Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Wrangler Sahara Unlimited 2.8 CRD Auto - още един в клуба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Такива нелогични на пръв поглед случаи с лопата да ги ринеш. В сервиза бяха правили нещо по дизелчето. Вземам го за да видя как е. Включвам на задна - включва с удар. Включвам на директна - пак така. А преди за влезе в сервиза всичко беше ок. Дадох газ и веднага се изясни, че има проблем с моторетката - набира като Чинкуеченто на 1 цилиндър. Оказа се, че не са включили датчика за налягане в смукателния колектор. След включването му изчезнаха ударите при включване на скорост.
    Къде е мапа, къде са скоростите и защо едното води до проблем с другото? Сложни джаджи...
    Ей тоя датчик за налягане в колектора при мен хвърля грешка с CEL веднага и ако го откача колата работи мноооооого по-различно, както казах наскоро, многото сложни датчици НЕ винаги са проклятие.

    В моя случай аз нямам почти никакви датчици спрямо един модерен автомобил - нямам О2, нямам Ламбда, нямам налягания на газовете, темп на газовете и т.н. темп около ЕГР и т.н.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • В резюме за днес, аз супер много си харесвам автомобила и освен, 1-2 изцепки по пътя заради мое недоглеждане и немърливо преглеждане преди дълъг път автомобила не ме е разочаровал освен с няколко дребни детски болести за модела - теч от кабриото, супер слаби фарове, мега скъп покривен багажник и такива тъпотии.

      Спирачките ме осираха два пъти заради мен, гледам само едната накладка, а другата свършила, и така два пъти

      Инак до утре мога да изброявам позитивни неща за ДЖИЙП, които ги нямат и не ги могат поне 2/3 от модерните 4х4, възможност за теглене и товар спрямо общото тегло е едно от най-важните за мен и разхода натоварен + клиренса + удобството за работа и наличието на авто части, оригинал и афтър маркет + тунинг алтернативите и възможностите от които аз се възползвам и т.н.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
        ...Мисля, че си пропуснал да отбележиш факта, че аз реално НЯМАМ близък дилър и официален сервиз на джийп на който да мога да разчитам и да се доверя.

        Ето виж какво съм написал само няколко реда по-нагоре => "Моя дилър отказва да пипа много навътре в джипове по-стари от 2011-2012, каза ми, че ДЖИЙП са им спрели лицензите за диагностиката преди 2011."...
        По вашите земи само официалните сервизи ли са приемлива опция? Няма ли самостоятелни сервизи специализирани в ремонта на определена марка?
        В местния форум на Джийп когато попита някой за приличен сервиз в определен район, не споделят ли за сервизи от които са останали доволни?
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • diduan
          diduan коментира
          Редактиране на коментар
          Бат Жоро, как звучи само "..., но аз и ги познавам лично повечето наоколо и не само наоколо...". Някой може да те цитира на сбирката на анонимните тойотаджии.

        • genadi.tsvetkov
          genadi.tsvetkov коментира
          Редактиране на коментар
          Четем ви,четем ви и разбира се ще го споменем в някой междумарков спор на живот и смърт.Все пак на Бат Джорджоне-успех и респект!

        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Хаха, смешно ви е на вас, когато ви е широко около врата и смешката е на мой гръб

      • Мисля да поработя малко днес по джипа и викам да го подгрея да не умирам от студ около него но жълтата Оптима не запали, трябваше да помагам с литиевия джъмп старт.

        Назря момента и нуждата да купя друга батерия и взех тази => ODYSSEY PC2150S Battery 12V 2150 Cranking Amps (ODX-AGM31)

        На теория трябва да пасне но ще видим на живо как е

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fsdfdsfdsfdsfsdfdsfsd.jpeg
Прегледи:329
Размер:38.7 КБ
ID:6816285
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          Супер са одисеите, имат и доста по-малко пробеми от сегашните оптими, а при теб на острова идват и на сравнително добра цена.

        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          £350 с доставка, не знам добре или не ама когато се наложи

      • Свалих електрическата клапата на всмукателния колектор, три болтчета Т30.

        Развих трите Т30 на ЕГР клапана обаче там малко беше ебатория, клапана се беше споил от гняз и нагар. Трябваше да пръскам обилно с проникващ и смазващ спрей и с много майки и клатене успях да го изкарам. Не беше приятна гледка.

        На първо четене, ЕГР клапана ми НЕ е електрически както си мислех, а се активира от вакуум. Това, което ме разтревожи е факта, че вакуум маркучето излезе много лесно, дори може би беше една идея по-хлабаво от колкото очаквах.

        Самия ЕГР клапан е на Pierburg 7.01317.05, което малко ме изненада, малко но не много защото и МАФа оригиналния си идва на Пиербург. Изненада ме и колко твърда е пружината, защото дефакто ЕГРа е постоянно затворен освен ако не е активиран, обаче ми трябват две ръце за да успея да преодолея силата на пружината. Иначе след почистване отваря и затваря плътно и не виждам проблеми, поне очевидни такива, ще опитам да тествам с вакуум за да видя дали отваря и затваря добре.

        В системата на отработените газове има и един вакуумен клапан + може би и датчик, не съм проверявал там как е ситуацията.

        Всмукателния колектор в мястото около ЕГРа е зверско мазало, поне 2 мм дебел нагар. Как ще се изчисти все още не съм установил защото има едни кухини и отвори където няма шанс лесно да бръкна.

        Сега трябва да видя дали имам гарнитурите за да мога после да сглобя, една на ЕГР клапан към колектора и втора от ел. клапата към колектора, и двете са неръждавейка и естествено за еднократна употреба защото се разплескват при стягане.

        П.П. Нямам ги тия гарнитури, имам за турбо и т.н. но за ЕГР не са сметнали за нужно да ги сложат в комплекта... сега трябва да ги търся и поръчвам с приоритет.

        Следва продължение...
        Последно редактирано от BatGeorgeone; 11-02-22, 14:58.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • Тия пършиви гарнитури (EGR valve and throttle body, PN 68027589AA and PN 68027590AA), ще има май да ги чакам с дни, поръчах по няколко от различни доставчици, дано нещо пристигне скоро.

          Всмукателния колектор е засран доволно, сега събирам сили и мотивация да го сваля и почистя.

          Така и така човъркам ще сменя и маркуча на атифриза, който имам чисто нов но не бях сменил.

          Трябва да погледна и коя точно ролка или обтегач са повредени и издават шум и да ги сменя и тях, имам ги чисто нови и чакат да им дойде реда.

          Нещата отиват на като да се взема кола под наем за предстоящата ваканция след седмица
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • murfito
            murfito коментира
            Редактиране на коментар
            Pierburg няма какво да те изненадва - напълно нормално е! Гняста също няма какво да те оучудва - също съвсем нормално. Масло, изгорели газове и ниска температура. Всеки колектор е същото състояние - къде малко по-зле, къде малко по-добре. Това не е проблем, щом клапана се движи свободно и има ход по оста и ляга плътно. Това, че ти искаш колектора да лъщи, турбото да не пуска никакво масло са само твои виждания и можеш да си играеш до безкрайност, да си харчиш твоите си пари... Подмени си вакуумните маркучи ако са видимо напукани или одървени или просто ги скъси с по 10мм

        • Мърфито, мерси за коментарите.

          Вакумните тръбички са пластмаса свършваща с гумено коляно, то е охлабило с годините, според мен.

          Точно това е, че клапана не се движи добре. След почистване е една идея по-добре, но трябва да измисля преходници за вакуумната ми помпа и да тествам за дължината на хода.

          В колектора има над 2мм нагар, на места е и повече.

          Интересно ми е от къде аджаба ЕКЮ, взема данни за да каже с колко % е отворен или затворен ЕГРа след като по него няма сензори??? Единствените кабели свързани с ЕГР при мен са на тоя Пиърбург клапан.

          Сензори и стъпков мотор има на клапата на входящие колектор (тротъл боди), друго свързано с ЕГР няма никаква електронна връзка.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2022-02-11 313.53.45.jpg
Прегледи:345
Размер:385.3 КБ
ID:6816359
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Компа знае колко въздух минава през дебитомера. При отворен EGR, част от газовете се връщат, и намалява количеството въздух през дебитомера. Така ги засича нещата. Вече въпрос на софтуер е, дали и кога несъответствията ги отчита като грешка.

        • Едно от 2 неща трябва да направиш сега, за да нямаш подобни нагари, затлачвания и т.н. в бъдеще - или да затапиш ЕГР-а, или да сложиш catch can. Някои хора правят и двете, но обикновено само едното стига.

          Коментар


          • Dilyan Zagorchev
            Dilyan Zagorchev коментира
            Редактиране на коментар
            Catch can май по бива да сложи, че да не си играе да слага и маха ЕГР преди и след прегледи.

        • То проблема вероятно е точно в неработещ EGR, или не затваря или не отваря, и компа го хваща в определени режими по разликите в показанията на дебитомера. Съответно влиза в някакъв авариен режим. А когато пък се откачи датчика на дебитомера, или в случая за атмосферното налягане до него, тогава явно се приемат стойности по подразбиране(спрямо оборотите), и компа не вижда колко въздух влиза реално отвън, и колко се връщат отработени газове. Та заради последното, с изключен датчик работи по-добре, щото явно влиза в друг режим.
          И ако са така нещата, то махане на EGR трябва да се направи и софтуерно.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Да, може и да имаш основание за тези твърдения, и аз мисля в тази посока, но докато не мина и през ЕГР и околните компоненти и детайли няма да знам дали това е било причината. Все още събирам мотивация и инструменти, че за да сваля охладителя на ЕГР се изискват едни супер дълги но супер тънки хекс ключета/накрайници, защото охладителя е супер близо до колектора и стандартен хекс накрайник на 1/2 примерно не влиза.

        • Колега, ти смени какво ли не, освен да смениш и ЕГР клапана, щом е почти блокирал и не се движи добре.
          Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
          Око за око, паста за зъби!
          Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Не се продава клапана отделно

            За по-лесно се продава целия всмукателен колектор, това при дилъра. На първо четене не намерих и клапана отделно в ибей/амазон.

            Освен това, аз не знам какво значи обективно - движи се добре и не се движи добре, за пръв път пипам такова нещо в живота си.

        • Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнение
          Едно от 2 неща трябва да направиш сега, за да нямаш подобни нагари, затлачвания и т.н. в бъдеще - или да затапиш ЕГР-а, или да сложиш catch can. Някои хора правят и двете, но обикновено само едното стига.
          Мерси Иване, аз сложих катч кан още преди време, ето го със стрелката. Виждат се новите маркучи с оплетката и по-горе на другата снимка.

          ЕГР не може да се запуши лесно, трябва да се пипат картите в ЕКЮ, след като си взема втори резервен ЕКЮ тогава ще пипам по ЕКЮ, за сега нямам такива намерения.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2022-02-11 312.17.23.jpg
Прегледи:293
Размер:444.8 КБ
ID:6816591
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Между другото, на някои автомобили, след откачане на акумулатор, понякога EGR иска обучение с диагностика. Но това мисля, че е при такива с датчик за положението на EGR.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            И аз имах такива опасения.

            Но, на този модел ДЖИП няма такива неща.

            Повечето по-сложни датчици и модули на тази кола, се самообучават след запалване и след малко каране, така пише и в инструкциите и това са ми и личните наблюдения. На по-новите модели някой неща наистина искат програмиране чрез диагностика, при мен това са само други дюзи и нови диференциали с друг предавателно чисто, всичко друго се самообучава, дори и автоматичната скоростна кутия.

        • Ако има проблем с ЕГР - обикновено винаги се засича от ЕКУ - заради разликите очакван/реален въздух. При теб проблема се появява, но без ЕКУ да засича грешка - това навежда на мисълта, че в момента си правиш една добра профилактика на ЕГР, която обаче няма връзка това с което се бориш. Поне премери ли си опорните напрежения към датчиците - при 'нормално' състояние и при опит за форсиране, когато се проявява проблема ?
          едит - проблема ти с невъзможност да се форсира не е свързан с черен пушек, което води по-скоро до недостатъчно гориво , може би защото ЕКУ мисли, че въздуха е по-малко от реалния. Това няма как да е от галимация с ЕГР-а . По-скоро е от това което писах по-горе. Най-вече защото ако е от ЕГР-а ще е налично и при откачане да датчик когато ти се оправя форсирането и ЕКУ работи с аварийна таблица.

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Мерси за мнението, може и да си прав, не знам, но до момента не е като да имам точни инструкции какво да правя, защото нямам точни диагностични симптоми.

            ЕГРа аз си мислех, че има някакви сензори, които отчитат точната позиция на клапана, курец, няма нищо, всичко е косвени разсъждения на база некви налягания на точно три датчика.

            Дори и температури на газовете няма нито пък Ламбда сензор.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Разликата очакван / реален въздух при мен е достигала пъти, не проценти, примерно 600-700 реално налягане, а очаквано 3000. Без да плювне грешка или да запише код.

            Освен това аз многократно казах, че гледам реалния волтаж и реалните данни не само като показания + сравнявам с други джипове с моя двигател и сензори. ВСИЧКО изглежда нормално.

        • Жоре, преди много време ти писах да не правиш нещата на парче. Свали го тоя колектор и всичко останало и свърши нещата генерално. Както го правиш сега, хем губиш много време, хем нямаш кола, хем ти излиза златно. Казвам ти го защото и аз съм ги вършил такива.

          А най-накрая ще излезе някаква дива глупост.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Сигурно си прав Спарки, ама е голяма ебатория да се свали тоя колектор, вчера ходих за инструменти, купих нещо не съм сигурен, че ще успея да развия вътрешните болтове. Има 3 болта на охладителя на ЕГР дето са на супер гнусно място и искат специален супер дълъг шестограм, който аз нямам. Отделно гайките на всмукателния колекор изглеждат корозирали доволно та и там не се знае какво ще изкочи.

            Това, което ме спираше да започна с ЕГР е именно инструкциите на ДЖИЙП, че се свалят подгряващите свещи, тръбичките високо налягане на гориво, всичко е супер тясно, корозирало на места и за всичко се изискват нови гарнитури.

            Купих "пълен" комплект гарнитури и семеринги за целия двигател и се оказа, че и там има заровен курец, за ЕГР и за клапата за плавно гасене ги няма харнитурите, поръчах ги и сега чакам ама ще отиде над седмица сигурно.

            Почвам да разбирам защо един колега англичанин ми каза, че при такива ситуации, двигателя извън коша и за ден/два всичко се ревизира, подменя, тества и после обратно. Ама когато не съм го правил това ме плаши като работа защото съм сам + аз съм на вън на милостинята на местния климат, а е заваляло и задухало и аз го задухвам.

            За сега всичко, което ми се случва е високо заплатени житейски уроци

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            В крайно малко случаи е задължително сваляне на двигател, макар че и това не е толкова страшно, колкото ти се струва. Просто по начина ти на работа резултата почти винаги е тоя.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Е, учим се докато сме живи, аз покрай тази сага колко неща научих, за последните пет години нямам толкова

        • Ще направя резюме на свършеното и проверено до тук, за да съм сигурен, че говорим всички на един език и посочваме едни и същи неща:
          1. Сменен горивен филтър с чисто нов, обезвъздушена система, проверено налягане, пали от чертвърт и без грижи, не пуши, не тресе, нито топъл, нито студен, на празен ход.
          2. Сменен въздушен филтър, нов, оригинален.
          3. Сменен МАФ, нов, оригинален.
          4. МАП, чисто нов, оригинален.
          5. Бууст сензор, нов, оригинален.
          6. Чисто ново турбо на Гарет, с нов актуатор и т.н. всичко работи както трябва, достига нормално налягане при тестове.
          7. Сменян не отдавна маркуч на интеркулера, и двата, преди и след самия кулер. Ако има пробив има свистене и свирене + веднага плюе грешка.
          8. Нов антифриз, оригинален.
          9. Сензор температура на антифриза работи перфектно.
          10. Сензор за темп на околната среда, проверен, работи перфектно.
          11. Гориво-нагнетателна помпа, вдига налягане нормално, проверено по данни на диагностиката и с форсиране до над 2500 оборота.
          12. Налягане в рейката, същото като точка 11.
          13. Проверени всички предпазители.
          14. Проверено визуално и по данни на диагностиката серво моторче и клапа за плавно гасене.
          15. Проверена маса към ТИПМ.
          16. Инжектори, проверени на ухо, с отвертка и стетоскоп, на празен ход, на студен и на топъл двигател и на обороти, звука е нормален, в синхрон и на четирите.
          17. Ново масло, нов маслен филтър и налягане + темп на маслото нормални във всякакви режими на работа.
          Неща, които не съм проверил и/или не съм обслужил:
          • ЕГР клапан, почистен, но не е тестван нито как работи на вакуум, нито на ход, нито на твърдост на пружината. Чакам инструмент за да го тествам обективно.
          • Всмукателен колектор, засран, още не свален и не почистен.
          • Инжектори - не съм правил тест с четири колбички и замерване на обратната нафта.
          • Инжектори - не съм ги вадил и тествал на стенд.
          • Инжектори - не съм проверил надписа на всяка дюза дали съответства с това вкарано в ЕКЮ.
          • Инжектори - не съм сигурен какви са нормални/очаквани компенсаторните количества гориво, които командва ЕКЮ, има големи разлики при мен, при увеличаване на оборотите.
          • Не съм правил тест на горивото, вече е на над 4 месеца но на вид изглежда ОК + колата пали от раз, не пуши и т.н.
          Може и да пропускам нещо направено или нещо, което не съм отбелязал за проверка, а е нужно, за това приемам съвети и мнения от всички.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • murfito
            murfito коментира
            Редактиране на коментар
            Сега е момента, до като се занимаваш с ЕГР и колектор, да си свалиш дюзите за проверка, настройка или ремонт. Ще си спестиш другите предвидени тестове и ще си сигурен, че са ОК. Ако са БОШ не мисля, че трябва да се запознават с ЕКУ-то след ремонта, но това ще ти кажат от сервиза, възможно е и да трябва. Ако стигнеш до тази процедура, моя съвет за новите медни дифтунги е да ги разкалиш, като ги загрееш до червено и ги охладиш бързо във вода.
            Последно редактирано от murfito; 13-02-22, 22:36.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Точно Бош са и имат нужда от програмиране в ЕКЮ защото всяка дюза има различни параметри, това според инструкциите на Джийп, но още не съм дълбал в тази посока.

            На 300 000 км дюзи би трябвало да им е време за стенд и/или подмяна, та сигурно си прав да ме съветваш в тази посока, мерси за което.

        • Вече около 30 часа се зарежда и преди малко беше на 93, а сега е на 95%, не съм сигурен това дали е нормално, зададох на зарядното AGM батерия, това ми е първата такава и ми се струва, че супер бавно се зарежда, но верно, че това ми е най-голямата батерия, дори на камиона ми не мисля, че са толкова големи.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2022-02-13 319.33.58.jpg
Прегледи:223
Размер:326.3 КБ
ID:6816960
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X