Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Wrangler Sahara Unlimited 2.8 CRD Auto - още един в клуба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ако я караш на трупчета, най-вероятно ще се осветка ESP, ABS.
    Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
    Око за око, паста за зъби!
    Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Пробвал съм, ЕСП и АБС не участват и не пищят, няма ядове конкретно за тия двете.

  • Добре де, нямаш 1-2 часа да се разходиш до някъде, или? На място диагностика на турбо и на датчик за налягане няма как да направиш, защото няма как да натовариш мотора.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Цената за платформа и дино в моя регион никак не ме притеснява, притеснява ме и ме спира факта, че нямам доверие на хората отсреща, за надежни, способни и доказали се механици и тунинг специалисти знам няколко на Север от мен, на 4-5-6 часа каране от мен, наблизо от мен за съжаление нямам надежни хора на които да се доверя, дилърите в региона са първите на които НЕ мога да се доверя, от мой личен и на познати хора негативен опит, многократно изпитан.

    • bokomo
      bokomo коментира
      Редактиране на коментар
      Тия от диното няма ли да те пуснат да си ровичкаш, докато е качена?

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Не, няма, безопасност на труда, тук цифрите за съдебни дела са умопомрачителни и риска не си струва, дори да им платя двойно и тройно и петорно, пробвал съм на няколко места, няколко пъти. Дори и без свидетели се дърпат защото са достатъчно мъдри и разбират, че дори и няколко бона да им дам, ако стане беля, по закона на Мърфи примерно, то след това последствията могат да надминат 6 нули и/или затвор.

  • Моля да бъда разбран правилно, не се правя на голям специалист(защото съм неук хобист), нито на голям теоретик, просто смятам, че е нужно да говорим технически коректно в този раздел на форума за това си позволявам следното!

    Бих желал да направя едно много важно техническо уточнение, защото няколко колеги казват, че ако автомобила е на трупчета НЯМА как да се натовари двигателя и следователно турбината НЯМА да се активира достатъчно.

    Натоварване на двигателя има постоянно, още от момента на запалване. Компютра следи постоянно това натоварване и реагира съобразно програмираните си условия.

    Параметъра engine load, който на Български е натоварване на двигателя НЕ зависи, ама грам не зависи от това дали автомобила е в движение или НЕ е в движение. Тук има едно единствено ограничение, двигателя на вдига повече от 2500 или 2800 оборота ако автомобила не е в движение, но аз никога не карам с повече от 2300-2500 оборота та това не ме касае.

    Engine load на CRD двигатели и особено на този Джийп се калкулира и зависи от няколко неща и нито едното от тях не е свързано с това дали автомобила е в движение или не е. Компютъра гледа обороти на двигателя, позицията на педала на газта(тук е 100% дигитален без механична връзка с ДВГ), количеството въздух в колектора и налягането на въздуха в колектора и т.н.

    Тоест, дали колата се форсира на място, дали колата се форсира на трупчета или се форсира в движение, за компютъра и параметъра "натоварване на двигателя" това няма особено голямо значение.
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 27-01-22, 11:54.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Разбирам защо, не си съгласен с мен, не съм се изразил ясно. Аз смятам да тествам на стойки върху мостовете, със свалени всички гуми и автоматика на 1ва или 2ра + Д, и така да подържам едни 1500-1800 до към 2200-2300 оборота, така да симулирам реално пътуване.

    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      На Тойотата с допотопно VNT и компютър от 2003та съм сложил външен бустметър. В движение и на товар веднага мога да направя 1 бар. На място - никакъв шанс - отива към червеното на 4000+ оборота и не вдига повече от 0.5-0.6 бара.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Ванка, аз нямам механичен и/или външен сензор за бууст, но по показания през ОБД, на място бууста ми стига дори над 1бар (110кПа).

      Убеден съм в това, че до 2500 оборота нямам органичения дори и на място.

      Както писах, аз тествах автомобила и в движение, няма промяна, пак забива на 1300-1500 оборота.

