекалено опасно и не може да се движи, 4x4 с бавните и макс 50км/ч и се прибирам.

        Ще търся 242 HD раздатка (не съм се отказал), за да стане и задвижването на ниво. Ако намеря ще гледам да комбинирам монтажа на раздатка, заден кардан и заден мост, за да не се налагат повече преработки.

        Дали може да се сметне как ще се променят оборотите след като увелича диаметъра на гумите от 28,5 на 35 инча????
        Тази таблица за предавателните числа, която публикувах няколко мения по нагоре върши ли работа, за да знам какво ще се промени по оборотомера и скоростта?
        Накъде ще се променят оборотите при дадените случаи по-горе: нагоре или надолу?



        Предвид, че заделените финанси свършиха, а и усилените полуоски не ми дойдоха в пълен комплект за монтаж и сега няма как да сменя поне предния мост, мисля да вдигна джипа с оригиналните мостове.
        Омръзна ми да чакам и искам да монтирам всички тези железа хванали прах барабар с миризливите гуми. Писна ми от тях вкъщи.
        Ще се наложи леко да преработя задния кардан (мисля да му сложа двойно каре откъм раздатката, а за преден на мястото на CV оригилания ми ще сложа такъв с двойно каре и шлицова двойка - оригиналния от ZJ 4.0.

        Джипът няма да ходи по горите, докато не сменя мостовете. Ще го карам само по шосе и хубави черни пътища и ще чакам да акумулирам парички и да го завърша.


        ak101, да, раздатката се блокира на бавни.
        Последно редактирано от verter; 30-06-14, 21:46.
        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
        0888/00-55-37

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          35 / 28.5 = 1.228

          Т.е. при при реална скорост 100 км/час скоростомера ще показва 122.8 км/час

          Пак с тази стойност трябва да умножиш сегашното ти предавателно число за да е всичко ОК с 35-ците. Примерно ако сега си с 3.73 (стоково) трябва да смениш корони и пиньони с пред. число 3.73 * 1.228 = 4.58 или най-близко стандартно 4.56.
          Раздатката е с понижаващо число 2.71 и при 35-ци без да сменяш предавателните числа реално ще бъде 2.71 / 1.228 = 2.214.

          С 35-ци и 90 км/час ще си с 1500 / 1.228 = 1220 об/мин ако е на същата предавка в което се съмнявам. Предполагам, че автоматика ще е на една предавка надолу при тази скорост и обороти. При всяко положение без смяна на предавателни числа и несъответствие от 1.228 очаквай стръмно покачване на разхода и загуба на динамика.

          Пример: Мой приятел с Jeep JK Unlimmited 3.8 бензин и ръчни скорости след смяна на стоковите 32-ки с 35-ци разхода скочи от 15-16 на 24-28. Всяко кръгово се взимаше на 1-ва. След преминаването към 4.56 разхода се върна в нормалните 15-16 и динамиката се нормализира.

          Пример2: При мен (2.8 CRD и 545RFE) с 35-ци и стоково предавателно число разхода скочи на 17-18. С 37-ците редовно подминавах 20. Сега с 40-ките и 4.88 разхода е 12.7.

          И в двата примера става дума за смесен разход с преобладаващо градско.
          Последно редактирано от elbgt; 30-06-14, 19:55.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Благодаря ти много.


            Понеже стана дума и за разход
            ето какъв ми е в момента:
            -На бензин 98/100 при 90км/ч дава 11-12 литра.
            120-130км/ч е между 13.5 и 14 литра.
            -На газ при 90км/ч ми дава около 13-14 литра, а на магистрала 16-17л.

            Градско не меря въобще, колкото толкова. В града съм с метрото с разход 0.80лв курса :-)
            След лифта и гумите, всичко в рамките на 20 литра газ при скорост до 90км/ч извънградско ме урежда и ще карам с усмивка и кеф този звяр
            Динамиката не ме интересува колко ще се редуцира, наистина. Ще е достатъчно мощен за всичко, което ми е нужно.
            Последно редактирано от verter; 30-06-14, 20:45.
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              За подобен фън има 320-ки на цената на лебетка

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                35 / 28.5 = 1.228

                Т.е. при при реална скорост 100 км/час скоростомера ще показва 122.8 км/час
                ...
                Ще ме прощавате, ама не е ли обратното?

