Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Благодаря, ще го имам предвид
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
      Взех си и материали за направата на ванти

      Горе на покрива мисля така да ги хвана. Това са големи карабинери, които нахлузих чрез разглобяване на рейките на покрива. Заклещват се добре и мисля ще е здраво. .
      Тези карабинери ще има да се мърдат насам-натам като ги натиснат клоните. Освен това идват доста назад и има вероятност въжето да ти се трие в покрива или колонките и ще разгони фамилията на боята.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Прав е колегата Nik Nikolov , това с карабинките не е добра идея,ще се въртят, въжетата ще опират по тавана, може би ако пробиеш края на рейката и с един малък шегел болта да мине през рейката... А иначе поздравления за проекта, подкарал си го с много мерак и всичко е на ниво
        ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Мерих ги, не трият боята. Близо са, но освен ако някой клон яко настисне биха могли да опрат в покрива.
          Ще мисля нещо по тяхното позициониране, така че да не се въртят. Ако "гледат" напред карабинерите, както на първата снимка, мисля няма да се въртят на никъде. Като ги опъне въжето няма да има как.

          Сега, след като Ник ми обърна внимание, че трябва подкалнична конструкция за планките за захват на вантите на самия калник, се сетих, че под преден ляв калник няма място за нищо (там минава шнорхела), камо ли за конструкция към шасито.
          Ще трябва да мисля друг захват. Остава резервен вариант с планка захваната за болтовете на калника и излизаща през фугата между калника и предния капак. При това положение няма обаче да мога да си отварям предния капак без да разглобя въжетата. Така го бях направил на малкия черок и не беше хич практично, но нямах проблем със здравината и деформация на нещо по захватите.

          auto_marin, предната част на рейката е просто една куха пластмасова капачка. Металната част, истинската рейка, надстъча едва 2см от тавана и няма място за разпробиване.
          Освен да видя без капачката и някаква планка или с капачка и планка вмъкната като в сандвич между конструкцията там , която да хвана за: там има три болта един до друг ,разположени по дължина на купето и държащи рейката в предната й част.
          Но така слизам съвсем ниско към покрива, нищо че печеля ъгъл прекарвайки захвата напред към края на тавана.
          Последно редактирано от verter; 10-05-14, 10:15.
          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
          0888/00-55-37

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            А един напречник ако монтираш максимално напред и за него да хванеш вантите?
            ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Честно казано слабички ми се виждат напречниците

              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                За полиуретана и пластмасите - шнорхела предполагам е от полиетилен или полипропилен. Вероятно и тялото на филтъра е пак от такова. Ако разчитате на залепване на полиуретана към такива материали, то просто няма да се случи. Трябва или да се търсят някакви грундове (adhesion promoter за пластмаси с нискa повърхностна енергия, каквито са полиетилена и полипропилена), или да се търси някакъв друг начин, като например за между тялото на филтъра и тръбата на шнорхела да се изработи вътрешна метална периферия, да се сложи уплътнител без да се стяга, и едва след изсъхването му да се достегне. Вътрешната периферия - за да осигури равномерен натиск по цялата периферия на снадката, включително и между болтовете.

                Вероятно грунд за брони, след което епоксиден грунд може да свърши работа. После ако ползвате полиуретаново леипло за автостъкла, то ще хване нечовешки здраво към епоксидния грунд - лично пробвано.

                Другото е че преди да сложите окончателно подкалника и веждата, по рязаната периферия на веждата е добре да напръскате обилно с парафин за кухини и по възможност да го подновявате преди всяка зима. Иначе ще тръгне ръжда със сигурност, въпреки грунда. Това по принцип е най-уязвимата част от калниците а премахването на заводските покрития покрай рязането допълнително подпомага евентуалната корозия там. Търсете и начин за такъв монтаж че да няма къде да се задържа зимна гняс там, или поне лесно да се мие/почиства.

                И двете препоръки давам от собствен опит, не от "ЕЖК".

                Успех.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Да, така ще направя (за течния парафин/силикон). Дори го направих като рязахме калниците на предния черок.
                  Ще намажа цялата подкалнична ламарина с асфалтовото покритие и всяка година ще го подновявам. Може на две години да свалям уширителите и да прегледам какво се случва под тях по ръбовете. Не ме мързи да правя такива неща.

                  За полиуретана не знаех, че няма да залепне, но целта на ползването бе да уплътни. Прочетох в инструкцията на ARB за техния шнорхел.
                  Ако има няколко вида такива уплътнители вече става сложно. Те дават за пример Sikaflex 227 (adhesive sealant)

                  Мисля, че този който сложихме ще свърши работа.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Sikaflex-а е добро нещо, но и то като другите полиуретани не хваща върху гол полиетилен и полипропилен. Ако случайно ви даде проблем на по-късен етап - посочената схема с грунда за брони (в чието упътване трябва да си пише че става за полиетилен и полипропилен) и епоксидния грунд е много вероятно да сработи добре. Пак може да ползвате същия полиуретанов уплътнител.