      Boost Pressure;01/29/2022;21:56:19:70;1012
      Boost Pressure;01/29/2022;21:56:25:03;1012
      Boost Pressure;01/29/2022;21:56:31:39;1119
      Boost Pressure;01/29/2022;21:56:36:81;1019
      Boost Pressure;01/29/2022;21:56:42:16;1101
      Boost Pressure;01/29/2022;21:56:48:50;1063
      Boost Pressure;01/29/2022;21:56:54:02;1012
      Boost Pressure;01/29/2022;21:57:00:35;1066
      Boost Pressure;01/29/2022;21:57:05:73;1019
      Boost Pressure;01/29/2022;21:57:12:06;1012

  • Смятам да започна много подробна и последователна диагностиката от самото начало.

    Проблемите ми започнаха СЛЕД като смених горивен филтър и СЛЕД като прокарвах едни дебели кабели от багажника до двигателния отсек и пипах жиците около ТИПМ.

    Все повече съмнения имам, че въпреки замяната на почти всички сензори + новото турбо, ако има повреден кабел, новия сензор ще показва некоректни и нереални данни и компютъра ще си реагира с паника и ще вкарва двигателя в авариен режим и няма да ми позволява да форсирам и т.н. ЕГРа може и да е замърсен но няма как да ми причини това изведнъж, примерно всичко е нормално, аз лягам сменям горивен филтър, паля колата и проблем, звучи ми много малко вероятно, но не и невъзможно.

    Смятам да седна в колата и да почна диагностика но този път по волтаж, да следя какво показват датчиците като волтаж и да сравнявам с диагностичните диаграми за моя модел джип, това до сега не съм го правил.

    Много важно се оказва показанието на датчици като темп на масло, темп на антифриз, външна температура, темп на въздух във възд. филтър, темп на въздух в колектора до ЕГР и т.н. Ще трябва да погледна и запиша тия параметри при студен ДВГ и след загряване както и да наблюдавам как се променят в първите минути след запалване.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • IvanIvanovi
      IvanIvanovi коментира
      Редактиране на коментар
      що първо не смениш пак филтъра, ами ако е дефектен?

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Да, Ванка, това смятам да направя, за това казах, че започвам от нулата, нов филтър, ново обезвъздушаване и наново замерване на всички параметри, които виждам.

  • Благодаря на всички за коментарите, съветите и опитите за помощ, оценявам ги, настина ги оценявам, защото това ми помага и мотивира!

    Ще излъжа ако кажа, че не съм силно разочарован от случващото се, но това е живота, не винаги е лесно, бързо, евтино и не винаги има хепи ендинг

    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Мойте 5 стотинки по темата - това , което наблюдаваш при разкачане на MAF (Или беше MAP) че колата МОЖЕ да се форсира над 2000 об, а преди това не може показва че:
      - при разкачане на МАФ/МАП компютъра веднага го вижда и минава в т.нар. авариен режим - там той работи по аварийна таблица , където са твърдо зададени стойности на количество на впръсканото гориво спрямо оборотите и НЕ СЕ ВЗИМА предвид показанията на МАП, МАФ , температура и ламбда сонди.

      Това е доста в хармония с извода, до който си стигнал, че вероятно си повредил някой сигнален кабел на датчик при прокарване на дебели кабели. Защото когато са включени всички датчици и техните показания се взимат предвид от ЕКУ-то, то едно рязко неадекватно сменено показание на даден датчик може да 'побърка' ЕКУ и да доведе до констатираните от теб симптоми.
      АКО при изключен датчик, когато нямаш проблем да форсираш над 2000 об , НЕ наблюдаваш някакви странични чукания, шумове и подобно - почти сигурно нямаш проблем с механична част или с горивна (филтър, помпа, инжеектори), а проблема е със неадекватен сигнал от някой датчик.
      Айде Успех със сагата ти желая !!!

      Коментар


      • u_bo
        u_bo коментира
        Редактиране на коментар
        Сетих се: ако/когато намериш пострадалия кабел виж точно за какво отговаря той - може да се окаже, че е пострадал не датчика, а изхода на компютъра, който е на този кабел.
        Добра идея е да проследиш с хубав мултицет какво точно се случва с опорните напрежение - обикновено са 5 Волта . Ако е пострадала схемата, която ги изработва и поддържа , може в даден момент да се срива опорното напрежение(или да прави пик) и това да 'лъже' ЕКУ, че има рязка промяна в показанията на датчика.

    • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
      Нещо си е*а мамата с двигателя.
      ...
      Замириса ми странно, доста силна миризма като на изгоряла пластмаса и след опит за форсиране си такова онаковата.
      ...
      Почвай да ровиш по исталацията и по пътя на кабелите, които си пускал. Разплиташ сноповете и преглеждаш всеки кабел отделно. Намери си текстилен изолирбант да възстановиш сноповете след това.
      Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
      Око за око, паста за зъби!
      Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

      Коментар


      • murfito
        murfito коментира
        Редактиране на коментар
        Май трябва да почнеш от окабеляването на MAP-а.

    • Благодаря много на всички за съветите и конкретните насоки!

      Няколко важни уточнения, този модел джип няма следните неща:
      1. няма ДПФ
      2. няма Ламбда сонда
      3. няма О2 сензор
      4. няма датчик Темп изгорели газове

      След откачане на буксата на този Бош сензор който мери налягането на въздуха до МАФа и седи на кутията с въздушния филтър се получават следните неща:
      5. ЕГРа заковава на 95%, каквото и да означава това
      6. Турбото фиксира променливата геометрия и лопатките на 8%, и не мърда
      7. Бууста се задържа в границите около 1010-1020кПа
      8. Атмосферното налягане веднага става постоянен НЕпроменящ се параметър на 800кПа
      9. Клапата на всмукателния колектор застава на 94%, каквото и да означава това
      10. Мога плавно да вдигам и подържам оборотите до 2000 и нагоре, без видим пушек, тресене, вибрации и т.н. Не съм тесвал да карам обаче колата с откачен сензор.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20220129-3221232.jpeg
Прегледи:174
Размер:89.2 КБ
ID:6812834
      До преди минутки диагностицирах и свалях живи данни от каквото ми се стори, че си струва да се мери и ползва в диагностиката, ето лист с нещата, които следих:
      Ambient Temperature
      Atmospheric Pressure
      APP Sensor 1
      APP Sensor 2
      Manifold Absolute Pressure Sensor (MAP)
      Boost Pressure
      Boost Pressure Setpoint
      Boost Pressure Actuator Duty Cycle
      Boost Pressure Sensor (BPS)
      Coolant Temperature
      Current Injection Mass
      Cp3 Metering Pump
      EGR and/or VVT System READINESS MONITOR
      EGR Duty Cycle
      EGR Sensor
      EGR Throttle Valve
      Engine Oil Temperature
      Fuel Rail Pressure
      Fuel Rail Pressure Setpoint
      Fuel Temperature
      Intake Air Pressure
      Intake Air Temperature
      MAF Mass AirFlow Sensor
      Mass Airflow
      Mass Airflow per Cylinder
      Mass Airflow SETPOINT per Cylinder
      Mass Airflow Temperature
      Oil Pressure
      Rail Pressure Actuator
      Throttle Valve Actuator Setpoint
      Transmission Oil Temperature
      До тук какво установих категорично според живите данни, които виждах през ОБД четеца:

      При загасен двигател, ключ на контакт.
      Всички сензори за температура показват адекватно и в допустимите граници (не повече от 7 градуса). Компютъра сравнява всички температури преди запалване на двигателя.
      НЕ стоят така обаче нещата с показанията за атмосферно налягане, мисля, че има 2 или 3 датчика и НЕ всички показват еднакво или близко налягане.
      Датчика, който наричат бууст сензор и се намира до МАФ сензора върху кутията на въздушния филтър според мен показва с 20-21 кПа по-малко.
      При загасен двигател атмосферното налягане от другите датчици е 1030-1029кПа, а този бууст сензор показва 1009кПа.
      Съответно очакваното налягане беше 1010кПа.

      При запален двигател, студен, на празен ход.
      Ще пусна снимка, че още не съм вкарал данните в електронната таблица:
      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2022-01-29 322.40.12.jpg Прегледи:0 Размер:378.7 КБ ID:6812801

      Имам и логове с хронология и параметрите на по-горните неща, но не съм ги обработил още в подходяш за визуализиране и анализиране формат.

      https://www.dropbox.com/s/pgxgt8rwyb..._29_2.txt?dl=0
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от BatGeorgeone; 30-01-22, 09:30.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Жоре, извинявам се за спама. За съжаление за момента не знам, с какво да ти помогна, понеже не съм толкова навътре в нещата. Но поздравления за желанието и хъса, които имаш, за да бориш проблемите!

    • След откачане на буксата на този Бош сензор който мери налягането на въздуха до МАФа и седи на кутията с въздушния филтър се получават следните неща:

      5. ЕГРа заковава на 95%, каквото и да означава това
      6. Турбото фиксира променливата геометрия и лопатките на 8%, и не мърда
      7. Бууста се задържа в границите около 1010-1020кПа
      8. Атмосферното налягане веднага става постоянен НЕпроменящ се параметър на 800кПа
      9. Клапата на всмукателния колектор застава на 94%, каквото и да означава това
      10. Мога плавно да вдигам и подържам оборотите до 2000 и нагоре, без видим пушек, тресене, вибрации и т.н. Не съм тесвал да карам обаче колата с откачен сензор.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20220129-221232.png
Прегледи:219
Размер:110.7 КБ
ID:6812839

      Сензора, на който откачам буксата е този, това е чисто нов Бош, дали е менте обаче не знам:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2022-01-30 308.36.29.jpg
Прегледи:217
Размер:291.6 КБ
ID:6812841

      А това е сензора, който беше на автомобила преди да почна да "ремонтирам", мисля е оригинален, защото нямам спомени да съм го сменял.

      Може би трябва да поставя няколкото сензора, които имам и да проверя данните, които показват, дали са еднакви и като волтаж и като налягане.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_920275.jpg
Прегледи:209
Размер:284.2 КБ
ID:6812842

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_920282.jpg
Прегледи:218
Размер:136.5 КБ
ID:6812840
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • Diagnostic Test
        1. BOOST PRESSURE SENSOR CALIBRATION
        Turn the ignition on.
        With the scan tool, read the Boost Pressure Voltage and Boost Pressure hpa.
        NOTE: The Boost Pressure hpa and Intake/Inlet Air Pressure hpa readings should both match closely to
        the Atmoshperic Pressure hpa reading
        . These readings will change depending on altitude.
        Is the Boost Pressure Voltage between 1.12 and 1.36 volt?
        Yes
        Test Complete.
        No
        Replace the Turbocharger Boost Pressure Sensor
        .
        Perform the ECM Verification Test Ver. 1. (Refer to 9 - ENGINE - STANDARD PROCEDURE)


        А ето защо не изписва грешка, защото очаква разлика от 100 или повече кПа за 4 или повече секунди, а в момента при мен разликата е от около 20тина кПа:

        P0069–MANIFOLD PRESSURE/BAROMETRIC PRESSURE
        CORRELATION
        For a complete wiring diagram Refer to Section 8W.
        Theory of Operation
        The Barometric/Atmospheric Pressure Sensor is calculated from the Inlet Pressure Sensor Signal. The ECM
        compares the signal of the Inlet Pressure Sensor to the signal of the Boost Pressure Sensor during key on, engine
        off and during after-run mode to determine the plausibility of these sensors.
        When Monitored:
        With the ignition on and at engine idle. There are no Sensor Reference Voltage DTC's. There are no other
        Boost Pressure related DTC's. There are no Inlet Pressure Sensor DTC's.
        Set Condition:
        The difference between the Boost Pressure Sensor Signal and the Inlet Pressure Sensor Signal is greater
        than 100 hpa (1.45 psi) for 4.0 seconds.
        Последно редактирано от BatGeorgeone; 30-01-22, 10:38.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          Благодаря много на всички за съветите и конкретните насоки!

          Няколко важни уточнения, този модел джип няма следните неща:
          1. няма ДПФ
          2. няма Ламбда сонда
          3. няма О2 сензор
          4. няма датчик Темп изгорели газове

          След откачане на буксата на този Бош сензор който мери налягането на въздуха до МАФа и седи на кутията с въздушния филтър се получават следните неща:
          5. ЕГРа заковава на 95%, каквото и да означава това
          6. Турбото фиксира променливата геометрия и лопатките на 8%, и не мърда
          7. Бууста се задържа в границите около 1010-1020кПа
          8. Атмосферното налягане веднага става постоянен НЕпроменящ се параметър на 800кПа
          9. Клапата на всмукателния колектор застава на 94%, каквото и да означава това
          10. Мога плавно да вдигам и подържам оборотите до 2000 и нагоре, без видим пушек, тресене, вибрации и т.н. Не съм тесвал да карам обаче колата с откачен сензор...
          ....
          Изглежда си получил 'информационна буря" и от твърде многото информация, която си събрал, от мойта гледна точка изглежда не виждаш очевидни неща.
          пак пиша: - при разкачане на МАП --> ЕКУ веднага го вижда и минава в т.нар. авариен режим - там той работи по аварийна таблица , където са твърдо зададени стойности на количество на впръсканото гориво спрямо оборотите и
          --> НЕ СЕ ВЗИМА предвид показанията <--
          на МАП, МАФ , температура и ламбда сонди и всякакви други датчици / ако ги имаш/

          Затова при разкачане двигателя работи 'добре'.

          Реално с откачен датчик може да докараш колата до БГ и тук да ти я оправи някой читав диагностик
          Или се оборудвай с хубав мултицет и с малък осцилоскоп ( за 200-300 лв) и почвай да мериш.

          Може да потърсиш контролни осцилограми на :
          https://rotkee.com/ru/waveform-library?brand=180


          ЕДИТ: 20 кПа разлика при 1030 КПа показания си е ПОД 2% разлика - може да е от минимална разлика в съпротивления в контактна точка, в лошени характеристики на кабела и още една кофа причини,
          НО под 2% разлика показва, че НЯМА проблем. Ровиш на грешното място, ОЧЕВАДНО.
          Сори за Caps Lock-a !
          За да ИМА ПРОБЛЕМ се търси поне 10% разлика за над 4 секунди, казваш(100 към 1020 е 10% ) -ами да, логично е. Тези 1.95% разлика са си нормални експлоатационни данни. Не могат да доведат до описаните от теб проблеми.

          Резюме: мултимер, осцилоскоп, мерене опорни напрежения и гледане сигналите на осцилоскопа, а ако си късметлия ще намериш и 'образцови' осцилограми на сайта.
          Последно редактирано от u_bo; 30-01-22, 11:24.

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Много благодаря за съветите и за инвестираното от теб време!

            Аз не разкачам МАП сензора, аз разкачам сензор, който на английски му викат => "SENSOR-INTAKE AIR PRESSURE a.k.a. Inlet Pressure Sensor".

            Съгласен съм за работата по други таблици при загуба на очаквани данни от разни сензори, това е така.

            Според мен има други очевидни неща, които сега се мъча да "видя" защото аз гледам но още не "виждам" всичко важно

            На първо четене, виждам, че някой параметри липсват или са грешни, примерно волтаж на някой от сензорите, температура на някой от сензорите и т.н. което отново подкрепя и твоето мнение, че има проблемен кабел, букса, връзка и т.н. просто искам да стесня "заподозрените" за да почна да просвирвам точно тия кабели.

          • murfito
            murfito коментира
            Редактиране на коментар
            При опита ми с друга марка автомобил, много често проблем с дебитомер се решава с подмяна на пиновете на буксата.

          • Dilyan Zagorchev
            Dilyan Zagorchev коментира
            Редактиране на коментар
            От опит да ти кажа, на италианските "бангии" най-големия им проблем е марката Бош, после са кабеляците

        • Благодаря на всички за коментарите и помоща.

          Ей сега се връщам от път, един пич от Южна Африка в съседния град с като моя Вранглер само, че 2016 година се нави да ми съдейства и до сега бяхме пред тях да четем данни и да сваляме логове.

          Извода ми е, че тия ОБД диагностики, които имаме трябва да НЕ им се вярва много много.

          Някой неща ги показва едно към гьотере, други ги показва с омазани мерки, все едно скорост да показва в килограми/час и такива неща.

          Трябва ми малко почивка и спокойствие за да анализирам ситуацията с данните, че беше ебаси натоварения уикенд + намръзнах като куче, а уж уикенда е за почивка
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • diduan
            diduan коментира
            Редактиране на коментар
            А в грешка си...уикенда е за да се смажеш от работа😁

          • I.Stoyanov
            I.Stoyanov коментира
            Редактиране на коментар
            МноУ вярно казано! Всяка неделя се бачка до полунощ и в понеделник не си носиш душата
            В крайна сметка ситуацията по същество - знам, че няма да ти хареса, но - или закарай колата в читав сервиз с читава апаратура и ги остави да си свършат работата или си купи Launch x431 и започвай отначало с четенето. Това е единственият вариант да се справиш с проблема. Виждам, че имаш неистовото желание да се справиш и с този проблем и с още хилядите дини които си нарамил под "мишката", но така не става - пробАно е! Съвсем приятелски ти го казвам. Подреди си приоритетите и действай поетапно с финес.

            Успех

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря ви за подкрепата и за потвърждението или по-скоро за опасанието ми за предназначението на уикенда у Българския мъж

            Сега, относно джипа, никакво отказване. Имам и скъп Лънч, имам и поне 5-6 други диагностични софтуера, един от които е официален дилърски.

            След като видях един 2016 джип колко сензора има и комповете с колко данни боравят за да работи автомобила, направо се мотивирах, то моя е прост като Калашник в сравнение с по-новите от същия модел.

            Шегата на страна, аз наистина имам едни 5-6 сензора и кабеляците им да проверя в сравнение с поне тройно повече на по-новите модели.

            Аз в диагностиката виждам да кажем 30-40 параметъра когато я закача на моя автомобил, на онзи джип 2016 от вчера той само за турбо и за МАП има над 100 параметъра и живи данни, които виждам през моята диагностика.

            За сега няма отказване, борбата като прасе с тиква продължава и колкото повече време инвестирам толкова повече научавам, а това е безценно, зер дори и да си купя 2021 модел джип това ще ми е само бонус, трупането на опит и знания.

        • Днес имах желанието и намерението да говоря с местния дилър на ДЖИЙП и да опитам да им дам колата за диагностика и да опитат да я оправят, но 5-6 опита по различно време и няколко минутки на телефона всеки път, не стана, не успях да се свържа с тях.

          Сега обаче свалих доста логове от ДжейСкан, направих нови тестове и логове, свалях разни сензори, форсирах и т.н. за да запиша какво се вижда и да имам какво да анализирам после.

          Доста неща нучавам, ето някой от тях.

          Throttle Valve Actuator command => 94% = Open, 8% = Closed
          When closed, creates vacuum in intake and forces EGR exhaust gases to be drawn into cylinder.

          Това за прословутата клапа на всмукателния колектор, която погрешно наричах дросел. На 94.94% е максимално отворена, а на 8% или колкото е там е затворена и създава вакуум който при отворен ЕГР смуче изгорели газове и "подобрява" живота на планета и вгорчава моя.

          На първо четене, данните за налягания преди и след турбото са близки, да не кажа идентични на моя и на колегата с 2016та година модела.

          На второ четене по някаква причина не съм инсталирал привидно БОШовски МАП сензор, а или съм забравил стария или съм сложил друг без лого на БОШ, утре на светло ще задълбавам повече.

          На трето четене, купих си три дни абонамент за Текауторити и в секцията за МАП чета следното:

          BOOST PRESSURE SENSOR CALIBRATION
          1. Turn the ignition on.
          2. With the scan tool, read the Boost Pressure Voltage and Boost Pressure hpa.
          NOTE: The Boost Pressure hpa and Intake/Inlet Air Pressure hpa readings should both match closely to the Atmoshperic Pressure hpa reading. These readings will change depending on altitude.
          Is the Boost Pressure Voltage between 1.12 and 1.36 volt?

