Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

    Със сигурност има само 1 термостат и той работи перфектно. А и без термостата джипа си грее.
    И друг проблем: при включен климатик не се включва ел. ветнилатор. Ако някой ми подскаже къде да търся причината...
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #92
      До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

      Тръгни от предпазителя на вентилатора, релетата за климатика, пресостата на климатика и самия вентилатор.
      А при нормален режим, без климатик включва ли?
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #93
        До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

        Не този вентилатор никога не е включвал, а как се тества климатика?
        Иначе климатроника си работи добре, бързо влиза в режим и прави зададената температура.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #94
          До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

          При включен климатик вентилаторът трябва да тръгва на бавна степен. При загряване на двигателя трябва да тръгне бързо. След като климатикът работи трябва да се проследи веригата на вентилатора.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #95
            До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
            При включен климатик вентилаторът трябва да тръгва на бавна степен. При загряване на двигателя трябва да тръгне бързо. След като климатикът работи трябва да се проследи веригата на вентилатора.
            На Гранд Чероки 4.7i V8 ел. вентилатора не се включва автоматично с климатика.
            На място също не се включва, просто защото на празен ход не може да загрее.
            Странното е че тоя вентилатор съм го виждал включен само един път, и то защото един датчик даде грешка(водата му дойде в повече ) Тогава с включен ел вентилатор, джипа не можеше да загрее повече от 80 градуса.
            При мен миналата година, при включен климатик, в жегите и на голямо натоварване също подминаваше средата. Чистих системата, мих радиаторите, смених антифриза и се оправи. Карал съм го и с откачена перка на виското - никаква разлика. И аз не знам какво му става. Имам някакви съмнения че уреда на температурата се шашка.

            Генчев, ако продължава да грее, сложи едно принудително включване на вентилатора.

            Коментар


            • #96
              До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

              И аз искам да сложа, ама не му знам ел. схемата на това чудо. Ако нищо няма да прецакам ще му присадя датчик от нещо друго и реле, за да включва ел. вентилатор.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #97
                До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                И аз искам да сложа, ама не му знам ел. схемата на това чудо. Ако нищо няма да прецакам ще му присадя датчик от нещо друго и реле, за да включва ел. вентилатор.
                става )) ама Пламен-Кинекс ще ме критикува )) обичам побългаряването ))
                понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                ********************************
                JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                Honda Shadow VLX 600 - 1999
                FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                Влади

                Коментар


                • #98
                  До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                  За да направя каквото и да било трябва да му знам схемата, защото:
                  1Ако вентилатора има 2 степени, как е реализирано това, с отделни намотки, с вътрешен резистор, или с електронно управление;
                  2Ако е с електронно управление и аз подам 12V директно на вентилатора през контактор, дали няма да се прецака електрониката, или поне да запише грешка.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #99
                    До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                    За да направя каквото и да било трябва да му знам схемата, защото:
                    1Ако вентилатора има 2 степени, как е реализирано това, с отделни намотки, с вътрешен резистор, или с електронно управление;
                    2Ако е с електронно управление и аз подам 12V директно на вентилатора през контактор, дали няма да се прецака електрониката, или поне да запише грешка.
                    ако бъде на отделен кръг през бушон , без да има нещо общо с компютъра , то тогава няма какво да отчете същият все едно да си сложиш...усливател в колата ))
                    понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                    ********************************
                    JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                    Honda Shadow VLX 600 - 1999
                    FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                    0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                    Влади

                    Коментар


                    • До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                      Колеги,
                      Аз с джипове нямам опит, но с нормални коли имам.Надявам се разликите в ДВГ да не са големи.
                      Бих искал да споделя с вас моя опит с темопературата на охладителната течност на двг на лек автомобил, степенува по честота на наблюдаваното явление:
                      1. Термостат(голям - малък кръг на охлаждане) - или колата загрява повече от необходимото или пък стои студена. Аз коли с повече от един термостат не съм виждал, въпреки че имам кратък опит(1 година), като монтьор в сервиз в северна африка, където най-здравата кола се оказа пежо 404 пикап, не твърдя че няма. От една наливна литература разбрах че термостатите са зинирани за предназначение в различни региони и не винаги термостата от магазина отговаря на региона в който се продава. Една от буквите в серийния монер е региона за който е предназначен термостата, но за различните модели са различни кодировките, а аз отдавна вече не се занимавам с термостати и не мога да ви дам точно инфо. По мои данни(пак от наливна руска литература) термостата трябва да е НАПЪЛНО отворил при 107 градуса достигащи до него(В РУСКИ УСЛОВИЯ), а при 96 трябва да започне да ОТВАРЯ(В РУСКИ УСЛОВИЯ). Пиша го с големи букви за да обърнете внимание. Пак от наливната литература знам че за бензиново ДВГ нормална работна темп е 97 градуса целзии, а за дизел е 93 градуса целзии. Та моя опит сочи че не винаги новия термостат е решението, особенно ако не е подходящ за региона в който се продава. Не мога да дам съвет как да се намери подходящия в България.
                      2. Капчка на разширителен съд - има клапан работещ и в двете посоки - освобождава свръх налягане и поредотвратява вакоум в охлдителната система. Идеята е да се поддържа не повече от 1.5 атм налягане в охладителната система с цел предотвратяване на завиране(газоотделяне) на охладителната течност и образуването на газови джобове, които пречат на цркулацията на охладителната течност. До колкото си спомням разликата в температурата на завиране на чистата вода при моркса височина и 1500 м надморска височина е 7 градуса целзии, а еддва ли всички си карате джпивете само по плажа! Коректно работещата капачката е много важен елемент от охладителната система колеги. Тя контролира налягането в охладителната система, като изпуска въздух или течност за да не се измукне някои маркуч или пуска въздух на вътре за да не пада налягането и течността да завира при по-ниска температура.
                      3. Проблемна виско-муфа или дачик за ел.вентилатор - от моя опит съдя че и двете или работят коректно или не работят изобщо. Тук за пръв път разбрах че има виско-муфи, на моито може да подменя течността(колега е писал за дайхатсу). От всички виско-муфи, които съм счупил за да видя как работят, защото не бяха разглобявеми, съм установил че се контролират от би-метлна пластина. Как точно все още е загадка за мен поради факта че не мога да си обясня как флуида се връща е предния резервоар при пад на температура, преди би-металния клапан да затвори? Ако някой знае ще се радвам да науча.
                      4. Водна помпа - някои модели са с пластмасови витла, които се захабяват и не работят ефективно, ако изобщо работят. Надявам се всички са информирани че топлоотделянето е ((Твх-Тиз)/Дебит)*Спец.Коеф.на.Топлообмен на фелуида. Видно е че тук дебита играе важна роля, а той зависи от водната помпа.
                      5. Охладителна течност - предполагам за вас, колеги, не е тайна че има различни видове охладителна течност(антифриз), най-често отличима по цвят, койото е червен, зелен, син и вероятно друг. Препоръчително е да ползвате специфичен топлоносител(антифриз), препоръчан от производителя или поне същия цвят. Тук имам горчив опит с една от колите на моя баща, където концерна VAG препоръчваше еди каква си течност, струваща 300 кинта в оторизиран сервиз, а замяната и с някаква с марка OMV, която след справка с етикета се оказа несъвместима с VAG стандарта, доведе до подмяна на всички гумени съединения, които се чупеха като спагети след 2000 КМ с обикновен OMV антифриз. В общи линии червената течност е за алуминиеви блокове(научено от наливна литература). Колеги, спазвайте препоръките на производителя, както за охладителна течност, така и за спирачна!
                      6. Радиатор за охлаждане на маслото - ако има би трябвало да го поддържате чист, както от вън, атака и от вътре.
                      7. Други течве, отговорни за спад в налягането на охладителната система - гумени съединения, о-пръстен на водна помпа и т.н. чак до спукан всмукателен колектор с отопление(опел аскона 1.6 карбуратор)
                      8. Датчик за температура на охладителната течност и/или масло- намира се на най-различни места, но със сигурност не е вечен. Много рядко съм срещал проблеми с него не липсват изключения.
                      9. Прибор за поаказания на температурата на таблото - едиствения развален, който съм виждал до сега е бил на рено 11(без никой да се засяга), като проблема беше крива стрелка в резулата от дългогодишния престой на колата под жаркото слънце, която опираше на първата 1/4 от скалата в таблото, за щастие скоростомера пък не показваше повече от 45 км/ч и след подмяната на таблото всичко си дойде на мястото. С бензиномера беше голям кодош, щото все си имаше половин резервоар.

                      Та в общи линии, ако мерите темп с безконтактен прибор има значение къде я мерите! На клапанната глава е доста по-висока от на охладителния радиатор и това не е притеснително.

                      Ако някой има допълнително инфо или някъде съм сгрешил ще ми бъде драго да знам.

                      Коментар


                      • До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                        Към казаното от mradulov искам само да добавя, че някой автомобили в зависимост от това за какъв климат са произведени се окомплектоват с различни по охладителна площ радиатори, вентилаторни перки с различен дебит/примерно брой лопатки/ и водни помпи с различен дебит /с прави или наклонени лопатки с различан площ/, но които имат еднакви присъединителни размери.

                        Само че това е на теория, а на пректика моят джип е произведен в USA и за експлоатация в USA и е внесен от там и си загрява, когато навън е над 30'C и съм закачил малка платформа.

                        Ще продължа с промиване на системата. Някой, ако може да ми препоръча препарат за промиване, който само да почисти системата, без да разрушава радиатор, казанче на парно и съединедия. Антифирза, който ползвам в момента и бистър и прозрачен синьо-зеленикав цвят и миналата година го проверих и замръзва м/у - 35 и 40 'C според такъв уред за проверка.
                        Последно редактирано от s_s1; 14-07-08, 10:15. Причина: правописни грешки и допълнение
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                          Някой, ако може да ми препоръча препарат за промиване, който само да почисти системата, без да разрушава радиатор, казанче на парно и съединедия.
                          Скоро промивах радиатор на Г280 в лошо състояние с препарат на Вюрт и въпреки опасенията ми радиаторът не протече. По магазините е +/- 10лв. Доволен съм.

                          Коментар


                          • До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                            Колегата е прав че целите охладителни системи също са съобразени с региона. Предполагам обаче никой не би си сменил охладителния радиатор с по-малък за да му загрява автомобила по-бързо, особенно пък за джип.

                            Пак от моя опит(с помощ от моя баща) - установихме наличие на котлен камък в охладителната система на дизелов 240 мерцедес вагон 123.
                            Пробвахме най-различни препарати, нищо не протече но и не помогна за прочистването-много упорита пущина е тоя котлен камък. Предполагам е било поради доброто състояние на автомобила(най-запазения 123 който съм виждал, а аз съм виждал много, повярвайте ми). Решението се оказа три шишета прецеден винен оцет(и аз се засмях, като ми го казаха едни пичове химици, баща ми каза че идеята е чудесна, ама младост какво да правиш) в охладителната система примесен с вода и преход от около 300 км (от София до Пловдив и обратно по магистралата). Не бих го направил за модерни возила, но за по-стариите мисля че ще има ефект. Бутилките бяха от тия старите зелените, мисля че 500 мл, прецежда се от обичайните парцали през ситна готварска цедка и се допълва с вода(с антифриз би могло да се пресече, според химиците консултанти, не съм пробвал). Причините поради които не бих го практикувал с модерни возила е наличието на доста пластмаса по охладителната система, която не ми е ясно как ще реагира със слабата оцетена киселина(пак според съвет на химици консултанти, според които не би трябвало обичайния ABS полимер да реагира с оцета, но все пак ме предупредиха да не опитвам). После промивка с чиста вода, да поработи на място 10-15 минути(да отвори и голям кръг), за повече сигурност още една водна промивка от 10-15 минути и после нормална смес вода-антифриз. Операцията е правена през лятото, зимата е възможно да отнеме повече време докато отвори големия кръг. Теста беше изходящия маркуч на охладителния радиатор да пари(относително мерило за температура, но пък сигурен признак че вода циркулира през радиатора)

                            Рискове с метода поемате на своя отговорност, аз само споделям моя опит.

                            Коментар


                            • До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                              Първоначално публикуван от PUCH W460 Преглед на мнение
                              Скоро промивах радиатор на Г280 в лошо състояние с препарат на Вюрт и въпреки опасенията ми радиаторът не протече. По магазините е +/- 10лв. Доволен съм.
                              Запитах в 2 автомагазина и не са чували за такъв препарат. Моля Ви да напишете точно име на препарата /на латиница/ и какво представлява опаковката му.
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • До: Я да видя защо ми загрява колата!!!!????

                                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                                Запитах в 2 автомагазина и не са чували за такъв препарат. Моля Ви да напишете точно име на препарата /на латиница/ и какво представлява опаковката му.
                                Провери при дилър на Wurth за препарат за промивка на охладителната система, опаковката я изхвърлих и не мога да напиша точното име. Доста автосервизи използват продукти на Wurht, ако не намираш търговски представител на марката, можеш да потърсиш и на тези места. На опаковката задължително трябва да има този символ, че се появиха доста ментета с подобни имена.
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X