От хумор ,отива към хардкор. Колкото съм "най-добрия механико-пожарникар" ,толкова си балона под налягане от типа "в сервизите не разбират ,мога да си направя всичко ,и то най-добре." И заповядай материал за размисъл-за 20 години работа нямам неизвадена дюза. А това от снимката го сглобих за 20 минути от подръчни материали.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Jeep Wrangler Sahara Unlimited 2.8 CRD Auto - още един в клуба
Свий
X
-
С по-големите обратни чукове, накисване, замразяване и упоритост извадих и третия инжектор, остана номер 4, а той е най-корозиралия.
Не е я моя полза и факта, че за да се опитам да го извадя този 4ти инжектор съм качен с единия крак на бронята, а с другия крак на магарето над двигателя, дори самата позиция е изтощителна и след малко блъскане съм капо поне за половин час
Двигателя е под наклон и цилиндрите от към купето са винаги в най-ниската част, където няма и добра вентилация и където се събира и остава вода и от конденза и от дъждовете.
Резултата е на лице, всичко в тази част на двигателя е супер корозирало, не ръждясало, а зверски корозирало.
Какви опции имам от тук насетне за последния инжектор?
1. Сваляне на двигателя, поставяне на ДВГ на станок и после в по-удобно положение продължаване с обратния чук?
2. Чакане на студени дни/нощи, замразяване на инжектора до поне -10-15 градуса и още блъскане, което е малко притеснително за съседите ако се случи по никое време?
3. Една майна, двигателя долу на станок, електрожена, дебела гайка заварена върху инжектора, на гайката камионските тресчотки дето са около два метра дълги и опити за развъртане с надежда и много молитви да не се счупи?
4. Инжектора се чупи, със свален или без да е свален двигателя, разпробиване, което никога не ми се получава да е идеално по центъра, после увеличаване на размера на свредлото докато наближа някоя от стените на инжектора, после пак пръскане с химии, нарязване на резба и опити за превъртане на инжектора и след това изтегляне?
5. Хидравличен чук нямам, а масовите не могат да се ползват при мен защото всичко над главата е пластмаса, нямам индукционен нагревател, на място не ми се заварява защото имам предно стъкло в близост, кабели и много пластмаса, които няма как да преместя лесно, по-лесно е да вадя целия двигател, имам ли други опции?
Бъдете живи и здрави!
- 1 like
Коментар
-
Без изобщо да вдявам от тези неща мисля, че си си отговорил сам в т.5-казваш,че ваденето на мотора е най-лесната опция.
-
Аз никак не съм експерт в механиката, нито съм професионален автомеханик с опит във ваденето на инжектори, 99% от нещата, които оправям и съм оправял по моите возила са били първия ми опит в живота, за това от години ползвам колективния разум, опит и се допитвам до общноста, със сигурност има много хора, които могат да споделят съвети и тънкости. Вадене на двигател не е нещо, което става набързо и ако има други неща, които мога да опитам, държа да го сторя, преди да тръгна по път, който ще отнеме минимум 2-3 дни нон стоп работа, в момента нямам 20тина часа на разположение и за това работя когато имам час-два, през седмица или две...
-
Имам "кран" за двигатели, имам и строителни скелета, мога да направя нещо като кран на който с механична лебедка с или без полиспасти да закача инжектора.
След като е закачен инжектора и му е приложено постоянно напрежение на опъване в посоката на излизане, може да се добави охлаждане със спрей.
Как да добавя вибрация ми е въпроса, имам пневматичен пистолет с едни игли за сваляне на корозия/боя и т.н. "needle scaler gun", къде и как може да се използва в тази ситуация? Пистолета има различни накрйаници, не само игли, има и плосък секач и т.н. имам бронзови, медни неща, които да "подложа" няма да бия директно и т.н.
Имам остатанал много стириопор та ако правя такива неща ще обезопася предното стъкло и т.н.
Идеята ми е да подложа инжектора на постоянно напрежение, когато се сетя през 2-3 часа да пръскам проникваща химия и в студените части на денонощието да добавя и вибрация, защото това ще ми отнеме 1-2 часа или по-малко да го сглобя срещу поне 1-2 дни да сваля двигателя и после поне още 2ма-3ма души да ми помогнат да го вкарам в работилницата защото навеса ми е все още счупен от ураганите, които ни сполетяха неотдавна.
Мисля на глас, всякакви конструктивни предложения и съвети в рамките на добрия тон са добре дошли, от критика и нападки нямам нужда, та моля запазете си ги за себе си!
П.П. Колегата Скрапхийп спомена пневматичен чук, има ли такива, които се закачват и дърпат БЕЗ да изискват упора върху двигателя, тоест как да приложа принципа на пневматичен чук + кран в моя случай?
Винаги мога да направя това на снимката но не мисля, че е по-добро от кран + пневматичен чук...
Последно редактирано от BatGeorgeone; 17-07-22, 12:33.Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Това на снимката не изглежда зле. Пробвай го. Ако няма ефект, подложи дюзата под напрежение както си го измислил, но не на голямо напрежение за да не си отнесеш нещо ако се извади. До сега, химията която прониква най-добре е самолетна хидравлична течност, но едва ли може да откриеш.Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
Око за око, паста за зъби!
Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!
- 1 like
Коментар
-
Аз не разбрах какво си поръчал. Пневматичен чук имаш, имаш и обратен чук, имаш накрайници към дюзата.Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
Око за око, паста за зъби!
Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!