                    В място, дето не удрят камъчета, асфалта е безсмислен. На останалите места, ако заводското покрите си стои - почти всички производители освен асфалт имат и покритие пак на основата на полиуретан (обикновено е сиво) за същото. Заводски Volkswagen и още няколко производителя ползват такова, вместо асфалт. Разликата с асфалта е че за разлика от него, това си остава еластично за десетилетия. Асфалта с времето се втвърдява и напуква. Но пък асфалта търпи не до там перфектно почистена основа при полагане без особени последствия.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Предложения с каква боя да пръсна уширителите?

                      Искам черна боя, за предпочитане мат и да хване здраво. Ще я жулят доста клонки.
                      Предпочитам лично да си ги пръсна. Има ли подходяща боя в спрей за целта?

                      Уширителите имат пръсната основа за боя, така че са готови.
                      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                      0888/00-55-37

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Спрей за брони.
                        edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Няколко приятелски забележки от мен - вече от няколко месеца съм със същите уширители:
                          1. Не разчитай на залепените шпилки да държат веждите- отлепват се една по една. Аз ще залепя уширителите за ламарината с полиуретан за стъкла в най-скоро време.
                          2. С боен чук (поне 5кг) трябва да набиеш навътре подкалниците отпред точно зад гумата-иначе гумата ще упира там.
                          3. За боята- шприц и същата боя като на колата. След това монтираш вече боядисаните уширители.

                          Не видях дали отпред си монтирал пластмасовите подкалници. Без тях ще е кофти.
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Руси, благодаря.
                            За набиването с чук на оребребнията зад предните гуми си знам, но ние направо ги режем с флекса. И подкалниците ще сложа, подготвил съм ги.
                            Не съм довършил работата още и затова.

                            За шпилките ме изненада. Слаби ли са или при определени обстоятелства се отлепват (подпиране с гума, усукване)
                            Да не сте ги стегнали прекалено много или да караш в рали стил


                            edit.... досега мислех по въпроса. Ще взема направо да "облека" шпилките с няколко слоя фибростъкло, за допълнителна застраховка. А самият уширител ще уплътня към калника с гумено уплътнение за стъклопакет. Той хем ще ми направи връзката, защото оригинално дават да се китва и боядисва, хем ще служи като резонатор и ще обира напрежението между двата елемента, като го отнема от щпилките. С него дори няма да ги натягам много.
                            Последно редактирано от verter; 11-05-14, 20:39.
                            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                            0888/00-55-37

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Шпилките се отлепват заедно с "кюфтето" смола от уширителя. Поне при мен нямаше спойка между двата материала.
                              Мисля, че е излишно да слагаш гумени уплътнения- имам технология за нанасяне на полиуретан, която се е доказала на старото ми Паджеро. Дори при преобръщане пластмасите оставаха на колата!
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Днес хванах и подсилих шпилките с фибро стъкло.

                                Бях отрязал парче от уширителя заради шнорхела и на това парче имаше една шпилка залята със смола (кюфтето).
                                Пробвах да я счупя с ръка. Отлепи се с част от фибро стъклото върху което е залепно. Не се чупи лесно, но не е и яко.

                                Взех си смола (500мл), втвърдител и фибро стъкло и направих спойки върху шпилките
                                Тези на предните калници ги залепих трислойно, а на задните двуслойно, защото те се монтират върху повече и по стабилни панели.
                                Мисля ще стане много по-здраво и за да се откъснат, трябва да счупят новите "спойки", а това става с доста сила в обратната посока.
















                                Взех решението и да се пробвам като бояджия върху уширителите. Така или иначе ще се дерат в гората и не търся максимално качество и перфектен вид, поне да мога да си ги поправям.
                                Напълниха ми два спрея металик "Deep Slate" - оригиналния цвят на гранда. Купих си и двукомпонентен кристален лак за завършек, филер за основа върху грунда на уширителите и други помощни средства като водни шкурки и прахоуляващи кърпи.
                                Имам и туба с хубава полираща паста, ако се наложи.

                                Нови "капси" за захват на подкалниците


                                Взех и парафинов спрей за защита на трудно достъпните места под калниците.
                                Тия дни ще боядисвам и работя по защитата на предните подкалници и ламарината.


                                Умувах и по свеса на предната броня. Определено не ми харесва (ъгълът на атака е много малък), а и бронята е много дебела и ще мисля как да я преработя и подобря.
                                Вероятно ще приберем цялата броня към купето, но ще трябва да режа предната решетка за целта.
                                Ще изчакам развитието на този въпрос, чак след като лифтна и сложа гумите. Тогава ще мога да преценя колко по-добър е ъгълът и дали ще е проблем предвид моите цели и употреба на джипа.

                                За лебедката мислех също и засега избрах да не монтирам блока за управление и кабелите като за постоянно ползване. Иска ми се да ги държа в джипа на сухо и да ги направя така, че когато ми притрябва лебедката да ги монтирам външно през предния капак и само за ситуацията. Добре ли ще да е такова решение предвид очакваното рядко ползване на лебедката?

                                Някъде в нета мернах акумулатори с двойни плюс и минус. Мисля са специално за захват на атрибути като лебедка. Продават ли се и тук?
                                Трябва ли ми задължително гелов акумулатор?
                                Последно редактирано от verter; 14-05-14, 17:38.
                                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                                0888/00-55-37

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X