                При монтаж на по-големи гуми, за един оборот на колелото, колата изминава по-дълъг път. От там при еднакво показание на скоростомера, реалната скорост ще е по-висока. Т.е. при показаниене на на скоростомера 100 км/ч, реалната скорост ще е 122,8 км/ч. Което също трябва да бъде отразено при разхода
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Обратното е да, просто не го е догледал като е писал. Иначе ясно че с по големи гуми ще показва скорост по ниска от реалната. Тоест при 100 км на километража ще се движи реално със 122
                  Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                  http://www.facebook.com/JeepBG
                  LZ1GGC

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Мисля, че не сте прави, а именно Елиан е прав.
                    При по-големи гуми, изминатото разстояние е реално по-голямо, отколкото по километраж (тоест показанията на километража са да кажем с от 7 до 10% по-малки стойности от реални, примерно по gps), но скоростомера показва повече (а не по-малко) от реалната скорост на придвижване.

                    Можем да го тестваме с произволен джип с по-голям от заводския размер гуми за да се убедите в това.

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Нещо си се объркал, километража показва по-малко с по-големи гуми.
                      Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                      http://www.facebook.com/JeepBG
                      LZ1GGC

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Да имам техническа грешка. Написал съм го обратно на това което съм искал да кажа. При реална скорост от 122 км/час скоростомера ще показва 100 км/час.

                        Явно се е ошашкало времето на сървъра, щом мога да цитирам някой писал след мен

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        О, имаме я
                        оффтопик, ако Дани или някой супер мод чете - нещо с часовника на форума не е наред.
                        Последно редактирано от elbgt; 01-07-14, 19:25.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                          Мисля, че не сте прави, а именно Елиан е прав.
                          При по-големи гуми, изминатото разстояние е реално по-голямо, отколкото по километраж (тоест показанията на километража са да кажем с от 7 до 10% по-малки стойности от реални, примерно по gps), но скоростомера показва повече (а не по-малко) от реалната скорост на придвижване.

                          Можем да го тестваме с произволен джип с по-голям от заводския размер гуми за да се убедите в това.
                          Tц... Скоростомера най-общо казано измерва оборотите (скоростта на въртене) на колелата.
                          При една и съща реална скорост оборотите на колелата са по-ниски при гуми с по-голям диаметър точно защото пътя за един оборот при тях е по-голям ...
                          Затова и при гуми с по-голям диаметър скоростомера ще показва занижени стойности в сравнение с варианта със стокови гуми...
                          Пробвай и ще се убедиш А най-лесно - пробвай някой калкулатор за гуми - повечето имат и показател каква с каква грешка ще ти показва скоростомера
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                            Мисля, че не сте прави, а именно Елиан е прав.
                            При по-големи гуми, изминатото разстояние е реално по-голямо, отколкото по километраж (тоест показанията на километража са да кажем с от 7 до 10% по-малки стойности от реални, примерно по gps), но скоростомера показва повече (а не по-малко) от реалната скорост на придвижване.

                            Можем да го тестваме с произволен джип с по-голям от заводския размер гуми за да се убедите в това.
                            - Какво мери скоростомера?
                            - Оборотите на въртене на колелото (или вал в СК). Той няма никакво отношение с размера на гумите
                            - Какво се случва като сложиш по-голям размер гуми? Оборотите на колелото са си пак същите, но за един оборот изминаваме по-голям път.
                            - Е след като сме изминали по-голям път за същото време - скоростта расте или намалява? Расте пътя, <=> расте скоростта, и обратното
                            - Каква е логиката скоротомера и километража да се променят в различна посока?
                            - Всички калкулатори на гуми в нета ли са сбъркани?

                            Яро - един от най-старите и уважавани членове във форума си. Дай да не мислим нова физика и математика
                            Nissan Terrano 2,7 TDI

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Стават грешки! Не се палете! Елиан го е обяснил по-надолу с оборотите, а Яро се объркал, защото като смени гумите сменя и всичко необходимо. Не като... мене, да речем...
                              edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Момчета, извинения, грешката е моя. Мултитаскинга не ми се отдава днес.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X