Коментар
-
За разбиращите механиката е ясно ,та ясно. За останалите-"се ля ви". Имаш остра неприязън към сервизните работници ,а пък им търсиш помоща...много лицемерно ,бих казъл. Но бих ти помогнал ,постоянно го правя. Докарай го да я извадя...Калин Владов,09РСПБЗН
- 1 like
Коментар
-
Ако опреш отново до обратния чук, измисли начин да му добавиш допълнителна маса.Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
Око за око, паста за зъби!
Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!
- 1 like
Коментар
-
Коментар
-
За много години на всички
Сега, малко тъжни новини, Вранглерчето се разболя от рак във главата, над 90% сигурност за терминална диагноза и последващото лечение е нова глава или направо нов двигател, че тоя е по-близо до половин милион километра от колкото до четвърт милион километра щастлив и безавариен пробег.
Моята глава, не тази на вранглера все ги ражда едни схеми и поредната схема е следната - уж ВМотори от модела като на моя Вранглер се вгражда в половин дузина други марки и модели автомобили, та реших да опитам да закупя направо друг автомобил или целия двигател със скоростната кутия (като моята на Вранглера) и да ги ползвам за донор.
Варианта с купуване на чисто нова глава отпада, цената е многоцифрена, втора употреба видях само една и цената пак е четирицифрена.
Варианта - дай го да ти го оправят отпада, поради финансови съображения и технически рискове.
Варианта да сложа друг двигател примерно 5.7 ХЕМИ стои на масата, ако намеря донор в ЮК, искам цял автомобил в движение за да няма изненади после. Подозирам всички крепежи и агрегати могат да се ползват без нужда от побългаряване, това е вариант ниско долу в листа ми от предпочитания.
Варианта да сложа друг двигател, примерно Ве образния 3 литров дизел на Мерцедес, не е отхвърлен напълно, само на 90% поради хиляда и една промени, които са неотложни и много невъзможности като например не мога да заварявам структурни елементи, нямам струг/фреза наблизо и нямам евтин донор + не съм убеден, че лесно ще се пасне ДВГ + скорости + раздатка (Куадра драйв) от примерно Гранд Чероки на моя Вранглер, това е прекалено голяма лъжица за моята уста, поне на този етап.
Ето какво казва Уикипедия за тази разновидност на двигателя, която е при мен, което е и основанието за цялата схема:
RA 428 DOHC
Evolution of R 428 DOHC. Base design for SDEC SC28R engine.
Applications:
▪ 2008–2010 Jeep Liberty power: 177 PS (130 kW; 175 hp); torque: 410–460 N⋅m (302–339 lb⋅ft)
▪ 2007–2010 Dodge Nitro power: 177 PS (130 kW; 175 hp); torque: 410–460 N⋅m (302–339 lb⋅ft)
▪ 2007–2010 Jeep Wrangler power: 177 PS (130 kW; 175 hp); torque: Manual transmission: 410 N⋅m (302 lb⋅ft) automatic
transmission: 460 N⋅m (339 lb⋅ft)
▪ 2008–2011 Chrysler Grand Voyager (Automatic transmission) power: 163 PS (120 kW; 161 hp); torque: 400 N⋅m
(295 lb⋅ft)
▪ 2016–present Maxus/LDV T60 (SC28R engine) (Automatic & Manual transmission) power: 150 PS (110 kW; 148 hp);
torque: 360 N⋅m (266 lb⋅ft)
Имам известен опит с донорството и нещата никак не са прости, дори напротив, пълно е с изненади и капанчета трудно забележими на пръв поглед. На теория уж всичко трябва да е 1 към 1, а когато пристигне елемента от донора има мнооооооого разлики, не са нещата така ясни и прости както с малки елементи като например сензори, или крепежи и т.н.
Почваме с Крайслер Вояджър, уж двигателя същия но е разположен като на лека кола, коляновия вал е в паралел(успореден на) предния мост, при джипа е коланов вал перпендикулярен на предния мост. Но такива автомобили има под път и на път и цените са постижими за кола в движение и на малък пробег.
Знам, че шанса е малък, но, дали някой има опит или да знае, кой двигател, говоря за всичко от картера нагоре ще пасне на Вранглера ми с тази разновидност на ВМотори 2007ма година?
Тепърва задълбавам в темата и почнах по документи да сравнявам двигателите, на теория главата от някой разновидности трябва да пасне на моя джип, но снимките в нета от обяви за двигатели и глави показва друго, и все пак ще почна теоретично да видя кои точно марки, модели и години трябва да са със същия двигател, та дори и в друг начин на монтиране.
Сега съм на етап издирване на всички документи за марки и модели с този двигател и сравняване на хартия на различните компоненти.
СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ:
Последно редактирано от BatGeorgeone; 04-10-25, 11:43.Бъдете живи и здрави!
- 1 like
Коментар
-
Додж Нитро и Либърти/Чероки след 2008/2009та година на терория са със същия двигател, има ги доста често из обявите, в движение и на не много пробег за годините си, остава да потвърдя с кой двигател са.
2.8ЦРД преди 2007ма - капака закриващ ангренажа погледнат от горе прилича на Мики Мауз с двете големи уши, модела след 2007ма има едно уше, ето снимки.
Което означава, че преди 2007ма и след 2007ма година главите са различни, поне в този модел на Чероки и Вранглер като моя.
Търсенето продължава, сега имам надежди в Додж Нитро и Вояджър, и двете след 2009та година.
Бъдете живи и здрави!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар