Първоначално публикуван от BatGeorgeone
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Jeep Wrangler Sahara Unlimited 2.8 CRD Auto - още един в клуба
Свий
X
-
Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
Извини ме, че ти се бъркам, но това е лудост.
Не съм пояснил, и за това може би звучи налудничавосега ще добавя няколко реда и ще се види, че не е никак необмислено и супер рисковано.
Риска принципно е комбинация от вероятност нещо да се случи и ефекта от материализирания риск, освен това рисковете могат да бъдат позитивни и негативни, тук имаме негативен риск.
Аз смятам да бъда добре подготвен с дрехи, обувки, храна, вода, осветление, аптечка, инструменти + няколко диагностики + резервни части/консумативи, няколко телефона, ПМР радиостанция, ГПС тракер + СПОТ тракер със СОС възможности и т.н. брезентови чергила, спални чували, газови котлони, въжета и т.н.
Смятам редовно да следим прогнозата за времето, винаги и постоянно(всеки 2-3 часа) проверявам състоянието на автомобила, особено на дълъг път.
Ако има проблеми с времето, или се очакват проблеми с времето ще имаме готовност и очакване да отседнем наблизо по пътя, за Германия има безброй Варианти, за Австрия е малко по-трудно с тия ковид тъпотии. Ако се очакват снежни бури или заледявания просто не тръгваме или не продължаваме.
Ако има проблеми с колата, се спира отново някъде и ако може се отстраняват, ако не пътна помощ и колата на съхранение или опити за ремонт за ден/два до три, ако не стане, се продължава с влак, самолет, рентакар.
Ако колата се строши на пътя или стане катастрофа, този риск го имам винаги, независимо дали всичко е изрядно при потегляне или не, а и няма да ми е за първи път.
Верояността да се случи нещо негативно ако съм адекватно подготвен и уверен, е малка но съществува и аз винаги я отчитам и комуникирам с близки, роднини и пасажерите ми за да им оправдая очакванията.
Ефекта от случилата се неприятност е значителен, но този ефект го има винаги. Разбивали са ми джипа в Испания, пълна промяна в плана и убити няколко дни, трошил ми се е Черока в Германия на път за България, трошил ми се е Вранглера в България и т.н. катастрофи съм преживял няколко, едната с пълно салто през таван, други само с потрошени коли , въртене зимата на 360 градуса и т.н.
Утежняващи обстоятелства са ковида и времето, но ако което и да е от тия обстоятелства придобие опасни размери, плана се променя мигновенно и се сменя посоката, обратно към Германия при родителите ми, отсядане в хотел, хижа или например завой силно на Юг на по-топло и през Италия и Гърция през Кулата пак за България.
Риска да се разболее някой от нас, да се строши колата, катастрофа или нещо такова винаги го има и ако човек приеме реалността и се подготви адекватно, нещата не са толкова страшни.
Надали аз поемам и наполовина на риска, който поемат братята морски в Америка или хорицата с надуваеми лодки пробващи да стигнат от Франция до Англия през Ла Манша...Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
И аз съм живял в чужбина и знам какво е да се прибереш по Коледа. Бат Жоро, лек път и спокойно, джипът ако ще се чупи, ще е като го вкараш в Българската, кална гора.🤘Defender 110
Wrangler YJ на трупчета
- 1 like
Коментар
-
С годините започвам да се уча и да помъдрявам, и едното от нещата, които научих и затвърдих като впечатление от собстения си опит е следното - винаги и по всяко време бъди подготвен за да може да си помогнеш адекватно сам когато се наложи.
Подготовката в случаите, когато предприемам дълги пътувания с неясен маршрут, започват доста преди тръгането, със задълбочен технически преглед и обслужване на автомобила И планираното оборудване.
Добре подготвен автомобил но с неизправна навигация или повреден/нелицензиран тракер и незаредени батерии за радиостанциите са добри примери за лоша подготовка от моя опит.
