Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Wrangler Sahara Unlimited 2.8 CRD Auto - още един в клуба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Днес постигнах значителен напредък.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-18 14.331.13.jpg
Прегледи:526
Размер:200.8 КБ
ID:6792322

    Проверих всички сензори и куплунзи по двигателя свързани с горенето.
    Закачих обратно акумулатора.
    Обезвъздуших веригата за ниско налягане, посредством поставяне на ключа на ОН и чакане около 10-15 секунди БЕЗ да се пали ДВГ, и така три пъти последователно.
    Потвърдих, че помпата за ниско налягане в резервоара работи.
    Нямаше никакви бълбукащи шумове или съскания като от вакуум.
    Нямаше никакви течове или овлажнявания по различните горивни тръбопроводи.
    Не отворих горивния филтър защото няма нужда, обезвъдушаването премина нормално.

    Запалих двигателя, стана от раз, без никакви пропушвания, и с минимално въртене, сигурно 1-2 оборота.
    Работата на празен ход беше нормална, няма тресене и т.н. оставих на празен ход колата да загрее.
    Малко по-късно, след загряване тествах да форсирам и ... същия корец, 1200 максимум и после давене, тресене, смрад и бял пушек, не много но силно миришещ.
    След достигане на около 50С на антифриза, с бавно натискане можех да стигна до около 1450 оборота преди да почнат зверските детонации и тресене.

    Запознах да чета живи данни, и да правя скриншотове на различните параметри.

    Ще съкратя обяснението за да спестя време но мисля да документирам наученото и да го споделя, може да е полезно на някой друг клетник като мен

    След разкачане на ето този мъничък сензор, нещата се промениха, както е видно по-горе от снимката. Детонациите изчезнаха, миризмата се промени, изчезна пушека дори при форсиране, стабилна работа на всякакви обороти и без проблем достигане и подържане на 2000+ оборота.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-18 315.06.04.jpg
Прегледи:509
Размер:283.9 КБ
ID:6792324

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-18 134.28.41.jpg
Прегледи:503
Размер:298.3 КБ
ID:6792323
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Поръчах нов МАП сензор на Бош, ще видим дали с това ще привърши сагата

    • murfito
      murfito коментира
      Редактиране на коментар
      Този сензор не е ли MAF и да се намира на изхода на филтърната кутия? MAP-а не е ли на двигателя отзад в дясно?




  • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:фсдфсдфсдфсдфсд.jpeg
Прегледи:497
Размер:136.6 КБ
ID:6792389

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:rewrewrwerwerewe.jpeg
Прегледи:488
Размер:102.9 КБ
ID:6792390
    Прикачени файлове
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Сагата продължава, за съжаление. От сутринта съм в траур и ми тръгна супер на криво и си ева макята целия ден.

      Сложих нов сензор дето мери налягането във въздушния колектор при въздушния филтър, ефект нулев, същите симптоми.

      ЯдосАх се тази вечер и по тъмно, вадих и по-горе споменатия и МАФ и ги почистих със специален спрей на Лики Моли за МАФ сензори, ефект курец.

      Извадих МАП сензора, който на входящия колектор точно преди ЕГРа, беше свинщина, а го бях чистил преди година-две или три, не помня.

      Доста гняз излезе от там, сложих обратно всичко, имаше значително подобрение но НЕ и напълно възстановяване на нормалната работа на двигателя.

      Поръчах нов МАП сензор, не на Бош, а някакво копие, обещаха от Амазон да го докарат утре.

      Поръчах и нов МАФ сензор, отново нещо куча марка, само такива пристигат бързо.

      Поръчах и спрейове за почистване на въздуховодите и ЕГР за дизел.

      Смятам да почистя всички колектори, ЕГР и т.н. да сменя алтернатора, че го бавя от сума време вече, може би ще поръчам и нов МАФ и ако след това не се оправи джипа, освен, че ще му таковам макята ще опитам да го пратя в ДЖИЙП на диагностика, защото диагностиката ми с дилърски софтуер още не е дошла и аз се изчерпах от идеи.

      Смятам да чета още по-въпроса, мисля, че ми липсва точната логика на работа на системи Бош, проблема е на 100% в резултат от решение, което ЕКУ'то взема на база на разни данни.

      Двигателя си работи и без МАФ, и без МАП и без Бууст сензор, и без един , и без два и без трите пак си работи.

      Когато нещо не му хареса дави двигателя при форсиране, от там следва непълно горене, смрад да умрем и пушеци + детонации и ужасно клатене на двигателя.

      Имам достатъчно снимки с живи данни, ще опитам да ги вкарам в един файл за по-лесен анализ.
      Последно редактирано от BatGeorgeone; 20-11-21, 19:44.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • С тая гняз, може ли да е блокирал ЕГР-а? На данните променя ли стойности? Чува ли се да цъка?

        ×



        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Работи си нормално ЕГРа, на диагностиката се вижда ясно как затваря докато загрее, после отваря когато дам газ, но ако е студен двигателя не отваря напълно дори и с газ, когато загрее, дори и при леко натискане на газта отваря напълно, тоест не се съмнавям в ЕГРа.

          Когато гледам живи данни с показания от сензорите следях и ЕГРа, работеше нормално.

          Вече игнорирам повечето данни и оставям само гориво и въздух + бууст, точно там е проблема, някъде с нещо си...

      • Евала на джипа, ти мина сума ти километри и той горкия е стискал зъби, само и само да не те остави на пътя😉
        Defender 110
        Wrangler YJ на трупчета

        Коментар


        • Първоначално публикуван от diduan Преглед на мнение
          Евала на джипа, ти мина сума ти километри и той горкия е стискал зъби, само и само да не те остави на пътя😉
          Според мен, до-убих някой от сензорите по горенето, а те знаеш са две шепи поне. Преди време ги лекувах с Мр Мускул и после с четка за зъби, и си мисля, че след като се прибрах на острова поради много часове работа на двигателя на празен ход и липсата на маслоуловител, запуших сензорите с гняз и сега един или няколко сензора не показват коректни данни и компа се шашка но не се шашка достатъчно за да плювне грешка, а аз понеже нямам опит в диагностиката не знам кое е нормален параметър и кое не е по живите данни...

          Но се зарекох или ще се излекува или му е*х макята

          Изтърбуших всичко до турбо и ЕГР, сега чакам да пристигнат разните сензори и докато чакам ще лекувам кабели, букси и т.н.

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-11-21 14.139.34.jpg Прегледи:0 Размер:346.8 КБ ID:6793250

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-11-21 12.433.59.jpg Прегледи:0 Размер:504.8 КБ ID:6793249

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-11-21 136.14.12.jpg Прегледи:0 Размер:509.8 КБ ID:6793248
          Последно редактирано от BatGeorgeone; 21-11-21, 23:12.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • Това на което в нета казват МАП сензор в ДЖИЙП манюала му казват => (BPS) Boost Pressure & Intake Air Temperature (IAT) Sensor a.k.a. P/N was 05140331aa but has changed to 68031593AA

            Чисто нов Бош'а в Амазон струва 25 кинта в ДЖИЙП с отстъпката ми 99 кинта...

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:53668.jpg
Прегледи:377
Размер:405.6 КБ
ID:6793657

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot from 2021-11-23 10-55-53.png
Прегледи:381
Размер:136.0 КБ
ID:6793656

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot from 2021-11-23 309-39-29.png
Прегледи:390
Размер:264.4 КБ
ID:6793655
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Докато чакам сензорите започнах да поправям кабелите, снощи поработих малко по тъмно с един хубав челник, благина, кеф, тишина, спокойствие, направо медитация

              Днес сутринта обаче дилъра ме попари с новината, че горен маркуч за радиатора идва от Италия и около десет дни ще се почака

              Ще се наложи да сложа стария маркуч и малко да опитам да го обезопася и да имам едно/две наум, може би ще потърся тръби с подходящ вътрешен диаметър ако се наложи да режа и да правя снадки с тръбата за вложка + скоби за да има резервни варианти.

              Пробвах с Горила Лента да лекувам такива неща, но където температурата е висока, лепилото в Горилата се стопява и става манджа с грозде. Взех една алуминиева лента до 450 градуса Целзий, ще я нося за зор заман.

              Ако някой знае може да препоръча надежден метод за лепене на гумени тръби за антифриз държащи на температура и налягане, ремонта да може да се прави в полеви условия?

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-23 309.14.37.jpg
Прегледи:387
Размер:470.5 КБ
ID:6793664

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-23 309.14.51.jpg
Прегледи:393
Размер:445.0 КБ
ID:6793663
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Поръчах 4-5 вида ленти и едно "специално супер дупер" лепило, нека има. Ако не забравя ще тествам на някоя стара тръба как действа и дали лепи гумена тръба и ЕПДА парчета.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                @IvanIvanovi: Ще ми се да го видя това. Не се заяждам - пробвал съм с 2 чишита през годините, последния път точно на маркуч за антифриз докато дойде новия - НИЩО не държи.

              • IvanIvanovi
                IvanIvanovi коментира
                Редактиране на коментар
                е, няма гаранция 100%,

            • Поръчах две резервоарчета, дано поне едното пасне на идеята ми...

              Да премахна оригиналния резервоар за течност за чистачки и на негово място да сложа нещо по-малко, по компактно и НАЙ-важното - нещо, което да може да се вади и слага за минутка без да се налага да разглобявам половината двигателен отсек.

              Щом си "мечтая" за подобно подобрение от години, явно имам основание, казвам аз преди да почне някой да ме храни

              Моето оригинално казанче няма датчик за ниво, а мерцедесовската "Джийп" помпичка има накрайник, който би трябвало да мога да ашладисам, с преходник или директно, важното е да се черпи сокче от ниската част на резервоара, тия двата по-долу май го могат.

              Джийповете имат супер икономични пръскалки за чистачки и литър стига доволно за супер много време, ако не стигне, то едно бързо доливане отнема секунди.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:фсдфевфсдфсдфсд.jpg
Прегледи:352
Размер:84.9 КБ
ID:6793766


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ревревревреревр.jpg
Прегледи:359
Размер:54.0 КБ
ID:6793765
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Нищо не написа за целта на мероприятието. Защо ти е изобщо да вадиш казанчето?

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Написах, ама не влязох в подробности.

                Каквото и да се прави в дясната страна на двигателния отсек, казанчето пречи и е супер тегаво да се извади, или сваляш дифузьори или вадиш маркуча от радиатора и все други подобни ебатории.

                Смяната на крушка на фаровете е процедура по-дълготрайна и гнязоомазваща от смяна на масло и маслен филтър + въздушен филтер взети заедно.

                Отделно е супер тясно и вече ми писна от претрити маркучи я на интеркулер, я на пръскалки, я на радиатор.

                Виж по-горе Пост 107...

            • Дойдоха диагностиките, още не съм ги пробвал.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-11-24 313.15.46.jpg Прегледи:0 Размер:423.2 КБ ID:6793920

              А ето как се сгъва обтяжната ролка на пистовия ремък, когато нямаш специализиран инструмент в момента се патентова, та ползвайте докато може

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-11-23 314.16.54.jpg Прегледи:0 Размер:334.1 КБ ID:6793919
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • Сложих новия алтернатор, но не сложих ремъка и обтяжната ролка, исках да видя дали има някакви звуци при работещ двигател.

                Колата запали без 2/3 от сензорите си и работеше нормално, без шумове и без пушек, без грешки и лампички по таблото, дори нормално се форсира до 2000 оборота.

                Обаче ... турбинката ми просълзява масълце, почиствах няколко пъти но уви след минутка пак се омаслява.

                Има лек радиален луфт като движение но няма чукане, може би части от милиметъра луфт, не съм мерил с микрометър. Няма никакъв аксиален луфт.

                Гледам Гарет турбини има чисто нови за трицифрена сума, но се чудя дали не мога да намеря "подмладяващ кит" за моето турбо, ако стане супер, ако не стане то следва ново турбо, то е ясно.

                С такъв проблем не ми се сглобява колата, не искам всичкото това масло да иде в кулера и после в ЕГР и после пак да ми осере колекторите и сензорите.

                Ще почета дали има готови китове за по-голяма турбина, Елиан беше сложил на неговия Вранглер такава и може после да прескоча за един ремап, който да "кастрира" ЕГРа софтуерно и да даде мъничко повишени силици.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-26 314.45.16.jpg
Прегледи:311
Размер:423.3 КБ
ID:6794549
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • Мслко радиален луфт е нормален още от чисто ново. А 2ъпросното масло може изобщо да не е от турбото, а от картерната вентилация. И чисто нов свтомобил е омаслен леко след турбото.

                  Китовете са лайноягодка. Или ново CHRA, или цяло турбо. Това ако ще го сменаш де. Аз не бих, докато не започне да има нужда от повече от 2 доливания между смените на масло.

                  Маслото не може да стигне до EGRа. Ще омаже колектора, ама по случая нищо не можеш да направиш - както ти казах и чисто нов двигател е нормално омаслен там.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Супер новини ако си прав.

                    Аз днес получих и не толкова хубави новини, "рикондишънт" демек рециклирано турбо от дилъра струва скромните 5,000.00+паунда, кво му плащаш поне е "оригинално".

                    Ще го мислим, снощи до 1 часа сутринта опитвах с един тип да диагностицираме подобен (на моите по-горе описани, горивни ядове) проблем на един J8, е не успяхме, както не са успели и дилъра в Бахрейн и тумба тунинг "майстори" в региона, сигурно има значение факта, че той е единствения дизелов 4х4 в региона и не помага и факта, че джипа му е сглобен чисто нов/създаден като модификация, специално за нуждите на някаква си арабска армия от тумба английски консултанти.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    CHRA на Melett е OK. И тук е нещо като 300-400 кинта всичко, доколкото помня - носиш им го, е го почистват (геометрията включително), слага новото CHRA и го калибрират. В момента карам с такова.

                    За моето оригинален Garret (не рециклиран, а нов) е 1500 кинта. 5000 паунда ми се струват твърде космическа цена.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Прав бях естествено. Чисто ново оригинално турбо е 850 паунда:
                    https://turbo-diesel.co.uk/product/t...k-new-garrett/

                    Вероятно и по-евтино може да се намери, ама не ми се търси.

                    Мислех че ди по-умеятелен да търсиш по-ниски цени. Ако пък си звънял на някой официален представител или дилър, направо ще те анатемосам. В общия случай тия не заслужават и паве да си строшат главата!

                    Ето ти рециклирано за под 800 евро:
                    https://www.teilezentrale.de/en/turb...35242122g.html

                    Рециклирано на ALANKO го има и за 500 евра в AUTODOC.
                    Последно редактирано от sparkybg; 27-11-21, 19:50.

                • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Мслко радиален луфт е нормален още от чисто ново. А 2ъпросното масло може изобщо да не е от турбото, а от картерната вентилация. И чисто нов свтомобил е омаслен леко след турбото.

                  Китовете са лайноягодка. Или ново CHRA, или цяло турбо. Това ако ще го сменаш де. Аз не бих, докато не започне да има нужда от повече от 2 доливания между смените на масло.

                  Маслото не може да стигне до EGRа. Ще омаже колектора, ама по случая нищо не можеш да направиш - както ти казах и чисто нов двигател е нормално омаслен там.
                  Ествествено, че не съм дебил и от дилъра пазарувам неща, които са пренебрежимо оскъпени, филтри, масла, семеринги и т.н. или неща без алтернативи като ТИПМ примерно.

                  Сензори, шарнири, накладки и т.н. вземам от дилъра инструкции и парт номера и после си търся аналози, оказа се всичко по двигателя което работи с жица е на Бош и съответно всичко на Бош е в пъти по-евтино, МАФ 230 кинта при дилъра от нета почват от 30, МАП 26 при дилъра 100 и т.н.

                  Ето проформата от тази сутрин

                  В този случай дилъра го молех за шпилки, гарнитури и т.н.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:5kZaTurbo.jpeg Прегледи:0 Размер:52.3 КБ ID:6794886
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                    ...МАФ 230 кинта при дилъра от нета почват от 30...
                    Читав дбитомер ала Bosch за 30 лири НЯМА. Само да си знаеш. Виж само сензор за около 60 - толкова е Pierburg аналог за моите двете до тук.

                    5.7 ако има такова, ще е първото сменено нещо по двигателя, както правя с всичките си возила с MAF. Стига да не струва повече от джипката де.

                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Взех некъф МАФ за около 60-70 с ясната представа, че е за тестове.

                      Хитачи и нещо друго изглеждащо добре почват от около 100 кинта за МАФ.

                      Тия Pierburg читава марка ли са?

                      Имам и други намерения с тия тестове, имам съмненията, че 99% от диагностиките на пазара са сделани в Китай и вървят с масови неточности, бъгове и дупки в показанията, имам поне половин дузина диагностики от 30 до 5-600 паунда, вчера цъкахме една за 2 бона и сите, все едно същия Бай Хуй от Китай ги е писал със същите бъгове и неточности... ИЛИ... и на моя и на другия джип в Бахрейн сензорите ни са преебани и показват еднакво грешни данни, ама еднакви до една десета след запетаята...

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Проблема е в софтуера, не в хардуера. А при теб конкретно - дизелов америокански Jeep не е съвсем най-изтестваното нещо предполагам. Аз ще пробвам JScan и DiagFCA като за начало.

                  • Сагата продължава с пълна сила и ярост, и стрес, защото на 15ти Дек 2021 трябва да тръгна за родината със семейството и с този автомобил.

                    Още преди няколко дни сглобих Сахарата и я покарах малко из квартала.

                    Нещата с които се боря все още са си все същите:

                    1. Шум и тракане след като загрее двигателя, по слух идват някъде от около алтернатора и климатика. Алтернатова обаче е чисто нов, не че стария имаше луфт или нещо видимо след като го свалих. А климатика не работи, тоест не е пуснат и съединителя му не е активиран. Шумовете са на празен ход. След малко мисля да се облека и да почна внимателно да наблюдавам и да опиша, кога се появяват, при каква температура, при какви обороти, постоянни ли са или спорадични/циклични, как се променят спрямо оборотите и т.н.

                    По точка 1. съм поръчал нов пистов ремък БЕЗ климатик, тоест по-къс, за да изолирам компресора на климатика + нова ролка на обтегача, защото моята ролка си беше полуумряла но съм убеден, че звука не идва от там, а и да идваше от там щеше да е характерен като за ролка, а при мен звука не е като на ролка.

                    Ей сега запалих двигателя и шума/тракането/чукането на метал се появи веднага, идва на 100% от алтернатора или около него, циклично е, пробвах с вкл и изкл климатик, няма ефект, тоест не се променя звука. Мисля си понякога дали алтернатора не упира на метал някъде, защото се клати супер зверски и ако някъде се допира ще го има това чукане, нямам достатъчно ясна идея да го опиша в някаква честотна рамка, но е силна, ясно отчетливо и е като на метал и определено не идва от обтяжната ролка, а в тази област на двигателя няма въртящи се неща освен алтернатор, компресор климатик и една паразитна ролка...

                    Мога да се закълна, че звука го нямаше когато тествах преди няколко дни БЕЗ пистовия ремък, убеден съм, че тествах, но май нямам видео от тогава, имам видео от сега, ще ги пусна след малко. За ВИДЕОто цъкни ТУК.

                    2. Двигателя пак забива при около 1500 оборота, вече не е точно на 1500, понякога на 2000 понякога по-малко, тъпото е, че след като смених всички сензори, половината са ментета/копия и вече имам една камара грешки, може и някой кабелна връзка да съм повредил освен грешните данни от ментеливите китайски сензори. Това ще го боря по-сериозно когато пристигне новия МАФ на Pierburg, ако и то не помогне отиваме на нов от дилъра и това ще ми е последния опит с неща, които не са от дилъра или не са оригинални Бош или ВМотори или нещо супер реномирано....

                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:3DSC04662.jpg Прегледи:0 Размер:721.5 КБ ID:6796173


                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Dempferna Shaiba Kol Val.jpg Прегледи:0 Размер:878.7 КБ ID:6796170
                    Последно редактирано от BatGeorgeone; 01-12-21, 13:02.
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Относно точка 2.

                      След като позагрее двигателя, успявам да го форсирам до към 2к - 2,200 оборота и тогава започва чукане и ЕКУ'то променя нещо.
                      Държах газта стабилно без проблеми на около 2к оборота за сигурно минутка и нагоре, няколко пъти, без грижи.
                      Имам светеща лампа и звуков сигнал CEL но тия неща ще ги трия след като сменя с друг МАФ.
                      За момента си мисля, че съм на прав път

                    • NovemberCharlie
                      NovemberCharlie коментира
                      Редактиране на коментар
                      Бе, ти лекарски слушалки нямаш ли?

                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Мерси за идеята

                      Стетоскоп се наричат бате Чарли, и имам няколко чифта, но понеже на работещ двигател шума е много силен, звука е силен в много различни честоти и диапазони, се получава така, че ухото и сенситивността бива блокирана от доминиращи шумове примерно свистене и бучене от охлаждащата перка + специфичния звук на дизела заради голямото предварение.

                      Опитвах с различни видове звуконасочващи устройства да проверя локацията и произхода на шума, и най-добре се получава при мен с уше насочено към двигателя и със залягане и слухтене буквално ВЪВ двигателния отсек.

                      Професионалните "ушенца" са няколко броя, имат настройки за кои честоти да следят, може да се записва и там нещата са доста по-прецизни и обективни, както може да се досетиш.

                      Но, понеже аз не отхвърлям никога добри идея, ми хрумна да опитам да почета по темата и може би да приспособя различни накрайници на един стетоскоп, който да лови по този начин различни шумове в различни честоти, ако стане ще черпавам

                      П.П. Закупих си професионален стетоскоп за автомехници, ще докладвам след като пристигне и го тествам. Струва едноцифрена сума с доставката, направо е срамота, че не съм придобил този инструмент по-рано.
                      Последно редактирано от BatGeorgeone; 02-12-21, 11:25.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X