          Yes
          1. Test Complete.
          No
          1. Replace the Turbocharger Boost Pressure Sensor.
          2. Perform the ECM Verification Test. (Refer to 28 - DTC-Based Diagnostics/MODULE, Engine Control (ECM) - Standard Procedure)

          Наляганията обаче не са еднакви, има някакви 15-20кПа разлика и забелязах, че когато държа сензора в ръката си има флуктуации от 5-15кПа, което не съм сигурен дали е нормално. В инструкциите пише, че толеранса преди да запише грешка е 100кПа.

          При мен волтажа и преди да запаля и след като запаля е доста по-висок, тествах и с два различни МАП сензора и с два ИПС сензора. По-долу е видно къде съм откачал буксата и съм слагал другия сензор за тест.

          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:49:22:40;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:49:27:66;1.75
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:49:32:67;1.80999994277954
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:49:38:59;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:49:43:64;1.67999994754791
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:49:49:74;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:49:54:78;1.6599999666214
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:49:59:81;1.71000003814697
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:05:86;1.74000000953674
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:10:97;1.73000001907349
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:15:99;1.6599999666214
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:22:05;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:27:14;1.73000001907349
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:33:08;1.74000000953674
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:38:10;1.73000001907349
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:43:12;1.6599999666214
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:49:18;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:54:16;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:50:59:19;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:05:35;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:10:36;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:15:38;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:21:41;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:27:09;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:33:30;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:38:32;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:43:45;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:49:47;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:54:50;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:51:59:58;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:05:75;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:10:87;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:15:92;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:22:14;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:27:37;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:33:58;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:39:26;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:44:67;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:50:91;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:52:56:06;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:01:07;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:07:11;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:12:11;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:18:06;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:24:33;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:30:48;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:36:60;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:41:60;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:46:64;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:53:40;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:53:58:40;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:04:08;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:10:45;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:16:33;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:22:45;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:28:40;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:33:41;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:39:78;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:44:91;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:51:90;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:54:57:00;1.71000003814697
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:04:04;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:09:11;1.73000001907349
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:14:18;1.6599999666214
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:20:21;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:25:30;1.74000000953674
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:30:37;1.74000000953674
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:36:41;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:41:47;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:47:47;1.76999998092651
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:52:58;1.77999997138977
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:55:57:61;1.78999996185303
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:03:83;1.67999994754791
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:09:03;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:14:91;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:20:99;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:26:09;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:32:08;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:37:37;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:42:46;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:48:38;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:53:40;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:56:58:53;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:04:58;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:09:59;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:14:61;1.63999998569489
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:20:76;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:25:77;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:31:71;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:36:74;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:42:57;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:48:70;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:53:72;0.219999998807907
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:57:58:73;4.75
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:04:79;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:09:91;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:14:93;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:20:95;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:25:98;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:32:02;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:37:03;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:42:16;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:48:19;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:53:23;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:58:58:33;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:04:58;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:09:60;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:15:79;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:20:88;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:27:01;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:32:03;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:37:15;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:43:13;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:48:10;1.64999997615814
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:53:47;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;21:59:59:58;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;22:00:04:70;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;22:00:09:72;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;22:00:15:75;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;22:00:20:87;0
          Boost Pressure Voltage;01/31/2022;22:00:27:04;0





          Последно редактирано от BatGeorgeone; 31-01-22, 23:19.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • Спри да купуваш ментета от ибея. Иди си вземи читави датчици от дилъра или си поръчай от САЩ оригинални. При теб доставката от САЩ е песен, а онлайн магазини колкото искаш.
            Това са отговорни датчици и слагането на китайски ментета е оправдано единствено ако си на зор да се придвижиш. При теб не е такава ситуацията. Добре, че не си турбо бензин, иначе досега да си го счупил .
            Поздрави!

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Само БОШ съм слагал, ментета взех за да видя дали ще има промяна, в момента всичко е БОШ купено от големи известни доставчици и един Хитачи МАФ сензор.

              При дилъра пак идват Бошовски но 4-5 пъти по-скъпи.

            • Dilyan Zagorchev
              Dilyan Zagorchev коментира
              Редактиране на коментар
              То пък щото всичкия бош оригинал бате. Като си спомня преди 7 години ква пратка бош закарах в БГ.....

          • Моя грешка, останах с впечатлението, че са някакви от ибея и се мъчиш.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X