От години обмислям и планирам, организирането на "складова наличност" на особено важни и често повреждащи се части и компоненти по автомобила и оборудването му.
Идеята ми е да имам налични, добре обозначени(с етикети и П.Н.) и с подготвени опаковки компоненти и консумативи, които и пет годишно дете може да идентифицира, да вземе, да постави в кутия/кашон увити с малко бъбълрап и да ги пусне по куриер ползвайки етикет, който аз мога да подготвя за принтиране или просто да предаде на куриера, който аз мога да организирам.
Имах вече негативния опит да стигна до Австрия и да осъзная, че си бях забравил талона на джипа, или да не мога да тръгна на време защото ми липсваше една шибана скоба с тегло 1.5 грама за едната предна спирачка, или да ми трябва алтернатор и компресор, от които имах по два броя но не бяха логистично подготвени и т.н.
В този ред на мисли, започнах да сменям консумативи и части преди да изчрпят ресурса си и да ги "каталогизирам и подготвям" за изпращане до всяка точка на света ако се наложи, защото по закона на Мърфи, колите се чупят винаги в Петък слетобед, когато всички затварят или по празниците, когато с дни и над седмица подред НЯМА шанс да се намерят нови части нито от дилър нито от автомагазин.
Части и консумативи, които мисля е удачно да ги има налични, с няколко примера ще споделя аз какво имам за момента - накладки, предни, задни, карета, клипси за карета и накладки, всички видове течности от Антифриз, през МАФ спрей, до спирачна течност и АТФ+4 и разните греси и силикони за смазка и уплътняване + лепила, маркучи, снадки, гайки, болтове в критичните места спирачки, джанти, носачи и т.н. амортесьори, пружини, алтернатор, компресор, филтри, крушки, бушони, релета, ролки, ремъци и т.н.
С камионджиите на острова дори обсъждаме да имаме лист от неща и когато някой някъде я закърши да се знае, кой какво има налично и да си помагаме ако примерно си закъсал в Монголия или в Турция в джендемите или в Канада или в Италия и т.н. принципно ако се действа експедитивно може да се достави всяка част до почти всички(нормално достижими от пътешественици) точки на света за 48 до 72 часа, ще струва каквото ще струва но нервите, здравето и живота на група хора са по-важни от едни пари.
Още един аспект в подготовката и обслужването, който научих от опит е ползването на читави части и консумативи, което за съжаление НЕ винаги означава оригинални от дилъра. Ще дам пример по-долу, как преди сигурно 2 години и преди по-малко от 50,000КМ смених всички ролки, ремъци, обтегачи и т.н. и за съжаление някой от тия неща вече са зленякой са зле още в кутийката, много преди да са монтирани
И за съжаление, не мисля, е сделаните в Комшуландия са по-зле от сделаните в Канада, ами май точно напротив
Бъдете живи и здрави!
- 1 like
Коментар
-
Токущо научих нещо ново, за което и не подозирах дори, нарича се - Обучение на чисто нови компоненти и детайли в съвременните автомобили. ЛИНК
Ако някой ми беше казал, че след като смениш примерно някой сензор, ще се наложи обучение на автомобила, щях да се изсмея, но уви, тъжна реалност се оказа.
Някой го наричат калибриране на сензора, на други места се говори за обучение, зависи и на кой език е написано.
Обучението се прави с диагностични инструменти или с продължително каране, според зависи какво е сменено.
Това се опитах да го докажа емпирично и направих няколко занулявания на всички модули и компютри по Сахарата, и тестовете показаха много различна работа на двигателя ПРЕДИ, по време на и ДО завършване на обучителния процес. От долу, е очевидно, че процеса за този чисто нов и заменен сензор НЕ е завършил.
Мисля, че схванах и още един нюанс и според мен има голям шанс там да се крие основната причина за проблема ми, но няма да спекулирам, а ще опитам да отстраня проблема и независимо от крайния резултат ще споделя подробности, само ще намекна, че е свързано с овърбууст...
