Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Първоначално публикуван от marinco Преглед на мнение
    и освен това не се заварява на място.
    Болтове,болтчета...уточни. Не се изказвай неподготвен.

    .
    Айде като му свяляш рамата на градна да наснимаш хубаво целия процес, ще е много интесесно.
    До сега не съм срещал термин "болтче" ама това е щот съм непотготвен.

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Маринко, видял си, че не всичко е по 1.5мм.

      Рамата на гранда е от 1.5мм желязо, като само в долната страна на рамата е подсилена с една 3мм плочка (прекарал съм черния болт през нея)

      Платформата, която се хваща за рамата и върху която ляга бронята е от 2.5мм желязо. Продължението на роговете, желязото на платформата което носи захвата на 4-те болта е най-дебело - 8мм.
      Самата броня е от листове метал 2.5-3мм, не съм мерил с точност.
      Има и още един тънък лист 1.5мм, който държи водача на въжето на лебедката и ляга под нейните захвати. Самата лебедка се държи стандратно с 4 болта, които събират в сандвич 3 плоскости - платформата, бронята и листа с водача на въжето.
      Значи лебедката лежи сумарно върху 6/6.5мм метален сандвич, който се държи към рамата с 2x8мм желязо, което е хванато с 8x10мм усилени болтове към двата рога на рамата.
      Последно редактирано от verter; 27-07-14, 22:41.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Ако искаш разгледай как аз съм си играл и всички възражения по въпроса.
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...=110590&page=3
        Може па да ти хрумне нещо .
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Така, направих много груби сметки за смачkването на 1 болт, като рамата съм я писал ст.3 с Run 370 Mpa. Та едно съединение може да понесе 604,8 kg преди да започне смачкването. Имаш 8 болта това са ти 4,838 тона.


          ЕДИТ:

          За бронята. Вдигай само в продължението на роговете, така ще имаш най-малко усукване.
          Ако искаш от страни по добре мисли за прагове.

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
            Ако искаш разгледай как аз съм си играл и всички възражения по въпроса.
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...=110590&page=3
            Може па да ти хрумне нещо .
            Ник, благодаря. Такива сложни конструкции не мога да правя, нито някой околко мен. Единствено си затвърдих изводите за американското автомобилостроене, както и че гранда ми ще е за КРАСОТА.
            Добре, явно няма какво толкова да се напъвам и да опитвам да правя нещо, което явно няма да стане. Отказвам се от офроуда. Мислех си го отдавна, така че не е спонтанна реакция. Поне да го довърша някак.
            Направен поне ще го карам с кеф по шосета, полянки, широки горски пътища, защото в момента на всяка разходка извън пътя ми идва да го засиля в някое дере...


            Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
            Така, направих много груби сметки за смачkването на 1 болт, като рамата съм я писал ст.3 с Run 370 Mpa.
            Та едно съединение може да понесе 604,8 kg преди да започне смачкването. Имаш 8 болта това са ти 4,838 тона.

            ЕДИТ:
            За бронята. Вдигай само в продължението на роговете, така ще имаш най-малко усукване.
            Ако искаш от страни по добре мисли за прагове.
            Благодаря. Какво значи това, че трябва още малко усилване, което да припокрие поне максималната сила на лебедката от 5.4 тона?

            Тази нощ, докато заспивах, прехвърлях разни варианти за бронята. Реших да я хвана (самата броня) под радиаторите за рамата. Там, където излиза резбата на черния болт.


            Така ще спре да се усуква по посока на купето. Отстрани, откъм калниците няма да се мъча да я хващам.
            Самият черен болт да го махам ли? Никаква подсилка ли не е?

            Как е направен този захват? Тези четири болта, които се виждат къде се хващат?
            Виждат се и два отдолу, които вертикално придържат.
            Последно редактирано от verter; 28-07-14, 08:42.
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение

              Благодаря. Какво значи това, че трябва още малко усилване, което да припокрие поне максималната сила на лебедката от 5.4 тона?

              Тази нощ, докато заспивах, прехвърлях разни варианти за бронята. Реших да я хвана (самата броня) под радиаторите за рамата. Там, където излиза резбата на черния болт.

              Така ще спре да се усуква по посока на купето. Отстрани, откъм калниците няма да се мъча да я хващам.
              Самият черен болт да го махам ли? Никаква подсилка ли не е?

              Как е направен този захват? Тези четири болта, които се виждат къде се хващат?
              Може да сложиш планка с по 5 болта, така отиваш към 6 тона. Пак ти казвам това е за най-често използваната конструктивна стомана, която си мисля, че е подобна на рамата. Нека някой по-разбиращ да даде яснота.

              Махай го черния болт и на негово място измисли някаква шина, която да хванеш долу за заварената гайка и за бронята.

              Четирите болта са начин да се хване "плочата" за лебетката, усилията пак отиват в роговете.

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                ... Единствено си затвърдих изводите за американското автомобилостроене, както и че гранда ми ще е за КРАСОТА.
                Добре, явно няма какво толкова да се напъвам и да опитвам да правя нещо, което явно няма да стане. Отказвам се от офроуда...
                Не си в настроение тази сутрин нещо.
                От една страна, Гранда си е лека кола и без допълнителна работа, няма как да очакваш да стане трактор.
                От друга - нищо чак толкова страшно. При внимателно ползуване на лебедката на подходящ терен, имаш всички шансове да де извади от където си затънал и всичко да е ОК.
                Ако се опиташ да се дърпаш под някой зверски ъгъл или да помагаш неправилно с гумите и се случи колата да се върне рязко на отпуснато въже - не е трудно да покривиш и далеч по-яки железа от тия на Гранда. Давам го само като пример. Варианти много.

                Опитвам се да ти кажа, че ми изглеждаш достатъчно умен, за да не се опиташ да го покривиш на принципа "Кой бе, аз ли няма да мина?".
                В твоя случай, ако правилно съм схванал общия замисъл, лебеда ти е нужен да ти помогне да минеш, а не като основно средство за придвижване. Някъде из форума имаше тема за лебедките на ЗИЛ и голямо чудене, как толкова голям камион, може да има толкова "кекава" лебедка, че и "тъпия руснак" сложил една шпонка, която при яко напъване вземе, че се скъса. С две думи - идеята за лебедката там е същата - да помогне да минеш, а не да разчиташ само на нея, за да преодолееш следващите 2 километра. И въпросната шпонка е сложена като "бушон", щото не се знае кой ахмак ще кара.
                След като колата си я караш ти и си достатъчно разумен да не насилваш нещата, спокойно минаваш и без слабо място. И ще ти помага, когато трябва.
                Поздрави!
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  "Предният рог е повдигнат непоправимо нагоре, с което е нарушил геометрията на "шасито".
                  Конзолата, върху която се крепи предната броня / това са овалните отвори отпред/ се е подгънала навътре.
                  Ако се разчита на аксиална здравина на тези конзоли, при теглене с лебедка, нищо чудно колата да се подостри като молив .
                  Защото конзолите са неукрепени една за друга отпред и ще се съберат."
                  Нарочно прилагам този пост от темата на НИК за да илюстрирам предложението си за спъването на роговете с една греда/напречна/ между тях. Пак казвам ако има място. Иначе пакета изглежда доста стабилен....
                  в общия случай, питащия, приема за точен и коректен,само отговора който е очаквал.....
                  Land Rover Discovery 4 & VW Touareg 3.0TDI

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Гледахме с един приятел цялата конструкция.
                    Стигнахме до заключението, че най слабото звено е захвата на самата лебедка!
                    Лебедката се хваща за бронята само с 4 болта по 10мм, усилени 10.9.
                    Тези болтове ще понасят всякакви сили върху себе си, на усукване, на разрез на опън и ще се опитват да отскубнат платформата върху която лежи лебедката или да се счупят самите те.

                    Захвата към роговете, както и самите рогове май няма да мръднат. Поне не и от силата на лебедката.
                    Мога да скъсам роговете или болтовете само, ако ме теглят на удар, но ще гледам да не влизам в такива ситуации.

                    Как мислите?
                    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                    0888/00-55-37

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Остави си ги като "бушон" да се късат те, а не роговете. Макар, че такъв болт носи над 1,2 тона на срязване.

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Да, звучи приемливо - при зор да се откъсне лебедката или да се изкриви платформата върху която лежи.

                        tef40, прав си, така е.

                        marinco, роговете имат фабрична греда между себе си. Една метална конструкция, двоен сандвич точно под радиаторите. Моята платформа на бронята, заедно със самата броня играе същата роля и идва като допълнително усилване на фабричните решения.
                        Иначе видях напречната греда, която Ник е направил зад радиаторите при неговата работа по такъв гранд, но там има доста усилване по цялото купе. Това определено не мисля да правя и като цяло е страшно много работа.
                        Последно редактирано от verter; 28-07-14, 15:12.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                          .....Добре, явно няма какво толкова да се напъвам и да опитвам да правя нещо, което явно няма да стане. Отказвам се от офроуда. Мислех си го отдавна, така че не е спонтанна реакция. Поне да го довърша някак.....
                          Позволявам си да ти напомня, че Господ ти е отредил талант на фотограф и описател, а не на състезател. За тези цели, това, което си постигнал е повече от достатъчно.
                          Ако се мъчиш да изнасилваш съдбата, няма да ти спори, защото те е от женски род и не ги обича тез работи.
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                            Позволявам си да ти напомня, че Господ ти е отредил талант на фотограф и описател, а не...
                            Ако се мъчиш да изнасилваш съдбата, няма да ти спори, защото те е от женски род и не ги обича тез работи.
                            Подкрепям Ник :-)

                            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                            Тези болтове ще понасят всякакви сили върху себе си, на усукване, на разрез на опън Как мислите?
                            Работят основно на срязване и в редки случаи на опън!
                            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Владо какво стана с проекта .

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Привет, ами работя и чакам още чаркалъци

                                Тия дни му монтирах с помощта на един приятел окачването. Отне ни 3 дни или 36 часа, защото нямахме канал или мечтания подемник.Поизмъчихме се в легнало положение и на ограничено пространство да работим, но в крайна сметка джипът вече е лифтнат и всичко направихме както пише в указанията.

                                Като цяло е ужасна работа. Изглеждаше ми не много сложно, но сега не мисля така. Има много "подводни камъни" и сумати спестени подробности в упътването, за които разбираш, чак когато стигнеш до тях в процеса на работа.
                                Наложи се освен основното ауспухово гърне да свалим и катализаторa, който ни пречеше да пробием един важен отвор в рамата за задния лонг арм. В упътването не пише, че катализаторът би пречил, но всичко е заради пробивната техника. Американците са изполвали малогабаритна пневматична бормашина, а не стандартна електерическа или винтоверт, които няма как да се вмъкне под правилен ъгъл и да пробие нужния отвор. Прокараната газова инсталация ни пречеше. Разни стари болтове и гайки, спечени от ръждата също бяха проблем. Не всички се изхвърлят от употреба и трябва да се запазят за повторно ползване и при новото окачване. иначе бихме ги срязали. Счупихме хром-ванадиум ключ в болта откъм моста на задния трак-бар. Така и не го свалихме. Трябваше да се свали, за да прекараме кабела на заден десен датчик на ABS. Самият датчик едвам го извадихме, защото е със силно окъсен кабел и много други дребни, но много досадни спънки, които ти ядат от времето и нервите. Разбирам, защо ми искаха 700лв за монтаж при майстори.

                                Другото, което ми направи впечатление е, че при ZJ 5.9 много размери на болтовете се разминават с тези описани в указанието от американците. Явно за позвали за пример преди фейслифтов ZJ или при 5.9 идват разликите. Просто 40% от хардуера се разминава като размер. Всичко на джипа ми беше с по-голям размер от дадения за пример.

                                Снимал съм целия процес подробно, но не съм обработил и качил снимките още, защото до вчера работехме.

                                Иначе по проекта следват: превантивна смяна на семерингите на диференциала на предния "нов" мост и асемблирането му. После един ден се хващаме пак с приятелчето да сменим моста и предния кардан. Преден кардан си взех от 2.5 дизелово гранд, този с двойното каре и шлицовата двойка.

                                Чакам поръчковия заден кардан от щатите, както и новите захвати за фордовия заден мост. После ще търся добър заварчик, който да ми навари планките - поръчах един кит от IRON ROCK за Ford 8.8 мост и монтаж върху ZJ.

                                След като подготвя задния мост, мисля да го монтираме и него и да отида при фирма занимаваща се с кардани, която да ми събере, завари, балансира и монтира задния кардан (поръчах го на части с все тръбата от Denny's driveshafts).

                                Докато монтирахме окачването свалихме задния оригинален кардан от слип йока - откъм раздатката. Като видях вала на раздатката видях, че има пробит централен отвор и навита резба. Принципно за монтаж на телескопичен заден кардан трябва слип-йокито да се елиминира. Понеже не искам допълнително да оскъпявам проекта със slip yoke eliminator kit, който така или иначе точно за 249 раздатките няма и се напасва такъв за 231, видях и избрах така нареченият "Hack and Tap" метод за евтина елиминация на слип-йока. Принципът му е, че се разпробива отвор във вала на раздатката и слип-йоки елемента към задния кардан и се хващат с болт неподвижно един за друг, така че да няма вече плъзгане по шлиците. Чудех се как и къде да пробия вала на моята 249 раздатка и се притеснявах от това, че този вал при 5.9 е усилен и изработен от високоякостна стомана.
                                Наличието на този отвор с резба много ме улеснява.

                                Другото, което направих - дадох да ми преработят основата и захвата на предната броня. След последния офроуд основата се покриви и подсказа, че е слаба, за такъв тежък джип. Сега е изработена от 7-8мм стомана клас 45. Тежи много и джипът започна да спира по-трудно, но няма да мръдне повече.

                                След закъсването по време на последния ми офроуд започна да ми тече задния диф - дана 44. Капе от гарнитурата на капака на диференциала, а болтовете не са охлабени. Просто джипът ми заора яко в едни коловози и явно алуминиевия хаузинг се е раздвижил и е пробила гарнитурата. Може и да съм го ударил в някой камък, но външно изглежда добре.
                                Като цяло такива неща. Не съм се отказал от идеята и малко по малко вървя към реализацията на проекта.

                                Отказах се от разходките до момента в който завърша с всичко, защото все се прибирам с щети, пък не смятам, че практикувам хард.
                                Последно редактирано от verter; 23-12-14, 17:33.
                                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                                0888/00-55-37

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X