Ето нагледно какво се случва след смяна на "(BPS) Boost Pressure & Intake Air Temperature (IAT) Sensor a.k.a. P/N was 05140331aa but has changed to 68031593AA".
Тук по-долу се вижда очакваната стойност на сензора, това е със стария преди да го сменя. Реално и очаквано налягане почти винаги са в синхрон, с много малка разлика, като супер важното нещо, което чак сега схванах, като разлика е, че очаквано и реално налягане се ПРОМЕНЯТ докато работи двигателя.
А ето тук се виждат, някакви космически стойности на очаквано налягане СЛЕД смяната с чисто нов на Бош. След смяната, реалното налягане се променя в нормални според мен граници и показва реално, обаче, проблема е, че очакваното налягане е супер високо и НЕ се променя докато работи двигателя, а това трябва да е динамична стойност.
Последно редактирано от BatGeorgeone; 07-12-21, 02:14.Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
А ето как диагностичните данни показват проблема ми, който с думи описан изглежда като двигателя да се дави и да забива + пушек + детонации и тресене при форсиране и опити за достигане над 1400-1500 оборота, след отпускане на газта двигателя си заспива и работи като часовник.
Двигателя пали без грижи от четвърт и след разкачване на бууст сензора до въздушния филтър може да се форсира и да държи дори 2500 оборота, което му е максимума мисля за работа на място, няма пушек няма тресене няма нищо, работи като часовник, но закача ли обратно бууст сензора, започва по-горе описания проблем.
Тук по-долу се наблюдава следното - двигателя работи и се форсира и се държи нормално докато не наближи 1400 оборота, когато се появят тези остри пикове, там започват детонациите, забиването и според мен софтуерното ограничаване на оборотите на двигателя. Двигателя на може да вдигне над 1500 оборота, пуши, детонации, тресе все едно ще се разпадне и има едно ясно глъхнене и давене и последващо рязко спадане на оборотите.
Тук по-долу, вече е разкачен от буксата бууст сензора, синята права линия показва това. Двигателя се форсира нормално, няма тресене, детонации, пушек, има стабилна и тиха работа и спокойно подържане на около 2000 и нагоре оборота. Вижда се ясно линейната зависимост и синхрона при промяната на параметрите на постъпващо гориво и обем въздух + очакван бууст.
А тук по-долу, се вижда как компютърната логика ограничава оборотите, според мен механизма за ограничаване включва(но не се изчерпва с) отрязване на бууста, което е видно от спадащата линия на бууст активатора. Колкото повече газ давам и колкото повече изисквам обороти толкова повече компютъра отваря вените на турбото и реже бууста. Компютъра пази двигателя и още в ниските 1000 оборота отваря напълно вените на турбото, тези 8% активация реално е напълно отворени вени, което означава точно "нулев" бууст.
Същия ефект или защитен механизъм се наблюдава при разкачен бууст сензор, двигателя се форсира(видно по-горе) но с пасивна аспирация на въздуха, без принудително пълнене от турбото.
Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
- 1 like
Коментар
-
За много години Ванка!
Развръзката спря до новото турбо, седи в работилницата и чака някой да го инсталира
Механика грижещ се за Вранглера се беше отдал на пред коледни, коледни и новогодишни преяждания и отпускарски дейности, а когато се опитваше да работи времето му напомняше къде се намира с не обилен но за сметка на това непрестанен дъжд.
С други думи, валеше нон стоп докато бяха празници и нямах възможност да работя, а се канех поне няколко пъти но времето ме спираше. Сега падна до и малко под нулата, и може би ще почна да инвестирам време по колата.
Джипа не е в движение, седи и отлежва, че освен ремонтите му изтече и ГТП и се наложи да му спря и данъка, че инак глобяват тука за без данък. Сега трябва да го оправя, да мина преглед и после да му пусна данъка преди да мога да изляза на пътя.
-
Докато сглобя и изтествам автомобила не мога да спекулирам, че турбото ще оправи всичко.
След турбото, единственото, което не съм погледнал и пипал е ЕГР и всмукателните колектори, събирам мотивация да погледна и там после да имам спокойствие
Турбото, старото ми има неизлечим проблем в сърцевината, мисля да поръчам една нова 100тина кинта са тук и да имам собственоръчно рециклирано резервно турбо, а да карам с новото.
-
Взех си отпуска днес и го почнах джипа. Предстои ми сглобяване с чисто ново турбо на Гарет.
Почистих блока на двигателя от към изходящия колектор, прегледах много добре за неравности и търках и стъргах до гладко на пипане, почистих и намазах шпилките обилно с медна грес с добавен от мен графитен прах, после почистих старата двойна гарнитура и я поставих на място.
Поиграх си с ДПФа, един флакон Мр Мускул за почистване на фурни. Да си призная, мислех да изкорубя ДПФа но се оказа, че е направен от нещо доста твърдо и нямаше как да вкарам нещо с което да го разпробия или изчегъркам. После с маркуча и силна водна струя го изплаквах намнайсе пъти за сигурно един час. Според мен успях да почистя и да подобря потока но дали няма да му навредя не знам и не ми пука много, ако нещо се закучи ще го сваля и ще сложа права тръба и 2ра ръка ДПФ само за ГТП защото колко трудно минава въздуха и водата през ДПФа не е истина, според мен доста скопява двигателя.
Не ми достигнаха хубавите медни или поцинковани гайки 8мм х 1.25мм стъпка и на 13мм глава за турбото и за изпускателния колектор. Поръчах три различни вида гайки, според мен всичките помеднени, а не солидна мед но каквото има такова поръчвам и се надявам да пристигнат преди уикенда.
Поръчах и 6 х изцяло титанови гайки, моторджиите ги хвалят, че не корозират и са добри за висока температура, платих скъпа доставка дано пристигнат скоро за да мога да продължа сглобяването. Още не съм решил какво къде да сложа, ще прочета и може би ще сложа титаниевите на турбото защото турбото дойде без гайки, а ремонтния комплект дойде с едни обикновени евтини гайки и шпилки, които не смятам да ползвам.
Смятам да пийна едно чайче и да продължа с подготовката за сглобяване на турбото, трябват ми нови болтове и гайки за ДПФ към аспуха, защото тия са изгнили.
Не съм снимал много, а и не съм свършил нещо значително до момента.Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Медни няма, всички са помеднени.
Да не те плаша, ама и титаниевите най вероятно са само с покритие, дано да греша. Колко струват и от къде ги поръча.Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
Днес продължих по джипа и успях да напредна малко.
Не ми достигнаха няколко помеднени гайки защото тези от ибей още не са пристигнали, та се наложи да поръчам от Амазон'а на жената, поръчах ги на обед и чак сега дойдоха преди половин час, но за днес приключих работа.
Мажа обилно гайките/шпилките с 60-70% медна грес и останалото добавям сух графитен прах. Купих и керамична паста, но вече бях омазал всичко с медна грес и не ми се почваше отначало.
От много време се чудех как точно се стягат по спесификация с динамометричен ключ болтове и гайки там където не може да влезе вложка, днес проучих и разбрах как... и бюджета олекна с общо около 150 кинта за ето тези неща. Почти при всеки ремонт ми се случва да имам 1-2 гайки/болта където не мога да стегна с динамометричен заради липса на място.
Само не ми е ясно с колко точно се намаля/регулира настройката на динамометричния ключ, когато се ползват тия дългите адаптори на Лазер, защото нали се получава удължено рамо ???
Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Имам приятел механик в доста добър сервиз. Постоянно прави сложни темонти на двигатели, турбо и подобни. За динамометричния ключ и автомобилите над 5 - 6 години казва - 'докато ползвах динамометричен ключ, постоянно късах и превъртах шпилки и болтове. Нямаш ли усет, ключа само може да навреди" Това го чух след като замазах една резба в алуминиева глава докато я стягах по спецификацията с динамометричен ключ
-
Разбирам твоя приятел и съм съгласен с него на 100%, но аз нямам зад гърба си хилядите часове омазан с масло, които той има, за това единствения правилен и разумен ход за мен е да се доверя на инструкциите на производителя и да ги следвам.
-
-
Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение...
Само не ми е ясно с колко точно се намаля/регулира настройката на динамометричния ключ, когато се ползват тия дългите адаптори на Лазер, защото нали се получава удължено рамо ???
https://play.google.com/store/apps/d...enchCalculator
- 1 like
Коментар
-
Поръчах 5 тубички керамична паста/грес на Феби от Германия и преди малко пристигна, това от ибей.юк а нещата, които поръчах от английски търговци пак в ибей още не са пристигнали.
Чакам гарнитури за да мога да довърша и сглобя турбото и изпускателната генерация.
Докато чакам, може би след малко ще почна да човъркам по ЕГР и всмукателния колектор за да видя как са там нещата, може да пробвам с камера да "вляза" и да видя как са нещата дали ще се налага и там пълна ревизия и почистване.
Но като гледам колко ми е студено, може и да се фокусирам върху други дейностиБъдете живи и здрави!
Коментар
-
Монтирах новото турбо и сглобих колата.
Резултата обаче не е това, което очаквах.
Двигателя има същите симптоми.
Лънча прочете само една грешка, изтрих я, гледах малко живи данни, пак прилича на овърбууст без никакви грешки.
Ще видя как ще се събудя утре, може и да работя, може и да продължа с колата; следащите по ред са всмукателния колектор, ЕГР и т.н.
Сагата продължава
Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Днес, преди малко тествах с друга диагностика, доста по-богата и с повече възможности от Лънча, никакви грешки, никакви странни неща.
Все повече почвам да се притеснявам дали реално не съм остранил причината за това проблемно поведение но понеже не съм карал автомобила достатъчно продължително време с нужната скорост, компютъра не иска да изчисти грешките.
Постоянно срещам в инструкциите за ремонт на автомобила изисквания да се направят поне 3 успешни разходки, изискванията са да се кара с над 30 мили в час и с определена продължителност.
Има модули и групи, които може да се ресетнат само след такова пътуване, ЕГР и някакви си емисии са такава група параметри.
Чудя се дали да не вдигна джипа на четири стойки, да го фиксирам добре и да "покарам" във въздуха примерно за около час. Не се притеснявам за безопасност защото ще подпра добре автомобила и със стойки и с гуми и с дървени талпи и т.н. Може би ще потърся точни те изисквания за "пътуване" ако друго умно не измисля, сигурно ще опитам.
Преди малко подгрях хубаво двигателя, разкачих сензора за налягане във всмукателния колектор и от 1028кПа налягането от 100тина се спря на около 800кПа, което може би е стойност по подразбиране. След това вече можех да форсирам двигателя и да подържам 2000 оборота и нагоре без грижи, закачам сензора и пак забива на 1400-1500 оборота с тресене и всичко останало. Тъпото е, че съм сменил вече 3-4 сензора и китайски и Бош и промяна няма, все така си реагира.
Сега се хванах да изчета инструкциите за ремонт в частта диагностика, което са много стотин странициБъдете живи и здрави!
Коментар
-
Шаидер,
Мерси много за мнението, ще поясня някой неща, защото мисля, не си прочел сагата
Преди да сменя турбото аз потвърдих, че турбото има механичен проблем, който е несъвместим с живота.
Стрелба на тъмно не правя, наистина не е стрелба на тъмно нещо, което е етап от многочасови тестове и ремонти.
Освен това ЕГР изглежда, реагира и показва напълно нормални параметри. ЕГРа на този модел има сензори вътре в него и околните сензори в комбинация показват дали работи нормално. Не казвам, че почистване няма да му се отрази добре, само потвърждавам, че ако имах основания щях да започна от там, но аз индикации нямах.
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар